Strona 1 z 1

Części z ASO Toyoty

: pt lip 17, 2009 7:32 pm
autor: nes421
Rozkminiał ktoś temat pytania o części podając numery w Toyocie ?

Filipińczycy piszą że sporo części kupują z Toyoty z Taiwanu i wychodzi kilka razy taniej niż Daihatsu
Ale z kolei na tym forum w dziale Toyoty piszą że ASO Toyoty na Ukrainie jest tańsze niż w Polsce
Zna ktoś temat?

Obrazek

Re: Części z ASO Toyoty

: sob lip 18, 2009 8:39 am
autor: s3R
Tak. Sprawdzałem po numerze części w toyocie części do rockiego ale tego z silnikiem 2.0 z toyoty wprost.
I działało.Tylko że ceny zaporowe... Z innych modeli nie będzie raczej.
Tylko moim zdaniem... samochody Daihatsu są raczej tańszymi terenówkami i ludzie raczej nie będą kupować części w ASO toyoty która słynie z drogich części. Rzeczy eksploatacyjne są łatwo dostępne a reszta z używek.
Ale widać lubisz drążyć temat.

Re: Części z ASO Toyoty

: sob lip 18, 2009 1:39 pm
autor: nes421
Które ceny są bardziej zaporowe - ASO Toyoty w Polsce czy ceny części Daihatsu którego nie ma w Polsce?

To dotyczy tylko części do silnika czy całość auta?

Filipińczycy piszą o częściach do Ferozy..

Btw. wykombinowali że do Ferozy pasują tanie lampy tylne ze starej wersji Toyoty HiAce - ale na podstawie zdjęć nie potwierdzam. Rozmiar może ten sam i w dziurę wejdzie ale rozmieszczenie mocowań na zdjęciach wygląda na inne.

Ogólnie lubię drążyć, nie koniecznie temat ;)

Re: Części z ASO Toyoty

: pn sie 24, 2009 2:34 pm
autor: jaciomp
Nes, może wydrążysz jaki silnik oprócz applausowego może pasować bez większych przeróbek do Fery? :)21
Filipińczycy pewnie cos tam dłubią z nudów.
Pozdrawiam.

Re: Części z ASO Toyoty

: pn sie 24, 2009 6:32 pm
autor: nes421
Jaciomp ogólnie to żaden inny bez większych przeróbek.
Tzn. z Daihatsu Charade DeTomaso jest najmocniejszy pasujący dostępny (jest prawie taki sam jak HD-E z Ferozy ale ma parenaście koni więcej).
Z "polecanych" na forach jest silnik SR20, ale jakieś tam przeróbki trzeba robić, i NIE JEST to bardzo popularne.
Gdzieś ostatnio czytałem (nawet nie wiem czy nie na tym forum? ;) skleroza) że teoretycznie wiele silników by się dało spasować ale jest za mało miejsca w komorze silnika - że jest za niska, i odrazu trzeba lift robić.
Skrzynia i napęd z Ferozy nie wytrzyma wiele większego silnika więc swap na coś ekstra mocnego też jest średni.
Największe doświadczenia ze swapami ma jeden gość z OuterLimits, z Australii chyba - zrobił różne rzeczy od przeróbki orginalnego silnika na podstawie analiz (wyciągnął z niego max dużym nakładem pracym, ale doszedł do wniosku że konstrukcyjnie nie jest to rewelacyjny silnik do tuningu), po wymianę na coś większego.
Ogólnie wszędzie wniosek jest taki że jest to rzeźbienie, i że jest to mało opłacalne w sensie zbyt duże koszta w stosunku do efektu - tzn. w przypadku jeśli celem jest podniesienie mocy.
Ten swap z Polski na Diesla z VW może być jeszcze najciekawszy pod względem kosztów. Ale najekonomiczniej by było wszczep z DeTomaso chyba zrobić.

Przykładowa dyskusja: http://www.4wdaction.com.au/forum/showt ... hp?t=52404

Cyt.
The only way I see to up the power on a Feroza (and I own one) is to either turbo the original motor (low boost) or go the DeTomaso route (rare) and either turbo or spend big $$$ keeping it N/A.

OR

Just realise like all the suzi owners do that you don't really need much power to have heaps of fun in the bush, just big balls and the gear to recover yourself when you get stuck or break it big.

Re: Części z ASO Toyoty

: wt sie 25, 2009 11:40 am
autor: jaciomp
Fajny ten DeTomaso...Tylko znajdź taki silnik...znajdź nie zajechany :)21
Swoją drogą to nie wiedziałem że Daihatsu wypuszczało takie małe potworki, szkoda że u nas niepopularne.