Dodatkowa nagrzewnica turbo itp

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
alex-mich
 
 
Posty: 248
Rejestracja: sob gru 10, 2005 2:59 am
Lokalizacja: 49o53' N 19o29' E

Dodatkowa nagrzewnica turbo itp

Post autor: alex-mich » sob sie 21, 2010 9:12 pm

Witam

Nabawiłem się słabości do Rokiego i zanabyłem kolejnego, mam kilka pytań.
Szukałem na forum ale na temat dodatkowego ogrzewania pod fotelem nic nie znalazłem, sprawa wygląda tak że zasilanie nagrzewnicy zostało odłączone przez poprzedniego właściciela, pewnie rurki przerdzewiały bo na oko są w stanie opłakanym. Reanimował ktoś z was tą instalację? Mam 2 pomysły albo objechać auto nowymi rurkami ale miedzianymi po oryginalnych uchwytach albo gumowymi rurkami bezpośrednio pod nogi pasażera i do nagrzewnicy dzięki temu instalacja będzie kilka metrów krótsza.....

Mam pytanko o turbinę, kontrolka się zaświeca, przyśpieszenie czuć ale tak na 2,7 3,0 tysiąca obrotów zaczyna coś w niej dzwonić piszczeć ( nie mylić z gwizdaniem standardowym turbiny) przejechałem w taki sposób 400km i nadal brzęczy, czy coś tam odlatuje czy to agonia czy śmigiełko wylata?

Szukam fajnej fotki przedniego/tylnego zderzaka rurowego (tylko nie zemsta hydraulika :)).

Pozdrowionka
Alex
Samurai 1szt
FronteraB 1sz
Vitara 4sz
Rocky 4sz
Maverick 1sz
Galloper 1sz
TerranoII 1sz
Sportage 2sz

SOLTYS 2.8TD
 
 
Posty: 187
Rejestracja: pt lut 15, 2008 10:39 pm
Lokalizacja: WDZYDZE

Re: Dodatkowa nagrzewnica turbo itp

Post autor: SOLTYS 2.8TD » sob sie 21, 2010 9:36 pm

Co do rurek to sobie dorobiłem z miedzi kiedyś :D a dziś bym dał wąż szkoda czasu
DAIHATSU ROCKY
PARCHATY ROPUCH

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Dodatkowa nagrzewnica turbo itp

Post autor: Ziołek » ndz sie 22, 2010 1:02 pm

My zrobiliśmy miedziane rurki, do wnętrza bym tego nie pakował (szczególnie gumowych) bo jak coś się rozszczelni to pasażer ma przekichane.
Hakuna matata madafaka!

Awatar użytkownika
alex-mich
 
 
Posty: 248
Rejestracja: sob gru 10, 2005 2:59 am
Lokalizacja: 49o53' N 19o29' E

Re: Dodatkowa nagrzewnica turbo itp

Post autor: alex-mich » ndz sie 22, 2010 2:58 pm

Ziołek pisze:My zrobiliśmy miedziane rurki, do wnętrza bym tego nie pakował (szczególnie gumowych) bo jak coś się rozszczelni to pasażer ma przekichane.
Przekichane? jak pójdą pod dywanikami? Czy czasem przy rozszczelnieniu nie ma bardziej silnik przekichane? hmm pomyślę dzięki o nagrzewnicy a co myślicie o turbo ?

Alex
Samurai 1szt
FronteraB 1sz
Vitara 4sz
Rocky 4sz
Maverick 1sz
Galloper 1sz
TerranoII 1sz
Sportage 2sz

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Dodatkowa nagrzewnica turbo itp

Post autor: Ziołek » pn sie 23, 2010 1:53 pm

Jeśli dostanie z wrzątku to na pewno nie będzie nic przyjemnego :wink:
A co do turbo to zdejmij wąż i sprawdź luz na wałku.
Hakuna matata madafaka!

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: Dodatkowa nagrzewnica turbo itp

Post autor: s3R » wt sie 24, 2010 8:07 am

Węże gumowe pociągnij tylko nad rama ukryj.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
Tomstar
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob mar 03, 2007 11:12 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Dodatkowa nagrzewnica turbo itp

Post autor: Tomstar » pt sie 27, 2010 8:24 pm

Ja mam gumowe przy ramie po prawej stronie. Trzeba kontrolować bo lubią pękać na kolankach przy nagrzewnicy (a może to poprostu taki badziew mi się trafił). Można jeszcze zastosować sprężyny do środka żeby się nie załamywały. Miałem taki patet w płaskim przy instalacji LPG i robił dobrze, a dedykowane kolanko od gaz-monterów załotwiło by mi silnik.

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Dodatkowa nagrzewnica turbo itp

Post autor: barteks » pn wrz 20, 2010 1:15 pm

Turbo - lubią się czasem blachy osłony termicznej przepalic i tak brzeacza. Przy srubach.
Ogrzewanie pusc po prawej stronie auta po najkrotszej trasie gumowym wezem z kolankiem lub bez przy wejsciu do nagrzewnicy. orygonalnie rurki okrazaja auto, bo japonce mieli kierownice i nagrzewnice po drugiej strone, wiec najprosciej bylo im przejsc nad walem stalowymi rurkami na druga strone. A dla nas to lepiej puscic od trojnikow wprost do nagrzewnicy.
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość