EGR Feroza

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
Robal30
 
 
Posty: 290
Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:45 am
Lokalizacja: Lubelszczyzna

EGR Feroza

Post autor: Robal30 » wt paź 12, 2010 6:55 am

Pytałem w innych tematach, bez odzewu, więc założe nowy, może zbieże się trochę pomocnych spostrzeżeń. Od jakiegoś czasu świeci mi się błąd nr. 12 czyli ogólnie EGR. Mam wtrysk, jak wyczytałemw manualu "US Specification".Na początku check zaswiecał sie i gasł, teraz już świeci się cały czas. Nie wiem, czy to ma związek, ale obroty nie są takie jak kiedys. Wczesniej po nicisnieciu gazu obroty wchodzily wysoko, po puszczeniu opadały na 1000 z hakiem by po chwili wyrownac na 850, teraz nie mam tego wyrowniania. Tak samo bylo po wlaczeniu odbiornikow pradu, na sekunde spadaly troszke, by po chwili wyrownac.
Wyczytalem na innych forach jak zaslepic EGR i zrobiłem to, ale nic sie nie zmieniło. Nawet check nie zgasł. Zdjałem wiec zaślepkę i wyczysciłem zawór EGR. Check zgasł. Obroty podejrzanie sie ustabilizowały, ale bez rewelacji. Juz sie ucieszyłem, ze idzie ku dobremu. Niestety wczoraj,po 2 dniach jazdy czyli po jakis 400km zaswiecił sie znowu. Znowu błąd 12.
Czy ma ktos pomysł co z tym zrobic? Zaślepiał ktoś EGR? Jak to dobrze zrobić. Może ktoś ma na zbyciu taki wtrysk jak mój kompletny, chętnie bym się zamienił, bo mam w garażu taki zwykły w doskonałym stanie, dostałem "gratis" z silnikiem.
Moze ja od tej Ferozy za duzo wymagam? :o
Daihatsu Feroza 1,6 93' --> Ford Maverick 2,0 02'

Awatar użytkownika
piotrh
 
 
Posty: 244
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 8:50 pm
Lokalizacja: kołbiel tel 696969025

Re: EGR Feroza

Post autor: piotrh » wt paź 12, 2010 5:01 pm

Jaki to jest zwykły a jaki ten twój ?

Awatar użytkownika
Robal30
 
 
Posty: 290
Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:45 am
Lokalizacja: Lubelszczyzna

Re: EGR Feroza

Post autor: Robal30 » wt paź 12, 2010 5:34 pm

zwykły to taki co ma przewody podciśnieniowe wyłącznie gumowe, bez przewodów podciśnieniowych metalowych, biegnących górą, po kolektorze dolotowym,a US Specification (taki jak mój) to taki z tymi przewodami :) EFI str 181 to własnie mój. Nie ma co sie czepiać, ze pisze "zwykły", po prostu nie wiem jak to nazwać.
Ciekawe co zbiera błąd z obwodu EGR skoro nie ma tam żadnego czujnika, tylko z tego co widze same zawory.
Daihatsu Feroza 1,6 93' --> Ford Maverick 2,0 02'

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Re: EGR Feroza

Post autor: nes421 » sob paź 16, 2010 2:43 am

Może lektura coś pomoże

http://www.warfs.org/component/content/ ... r-cleanout

Jeśli tak to proszę o podsumowanie :P :)
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
Robal30
 
 
Posty: 290
Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:45 am
Lokalizacja: Lubelszczyzna

Re: EGR Feroza

Post autor: Robal30 » pn paź 18, 2010 9:04 am

pewnego popołudnia sprobuje sie z tym zmierzyć. Dzięki. Nie bardzo sobie wyobrażam jak wykręcić te zatyczki buttony, nie ma tam uchwytu na zaden klucz, ani śrubokręt. Nie wiem, czy przy ich wykręcaniu się ich nie zniszczy, bo figurują w spisie potrzebnych częsci, dostępne chyba tylko w USA:) Przyszło mi ostatnio do głowy, żeby może kupić wiązkę przewodów od komputera do wtrysku i zamontować ten co mam bez EGR'a
Daihatsu Feroza 1,6 93' --> Ford Maverick 2,0 02'

Awatar użytkownika
Robal30
 
 
Posty: 290
Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:45 am
Lokalizacja: Lubelszczyzna

Re: EGR Feroza

Post autor: Robal30 » czw paź 28, 2010 11:36 am

wiem już co i jak. Trzeba powiercic 5 otworków, pozniej zagwintowac i po czyszczeniu powkrecac zaslepki. Nie wiem czy sie na to pisac...
Moze ktos z kolegów sie orientuje, czy wtrysk bez EGR nadałby sie do mojej instalacji elektrycznej?
Patrzyłem jak to by było, to różnice są 2. Umnie czujnik położenia przepustnicy jest na 4 piny, a nie na 3 jak w tym bez EGR i dwa, ze wtyczka od zaworu VSV bodajze (ten na grodzi) jest nieco inna. Zastanawiam sie czy to bedzie hulac i czy nie wykaze błędów komputer. Troche z tym grzebania w mroźnym juz garazu wiec pytam najpierw.
Dzieki.
Daihatsu Feroza 1,6 93' --> Ford Maverick 2,0 02'

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Re: EGR Feroza

Post autor: nes421 » czw paź 28, 2010 11:39 pm

Ja nic więcej nie wiem, tylko tyle że na warfsie jeszcze dyskutowali coś więcej w temacie

http://www.warfs.org/component/fireboar ... 73&start=6
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
Robal30
 
 
Posty: 290
Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:45 am
Lokalizacja: Lubelszczyzna

Re: EGR Feroza

Post autor: Robal30 » pt paź 29, 2010 6:33 am

Dzięki. Jak Ty odnajdujesz takie rzeczy :D ? Zdawało mi się że przeszukałem cały internet, a na to nie trafiłem.
Jest coś w tym co piszą. Może być coś z masami, bo jednocześnie z pojawieniem sie błedu 12 straciłem zieloną kontrolkę 4x4. Tylko gdzie szukać tych mas :o ?Może namieszałem coś tym, że pod przełącznikiem twardości przednich amorów, jako że mam zamienniki, podłączyłem halogeny. W pozycji H mam przednie, przez elektryka zakładane przez przekażnik, ale w pozycji S sam sobie podłączyłem tylne diodowe bez przekaźnika.
Poza tym podoba mi sie pomysł z "czarną taśmą" :lol:
Daihatsu Feroza 1,6 93' --> Ford Maverick 2,0 02'

sajan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: pn lis 22, 2010 5:03 pm

Re: EGR Feroza

Post autor: sajan » pn sie 01, 2011 11:32 pm

hej,

mam podobny problem ( kod 12, po czyszczeniu układu EGR) z tym ze check engine wyswietla dodatkowo kilka kodow:
- 11
- 12
- 15

Ma ktoś jakiś pomysł co może być wspolna przyczyna? Czy kazdy błąd rozpatrywać osobno?

pozdrawiam,

sjn

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość