Terios 98-99 problem z układem powietrznym
: sob maja 21, 2011 6:34 pm
Witam wszystkich miłośników 4x4
Zakupiłem Teriosa 99 i od początku mam probemy z obrotami a raczej z dolotem powietrza i tymi wszystkimi rurkami. Sprawa wygląda tak, że obroty na ciepłym utrzymują sie na 1100. Wyczyściłem przepustnicę ( jest to model z takim ustrojstwem które nazywam ssaniem sterowane płynem z chłodnicy nie alektrycznie, czyli jak silnik jest zimny i przepustnica zamknieta to jest obwód powietrza który omija przepustnice), przewody powietrzne sprawdzone. Moje podejrzenia są skierowane na:
1. PCV valve -plastikowy odpowietrznik w pokrywie zaworów, który daje powietrze za przepustnice. W manualu ten zawór ma jakieś sprężynki i ustrojstwa w środku, a u mnie jest tylko otwór jakieś 3mm średnicy.
2. Źle podłączone przewody powietrzne. I tu bym prosił kogoś kto ma taki model o kilka zdjęć lub video z podłączonymi przewodami powietrznymi. W manualu jest inaczej niż u mnie bo to chyba 2000+rocznik.
np.
U mnie przewód od filtra weglowego podłączony jest do obudowy przepustnicy na górze bez zaworu VSV jak na schemacie manuala i gdy uchyla się lekko przepustnica zaczyna zasysać (na zamkniętej nie zasysa). Za to na kolektorze dolotowym z tyłu przykręcony jest plastikowy zawór z wtyczką elektryczna (wygląda jak ten VSV z manuala) do którego podłączon jest przewód z filtra powietrza i zkolektora dolotowego ale nie wiem jakie zadanie spełnia bo cały czas zasysa powietrze ( jak odłączę wtyczkę przestaje).
Oprócz tego jest jeszcze:
1) przewód powietrzny łaczący kolektor dolotowy z zaworkiem na listwie wtryskowej ale on nie wpływa na pracę silnika (zdejmowałem zatykałem).
2)przewód łaczący kolektor z zaworkiem na pompie wspomagania(nie wiem do czego służy ale jest cały czas zakniety)
3)przewód łączący kolektor i wspomaganie hamulców(sprawny)
4)przewód łaczący kolektor dolotowy z jakimiś zaworkami plastikowymi pod podzybiem (nie wiem co to)
5) rurka gumowa z pod zaworów silnika (dołączona do obudowy przepustnicy przed przepustnicą.
Na schemacie w manualu jest czujnik temp powietrza w obudowie filtra - u mnie nie ma, jest tylko czujnik temp powietrza w kolektorze dolotowym. oprócz tego jest jeszcz czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.
Po czyszczeniu przepustnicy zauważyłem że jest dysza sterujaca dopływem powietrza na zamknietej przepustnicy co pomogło trochę. Na pewno ssanie (obwód powietrza sterowany płynem z chłodnicy ) działa bo na rozgrzanym silniku i zamkniętej przepustnicy gdy zakręcam dysze z dopływem powietrza silnik prawie gasnie.
Według mnie problem tkwi w zaworze PCV odpowietrzającym silnik lub w zaworze, który wygląda jak VSV, lub w złym podłączeniu tych wszystkich rurek.
Sprawdzałem omomierzem czujnik przepustnicy- książkowo oraz ten zawór vsv - troszkę odbiegał od normy.
Oprócz tego gdy zdejmę nogę z gazu i obroty spadają do 2000 to zachowuje się jak kangur.
Jeżeli ktoś ma taki model to bardzo proszę o kilka zdjęć dobrej jakości lub filmik z podłaczeniem tych wszystkich rurekpowietrznych.
Pozdrawiam
Marcin
Zakupiłem Teriosa 99 i od początku mam probemy z obrotami a raczej z dolotem powietrza i tymi wszystkimi rurkami. Sprawa wygląda tak, że obroty na ciepłym utrzymują sie na 1100. Wyczyściłem przepustnicę ( jest to model z takim ustrojstwem które nazywam ssaniem sterowane płynem z chłodnicy nie alektrycznie, czyli jak silnik jest zimny i przepustnica zamknieta to jest obwód powietrza który omija przepustnice), przewody powietrzne sprawdzone. Moje podejrzenia są skierowane na:
1. PCV valve -plastikowy odpowietrznik w pokrywie zaworów, który daje powietrze za przepustnice. W manualu ten zawór ma jakieś sprężynki i ustrojstwa w środku, a u mnie jest tylko otwór jakieś 3mm średnicy.
2. Źle podłączone przewody powietrzne. I tu bym prosił kogoś kto ma taki model o kilka zdjęć lub video z podłączonymi przewodami powietrznymi. W manualu jest inaczej niż u mnie bo to chyba 2000+rocznik.
np.
U mnie przewód od filtra weglowego podłączony jest do obudowy przepustnicy na górze bez zaworu VSV jak na schemacie manuala i gdy uchyla się lekko przepustnica zaczyna zasysać (na zamkniętej nie zasysa). Za to na kolektorze dolotowym z tyłu przykręcony jest plastikowy zawór z wtyczką elektryczna (wygląda jak ten VSV z manuala) do którego podłączon jest przewód z filtra powietrza i zkolektora dolotowego ale nie wiem jakie zadanie spełnia bo cały czas zasysa powietrze ( jak odłączę wtyczkę przestaje).
Oprócz tego jest jeszcze:
1) przewód powietrzny łaczący kolektor dolotowy z zaworkiem na listwie wtryskowej ale on nie wpływa na pracę silnika (zdejmowałem zatykałem).
2)przewód łaczący kolektor z zaworkiem na pompie wspomagania(nie wiem do czego służy ale jest cały czas zakniety)
3)przewód łączący kolektor i wspomaganie hamulców(sprawny)
4)przewód łaczący kolektor dolotowy z jakimiś zaworkami plastikowymi pod podzybiem (nie wiem co to)
5) rurka gumowa z pod zaworów silnika (dołączona do obudowy przepustnicy przed przepustnicą.
Na schemacie w manualu jest czujnik temp powietrza w obudowie filtra - u mnie nie ma, jest tylko czujnik temp powietrza w kolektorze dolotowym. oprócz tego jest jeszcz czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.
Po czyszczeniu przepustnicy zauważyłem że jest dysza sterujaca dopływem powietrza na zamknietej przepustnicy co pomogło trochę. Na pewno ssanie (obwód powietrza sterowany płynem z chłodnicy ) działa bo na rozgrzanym silniku i zamkniętej przepustnicy gdy zakręcam dysze z dopływem powietrza silnik prawie gasnie.
Według mnie problem tkwi w zaworze PCV odpowietrzającym silnik lub w zaworze, który wygląda jak VSV, lub w złym podłączeniu tych wszystkich rurek.
Sprawdzałem omomierzem czujnik przepustnicy- książkowo oraz ten zawór vsv - troszkę odbiegał od normy.
Oprócz tego gdy zdejmę nogę z gazu i obroty spadają do 2000 to zachowuje się jak kangur.
Jeżeli ktoś ma taki model to bardzo proszę o kilka zdjęć dobrej jakości lub filmik z podłaczeniem tych wszystkich rurekpowietrznych.
Pozdrawiam
Marcin