Regulacja zaworów -wymiary
: pn maja 23, 2011 11:12 am
Witam
Przy okazji wymiany cieknącej uszczelki pod klawiaturą (jakieś silikonowe badziewie założone - będę próbował znaleźć lub sfabrykować jakąś porządną gumowo-korkową) wpadło mi do głowy wyregulować zawory.
W manualu napisano: gorący silnik: 0.20-0.30 na dolocie, 0.28-0.38 wydech, zimny silnik: odpowiednio 0.18 i 0.25.
I tutaj moje pytanie - najwidoczniej się mylę ale czy nie powinno być tak, że na gorącym silniku rozmiary szczeliny się zmniejszają? Przecież jak się silnik rozgrzewa to wszystko - czyli zawór również - się rozszerza - co w przypadku elementu wąskiego a długiego - jak zawór powinno skutkować jego wydłużeniem a co za tym idzie szczelina pod "konikiem" powinna się zmniejszyć. Chyba że kompletnie źle kombinuję - może materiał z którego są zawory ma mniejszy współczynnik rozszerzalności termicznej niż głowica? albo kompletne bzdury piszę w takim wypadku proszę o pouczenie i ewentualne objaśnienia.
Przy okazji wymiany cieknącej uszczelki pod klawiaturą (jakieś silikonowe badziewie założone - będę próbował znaleźć lub sfabrykować jakąś porządną gumowo-korkową) wpadło mi do głowy wyregulować zawory.
W manualu napisano: gorący silnik: 0.20-0.30 na dolocie, 0.28-0.38 wydech, zimny silnik: odpowiednio 0.18 i 0.25.
I tutaj moje pytanie - najwidoczniej się mylę ale czy nie powinno być tak, że na gorącym silniku rozmiary szczeliny się zmniejszają? Przecież jak się silnik rozgrzewa to wszystko - czyli zawór również - się rozszerza - co w przypadku elementu wąskiego a długiego - jak zawór powinno skutkować jego wydłużeniem a co za tym idzie szczelina pod "konikiem" powinna się zmniejszyć. Chyba że kompletnie źle kombinuję - może materiał z którego są zawory ma mniejszy współczynnik rozszerzalności termicznej niż głowica? albo kompletne bzdury piszę w takim wypadku proszę o pouczenie i ewentualne objaśnienia.