Strona 1 z 1
Zawór BVSV? - prośba o fotę silnika HD-E z EGR
: sob maja 28, 2011 12:59 pm
autor: Asmod
Witam
Praktycznie skończyłem składanie góry silnika po drobnym remoncie ( Feroza F300 HD-E) i na sam koniec pojawiła się zagadka.
Mianowicie w żaden sposób nie mogę dociec w jaki sposób podłączyć taki dziwny dynks który znajduje się pod kolankiem przewodu wodnego (po stronie wydechu, tuż koło aparatu zapłonowego, zaraz poniżej miejsca, gdzie do głowicy doprowadzona jest woda) Wkręcony w głowicę ze skierowanymi do góry dwoma rurkami do których jak rozumiem trzeba podpiąć gumowe węże.
Manual w tym temacie jest dość enigmatyczny (mimo to na rysunku silnika HD-E na stronie EM-3 wyraźnie go widać) domyśliłem się bardziej niż doczytałem ze jest to najprawdopodobniej wspomniany zawór BVSV - niestety jedyny rysunek na którym można by go znaleźć jak ma być przyłączony jest nieczytelny.
W związku z tym mam prośbę: Czy ktoś w chwili wolnego czasu mógłby zajrzeć u siebie i opisać co, jak i gdzie przypiąć, ewentualne foto również mile widziane

.
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Re: Zawór BVSV?
: sob maja 28, 2011 2:31 pm
autor: nes421
Jeśli ktoś inny nie będzie szybszy, to możesz dać zdjęcie z zaznaczonym elementem o który Ci chodzi, poszukam schematu. Opis lokalizacji
dynksa jest trochę niezrozumiały dla mnie jak nie mam silnika przed oczami

Na stronie EM3 instrukcji nie ma żadnego schematu.. (
http://www.warfs.org/daihatsu-manuals/9 ... anical.pdf ). Więcej schematów jest w rozdziale EFI -
http://www.warfs.org/daihatsu-manuals/9 ... System.pdf
Może chodzi o coś z tego ?
http://forums.drom.ru/daihatsu-rocky-ru ... 6-p50.html
Tylko tu jakby BVSV jest jakby elektryczny
Albo
?
Re: Zawór BVSV?
: sob maja 28, 2011 2:50 pm
autor: Asmod
Mea Maxima Culpa

Już się poprawiam i oto obrazek który pokazuje ten wspomniany "dynks"

Re: Zawór BVSV?
: sob maja 28, 2011 3:58 pm
autor: nes421
No to nie będzie to przypadkiem to, opisane dokładniej w rozdziale o Emission Control ?
http://www.warfs.org/daihatsu-manuals/9 ... System.pdf
Są w tym rozdziale schematy połączeń
Na stronie EC8 jest też opisane jak sprawdzić czy jest sprawny
PS. Będzie może foto-textowa relacja z naprawy silnika na stronkę ?

Re: Zawór BVSV?
: sob maja 28, 2011 6:16 pm
autor: Asmod
Zdaje się, że to faktycznie było to, ale teraz to już kompletnie zwątpiłem w swoją pamięć i umiejętność czytania instrukcji ze zrozumieniem więc kolejna prośba:
Czy ktoś mógłby podesłać 2-3 fotki pokazujące jak mają być podłączone te wszystkie rureczki? która idzie do air-boxa, które do zaworów EGR itd. (fotka z góry, fotka z lewej i fotka z prawej powina wystarczyć). Chciałbym tak na wszelki wypadek obejrzeć dokładnie czy czegoś jeszcze nie pomieszałem.
nes421: żadna naprawa - wymiana uszczelniaczy na zaworach, uszczelki pod pokrywą i ogólne czyszczenie kolektora dolotowego (właśnie z tego powodu porozpinałem te badziewia i teraz problem)
Re: Zawór BVSV?
: sob maja 28, 2011 8:42 pm
autor: nes421
Asmod - są jeszcze dwie możliwości:
1) mogłem zrobić zamieszanie, bo instrukcję pobrałem z WARFS i przyjąłem że Rocky to Feroza, bo tak się u nich nazywała, a to może być instrukcja do Rockyego. W katalogu
http://www.warfs.org/daihatsu-manuals masz instrukcje do "92 Rocky" i do "F300" - na wszelki wypadek sprawdź czy nie będzie Ci się bardziej zgadzać z drugim modelem (F300). Jakkolwiek chyba to "Rocky" to jednak prawidłowa instrukcja do aut z silnikiem HD-E, a F300 do aut z HD-C (gaźnik), bo BVSV w
http://www.warfs.org/daihatsu-manuals/F ... System.pdf wygląda zupełnie inaczej
2) jak kiedyś kupiłem auto z gaźnikiem Aisan i takimi przewodami i tego typu zaworami, to jak przestało działać i zacząłem porównywać instrukcję z tym co było podłączone to się za głowę złapałem - rurki były podłączone przez jakiegoś poprzedniego mechanika "na pałę", gdziekolwiek. Przestało mnie więc dziwić że wszystko działa jak z koziej d..y a auto pali ile mu się wleje. Więc z Twoją pamięcią może być wszystko OK, tylko ktoś mógł te przewody wcześniej pomieszać, już zanim to rozmontowałeś.
Tak czy inaczej -
czekamy na zdjęcia od kogoś życzliwego z forum kto ma to podłączone

Re: Zawór BVSV?
: pn maja 30, 2011 3:34 pm
autor: Asmod
UPDATE:
Właśnie obejrzałem połączenia w Ferozie mojego rodziciela - niestety ma on wersję bez systemu EGR niemniej nieco mi się przejaśniło - i zdaje się, że faktycznie majster-gazownik który coś tam dłubał wykazał się rewolucyjną i radosną twórczością (np. zawór ciśnieniowy regulujący kąt wyprzedzenia zapłonu podłączył do filtra węglowego).
W każdym bądź razie wołanie o pomoc w postaci fotek co i jak ma być podpięte w wersji z EGR (nieco bardziej skomplikowanie to wygląda) ciągle pozostaje aktualne a i kolega nes421 pewnie by to na stronkę wstawił, żeby na przyszłość każdy ułańską fantazję mechanika mógł zweryfikować
Re: Zawór BVSV?
: wt maja 31, 2011 1:01 pm
autor: nes421
Może dodaj do tytułu tematu "prośba do posiadacza Ferozy o fotografie" czy coś, bo do tego tematu chyba nie każdy kto może ewentualnie pomóc zagląda.
A pomóc może w sumie ktokolwiek kto ma Ferozę z silnikiem HD-E
Z zamieszczeniem zdjęć na stronie - oczywiście bardzo chętnie.
Re: Zawór BVSV? - prośba o fotę silnika HD-E z EGR
: pt cze 03, 2011 12:42 pm
autor: Asmod
Posiłkując się fotami z allegro, manualem i metodą prób i błędów jakoś pospinałem te rureczki za jednym tylko wyjątkiem - nie jestem pewien co do przyłącza idle vsv i airboxa.
Mianowicie na każdym zdjęciu jakie widziałem nieco inaczej (o ile wogóle) to widać a manual w tym temacie też na moje oko niekonsekwentny (albo może mój silnik jakoś inaczej wygląda).
Tak więc moja prośba o fotkę jak najbardziej aktualna, z tym,że teraz chodzi mi już tylko o zdjęcie (bądź opis) połączenia rurek od strony airboxa (tam gdzie są te wszystkie czujniki) - czyli gdzie airbox a gdzie i jak VSV
Silnik HD-E w wersji z układem EGR.
Re: Zawór BVSV? - prośba o fotę silnika HD-E z EGR
: ndz cze 05, 2011 9:00 pm
autor: nes421
Szkoda że nikomu z forum się póki co nie chce fotki zrobić.
EDIT: Sprawdź jeszcze tą instrukcję na stronie 76, i innych:
http://www.warfs.org/daihatsu-manuals/9 ... System.pdf
Jak nie pomoże to wrzuć zdjęcie ze strzałką tego fragmentu co Ci potrzeba, popytam na innych forach ale może być problem z opisaniem tego w jakimś innym języku, np. indonezyjskim więc zdjęcie ze strzałką będzie lepsze

Re: Zawór BVSV? - prośba o fotę silnika HD-E z EGR
: czw cze 16, 2011 10:12 pm
autor: Asmod
Chwilę mnie nie było ale dzięki pomocy ze strony nes oraz starosta - chyba doszedłem do składu z tymi rurkami.
Niemniej jednak poniżej fota co i jak jest pospinane - może ktoś rzuci okiem i porówna ze swoim - bo głowy nie dam że teraz już wszytko jest jak należy.
I tak:
1- to idzie do karnistra węglowego;
2 - obie idą do zaworu sterującego przy aparacie zapłonowym
3 - obie do zaworu BVSV
4 - czujnik ciśnienia (przykręcony obok karnistra węglowego)
5 - połączenie między wnętrzem kolektora - surge tank (5A) i Idle-Up VSV (5B)
6 - połączenie miedzy purge port (6A) i Idle-Up VSV(6B)
7 - połączenie do air-boxa (to jest dla mnie największą zagadką - kompletnie nie rozumiem idei tego połączenia - dlatego ciągle mam wątpliwości)
8 - połączenie do surge tank poprzez filtr (8B) - gdzie ostatecznie idzie drugi koniec (8A), to podejrzewam podciśnienie (purge), ale nie jestem pewien (rurki pod spodem mają dziwne rozgałęzienia a demontować wszystkiego żeby to dokładnie obejrzeć już nie miałem natchnienia), wzorowałem się na znalezionych w necie zdjęciach i na wszystkich tak było podłączone
9 - do zaworu przy listwie z wtryskami
EGR - to połączenia do zaworów EGR - dość dobrze opisane i rozrysowane manualu - nie ma problemu z połączeniem
Re: Zawór BVSV? - prośba o fotę silnika HD-E z EGR
: wt lut 14, 2012 11:22 am
autor: mefyoo
7 jak odłączysz to EGR się nie zaświeca
