Podroz z rowerem

czyli wyjazdy te bliskie i te bardzo dalekie

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Peter4x4
 
 
Posty: 191
Rejestracja: wt sie 28, 2007 9:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter4x4 » pt sty 18, 2008 11:34 am

Polecam Thule na hak. Nic nie gwizdze , brak oporow powietrza, jezdzi sie normalnie. A do tego mieszcza sie 3 rowery. Jedyny minus to zaporowa cena ..ale jak raz zainwestujesz to bedziesz miec na lata. Mozna ten bagaznik wykorzystywac rowniez do przewozu calkiem sporych bagazy w miejsce rowerow - mozna dokupic stosowna "skrzynie".
Zycie sklada sie z krotkich chwil radosci...
FJ CRUISER 4,0 V6, BMW R 1150 GS

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » pt sty 18, 2008 11:42 am

a stabilnosc tego rozwiazania na wyjebach ? rozumiem ze mowisz o mocowanym na hak w rynnami na kola rowerow, a nie z wieszakiem ?
w jakim aucie z tym jezdziles ?
dzieki.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » pt sty 18, 2008 11:58 am

ja tam woziłem 2 rowery [nowe, alu] na dachu z uchwytem za ramę i nie było problemu, uchwyt do ramy ma tylko trzymać rower w pionie - koła są mocowane do szyn , bagażniki jakieś noname - jedyne co to pamiętać o zwiększonej wysokości auta :D

no i nity w takich trójkątach którze trzymały ramę były wyrobione i wkurzająco stukały
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

SiMarco
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pt cze 17, 2005 12:13 pm
Lokalizacja: jeep.org.pl

Post autor: SiMarco » pt sty 18, 2008 1:53 pm

Zanabyłem w zeszłym roku bagażnik na hak i jestem mega zadowolony.
Mocowanie tylko na kuli, bez żadnych pasków. Wybrałem model, w któym rowery stoją kołami na szynach i tam są przypięte, oprócz tego każdy z dwóch jest trzymany za ramę. Bagażnik daje się odchylać więc mam dostęp do tylnej klapy. Producent niemiecki (nazwa właśnie mi umknęła), z TUVem, aluminiowy, z własnymi światłami. Tablicę rejestracyjną zrobiłem z folii naklejonej na pleksę i w ramce - wielkości oryginalnej.
Bez problemów objechałem z nim Polskę.
Na początku gapiłem się w lusterko jak sroka w gnat ale mi przeszło jak po kolejnym etapie wszystko było OK. Sprawdzałem dociągnięcie pasków przy kołach i mocowań na ramach i dalej w drogę.
NA twardym totalny luz. Na dziurawych asfaltach i polnych/leśnych dróżkach buja się nieco. Ale w zakresie pewnej elastyczności samego bagażnika i na tyle, że nigdy mi kierownica roweru nie obijała się o szybę.
Nie wiem jak by przeżył wyprawę np 1,5 kkm po szutrach i inncyh wyjebach. Miałbym pewne obawy, że to bujanie go zmęczy jednak.
Jak dla mnie najlepsza metoda wożenia rowerów.
Wcześniej woziłem na dachu i jednak wysokość auta (niewygoda wkładania rowerów) i duże bujanie na tej wysokości powodowały, że dwa razy rowery mi się wyrwały z mocowań (typowych czyli za koła i za ramę). W dodatku ich nie widać nawet jak się coś dzieje złego.
No to się rozpisałem.
A tutaj mam fotkę: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b4 ... 3ea8d.html
i http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8c6 ... e99aa.html
i jeszcze http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4d1 ... 4f199.html
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » pt sty 18, 2008 2:24 pm

:)2 dzieki kolego !
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Peter4x4
 
 
Posty: 191
Rejestracja: wt sie 28, 2007 9:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter4x4 » pt sty 18, 2008 2:43 pm

Po tak obszernym opisie kolegi odemnie nic dodac , nic ujac.
Zycie sklada sie z krotkich chwil radosci...
FJ CRUISER 4,0 V6, BMW R 1150 GS

ArchAdaM
 
 
Posty: 165
Rejestracja: pn lis 12, 2007 11:39 am
Lokalizacja: Zaborów

Post autor: ArchAdaM » pt maja 09, 2008 8:21 am

Czy przy takim bagażniku na kulę trzeba rezygnować z zapasowego koła na tylnych drzwiach? Cz też wysięg jest dostateczny, by koło zostało na swoim miejscu?
AdaM GR61 krótki

Awatar użytkownika
POLO
 
 
Posty: 236
Rejestracja: śr gru 14, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: POLO » pt maja 09, 2008 9:30 am

Różnie to może być np. w Uazie jest idealnie a w Pojarce musze troche skrzywić bagażnik powierzchnia rowerów nie jest równoległa do klapy tylko pod lekkim kątem, ale w tych lepsiejszych wersjach bagażnika raczej taka regulacja nie bedzie możliwa.
POJARKA III DID
UAZik 469 B -03.2013
RAFKA 4 I
PIP ZJ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podróże i Wyprawy niekomercyjne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości