PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
Moderator: Misiek Bielsko
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 56
- Rejestracja: wt kwie 10, 2007 6:02 pm
- Lokalizacja: Gniew
- Kontaktowanie:
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
Na "suchą Afrykę" to z mojego doświadczenia nie ma lepszej opony niż Michelin XS lub jej klony. Super wytrzymała na skałach, ciężko ja zakopać w piachu. Robiliśmy doświadczenie i po rozpędzeniu na luzie, na piachu samochód zatrzymywał się o kilka ładnych metrów dalej niż na innych oponach. A z łańcuchami to daje radę i w błocie.
A opony z RPA były sprowadzone z USA. Spotkałem się z teorią, że opony które prze-leżakowały po produkcji na mrozie dużo lepiej znoszą trudy podróżowania.
A opony z RPA były sprowadzone z USA. Spotkałem się z teorią, że opony które prze-leżakowały po produkcji na mrozie dużo lepiej znoszą trudy podróżowania.
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
no ładne te micheliny
może faktycznie pojde w nie jak będę się wybierał - tam o czym rozmawialiśmy telefonicznie
a te Twoje AT - może były jakieś stare zleżałem lub coś z nimi nie tak było - bo generalnie mają dobrą opinię
może faktycznie pojde w nie jak będę się wybierał - tam o czym rozmawialiśmy telefonicznie

a te Twoje AT - może były jakieś stare zleżałem lub coś z nimi nie tak było - bo generalnie mają dobrą opinię
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
Bierzesz komplet, który Ci bardziej pasi do warunków, które spotkasz.Cajman pisze: Elwood - a co jak jedziesz np do Maroka - Atlas i Sahara - brać dwa komplety
Naprawdę byłem w Maroku 4 razy - za dwa tygodnie znowu jadę - i wiesz kiedy Patrol szedł jak burza - na wiosnę jak byłem - prawie na łysych AT
Na łysych AT-ach nie zapędzałbym się w Atlas, to oczywiste.
Się te boćki nalatają... Elwood
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
Polibusz polibuszowi nierówny. Zależy jaki ma dodatek plastiku. Moja autka mają spore przebiegi i jeżdzę na dobrych markowo polibuszach i są na pewno o wiele lepsze od gum, ktore musiałem co chwilę wymieniać. A TJM- wiele produktów kupuje w chinach od tych samych producentów co ja.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
prawda to, tylko że ja na pustynię nie jeżdżęCajman pisze:mam inne doświadczenieDamian pisze:opony MT - dla mnie rzecz niezbędna, nie ze względu na trakcję (choć również, na szutrach zwłaszcza), ale przede wszystkim na ich wytrzymałość na kamienie
.....................
właśnie w lipcu wymieniłem BF AT po 110 tyś przebiegu
Zaznaczam - zero kapcia w czasie eksploatacji
MT - porażka jeżeli chodzi o piasek - tam są potrzebne jak najbardziej łyse opony a nie o agresywnym bierzniku
Poza tym - pamiętajmy - 2/3 trasy przebiega rożnego rodzaju asfaltami
a jak pojadę, to na pewno nie na MT, ale na mało agresywnym ateku - z wiadomych powodów
co do uciążliwości MT na asfalcie, to obecnie produkowana generacja opon MT jest bardzo cicha i nawet nieźle spisuje się na mokrym i zimą, zwłaszcza jeśli wybierze się produkt z miękką mieszanką i lamelkami
wnioski z tych mądrości: auto bazowe, przygotowane wg doświadczeń podróżujących w pewien "podstawowy" pakiet z opcją rekonfiguracji w zależności od kierunku i charakteru ekskursji
ot, truizmy


the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
No i oto wlasnie chodzi. Zawsze znajdzie sie ktos "madrzejszy" My z przymrozeniem oka patrzymy na kolesia z 2 zapasami, 100l wody, 200l paliwa a ze mnie smieje sie znajome malzenstwo co pojechalo do Albanii Freelanderem, z nich natomiast smieje sie koles, ktory byl tam na motocyklu, z niego na rowerze, a najwieksza polewke ma ktos kto dojechal tam autostopem.
Ale czy to umniejsza komukolwiek?
Ja jak jade na urlop to jade na urlop. Wypoczywac. Lubie wziac prysznic z ciepla woda, rozlozyc sobie lezaczek, ugotowac cos dobrego i wypoczywac. Jak chce hardocre'u to pakuje sie inaczej i wyjazd ma inny charakter.
A wracajac do tematu.. Ze swoich BFG AT jestem zajebiscie zadowolony. NIechca sie zuzywac. Wytrzymaly kamieniste podjazdy w gorach. Zima trzymaja dobrze, na piocu daja rade. Jak jakies lokalne rajdziki to w wiekszosci tez bez problemow - nawet raz po raz w wyczynie. Dla mnie (jak narazie) kupno MTkow jest bez sensu. Jak juz mam jechac na jakis rajd i wiem,ze bedzie ciezko to zakladam jakies simexopodobne.
Aha, do tesciowej na Wszystkich Swietych tez pojade z wyciagarka i liftem na dachu.
Ale czy to umniejsza komukolwiek?
Ja jak jade na urlop to jade na urlop. Wypoczywac. Lubie wziac prysznic z ciepla woda, rozlozyc sobie lezaczek, ugotowac cos dobrego i wypoczywac. Jak chce hardocre'u to pakuje sie inaczej i wyjazd ma inny charakter.
A wracajac do tematu.. Ze swoich BFG AT jestem zajebiscie zadowolony. NIechca sie zuzywac. Wytrzymaly kamieniste podjazdy w gorach. Zima trzymaja dobrze, na piocu daja rade. Jak jakies lokalne rajdziki to w wiekszosci tez bez problemow - nawet raz po raz w wyczynie. Dla mnie (jak narazie) kupno MTkow jest bez sensu. Jak juz mam jechac na jakis rajd i wiem,ze bedzie ciezko to zakladam jakies simexopodobne.
Aha, do tesciowej na Wszystkich Swietych tez pojade z wyciagarka i liftem na dachu.

y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
-
- Posty: 324
- Rejestracja: pn mar 31, 2008 5:56 pm
- Lokalizacja: z gór
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
Damian pisze:... a jeszcze lepsi są turyści z niemiec w swoich wszystkomających gelach i defach
...i nie tylko. W Polsce też by się paru znalazlo

Ale my tu nie o uprzedzeniach...
(@Damian, nie piję do ciebie, to tak bardziej ogólnie)
Discovery II '99 - był
- cieciu rozumisz
-
- Posty: 102
- Rejestracja: czw wrz 15, 2011 10:17 pm
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
potwierdzam. bfg at to najlepsza opona. moje maja 60 tys i zuzycia jakos nie widac. a wytrzymalosc ? zero kapcia od nowosci.Cajman pisze:mam inne doświadczenieDamian pisze:opony MT - dla mnie rzecz niezbędna, nie ze względu na trakcję (choć również, na szutrach zwłaszcza), ale przede wszystkim na ich wytrzymałość na kamienie
.....................
właśnie w lipcu wymieniłem BF AT po 110 tyś przebiegu
Zaznaczam - zero kapcia w czasie eksploatacji
MT - porażka jeżeli chodzi o piasek - tam są potrzebne jak najbardziej łyse opony a nie o agresywnym bierzniku
Poza tym - pamiętajmy - 2/3 trasy przebiega rożnego rodzaju asfaltami
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
@Land_rowerek
https://picasaweb.google.com/richi0856/ ... 1558379122
Po tych zdjęciach poznaje że My byliśmy razem na wyprawie w Albanii w 2009 roku.
https://picasaweb.google.com/richi0856/ ... 1558379122
Po tych zdjęciach poznaje że My byliśmy razem na wyprawie w Albanii w 2009 roku.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
Będziesz Ją wyciągał z grobuWojtek_W pisze:Aha, do tesciowej na Wszystkich Swietych tez pojade z wyciagarka i liftem na dachu.




Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
Jeszcze zyje
Na kinetku szarpac nie bede

Na kinetku szarpac nie bede

y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
hmm - ale lepszy od OME - bo jeżdże nadal na nich - 2" progresywne - - tak jak pisalem wcześniej 110 tyś - i jakoś nie siedzą, amory trzymają dobrze. A latam z duuuuża przyczepą na dojazdówkachZibi pisze:Polibusz polibuszowi nierówny. Zależy jaki ma dodatek plastiku. Moja autka mają spore przebiegi i jeżdzę na dobrych markowo polibuszach i są na pewno o wiele lepsze od gum, ktore musiałem co chwilę wymieniać. A TJM- wiele produktów kupuje w chinach od tych samych producentów co ja.
więc widocznie od lepszych chińczyków kupowane
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
o tak - tacy są bardzo ciekawiDamian pisze:.................... ale widuję np. na bałkanach auta z polski wyposażone w dwa zapasy, 60 l wody pitnej i wieżę obserwacyjną z kanistrów i skrzynek ze szpejem na dachu...a auta czyściutkie, podróżujące jedynie szlakami asfaltowymi z przewodnikówa jeszcze lepsi są turyści z niemiec w swoich wszystkomających gelach i defach
a najlepsze że w tym samym miejscu po tej samej drodze mija ich miejscowy w starej ładzie albo merolu - w środku z 6 chłopa - i pomyka że tylko się kurzy

GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
-
- Posty: 324
- Rejestracja: pn mar 31, 2008 5:56 pm
- Lokalizacja: z gór
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
Fiba pisze:@Land_rowerek
https://picasaweb.google.com/richi0856/ ... 1558379122
Po tych zdjęciach poznaje że My byliśmy razem na wyprawie w Albanii w 2009 roku.
Zgadza się, ja też do tego teraz doszedłem, tyle że w innych grupach.
Pozdrawiam.
Discovery II '99 - był
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
Ja też mam chińskie choć robione specjalnie na rynek angielski dla jakiejś ich firmy. Ogólnie cały zawias byl chiński i jest lepszy od ome który mam w drugiej toyce. A jak ci się lata na progresywnych? własnie myślę, żeby wyrzucić w końcu z drugiej HDJ ome które ciągle siada ( przód) i wrzucić progresywnego lovellsa.Cajman pisze:hmm - ale lepszy od OME - bo jeżdże nadal na nich - 2" progresywne - - tak jak pisalem wcześniej 110 tyś - i jakoś nie siedzą, amory trzymają dobrze. A latam z duuuuża przyczepą na dojazdówkachZibi pisze:Polibusz polibuszowi nierówny. Zależy jaki ma dodatek plastiku. Moja autka mają spore przebiegi i jeżdzę na dobrych markowo polibuszach i są na pewno o wiele lepsze od gum, ktore musiałem co chwilę wymieniać. A TJM- wiele produktów kupuje w chinach od tych samych producentów co ja.
więc widocznie od lepszych chińczyków kupowane
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
czyli.. najlepszym wozem do dalekich wojazy dla dwóch osób będzie opel vivaro, rocznik jak najmłodszy. Można zabrać po komplecie zawieszeniowym, jeden komplet sprzęgła, pare filtrów, ze dwa zapasy i wszystko co na wyprawie potrzebne.
Komfortowo i kulturalnie, bardzo ekonomicznie podróżujemy choćby na kraniec świata powszechnie znanym, lubianym i nie rzucającym się w oczy samochodem
Bus ma prześwit dość spory, opony wzmocnione, zawias dośc mocny, wspomóc się można łańcuchami (w takim rozmiarze sa popularne wszędzie)

Komfortowo i kulturalnie, bardzo ekonomicznie podróżujemy choćby na kraniec świata powszechnie znanym, lubianym i nie rzucającym się w oczy samochodem
Bus ma prześwit dość spory, opony wzmocnione, zawias dośc mocny, wspomóc się można łańcuchami (w takim rozmiarze sa popularne wszędzie)

- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
eee tam, a ja lubię poruszać się ścieżkami dla kóz, przez step na azymut raczej łoplem też nie pociśniesz
no i wiesz...vivaro...nie ma tego stylu

no i wiesz...vivaro...nie ma tego stylu

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
okZibi pisze:...................... A jak ci się lata na progresywnych? własnie myślę, żeby wyrzucić w końcu z drugiej HDJ ome które ciągle siada ( przód) i wrzucić progresywnego lovellsa.
mają jedną zaletę - żywotne - jak widać po przebiegu i nawet po załadowaniu na maxa + przyczepa ok 2,5 tony bardzo mało - nieznacznie siada
chociaż teraz bym nie dawał aż tak mocnych - tzn - przód bym dał max +70-80. A tył jakieś + 100-150 i dodatkowo miechy do sprężyn które zwiększają o 60 procent. Jak ide na pusto nie będzie tak twardo bo spuszczam powietrze. Jak doładowuje to dobijam powietrze. Nawet jak padnie poducha to zawsze jest sprężyna która przejmie obciążenie i jakoś wrócę.
Tak samo jeżeli chodzi o amory - gadałem z gośćmi co jeżdżą na Rancho - tych rególowanych z kabiny powietrzem
Chodzi o co - jadąc do Maroka, Azji jedziesz na bardzo zróżnicowanych podłożach, o różnym obciążeniu.
Wyjeżdżam - pełne doładowanie, + przyczepa z 2,5 tony ale autostrada, równo, gładko
Na miejscu - brak przyczepy, mniej na pokładzie rzeczy inne podłoże - bo i asfalt, piach, góry, hamada, tarka - inne nastawy muszą być zawieszenia aby samochód albo nie rozlatywał się od wstrząsów ani nie bujał jak hamerykański jeep bo chorobu morskiej można dostać
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
kolega ma właśnie dorobione miechy do sprężyn w aucie wyprawowym i nie powiem - spisuje się to całkiem nieźle jako element pomocniczo-poziomujący
u mnie problemem są sprężyny z przodu, chętnie bym sobie dobijał taką poduchę na bardzo dziurawej drodze, obniżając ciśnienie na tarce, równym szutrze czy po prostu asfalcie
z czego masz założone te poduchy? kompresor (kolega używa arbowskiego do blokad)?
zaletą jest też to, że jak masz namiot dachowy to na nierównym można wypoziomować auto żeby się lepiej spało

u mnie problemem są sprężyny z przodu, chętnie bym sobie dobijał taką poduchę na bardzo dziurawej drodze, obniżając ciśnienie na tarce, równym szutrze czy po prostu asfalcie
z czego masz założone te poduchy? kompresor (kolega używa arbowskiego do blokad)?
zaletą jest też to, że jak masz namiot dachowy to na nierównym można wypoziomować auto żeby się lepiej spało

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
[quote="Damian".................
z czego masz założone te poduchy? kompresor (kolega używa arbowskiego do blokad)?
..................[/quote]
własnie nie mam jeszcze - czekam aż się wykończy to zawieszenie aby przełożyć komplet - TJM - robi taki komplet. Ale france tyle tyś i nie chcą paść

kompresor mam z butlą 9l VIARA
z czego masz założone te poduchy? kompresor (kolega używa arbowskiego do blokad)?
..................[/quote]
własnie nie mam jeszcze - czekam aż się wykończy to zawieszenie aby przełożyć komplet - TJM - robi taki komplet. Ale france tyle tyś i nie chcą paść


kompresor mam z butlą 9l VIARA
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
LANDEK pisze:Cajman, Blues4x4 a wy co macie pozakładane



oczywiście na dachu trochę nie mojego szpeja - opony motocyklistów, skrzynka jedna też z ich częściami
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
Przepraszam.cieciu rozumisz pisze:Blues4x4 pisze:W części podzielam Twoje zadanie.
Sam się na tym łapię, że jebie do czaszki takim zjadaczom km jak Cajman, ja, czy nie wspomnę o kzh, co właśnie tak ładnie wypłynął z Kazachstanem...
Pierdolić to.
czy Ty mnie wlasnie obraziles?
Tobie nie jebie.
Się te boćki nalatają... Elwood
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 56
- Rejestracja: wt kwie 10, 2007 6:02 pm
- Lokalizacja: Gniew
- Kontaktowanie:
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
Dobre miechy i wydaje się, że za rozsądną cenę można kupić u tego gościa w UK:
http://www.mattsavage.com/acatalog/copy ... lpers.html
Facet przygotował samochód dla Chris'a Scott'a (ekspert jeżeli chodzi o Saharę) i też tam mu miechy zapodał.
http://www.mattsavage.com/acatalog/copy ... lpers.html
Facet przygotował samochód dla Chris'a Scott'a (ekspert jeżeli chodzi o Saharę) i też tam mu miechy zapodał.
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
na zdjęciu wygląda tak samo jak ten TJM-a - tzn mam podejrzenie że to tej firmy
z tym że cena niższa
z tym że cena niższa

GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
Re: PATROL GR Y61 6.2 czy LAND CRUISER 100
Akam pisze:Na "suchą Afrykę" to z mojego doświadczenia nie ma lepszej opony niż Michelin XS lub jej klony. Super wytrzymała na skałach, ciężko ja zakopać w piachu. Robiliśmy doświadczenie i po rozpędzeniu na luzie, na piachu samochód zatrzymywał się o kilka ładnych metrów dalej niż na innych oponach. A z łańcuchami to daje radę i w błocie.
A opony z RPA były sprowadzone z USA. Spotkałem się z teorią, że opony które prze-leżakowały po produkcji na mrozie dużo lepiej znoszą trudy podróżowania.
Masz na myśli te:
http://www.ityre.com/en/tyres/catalog/m ... odel/2040/ ?
Się te boćki nalatają... Elwood
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości