Kazachstan

czyli wyjazdy te bliskie i te bardzo dalekie

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Blues4x4
 
 
Posty: 859
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 8:14 pm

Re: Kazachstan

Post autor: Blues4x4 » pt paź 28, 2011 4:48 pm

Cajman pisze:
Blues4x4 pisze:.................... a nie tysiącach, jak w moim przypadku ......................
łał
kurcza
jestem pod wrażeniem


policzymy ??
Więc druknij mapkę i pogadamy.
Ostatnio zmieniony śr lis 09, 2011 2:34 pm przez Blues4x4, łącznie zmieniany 2 razy.
Się te boćki nalatają... Elwood

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: Kazachstan

Post autor: adas bombowiec » pt paź 28, 2011 4:52 pm

Blues4x4 pisze: W takim wypadku, a na wyprawach jest on znikomym procentem (wielogodzinne szarżowanie po wydmach, grząskim gruncie wyskokich temp.) polecam oleje dedykowane tym szczególnym przypadkom, np. Motula (spoko do 110st) lub zadbanie w ohle o swój system chłodzenia.
Ciezkie podjazdy tez sie zaliczaja do 'takich wypadkow'. Ale fakt, nie ma co dramatyzowac, wlac dobry olej i tyle.
O uklad chlodzenia trzeba dbac tak czy inaczej, plukac co 100kkm powiedzmy.
W mojej 60-tce nie ma takiej potrzeby, bo głowica żeliwna, bo sam układ jest a`priori niedogrzany, a płynu do niej z nagrzewnicą wlewa się...
Z takim podejsciem mozesz kiedys skonczyc z taka mina :o 60-tka to stare dobre zelazo. Stare, wiec tym bardziej wymagajace opieki, zeby moglo byc niezawodne. A przegrzany silnik, to nie tylko peknieta glowica.
No właśnie, Trasek wyliczył mi ostatnio 22 litry.
Jakby co, to jemu kopcie dupę.
4-litrowa kobyla, wiec to mozliwe.

Z mojej strony wszystko na ten temat, mozecie w spokoju sie licytowac przebiegami :)21

Awatar użytkownika
Blues4x4
 
 
Posty: 859
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 8:14 pm

Re: Kazachstan

Post autor: Blues4x4 » pt paź 28, 2011 5:04 pm

Akam pisze:W moim wypadku początkowo byłem szalenie zadowolony z BFG AT...
Trudno jednoznacznie ocenić Twoją trasę pod kątem opon.
Człek, który zagląda na to forum po raz pierwszy, szukając info: czy da się, w ocenie użytkowników dalekich tras, a potem po przejechaniu iluś tam km zaczyna dochodzić do wniosków typu, w które my zaczynamy brnąć.
Cajman, tu trochę prowokowany przeze mnie się piekli, bo przejechał cały ich dotyczczasowy żywot bez problemu i prze, że są gut.
W 2010-tym jechał ze mną kolega, który również bagetelizował ten problem, ale w obciążonym do granic jego wytrzymałości aucie, podobnie jak moje, ciął AT-ki, jak tnie się złom na żyletki.
Na koniec, gdyby nie uczciwość towarzyszącego nam kierowcy afgańskiego (lub w razie W mojego podwójenego kompletu MT-ków) - a obiecał, że dostarczy do Sarhad brakujacą, w ohle nie wyjechał by z Wachanu.
Się te boćki nalatają... Elwood

Awatar użytkownika
Blues4x4
 
 
Posty: 859
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 8:14 pm

Re: Kazachstan

Post autor: Blues4x4 » pt paź 28, 2011 5:06 pm

adas bombowiec pisze:
Blues4x4 pisze: W takim wypadku, a na wyprawach jest on znikomym procentem (wielogodzinne szarżowanie po wydmach, grząskim gruncie wyskokich temp.) polecam oleje dedykowane tym szczególnym przypadkom, np. Motula (spoko do 110st) lub zadbanie w ohle o swój system chłodzenia.
Ciezkie podjazdy tez sie zaliczaja do 'takich wypadkow'. Ale fakt, nie ma co dramatyzowac, wlac dobry olej i tyle.
O uklad chlodzenia trzeba dbac tak czy inaczej, plukac co 100kkm powiedzmy.
W mojej 60-tce nie ma takiej potrzeby, bo głowica żeliwna, bo sam układ jest a`priori niedogrzany, a płynu do niej z nagrzewnicą wlewa się...
Z takim podejsciem mozesz kiedys skonczyc z taka mina :o 60-tka to stare dobre zelazo. Stare, wiec tym bardziej wymagajace opieki, zeby moglo byc niezawodne. A przegrzany silnik, to nie tylko peknieta glowica.
No właśnie, Trasek wyliczył mi ostatnio 22 litry.
Jakby co, to jemu kopcie dupę.
4-litrowa kobyla, wiec to mozliwe.

Z mojej strony wszystko na ten temat, mozecie w spokoju sie licytowac przebiegami :)21
Spoko Adaś.
Dbać trzeba a`priori.
Się te boćki nalatają... Elwood

Awatar użytkownika
Blues4x4
 
 
Posty: 859
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 8:14 pm

Re: Kazachstan

Post autor: Blues4x4 » pt paź 28, 2011 5:24 pm

A na dokładkę:
Niech ktoś wskaże, że MT-ek siada na skalnym szutrze.
Pamiętam, jak korespondowałem z M. Rejem 4 lata temu. Kiedy leciał w te regiony z zaloga na oponach jedncyh i drugich. Spotkałem połowę jego załogi po drodze i ich ocena była jednoznaczna.
Się te boćki nalatają... Elwood

Awatar użytkownika
cieciu rozumisz
 
 
Posty: 102
Rejestracja: czw wrz 15, 2011 10:17 pm

Re: Kazachstan

Post autor: cieciu rozumisz » pt paź 28, 2011 5:30 pm

ok
Ostatnio zmieniony czw lis 24, 2011 4:09 am przez cieciu rozumisz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Blues4x4
 
 
Posty: 859
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 8:14 pm

Re: Kazachstan

Post autor: Blues4x4 » pt paź 28, 2011 5:45 pm

Że niby nic.
Się te boćki nalatają... Elwood

Awatar użytkownika
cieciu rozumisz
 
 
Posty: 102
Rejestracja: czw wrz 15, 2011 10:17 pm

Re: Kazachstan

Post autor: cieciu rozumisz » pt paź 28, 2011 6:45 pm

ceny paliw na najtanszej stacji niedaleko granicy na zachodzie przy kaspijskim(1.8.2011)
Ostatnio zmieniony śr lis 23, 2011 11:30 pm przez cieciu rozumisz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Re: Kazachstan

Post autor: benek » pt paź 28, 2011 7:32 pm

apropo siarki w paliwie.
duze silniki tj majace zbiornik oleju swiezego i zuzytego maja nastawe uzupelniania oleju zalezna od zawartosci siarki a drugim czynnikiem sa tylko motogodziny. wbrew pozorom mimo iz jest wielki silnik to norma na siarke jest bardzo ostra. na 500 ppm to on by dlugo nie pochodzil lub zuzywalby za duzo oleju. U nas paliwo ma ok 100ppm i wtedy osiaga taki silnik nawet 60.000 mgodzin przy pelnej mocy.

Zakladam ze wymiana oleju w samochodzie jest po 10.000km czyli po ok 300 mg (zakladam 30km/h) a silnik wytrzymuje 400.000km czyli ok 12.000mg.

Jak widac silnik przemyslowy jest niebywale trwaly przy samochodowym ale jest bardziej wymagajacy.

zapewne silniki tlokowe w samochodach sa inaczej wymiarowane ale pewnie dalej siarka ma duzy wplyw na ich zuzycie.
na pocieszenie jest fakt ze olej do silnika samochodowego jest super zaawansowny przy oleju "przemyslowym" ktory chyba zawsze jest mineralny i jest relatywnie tani a jak jest zimno to slabo sie pompuje.
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: Kazachstan

Post autor: adas bombowiec » pt paź 28, 2011 7:34 pm

cieciu rozumisz pisze:
Cajman pisze:
cieciu rozumisz pisze:...................

u mnie chlodnica oleju jest wlasnie osobna, nie ma nic wspolnego z woda...............

a są takie które mają coś wspólnego ??

niby jak - obydwa czynniki w jednej chłodnicy ??

nie wiem... to nie ja pisalem o zintegrowanej chlodnicy oleju. w terenowkach nie spotkalem sie. moze jakies modele tak maja.
Niektore Toyoty i Land Rovery.
Obydwa czynniki w jednej chlodnicy. Odseparowane oczywiscie. Podnosi to zywotnosc przede wszystkim; oleju, turbiny i w sumie calego silnika w goracym klimacie.
Tak to wyglada: http://www.lrseries.com/shop/product/li ... EMBLY.html
Te korki po lewej to wjazd/wyjazd oleju.

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Kazachstan

Post autor: Cajman » pt paź 28, 2011 10:52 pm

adas bombowiec pisze: Obydwa czynniki w jednej chlodnicy. Odseparowane oczywiscie. Podnosi to zywotnosc przede wszystkim; oleju, turbiny i w sumie calego silnika w goracym klimacie.
Tak to wyglada: http://www.lrseries.com/shop/product/li ... EMBLY.html
Te korki po lewej to wjazd/wyjazd oleju.
no ale chyba to są dwie oddzielne chłodnice tyle że w jednej obudowie
tak samo jest w partolu - tyle że nie w jednej obudowie tylko chłodnica oleju jest przed chlodnicą klimy a potem chlodnica wody
w sumie ma to tą zalete że jak pójdzie kamień od pojazdu przed nami to dostanie najpierw chlodnica klimy - bez której da się żyć
chłodnica od oleju jest trochę z boku a GR 61 miał dodatkowy wentylator pchajacy z przodu włączany przy uruchomieniu klimy
w GR 60 też da się zamontować - własnie myślę go zakładać
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Kazachstan

Post autor: selim » sob paź 29, 2011 8:09 am

warto zakładać ..sygnał można wziąć z przekaźnika klimy
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Kazachstan

Post autor: Fiba » sob paź 29, 2011 8:46 am

selim pisze:warto zakładać ..sygnał można wziąć z przekaźnika klimy
Ja miałem założone z przodu jak chce to zrobić Cajman . Robiło to może i nie gorzej ale musi być podpięte na krótko i załączane z kabiny ,bo inaczej w dużym błocie albo we wodzie szlak trafi wentylator .Dwa wentylatory poszło (zapomniałem wyłączyć ) :)21


Wiem że Cajman nie jeździ po klamki w błocie to dla Niego ta opcja może być dobra musi tylko pamiętać podczas przejazdu przez dużą wodę co czasami mu się zdarza jak pisze o swoich wyprawach.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Kazachstan

Post autor: Cajman » sob paź 29, 2011 9:45 am

na krotko z kabiny - lubie miec kontrolę nad wszystkim :D
mogę go np potrzebowac nie tylko jak chodzi klima - np w cięższym terenie w upalny dzień

jeżeli ktorys z was zakładał do Y60 - od czego dobraliście ?? czy macie oryginalny od Y61 ??

wentylator od intercoolera tez mam włączany na krótko chociaż w Y61 był automatycznie
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Kazachstan

Post autor: Fiba » sob paź 29, 2011 9:55 am

Z tego co pamiętam to od volkswagena lub audi.
Coś takiego.
http://moto.allegro.pl/wentylator-klima ... 15863.html
Tam jest miejsce tylko na max 8 centymetrowej grubości wentylator.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Kazachstan

Post autor: Cajman » sob paź 29, 2011 10:03 am

no własnie wiem że tam jest cienko
a nie chce najpierw rozbierać a potem szukac odpowiedniego

dzięki za podpowiedź - myślałem poczatkowo o jakimś japończyku - od hondy czy coś w tym rodzaju

muszę założyć jak teraz wrócę bo w styczniu wybieram się "bardzie" na południe
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Kazachstan

Post autor: selim » sob paź 29, 2011 10:11 am

cienki to są od francuzów ...valeo dużo robi tego
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
cieciu rozumisz
 
 
Posty: 102
Rejestracja: czw wrz 15, 2011 10:17 pm

Re: Kazachstan

Post autor: cieciu rozumisz » sob paź 29, 2011 10:15 am

koreance tez robia cieniutkie.

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Kazachstan

Post autor: Fiba » ndz paź 30, 2011 4:09 pm

Są też dwubiegowe .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kazachstan

Post autor: Starck » ndz paź 30, 2011 6:15 pm

Fiba pisze:Z tego co pamiętam to od volkswagena lub audi.
Też wsadziłem audika przed chłodnicami. :)2 nie do zaje...nia.
Rzeczywiście po cięższych przeprawach i po dłuższym okresie nieużywania staje, ale skubany nie zdycha. :)11

Kamienie żężolą w środku, zacina się i w ogóle brzmi jak koło bez łożyska. Wtedy go płuczę, poobijam kilka razy, rochę sprężonego powietrza, wd-40 (lub podobne) i znowu chodzi jak nowy. :o Robiłem to już 3-4 razy - rzeczywiście wspomaga klimę i chłodzenie.

Nie byłe w Afryce, jak koledzy, ale najwyższe temperatury jakie miałem - koniec lipca Pireneje - bywało ok 40st przez kilka godzin non stop. Żadnych problemów z chłodzeniem.
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

tabar
 
 
Posty: 237
Rejestracja: czw maja 05, 2005 7:19 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Kazachstan

Post autor: tabar » wt lis 01, 2011 5:47 pm

Ja mam w Y60 wentylator z przodu zalaczany recznie z kabiny, jakby co moge obfocic jak jest zmajstrowany.pzdr
Tabar

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Kazachstan

Post autor: Fiba » sob lis 05, 2011 10:11 pm

No więc tak z wizami do Kazachstanu i Uzbekistanu zero problemu koszt całkowity około 600-700 zeta. Zależy od biura .Wiza kirgijska - nie wszystkie biura załatwiają ale namierzyłem te ,które załatwiają . Ambasada jest w Berlinie i dodatkowo do ceny wizy kurier 199 zeta ,ale przy paru wizach rabat :)21 .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
cieciu rozumisz
 
 
Posty: 102
Rejestracja: czw wrz 15, 2011 10:17 pm

Re: Kazachstan

Post autor: cieciu rozumisz » sob lis 05, 2011 10:12 pm

mozna jeszcze w minsku wyrabiac
Ostatnio zmieniony czw lis 24, 2011 4:09 am przez cieciu rozumisz, łącznie zmieniany 1 raz.

Włochaty
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: pt lis 12, 2010 3:22 pm

Re: Kazachstan

Post autor: Włochaty » ndz lis 06, 2011 12:08 pm

Witam,

Powiedzcie mi proszę taką rzecz. A jak wygląda sprawa z benzyną? Również myślę o wschodzi ale mam w stajni ZJ 4.0. Nigdy w życiu nie byłem dalej poza Ukrainą gdzie najlepiej zdobyć informacje potrzebne do podróży?

Pozdrawiam Włochaty \m/

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Kazachstan

Post autor: Fiba » ndz lis 06, 2011 3:05 pm

cieciu rozumisz pisze:mozna jeszcze w minsku wyrabiac

600-700 to chyba nierealna cena za dwie wizy. w dodatku kazachska musisz miec dwukrotna. obstawialbym na jakis tysiac za obie.
Bo nieprecyzyjnie napisałem . To cena za jedną wizę .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Zablokowany

Wróć do „Podróże i Wyprawy niekomercyjne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość