Więc druknij mapkę i pogadamy.Cajman pisze:łałBlues4x4 pisze:.................... a nie tysiącach, jak w moim przypadku ......................
kurcza
jestem pod wrażeniem
policzymy
Kazachstan
Moderator: Misiek Bielsko
Re: Kazachstan
Ostatnio zmieniony śr lis 09, 2011 2:34 pm przez Blues4x4, łącznie zmieniany 2 razy.
Się te boćki nalatają... Elwood
- adas bombowiec
- Posty: 1676
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm
Re: Kazachstan
Ciezkie podjazdy tez sie zaliczaja do 'takich wypadkow'. Ale fakt, nie ma co dramatyzowac, wlac dobry olej i tyle.Blues4x4 pisze: W takim wypadku, a na wyprawach jest on znikomym procentem (wielogodzinne szarżowanie po wydmach, grząskim gruncie wyskokich temp.) polecam oleje dedykowane tym szczególnym przypadkom, np. Motula (spoko do 110st) lub zadbanie w ohle o swój system chłodzenia.
O uklad chlodzenia trzeba dbac tak czy inaczej, plukac co 100kkm powiedzmy.
Z takim podejsciem mozesz kiedys skonczyc z taka minaW mojej 60-tce nie ma takiej potrzeby, bo głowica żeliwna, bo sam układ jest a`priori niedogrzany, a płynu do niej z nagrzewnicą wlewa się...

4-litrowa kobyla, wiec to mozliwe.No właśnie, Trasek wyliczył mi ostatnio 22 litry.
Jakby co, to jemu kopcie dupę.
Z mojej strony wszystko na ten temat, mozecie w spokoju sie licytowac przebiegami

Re: Kazachstan
Trudno jednoznacznie ocenić Twoją trasę pod kątem opon.Akam pisze:W moim wypadku początkowo byłem szalenie zadowolony z BFG AT...
Człek, który zagląda na to forum po raz pierwszy, szukając info: czy da się, w ocenie użytkowników dalekich tras, a potem po przejechaniu iluś tam km zaczyna dochodzić do wniosków typu, w które my zaczynamy brnąć.
Cajman, tu trochę prowokowany przeze mnie się piekli, bo przejechał cały ich dotyczczasowy żywot bez problemu i prze, że są gut.
W 2010-tym jechał ze mną kolega, który również bagetelizował ten problem, ale w obciążonym do granic jego wytrzymałości aucie, podobnie jak moje, ciął AT-ki, jak tnie się złom na żyletki.
Na koniec, gdyby nie uczciwość towarzyszącego nam kierowcy afgańskiego (lub w razie W mojego podwójenego kompletu MT-ków) - a obiecał, że dostarczy do Sarhad brakujacą, w ohle nie wyjechał by z Wachanu.
Się te boćki nalatają... Elwood
Re: Kazachstan
Spoko Adaś.adas bombowiec pisze:Ciezkie podjazdy tez sie zaliczaja do 'takich wypadkow'. Ale fakt, nie ma co dramatyzowac, wlac dobry olej i tyle.Blues4x4 pisze: W takim wypadku, a na wyprawach jest on znikomym procentem (wielogodzinne szarżowanie po wydmach, grząskim gruncie wyskokich temp.) polecam oleje dedykowane tym szczególnym przypadkom, np. Motula (spoko do 110st) lub zadbanie w ohle o swój system chłodzenia.
O uklad chlodzenia trzeba dbac tak czy inaczej, plukac co 100kkm powiedzmy.
Z takim podejsciem mozesz kiedys skonczyc z taka minaW mojej 60-tce nie ma takiej potrzeby, bo głowica żeliwna, bo sam układ jest a`priori niedogrzany, a płynu do niej z nagrzewnicą wlewa się...60-tka to stare dobre zelazo. Stare, wiec tym bardziej wymagajace opieki, zeby moglo byc niezawodne. A przegrzany silnik, to nie tylko peknieta glowica.
4-litrowa kobyla, wiec to mozliwe.No właśnie, Trasek wyliczył mi ostatnio 22 litry.
Jakby co, to jemu kopcie dupę.
Z mojej strony wszystko na ten temat, mozecie w spokoju sie licytowac przebiegami
Dbać trzeba a`priori.
Się te boćki nalatają... Elwood
Re: Kazachstan
A na dokładkę:
Niech ktoś wskaże, że MT-ek siada na skalnym szutrze.
Pamiętam, jak korespondowałem z M. Rejem 4 lata temu. Kiedy leciał w te regiony z zaloga na oponach jedncyh i drugich. Spotkałem połowę jego załogi po drodze i ich ocena była jednoznaczna.
Niech ktoś wskaże, że MT-ek siada na skalnym szutrze.
Pamiętam, jak korespondowałem z M. Rejem 4 lata temu. Kiedy leciał w te regiony z zaloga na oponach jedncyh i drugich. Spotkałem połowę jego załogi po drodze i ich ocena była jednoznaczna.
Się te boćki nalatają... Elwood
- cieciu rozumisz
-
- Posty: 102
- Rejestracja: czw wrz 15, 2011 10:17 pm
Re: Kazachstan
ok
Ostatnio zmieniony czw lis 24, 2011 4:09 am przez cieciu rozumisz, łącznie zmieniany 1 raz.
- cieciu rozumisz
-
- Posty: 102
- Rejestracja: czw wrz 15, 2011 10:17 pm
Re: Kazachstan
ceny paliw na najtanszej stacji niedaleko granicy na zachodzie przy kaspijskim(1.8.2011)
Ostatnio zmieniony śr lis 23, 2011 11:30 pm przez cieciu rozumisz, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kazachstan
apropo siarki w paliwie.
duze silniki tj majace zbiornik oleju swiezego i zuzytego maja nastawe uzupelniania oleju zalezna od zawartosci siarki a drugim czynnikiem sa tylko motogodziny. wbrew pozorom mimo iz jest wielki silnik to norma na siarke jest bardzo ostra. na 500 ppm to on by dlugo nie pochodzil lub zuzywalby za duzo oleju. U nas paliwo ma ok 100ppm i wtedy osiaga taki silnik nawet 60.000 mgodzin przy pelnej mocy.
Zakladam ze wymiana oleju w samochodzie jest po 10.000km czyli po ok 300 mg (zakladam 30km/h) a silnik wytrzymuje 400.000km czyli ok 12.000mg.
Jak widac silnik przemyslowy jest niebywale trwaly przy samochodowym ale jest bardziej wymagajacy.
zapewne silniki tlokowe w samochodach sa inaczej wymiarowane ale pewnie dalej siarka ma duzy wplyw na ich zuzycie.
na pocieszenie jest fakt ze olej do silnika samochodowego jest super zaawansowny przy oleju "przemyslowym" ktory chyba zawsze jest mineralny i jest relatywnie tani a jak jest zimno to slabo sie pompuje.
duze silniki tj majace zbiornik oleju swiezego i zuzytego maja nastawe uzupelniania oleju zalezna od zawartosci siarki a drugim czynnikiem sa tylko motogodziny. wbrew pozorom mimo iz jest wielki silnik to norma na siarke jest bardzo ostra. na 500 ppm to on by dlugo nie pochodzil lub zuzywalby za duzo oleju. U nas paliwo ma ok 100ppm i wtedy osiaga taki silnik nawet 60.000 mgodzin przy pelnej mocy.
Zakladam ze wymiana oleju w samochodzie jest po 10.000km czyli po ok 300 mg (zakladam 30km/h) a silnik wytrzymuje 400.000km czyli ok 12.000mg.
Jak widac silnik przemyslowy jest niebywale trwaly przy samochodowym ale jest bardziej wymagajacy.
zapewne silniki tlokowe w samochodach sa inaczej wymiarowane ale pewnie dalej siarka ma duzy wplyw na ich zuzycie.
na pocieszenie jest fakt ze olej do silnika samochodowego jest super zaawansowny przy oleju "przemyslowym" ktory chyba zawsze jest mineralny i jest relatywnie tani a jak jest zimno to slabo sie pompuje.
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76
- adas bombowiec
- Posty: 1676
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm
Re: Kazachstan
Niektore Toyoty i Land Rovery.cieciu rozumisz pisze:Cajman pisze:cieciu rozumisz pisze:...................
u mnie chlodnica oleju jest wlasnie osobna, nie ma nic wspolnego z woda...............
a są takie które mają coś wspólnego
niby jak - obydwa czynniki w jednej chłodnicy
nie wiem... to nie ja pisalem o zintegrowanej chlodnicy oleju. w terenowkach nie spotkalem sie. moze jakies modele tak maja.
Obydwa czynniki w jednej chlodnicy. Odseparowane oczywiscie. Podnosi to zywotnosc przede wszystkim; oleju, turbiny i w sumie calego silnika w goracym klimacie.
Tak to wyglada: http://www.lrseries.com/shop/product/li ... EMBLY.html
Te korki po lewej to wjazd/wyjazd oleju.
Re: Kazachstan
no ale chyba to są dwie oddzielne chłodnice tyle że w jednej obudowieadas bombowiec pisze: Obydwa czynniki w jednej chlodnicy. Odseparowane oczywiscie. Podnosi to zywotnosc przede wszystkim; oleju, turbiny i w sumie calego silnika w goracym klimacie.
Tak to wyglada: http://www.lrseries.com/shop/product/li ... EMBLY.html
Te korki po lewej to wjazd/wyjazd oleju.
tak samo jest w partolu - tyle że nie w jednej obudowie tylko chłodnica oleju jest przed chlodnicą klimy a potem chlodnica wody
w sumie ma to tą zalete że jak pójdzie kamień od pojazdu przed nami to dostanie najpierw chlodnica klimy - bez której da się żyć
chłodnica od oleju jest trochę z boku a GR 61 miał dodatkowy wentylator pchajacy z przodu włączany przy uruchomieniu klimy
w GR 60 też da się zamontować - własnie myślę go zakładać
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
Re: Kazachstan
warto zakładać ..sygnał można wziąć z przekaźnika klimy
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: Kazachstan
Ja miałem założone z przodu jak chce to zrobić Cajman . Robiło to może i nie gorzej ale musi być podpięte na krótko i załączane z kabiny ,bo inaczej w dużym błocie albo we wodzie szlak trafi wentylator .Dwa wentylatory poszło (zapomniałem wyłączyć )selim pisze:warto zakładać ..sygnał można wziąć z przekaźnika klimy

Wiem że Cajman nie jeździ po klamki w błocie to dla Niego ta opcja może być dobra musi tylko pamiętać podczas przejazdu przez dużą wodę co czasami mu się zdarza jak pisze o swoich wyprawach.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: Kazachstan
na krotko z kabiny - lubie miec kontrolę nad wszystkim
mogę go np potrzebowac nie tylko jak chodzi klima - np w cięższym terenie w upalny dzień
jeżeli ktorys z was zakładał do Y60 - od czego dobraliście
czy macie oryginalny od Y61 
wentylator od intercoolera tez mam włączany na krótko chociaż w Y61 był automatycznie

mogę go np potrzebowac nie tylko jak chodzi klima - np w cięższym terenie w upalny dzień
jeżeli ktorys z was zakładał do Y60 - od czego dobraliście


wentylator od intercoolera tez mam włączany na krótko chociaż w Y61 był automatycznie
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: Kazachstan
Z tego co pamiętam to od volkswagena lub audi.
Coś takiego.
http://moto.allegro.pl/wentylator-klima ... 15863.html
Tam jest miejsce tylko na max 8 centymetrowej grubości wentylator.
Coś takiego.
http://moto.allegro.pl/wentylator-klima ... 15863.html
Tam jest miejsce tylko na max 8 centymetrowej grubości wentylator.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: Kazachstan
no własnie wiem że tam jest cienko
a nie chce najpierw rozbierać a potem szukac odpowiedniego
dzięki za podpowiedź - myślałem poczatkowo o jakimś japończyku - od hondy czy coś w tym rodzaju
muszę założyć jak teraz wrócę bo w styczniu wybieram się "bardzie" na południe
a nie chce najpierw rozbierać a potem szukac odpowiedniego
dzięki za podpowiedź - myślałem poczatkowo o jakimś japończyku - od hondy czy coś w tym rodzaju
muszę założyć jak teraz wrócę bo w styczniu wybieram się "bardzie" na południe
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
Re: Kazachstan
cienki to są od francuzów ...valeo dużo robi tego
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
- cieciu rozumisz
-
- Posty: 102
- Rejestracja: czw wrz 15, 2011 10:17 pm
Re: Kazachstan
koreance tez robia cieniutkie.
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: Kazachstan
Są też dwubiegowe .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: Kazachstan
Też wsadziłem audika przed chłodnicami.Fiba pisze:Z tego co pamiętam to od volkswagena lub audi.

Rzeczywiście po cięższych przeprawach i po dłuższym okresie nieużywania staje, ale skubany nie zdycha.

Kamienie żężolą w środku, zacina się i w ogóle brzmi jak koło bez łożyska. Wtedy go płuczę, poobijam kilka razy, rochę sprężonego powietrza, wd-40 (lub podobne) i znowu chodzi jak nowy.

Nie byłe w Afryce, jak koledzy, ale najwyższe temperatury jakie miałem - koniec lipca Pireneje - bywało ok 40st przez kilka godzin non stop. Żadnych problemów z chłodzeniem.
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Re: Kazachstan
Ja mam w Y60 wentylator z przodu zalaczany recznie z kabiny, jakby co moge obfocic jak jest zmajstrowany.pzdr
Tabar
Tabar
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: Kazachstan
No więc tak z wizami do Kazachstanu i Uzbekistanu zero problemu koszt całkowity około 600-700 zeta. Zależy od biura .Wiza kirgijska - nie wszystkie biura załatwiają ale namierzyłem te ,które załatwiają . Ambasada jest w Berlinie i dodatkowo do ceny wizy kurier 199 zeta ,ale przy paru wizach rabat
.

Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
- cieciu rozumisz
-
- Posty: 102
- Rejestracja: czw wrz 15, 2011 10:17 pm
Re: Kazachstan
mozna jeszcze w minsku wyrabiac
Ostatnio zmieniony czw lis 24, 2011 4:09 am przez cieciu rozumisz, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kazachstan
Witam,
Powiedzcie mi proszę taką rzecz. A jak wygląda sprawa z benzyną? Również myślę o wschodzi ale mam w stajni ZJ 4.0. Nigdy w życiu nie byłem dalej poza Ukrainą gdzie najlepiej zdobyć informacje potrzebne do podróży?
Pozdrawiam Włochaty \m/
Powiedzcie mi proszę taką rzecz. A jak wygląda sprawa z benzyną? Również myślę o wschodzi ale mam w stajni ZJ 4.0. Nigdy w życiu nie byłem dalej poza Ukrainą gdzie najlepiej zdobyć informacje potrzebne do podróży?
Pozdrawiam Włochaty \m/
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: Kazachstan
Bo nieprecyzyjnie napisałem . To cena za jedną wizę .cieciu rozumisz pisze:mozna jeszcze w minsku wyrabiac
600-700 to chyba nierealna cena za dwie wizy. w dodatku kazachska musisz miec dwukrotna. obstawialbym na jakis tysiac za obie.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość