Pare osob wybiera sie na Islandie niebawem, info dla nich:
- drogi na mapach zaznaczone liniami przerywanymi(bez numeracji) sa szlakami nieoficjalnymi, czyli ich kondycja jest niewiadoma, najlepiej skontaktowac sie z kims kto byl na tej trasie niedawno
- zawsze nalezy miec pelny bak, jadac w interior konieczne dodatkowe zbiorniki lub pojemniki, tam naprawde nie mozna dotankowac. Moze sie okazac ze zakladanej trasy nie przejedziemy i nalezy obrac inna, a paliwka brak.
- najlepsze sa opony twarde (kamienie, ostra lawa, i takie tam podobne), konieczne dwa kola zapasowe, duza oszczednosc na naprawach i spokojna glowa gdy do warsztatu jest 150km
- czytac opisy na skrzyzowaniach pozostawione przez poprzednikow, jezeli w poprzek drogi sa ulozone kamienie, znaczy nie mozna przejechac i ktos zawracal
- znaki ostrzegajace sa tylko przy brodach oznaczonych na mapach(drogi oficjalne), przejazdy przez strumyki takie do felgi nie sa oznaczane.
Na drogach nieoficjalnych zawsze nalezy sprawdzic przejazd organoleptycznie(chyba ze woda jest naprawde plytka i to widac)
- przejezdzajac przez brody nieoznaczone znakami nie ufac sladom poprzednikow!!!!!, stan wody mogl ulec zmianie, albo moze mieli opony 42''
