Skandynawia zima
Moderator: Misiek Bielsko
Skandynawia zima
Na poczatku grudnia wybieram sie do kuusamo(finlandia)na narty. przy okazji wyjazdy namowilem kolegow, abys zaatakowali Nordkapp w Norwegii:)
Wybieramy sie Pojarka II 2,8 long. Na ta chwile założyłem podgrzewanie filtra paliwa, halogeny, w chlodnice preston na -80C, z wyposazenia: saperka, latarki, weże gumowe do paliwa i spryskiwaczy, kompass, nawigacja, samochod na 31 AT.
Chetnie wysłucham porad ewentualnie propozycji dołączenia do wyprawy:)
Trochę poczytałem w temacie i mysle, że dotarcie do Nordkapp będzie bardzo trudne i zakładam, że będę musiał zawrócić gdzieś w trakcie.
Spodziewam się trudnej skandynawskiej zimy.
Wybieramy sie Pojarka II 2,8 long. Na ta chwile założyłem podgrzewanie filtra paliwa, halogeny, w chlodnice preston na -80C, z wyposazenia: saperka, latarki, weże gumowe do paliwa i spryskiwaczy, kompass, nawigacja, samochod na 31 AT.
Chetnie wysłucham porad ewentualnie propozycji dołączenia do wyprawy:)
Trochę poczytałem w temacie i mysle, że dotarcie do Nordkapp będzie bardzo trudne i zakładam, że będę musiał zawrócić gdzieś w trakcie.
Spodziewam się trudnej skandynawskiej zimy.
Ostatnio zmieniony ndz lis 02, 2008 8:50 am przez onufry, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jaaareeek !
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
- Lokalizacja: Katowice
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: wt paź 09, 2007 1:00 pm
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
www.tlc.org.pl
w zakładce wyprawy jest relacja z wyjazdu na Nordcap
w zakładce wyprawy jest relacja z wyjazdu na Nordcap
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Bez przesady jakiejś. To klimat morski, bądź co bądź, może być sporo śniegu ale mrozy raczej niezbyt tęgie. Spróbuj grzebnąć po necie za oficjalną stroną norweskiego meteo i drogowców, będą tam mieli aktualne i dokładne prognozy, no i dane na temat przejezdności dróg. W te oznakowane jako nieprzejezdne odradzam się pchać, szczególnie w pojedynkę. Obowiązkowe wyposażenie to łopata i lina kinetyczna, im dłuższa tym lepiej.
Poza tym, na północ od Trondheim kończy się cywilizacja, więc trzeba porządnie przemyśleć sprawę jedzenia i noclegów.
Poza tym, na północ od Trondheim kończy się cywilizacja, więc trzeba porządnie przemyśleć sprawę jedzenia i noclegów.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Witam,
Sniegu to tam moze byc w pytke, ale ichnie sluzby drogowe dzialaja ponoc nienagannie. Kiedys w przerwie w jezdzie polazilismy troche po norweskich gorach, a potem poszli sie wysuszyc i zagrzac do osrodka narciarskiego. Okazalo sie, ze pracuje tam Polak z pochodzenia. Pytalismy sie go wlasnie o zimy, stwierdzil, ze "bomweg" byl zamkniety jeden raz w ciagu ostatnich 3 lat. Najzywzej sie czeka na maszyna i jedzie wezykiem za nia. Po przejechaniu odcinka przyporzadkowanemu tej maszynie zawraca i jedzie w druga manka a za nia auta czekajace z naprzeciwka. Takze powinno jakos byc. Powodzonka
pzdr
Tabar
Sniegu to tam moze byc w pytke, ale ichnie sluzby drogowe dzialaja ponoc nienagannie. Kiedys w przerwie w jezdzie polazilismy troche po norweskich gorach, a potem poszli sie wysuszyc i zagrzac do osrodka narciarskiego. Okazalo sie, ze pracuje tam Polak z pochodzenia. Pytalismy sie go wlasnie o zimy, stwierdzil, ze "bomweg" byl zamkniety jeden raz w ciagu ostatnich 3 lat. Najzywzej sie czeka na maszyna i jedzie wezykiem za nia. Po przejechaniu odcinka przyporzadkowanemu tej maszynie zawraca i jedzie w druga manka a za nia auta czekajace z naprzeciwka. Takze powinno jakos byc. Powodzonka

pzdr
Tabar
Witam
Byłem z rodzina na wypadzie w skandynawi w czerwcu.Przejechalismy szwecje/finlandie/noregie punkt docelowy to nordkapp tu masz fotke zeby zobrazowac klimacik i to w czerwcu.Sadze ze w grudniu moze być totalna lipa zeby tam dojechac ze wzgedu na snieg i temperature.Jak my byliśmy to srednia 3 stopnie a i spadała tak do 0.

Byłem z rodzina na wypadzie w skandynawi w czerwcu.Przejechalismy szwecje/finlandie/noregie punkt docelowy to nordkapp tu masz fotke zeby zobrazowac klimacik i to w czerwcu.Sadze ze w grudniu moze być totalna lipa zeby tam dojechac ze wzgedu na snieg i temperature.Jak my byliśmy to srednia 3 stopnie a i spadała tak do 0.

Tak przygotowuje sie na temperatyru conajmniej -30C oraz 3 metry sniegu.
Odnosnie Trondhaim to mnie to niedotyczy, poniewaz wyprawa zaczyna sie w kuusamo w Finlandii.
Jest to baza wypadowa, gdzie mam noclegi oraz zasięgne jezyka odnosnie pogody, przejezdnosci drog i wtedy podejme ostateczna decyzje czy będziemy się tam wybierali.
Na dobra sprawe mamy tylko/az 600km w jedna strone:)
Odnosnie Trondhaim to mnie to niedotyczy, poniewaz wyprawa zaczyna sie w kuusamo w Finlandii.
Jest to baza wypadowa, gdzie mam noclegi oraz zasięgne jezyka odnosnie pogody, przejezdnosci drog i wtedy podejme ostateczna decyzje czy będziemy się tam wybierali.
Na dobra sprawe mamy tylko/az 600km w jedna strone:)
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
To zdecydowanie aż 600 km
. No i droga nie idzie wzdłuż wybrzeża, jak ta z Trondheim na północ, więc faktycznie warunki mogą być surowsze. Do tego krótki dzień, a właściwie jego brak w grudniu
, czyli jazda w nocy. Trzeba brać pod uwagę możliwość spania w aucie, i koniecznie spory zapas paliwa i jedzenia.


w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
To tereny daleko poza kołem podbiegunowym. W grudniu widoki są niespecjalne. Bo ciemno na okrągło
W lutym będzie się robiło szarawo na kilka godzin (przy dobrej pogodzie).

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- blizzard
- Posty: 466
- Rejestracja: śr lis 01, 2006 11:16 pm
- Lokalizacja: Pruszków/Konstancin
- Kontaktowanie:
Panowie większośc Skandynawi jest całkiem dostępna w Zimie. 3 lata temu trenowaliśmy północną Finalndie przy pomocy Corolki i dało radę.

Temperatury faktycznie czasem spadały do -45, ale i wtedy w Polsce było ponad 20.
Natomiast 2 kolejne lata na Lofotach i temperatury oscylowały w okolicach 0.
Co prawda w Szwecji zamrzła ropa w Dyskotece, ale to diesel.

Temperatury faktycznie czasem spadały do -45, ale i wtedy w Polsce było ponad 20.
Natomiast 2 kolejne lata na Lofotach i temperatury oscylowały w okolicach 0.
Co prawda w Szwecji zamrzła ropa w Dyskotece, ale to diesel.
był Jimny, jest KZJ95
KLUB SUZUKI
KLUB SUZUKI
- mazurkas007
-
- Posty: 2828
- Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
- Lokalizacja: podlasie
- piotrg
- jestem tu nowy...
- Posty: 49
- Rejestracja: czw gru 07, 2006 3:22 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Faktycznie 7 dni to ekspresowe tempo na taka trasa. Ja sie zdecydowalem promem do Sztokholmu i przez Szwecje na polnoc. Tez kawal drogi ale planuje 14 dni. Przyblizona trasa -
http://maps.google.pl/maps?f=d&saddr=73 ... 39.375&z=5
Nie wiem czy sie uda zrobic calosc, ale plan jest taki jak na mapie
http://maps.google.pl/maps?f=d&saddr=73 ... 39.375&z=5
Nie wiem czy sie uda zrobic calosc, ale plan jest taki jak na mapie
Nie wiem jak szwecja - ale najładniejszym odcinkiem przy jeździe na przylądek jest Norwegi jadąc trasą RV17. Sam przylądek to tylko hmmm ... punkt - nic specjalnego. Miejsce do zaliczenia - a tak swoją droga nie jest on najbardziej na północ wysuniętym miejscem - tak tylko się przyjęło - bo najbardziej na północ wysunięty punk jest obok.
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Ten "naj" Gamvik się zowie. Nieco na wschód od przylądka, który zresztą na wyspie się znajduje ... 

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości