Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżników

czyli wyjazdy te bliskie i te bardzo dalekie

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżników

Post autor: Janusz2000 » pt mar 29, 2013 11:26 am

Trzech moich kumpli zapisało sie na tegoroczny rajd Mongol Rally. Jeśli ktoś nie wie co to to to: http://www.theadventurists.com/the-adve ... gol-rally/

Chłopaki nigdy nie mieli nic wspólnego ani z off-roadem, a ani z wyprawami czy podróżami samochodowymi, ba ich wiedza o mechanice samochodowej sprowadzała sie do tej pory do maks wymiany koła w osobowym samochodzie :)21 Ale ta impreza głównie jest dla takich ludzi i jest nastawiona na tylko i wyłącznie zwariowaną przygodę - do tego stopnia że jazda samochodami terenowymi jest zabroniona - ogólnie wymóg jest taki że samochody którymi jadą mają mieć silniki do 1.0l pojemnośći (na specjalny wniosek może być 1.2).

Ponieważ kilka wyjazdów terenówką w życiu zaliczyłem, chłopaki mianowali mnie swoim konsultanem do spraw przygotowań. Niestety nigdy nie byłem (chociaż 2 razy się już przymierzałem) w tamtych rejonach osobiście. Dlatego proszę o luźne porady dla chłopaków.

Startują z Warszawy - cel jest w U1-Bator :wink: chcą się wyrobić w 3 tygodnie (wracają samolotem bo samochód oddaje się tam na cele charytatywne). I wymyślili sobie trasę przez Oddesse od tak bo chcą ją zobaczyć. Jaką trasę dalej im proponujecie?

Pamiętajcie, że samochód ma być z silnikiem do 1.2 i wyprodukowany po 2003r i osobowy. Oni sami sobie narzucili budrzet do 10,000pln - w wyborze trasy hardcoru być nie może ale chłopaki są żądni przygody i po najmniejszej linii oporu nie chcą iść :)

Na razie po przeglądzie alledrogo wymyśliliśmy wspólnie Skode Fabie 1.2 kombi - jada we 3-ech więc odradzam im mniejsze samochody typu hatchback. Ale chętnie przyjmę tez porady w temacie samochodu - bo doświadczenie w małych samochodach z silnikami 3 razy mniejszymi niż te do których przywykłem w terenówkach też nie są mają najmocniejszą stroną :)21
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: Damian » pt mar 29, 2013 11:48 am

jechałbym małym japończykiem, popularnym w tamtych rejonach
żadną skodą czy innym wynalazkiem
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: Janusz2000 » pt mar 29, 2013 12:10 pm

No dobra tylko co konkretnie jest tam popularne co można u nas kupić - i co z małych Japończyków móżna kupić żeby nie było takie małe a miało silnik do 1.2 - Fabia Kombii oferuje im dość sporo miejsca w porównaniu do np Yarisa :)
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
danti
 
 
Posty: 1208
Rejestracja: pt mar 19, 2010 5:40 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: danti » pt mar 29, 2013 12:23 pm

Jeśli rocznik nie jest wymogiem, to i w corolli był silnik 1.0, i w swifcie też był.
Włóczykij po Roztoczu :)

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: Janusz2000 » pt mar 29, 2013 12:32 pm

Niestety rocznik jest wymogiem organizatora - wyprodukowany od 1stycznia 2004r (chodzi o to że samochody są przekazwyane na cele charytatwyne jakiejś fundacji, z jednej strony mają być małe i śmieszne, ale nie mogą to być 20 letnie trupy, które rozsypią sie w momencie dojazdu do U1-Bator). Można wnioskowac o dopuszczenie czegoś starszego 2003, 2002 ale starszych pewnie nie bardzo.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
wojo02
Posty: 1971
Rejestracja: pn lut 23, 2009 4:16 pm
Lokalizacja: KRAK

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: wojo02 » pt mar 29, 2013 12:35 pm

może swifta, justy albo starletkę
auta nie do zabicia
edit
http://otomoto.pl/suzuki-swift-pl-salon-C28329523.html

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: Janusz2000 » pt mar 29, 2013 12:44 pm

Panowie - napisze po raz 3-ci - samochód musi być po 2003r. Starletka była produkowana w latach 90-tych.

a poprzedni Switf ma delikatne zawieszenie nawet na naszych drogach - poza jada we trzech, póbuje im wymyślić coś ciut większego - stąd ta Fabia Kombi... samochód spory, z XXI wieku, a technologicznie bardzo prosty i tani w zakupie, spokojnie można znaleść 1.2 benzyne za 7-8k
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
danti
 
 
Posty: 1208
Rejestracja: pt mar 19, 2010 5:40 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: danti » pt mar 29, 2013 1:23 pm

To chyba jedyne auto spełniające wymagania: mały silnik, do 10kzł, duży w środku, po 2003 roku...

Edit:

No no dobra, a cytryna C15? 5 miejsc, paka, produkcja do 2005r.
Ostatnio zmieniony pt mar 29, 2013 1:29 pm przez danti, łącznie zmieniany 1 raz.
Włóczykij po Roztoczu :)

Awatar użytkownika
wojo02
Posty: 1971
Rejestracja: pn lut 23, 2009 4:16 pm
Lokalizacja: KRAK

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: wojo02 » pt mar 29, 2013 1:26 pm

może jakiś angol, mongołom wszystko jedno bo i tak dróg nie mają :)21

Awatar użytkownika
danti
 
 
Posty: 1208
Rejestracja: pt mar 19, 2010 5:40 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: danti » pt mar 29, 2013 1:31 pm

renault thalia: silnik 1.0, 1.2, duży bagażnik, da się jechać w 4

a kangoo :) ?
Włóczykij po Roztoczu :)

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: Janusz2000 » pt mar 29, 2013 1:40 pm

O Kangoo tez myśleliśmy.. tylko ja mam lekkie uprzedzenie do Francuskich samochodów :) - chociaż Kangoo i w ogóle małe dostawczaki od Renault czy PSA mają przyzwoite opinie..
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
danti
 
 
Posty: 1208
Rejestracja: pt mar 19, 2010 5:40 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: danti » pt mar 29, 2013 1:44 pm

Dodatkowo masa schowków i wygodny jest, a prosty w obsłudze chyba bardziej niż szkoda.
Włóczykij po Roztoczu :)

lorak
 
 
Posty: 117
Rejestracja: śr gru 17, 2008 4:38 pm

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: lorak » sob mar 30, 2013 3:26 am

żadnego europejczyka w Mongolii nie uświadczysz... co za tym idzie pewnie z częściami będzie podobnie... na wypadek awarii mogłaby być kicha.. no i taki prezent charytatywny dla Mongoła byłby większym problemem niż radością..

tylko japończyk/koreaniec..

ja po mongolii jezdziłem hjundajem pony;p co prawda nie łapie się ze względu na wiek i silnik.. ale może Hyunday Atos? Suzuki Alto? Daihatsu Sirion? Yaris?

w ich budżecie można dorwać coś ladnego z klimą i jeszcze na serwis i przygotowanie auta zostanie...
disco 300tdi
śmigam sobie tu i tam...
potrzebującym mogę wynająć telefon satelitarny.

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: Ingrid » sob mar 30, 2013 5:27 pm

Zapomnijcie o fabii... to syf. Mogę uzasadnić :lol: Niestety prawda jest taka że te "20letnie syfy" jeśli tylko byłyby solidnie przeserwisowane to dają dużo większą gwarancje dojechania bezawaryjnie do celu niż gówniane auta po 2003 roku... Celowałbym w coś rdzennie japońskiego zdecydowanie... nie talię itd... swift jest dobrym autem.

miras7
 
 
Posty: 284
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 10:19 pm

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: miras7 » ndz mar 31, 2013 12:53 pm

Ktoś napisał, że Swift ma słabe zawieszenie. To nie tak. Swift ma gnijące podłużnice i przez to odpadają wahacze. To największa bolączka tego auta. A niezgniły od spodu Swift zajedzie bardzo daleko. Na co dzień używam dwudziestoletniego świstaka robiąc rocznie 30tys.km. i nawet o niego nie dbam, nie serwisuję i nie pieszczę (wolę energię serwisową zużyć na 4x4 :lol: ) a on toczy się dalej. Inny problem, że chyba starego Swifta przestali robić jakoś tak ok. 2003 roku... :(
Sam niedawno myślałem o zakupie starego Justy 1.2 jako tańszej alternatywy na łatwiejszych terenowo wyprawach dla Troopka.
Isuzu Trooper 3.1 LTD '94

Awatar użytkownika
GrzechoS
Posty: 371
Rejestracja: wt paź 13, 2009 7:39 pm
Lokalizacja: Okolice Góry Kalwarii

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: GrzechoS » ndz mar 31, 2013 9:59 pm

Janusz2000 pisze: Startują z Warszawy - cel jest w U1-Bator :wink: chcą się wyrobić w 3 tygodnie (wracają samolotem bo samochód oddaje się tam na cele charytatywne). I wymyślili sobie trasę przez Oddesse od tak bo chcą ją zobaczyć. Jaką trasę dalej im proponujecie?
Jeżeli jadą przez Uan Ude to bez znaczenia jakie auto - cały czas maja asfalt. Tyle że nie o to w tym chodzi, a chodzi o to aby pojechać przez Taszantę, czyli przez prawdziwą Mongolię, jeżeli tak pojadą to nie widzę mozliwości aby dotarli do UB w trzy tygodnie.

Spotkaliśmy na trasie sporo ekip, jechali z Londynu, pomagaliśmy im pokonywać brody, tak jak my jechali przez Taszantę - łatwo im nie było, wielu odpadało albo ze względów technicznych albo psychicznych. Tak czy inaczej odpadnięcie oznacza dojechanie małym busikiem przez step do UB - to gorsze niż najgorsza osobówka. Tak czy inaczej życzę serdecznie powodzenia bo przygoda jest ekstra.
Lepiej mieć spokój niż rację. 8)
Parchol Y61 LONG 2,8TDi

CZOBI
Posty: 545
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 5:30 pm
Lokalizacja: wawa
Kontaktowanie:

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: CZOBI » śr kwie 03, 2013 2:36 pm

tez ich ciagalismy, naprawialismy a nawet map uzyczalismy bo jada tam niezle asy ale chwala ze jada.
generalnie pojechac mozna wszytskim byle przygotowanym i przegladanietym total gruntownie -
oleje, paski,hamulce, chlodnica, alter, gumki, lozyska, wymienione pompy wszelkie, i zwlaszcza pozadne opony!!!
leca szyby na potege wiec dobrze miec tasmy i folie, bandamy i gogle, serio! kanistry z woda i na wache tysz
japonce rzeczywiscie najpopularniejsze ale nie mam pomyslu na roczniki i marki
w ogromnej przewadze swifty, sporo samurajow, tyle pamietam, fakt.

Awatar użytkownika
Fotografik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: czw lut 25, 2010 2:51 pm

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: Fotografik » sob kwie 06, 2013 7:11 pm

jeśli chodzi o samochód do polecę wam Fiata Doblo. są zdaje się silniki 1.2l, i koło 10-11k zł znajdziecie odpowiedni egzemplarz. Mam doblo 1.9D w firmie, zresztą kumpel ma takie same, też w firmie.. Obydwa egzemplarze koło 200 tyś nastukane, a psuć się nie chcą. Licząc przy tym że jeździ nimi milion rożnych pracowników. A powszechnie wiadomo jak w Polsce dba sie o auto firmowe... Co więcej dobre zawieszenie, generalnie nie ma z tymi fiaciorami większych problemów, Tylko pozmieniajcie wszystkie gumy, paski... No i z 3 opony zapasowe to moim zdaniem minimum. W 3 osoby będzie tam bardzo dużo miejsca.

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: Janusz2000 » pn kwie 08, 2013 2:52 pm

Grzechu, Czobi - dzięki za info. A dokładnie z trasą co byście polecili.

Chłopaki sobie ostatnio wymyślili, że na początek chcą polecieć na południe przez Wegry, Rumunie, Mołdawie i do Odessy. Potem przez Ukraine do Kazachstanu i dalej przez Monogolie trasą bez asfaltów... próbuje im część wybić z głowy - bo moim zdaniem w 3 tygodnie nie zdążą.

Jak się upierają na ta przygodę w Mongolii to ja im zalecam olanie południa Europy i Odessy i grzania do Mongolii najkrótszą drogą bo tam się wcześniej czy później gdzieś ugotują na pewno..
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: Janusz2000 » pn kwie 08, 2013 4:12 pm

sprawdziłem że Huiyndai jest prioducentem numer 1 w Mongolii :)21

ktoś zna jakies opinie o Getzu?

np:

http://otomoto.pl/hyundai-getz-klimatyz ... 91427.html

pasuje jak ulał i poniżej zakładanego budrzetu :)21
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: Janusz2000 » pt kwie 12, 2013 11:27 am

A możecie polecić jakies opony? jaki samochód by to nie był - w małym rozmiarze typowych MTków czy ATeków sie nie dostanie - znacie jakies mocne opony do osobówek? może do małych dostawczaków z oznaczeniem C - do większej ładowności tylko czy taka opona będzie w jakikolwiek spósób bardziej odporna na kamienie itd?
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
wojo02
Posty: 1971
Rejestracja: pn lut 23, 2009 4:16 pm
Lokalizacja: KRAK

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: wojo02 » pt kwie 12, 2013 11:47 am

vli 5 :)21

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: Janusz2000 » pt kwie 12, 2013 11:57 am

wojo02 pisze:vli 5 :)21
hehehe dobre :)2 :lol: chciałbym zobaczyć ich miny po przjechaniu pierwszym paru tysiecy po asfalcie na tych oponach - ale i tak są chyba ciut za duże
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

CZOBI
Posty: 545
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 5:30 pm
Lokalizacja: wawa
Kontaktowanie:

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: CZOBI » pt kwie 12, 2013 12:02 pm

a prpouxxx trasy
to podlega modyfikacjom? zylem zawsze w przekonaniu ze jest zadana na sztywno prze orga?
jakkolwiek. na dzien dobry, wyprostuj chlopakom psyche ze w polandzie jada miedzy BP i olrenem 8 godzin i daja rade!!!

jezlei w opcji wybor to chlopaki naprawde neich przemysla sprawe bo strzelaja sobie armatą do doopy.
jestem zawsze za punkowstwem i potrzasaniem jajami w garsci
ale jada pierwszy raz na spora wycieczke, kompletnie zieloni, niech mala lyżeczka wajchluja bo sie zajebia.
nie maja doswiadczenia podrozniczego, dochodza granice a to wiadomo gehenna nieraz
(np. bywalo 12h na ukrainie i 2.5 doby w afryce), gubienie sie tu i siam, potworny zmęcz
w miare rosnacego dystansu bo przesowki czasowe dochodza do 8h, gotowanie,kace, sraczki,
o awariach sprzeta nie wspominajac bo to juz mocno losowe ale margines zakladac tzreba.
gdybym byl na ich miejscu na pewno omijalbym kazach bo to full time offroad
i makabrycznie slabo z serwisem, wachą i nawigacja.
mysle sobie ze, by mogli troche nacieszyc sie sama wycieczka na wzglednym luzie
petla po europie jakas tam , ukrainą przedzierac sie przez rosje potem mongolia,
ktora tez daje w doope ale sa juz na podworku i autko moze sie rozleciec. odpukac.


w temacie opon do plastika to nei wiem nic ale kup im najwiekszy klocek jaki znajdziesz
i mazxymalnei populrany rozmiar wszechswiatowo a najklepiej zapasowa oponke.
i wystrugaj jakis bagarek madry z uchwytem na szpadelek, 2 kanistry.

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Mongol Rally 2013 - porady dla 3jki zielonych podróżnikó

Post autor: suzi4WD » pt kwie 12, 2013 12:12 pm

Janusz2000 pisze:w małym rozmiarze typowych MTków czy ATeków sie nie dostanie
Bridge robi 165/70R14 Duelery AT.
:)21
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podróże i Wyprawy niekomercyjne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości