T4 syncro

Iltis, Taro, Touareg, Tiguan

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
tytus_tytusiński
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: sob maja 28, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Władysławowo
Kontaktowanie:

Post autor: tytus_tytusiński » wt sty 22, 2008 11:48 pm

nie ma sensu się spierać, kto rozbierze będzie wiedział, przekopałem swojego passata i nigdzie sie na wisko nie nadziałem tylko torsen identycznie jak w audi a6 quattro, w nowym vw t5 torsen siedzi w skrzyni biegów a w tylnym moście siedzi haldex odpowiedzialny za pełną blokadę tylnego mostu jak go włącze z kabiny ! w każdym z tych aut napęd na 4 działa cały czas a torsen odpowedzialny jest za przeniesienie większej siły na tył i to cała filozofia :) rozbierałem oba autka, widziałem na własne gały, dotykałem, tylko nie polizałem bo śmierdziało :D
Toyota BJ73 3,4D
VW T5 4Motion 2,5TDI

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt sty 22, 2008 11:53 pm

piotr oskwarek pisze:zaraz zaraz Tomasz, twierdzisz, że tylko w V8 był torsen w tylnym dyfrze??
Tak twierdzę.
piotr oskwarek pisze: mój ojciec posiada starą 80 quattro i w niej są dwie blokady dyfra :)21
Pierwsza generacja Quattro nie miała TorSena tylko 3 otwarte dyfry, z czego centralny i tylny miały 100% blokady uruchamiane przez użytkownika.
piotr oskwarek pisze:
centralny dyfer - tu rozumiem blokuje mi torsena
ale w tylnym dyfrze też mam blokadę załączaną siłownikiem podciśnieniowym - no i co w tym przypadku tam siedzi?? na pewno nie wisko< ani haldex
Druga generacja Quattro miała centralny TorSen i tylny ze 100% blokadą
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt sty 22, 2008 11:58 pm

tytus_tytusiński pisze:nie ma sensu się spierać, kto rozbierze będzie wiedział, przekopałem swojego passata i nigdzie sie na wisko nie nadziałem tylko torsen identycznie jak w audi a6 quattro, w nowym vw t5 torsen siedzi w skrzyni biegów a w tylnym moście siedzi haldex odpowiedzialny za pełną blokadę tylnego mostu jak go włącze z kabiny ! w każdym z tych aut napęd na 4 działa cały czas a torsen odpowedzialny jest za przeniesienie większej siły na tył i to cała filozofia :) rozbierałem oba autka, widziałem na własne gały, dotykałem, tylko nie polizałem bo śmierdziało :D
W tym T5 to silnik jest wzdłuż czy w poprzek ?

...

Haldex odpowiedzialny za pełną blokadę tylnego mostu ?
TorSen odpowiedzialny za przeniesienie większej siły (chyba o moment obrotowy Ci chodzi) na tył ?

Ciekawe teorie.. Ale ja też wszystkiego w tym temacie nie wiem i ciągle się uczę..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
tytus_tytusiński
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: sob maja 28, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Władysławowo
Kontaktowanie:

Post autor: tytus_tytusiński » śr sty 23, 2008 12:06 am

silnik ustawiony poprzecznie, a torsen rozdziela moc między osiami, może przekazać do 75% mocy na tylną oś, w zależności od sytuacji. a blokade załączam guzikiem z kabiny.
Toyota BJ73 3,4D
VW T5 4Motion 2,5TDI

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr sty 23, 2008 12:17 am

Już se doczytałem o tym T5.

Haldex tam jest. I opcjonalna blokada tylnego mostu. TorSena tam niet.

TorSen wiem jak działa..

i nie 75% mocy..
i nie na tylną oś..

tylko:

do 3* razy większy moment obrotowy..
na oś o lepszej przyczepności..

* 3 podałem jako przykład bo jest kilka wersji TorSen'ów różniących się tym właśnie parametrem.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
tytus_tytusiński
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: sob maja 28, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Władysławowo
Kontaktowanie:

Post autor: tytus_tytusiński » śr sty 23, 2008 12:24 am

torsen siedzi w skrzyni a haldex w tylnim moscie na 100% :) w ustawieniu wyjściowym najwięcej mocy jest skierowane na przednia oś, a na tył zapodaje w potrzebie :) zrobiłem tym autkiem juz ponad 100kkm i czuję jak ten układ działa :) ma szczególne tendencje do zarzucania dupą na ślizgawce a to nie jest bynajmniej objaw przeniesienia napędu na przód :)
Toyota BJ73 3,4D
VW T5 4Motion 2,5TDI

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr sty 23, 2008 12:28 am

tytus_tytusiński pisze:torsen siedzi w skrzyni a haldex w tylnim moscie na 100% :) w ustawieniu wyjściowym najwięcej mocy jest skierowane na przednia oś, a na tył zapodaje w potrzebie :) zrobiłem tym autkiem juz ponad 100kkm i czuję jak ten układ działa :) ma szczególne tendencje do zarzucania dupą na ślizgawce a to nie jest bynajmniej objaw przeniesienia napędu na przód :)
Oprócz tego co podkreślone, cała reszta to prawda ;)
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Elmer75
 
 
Posty: 167
Rejestracja: pn mar 14, 2005 5:52 pm
Lokalizacja: wiocha z tramwajami (Stettin)

Post autor: Elmer75 » śr sty 23, 2008 12:32 am

tytus_tytusiński pisze:torsen siedzi w skrzyni
więc do dziś żyłem w mylnym błędzie że to się przekładnia kątowa nazywa... :roll:
"Chcesz być zdrowy i bogaty, nie pij wódy-idź do chaty" - Dzieci Kapitana Klossa

Awatar użytkownika
tytus_tytusiński
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: sob maja 28, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Władysławowo
Kontaktowanie:

Post autor: tytus_tytusiński » śr sty 23, 2008 12:38 am

dobra nie będę się spierał, jak już napisałem wcześniej widziałem na własne oczy i dla mnie to jest wystarczające :) udało mi się zarżnąć w moim aucie koło dwumasowe a kawałki tarczy sprzęgła rozpiździły obudowę skrzyni, rozebrałem i widziałem taki sam układ jak w passacie 4motion, uwierz mi, nie było tam haldexa. Haldexa rozebranego z touarega widziałem w serwisie VW w gdańsku i nie miał nic wspólnego z tym co ja mam w swoim aucie.
Pozatym haldex jest w 100% sterowany elektronicznie a moja skrzynia nie ma wysterowania poza czujnikami i ESP :)
podłączałem do autka KTS'sa, VAG'a i VAS'a sterowania haldexem tam nie było, po podłączeniu touarega sterowanie haldex'em się pojawiło :)
Toyota BJ73 3,4D
VW T5 4Motion 2,5TDI

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr sty 23, 2008 12:45 am

No tak, jak widziałeś skrzynię z nowego Passata 4Motion to wyglądała tak jak ta w Twoim T5. Nowy Passat ma silnik w poprzek, przekładnię kątową i Haldexa. TorSena w nim niet. Aha Haldexa raczej w skrzyni nie znajdziesz bo znajduje się on na końcu wału napędowego zaraz przed tylnym mostem. A Haldexy mają różne 'sterowania' zależnie od wersji.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Elmer75
 
 
Posty: 167
Rejestracja: pn mar 14, 2005 5:52 pm
Lokalizacja: wiocha z tramwajami (Stettin)

Post autor: Elmer75 » śr sty 23, 2008 12:46 am

rozpadnięte koło dwumasowe masz w standardzie od firmy.
Z resztą, przez rok jeździłem T5, i szczerze mówiąc przeklina każdą sekundę spędzoną w tym...tutaj uruchomiłaby się cenzura, więc się wstrzymam. :roll:
"Chcesz być zdrowy i bogaty, nie pij wódy-idź do chaty" - Dzieci Kapitana Klossa

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr sty 23, 2008 12:49 am

A Touarega w to nie mieszaj bo tam napęd jest jeszcze inny.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
tytus_tytusiński
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: sob maja 28, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Władysławowo
Kontaktowanie:

Post autor: tytus_tytusiński » śr sty 23, 2008 12:50 am

skrzynie widziałem akurat swoja, rozebrana z passata 2001 r z silnikiem 2,5tdi v6 ustawiony wzdłuz auta :)
a haldexy w touaregu pochowane są w skrzyni biegów i w mostach.
Toyota BJ73 3,4D
VW T5 4Motion 2,5TDI

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » śr sty 23, 2008 12:56 am

Odnosze wrazenie, ze nie wiesz, o czym piszesz.

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr sty 23, 2008 12:57 am

T5 nie ma TorSena i musisz się nauczyć z tym żyć... :)21

Dobranoc ;)
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » śr sty 23, 2008 12:58 am

tytus_tytusiński pisze:ja bym troche uważał z tym opisem syncro podanym powyżej, syncro oparte jest w 100% na układzie torsena
Bzdura... Przynajmniej w przypadku nazwy handlowej "syncro" w t3 i t4 oraz golfach i paskach starych.

Awatar użytkownika
tytus_tytusiński
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: sob maja 28, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Władysławowo
Kontaktowanie:

Post autor: tytus_tytusiński » śr sty 23, 2008 12:59 am

Elmer75 pisze:rozpadnięte koło dwumasowe masz w standardzie od firmy.
Z resztą, przez rok jeździłem T5, i szczerze mówiąc przeklina każdą sekundę spędzoną w tym...tutaj uruchomiłaby się cenzura, więc się wstrzymam. :roll:
jakoś mnie nie załamuje to autko :) z miłą chęcia trzasne nim kilkaset kilometerów w jedna mańke, popracuje ze 12 godzinek i wróce spowrotem i czuję się komfortowo, a rano wstane o 7 do roboty. kupilem bo jak dla mnie jest wygodny i praktyczny.
mam multivana wiec wjezdzam na chate, wywalam graty wkladam siedzenia zaberam rodzine i spadam gdzie mnie oczy poniosą
dojechałem nim na gibraltar, przejechalem cala francje i hiszpania kilka razy a niedlugo mam zamiar objechac wlochy i chorwacje.
skitrasilo mi kolo sprzęgło i koło dwumasowe (z mojej winy) i jeden pompowtryskiwacz bo zatankowalem piasek zamiast paliwa :)
Toyota BJ73 3,4D
VW T5 4Motion 2,5TDI

Awatar użytkownika
Elmer75
 
 
Posty: 167
Rejestracja: pn mar 14, 2005 5:52 pm
Lokalizacja: wiocha z tramwajami (Stettin)

Post autor: Elmer75 » śr sty 23, 2008 1:14 am

no dobrze, 1 zaleta - szybki jest, na autostrady. A w Twojej wersji dla pasażerów wygodny, ale...
-otwórz szeroko drzwi... :roll:
-wymień żarówkę w przednim reflektorze, tak "na szybko" :roll:
-z fotela kierowcy zobacz ile Ci zostało miejsca przed maską :roll: (nie rozbijając głowy)
-i jeśli masz z tyłu drzwi, a nie klape-poszukaj plastikowych osłon zawiasów (odpadają przy 1 otwarciu) :roll:
tyle na szybko, o tej porze...lista wad użytkowych, które doporowazdają do szewskiej pasji jest długa...
"Chcesz być zdrowy i bogaty, nie pij wódy-idź do chaty" - Dzieci Kapitana Klossa

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » śr sty 23, 2008 11:09 pm

Domator - jakbys zapytał o golfa
to pewnie byś się coś o T4 dowiedział :lol:
a tak d@pa blada

Syncro - przenosiły naped na drugą oś za posrednictwem wiskozy
4Motion - elektroniczne sterowane sprzęgło Haldex

jakbyś chciał o Gazeli 4x4 pogadać
- to dzisiaj jezdzilem takim od "prondowców z energetyki"
Andoria z redukorem za 70 tys.
zastanawiam się tylko czy to wczesny Gierek czy pózny Rakowski ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „VW”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości