GORĄCY SYF

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » czw maja 31, 2007 8:04 pm

Dosłownie sie grzeje, już sprawdzałem czy wskaźniki nie szwankują termometrem, i jest oki. Chamulce sie nie zapiekają ani nie klinuja, swoją droga niedługo tez sa do zrobienia bo juz slabo dzialaja. Czyściłem cały układ.
Wystarczy 3km i jest goracy woda zaczyna sie gotować. Możliwe że chłodnica jest tak słabo wydajna ?? Cy raczj usczelka albo głowica ??
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » czw maja 31, 2007 9:00 pm

A żeberka chłodnicy przypadniem błotem nie zalepione?? Przyświeć latarką z jednej strony chłodnicy i sprawdź czy widać z drugiej. Przed zmianą pompy wszystko było ok?

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » czw maja 31, 2007 9:49 pm

stosowąłeś kiedyś moze jakiś uszczelniacz do układu chłodzenia ??
Sprawdź może jeszczę tę pompę :roll:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » czw maja 31, 2007 10:26 pm

stosowąłeś kiedyś moze jakiś uszczelniacz do układu chłodzenia

Nigdy nie stosowałem takich preparatów
BROWAR_PL pisze:A żeberka chłodnicy przypadniem błotem nie zalepione?? Przyświeć latarką z jednej strony chłodnicy i sprawdź czy widać z drugiej. Przed zmianą pompy wszystko było ok?
Chłodnice z wierzchu płukałem ale jeszcze poogladam.

A wiesz że już nie pamiętam czy to odrazu po wymianie pompy zaczał się grzać, bo już dawno temu to było. ale z tego co pamietam to po wymianie kolektora wydechowego. Stary był pękniety i wszystko do komory silnika spiepszało, no i głośno było. wymieniłem na inny też pasujacy idealnie, ale chyba z innych materiałów bo był lżejszy. I nawet sie zastanawiałem czy to nie od tego że wcześniej był rozszczelniony i masa ciepła tamtedy uciekała. a teraz jest szczelny i sie grzeje ? :o
Ale faktycznie jakoś tak było ze wszystko robiłem w jednym czasie. I chyba ta pompa też była zrobiona przed grzaniem.
Co do tej pompy to co sprawdzać ?? Poprostu wymieniłem starą bo śmigło tak latało że hej. Zastanawiam sie czy to może aby nie to że teraz mam 4 łopaty a wczesniej miałem 6 ??
Na poczatek zmienia na te stare śmigło i zobaczymy. Ale i tak słyszałem że w Uazach były oryginalnie 4 łopatowe.
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pt cze 01, 2007 6:06 am

Może to głupio zabrzmi ale czy pasek masz w odpowiednim stanie ?? i czy ładowanie jest ??
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » pt cze 01, 2007 9:41 am

Przemekslaw pisze:Może to głupio zabrzmi ale czy pasek masz w odpowiednim stanie ?? i czy ładowanie jest ??
Pasek jest już nie najlepszym stanie(zaczyna sobie popiskiwać), ale się nie slizga i ładowanie jest ok. A do czego zmierzasz ?? Wiem napewno że elektyka mocno pomotana jest, ale czy to możliwe że by od tego się tak grzał ?? Jak tak to na co zrócic uwagę ??
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » pt cze 01, 2007 10:08 am

Załóż 6-śmigłowy wiatrak i powinno być OK. Na zimę zakładałem w Gaziku 6-kę, na lato 4-kę o było spoko.
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » sob cze 02, 2007 2:42 pm

seba4x4 pisze:Załóż 6-śmigłowy wiatrak i powinno być OK. Na zimę zakładałem w Gaziku 6-kę, na lato 4-kę o było spoko.
:o :o :o Chyba na odwrót, 4 na zime a 6 na lato ? Zobaczę, ale jak już wspominałem dowiedziałem sie że do tego silnika z tego rocznika były zakładany 4 łopatowy więc teoretycznie nie powinien sie grzać. Ale to tylko teoretycznie i tylko Uaz :D
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » ndz cze 03, 2007 8:04 am

Oczywiście, że odwrotnie, sorki, czeski błąd. Ale działało
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » ndz cze 03, 2007 6:37 pm

Sprawdz przewody łączące chłodnicę z silnikiem. W Tarmocie słyszłaem, że w starych uazach guma parciała na tyle, że podczas pracy na wysokich obrotach dolny wąż potrafił sie zaciskać i zamykać przepływ płynu.
Nie wiem na ile to możliwe ale faktem jest że teraz sprzedają sztywne gumy, których nie da się zacisnąć.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz cze 03, 2007 11:58 pm

Pompe kategorycznie wykluczam, bo jest nowka
nówka tez potrafi nie robić
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » śr cze 06, 2007 9:52 pm

gri74 pisze:
nówka tez potrafi nie robić
Co w niej moze być nie tak ?
Nie mam starej bo rozebrałem, chciałem wymienić środek ale się już nie nadawała. wiec nawet nie mam jak spradzić. :-?
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » czw cze 07, 2007 8:47 pm

Rozumem że węże OK?
Też nie rozumiem jak pompa ma nie "robić" jak się kręci :o

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » czw cze 07, 2007 8:52 pm

Rafał D pisze:Rozumem że węże OK?
Wszystko z nimi ok, nie zauwarzyłem takiego czegoś jak wcześniej napisałeś żeby sie zaciskały czy coś podobnego. Nie są pozapychane ani nic woda dochodzi wszędzie.
Mam nadzieje że w przyszłym tygodniu będe miał troche czasu i zmienie teśmigło dam znać jaki efekt. Ale coś mi sie przypomina że już na poczatku tego gzania a było to pare miechów temu przełozyłem i wolniej sie grzał ale i tak sie grzał.
Stawiacie bardziej na Głowicę czy coś z osprzętem nie tak ??
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » ndz cze 10, 2007 12:14 pm

Witam, zalożyem z powrotem te śmiglo 6-scio lopatowe i wyglada to lepiej. Przy normalnej jeżdzie zaluzje otwarte na maxa, temperatura otoczenia 25'C, jest spoko temperatura cieczy okolo 90 'C ale jak go przypilowalem tak z 500m pod gorke na trojce na pelnym gazaie to na szczycie sie podgotowal. Probe robilem bez tunela chlodnicy ale i tak nie sadze zeby to wiele dalo. Cos mi sie wydaje ze jak wlacze reduktor i dolacze przod-bedzie bardzo goraco.
Co moze byc, ? bo za glowice sam sie zabierac nie bede.
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » wt cze 12, 2007 8:11 pm

Po mojemu to Ty masz coś przytkane. Ja UAZ'a nie katuję raczej w terenie , mam śmigło 4ro łopatowe i nie przekraczam 70stopni bo taki termostat założyłem.

Sławek_P
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:40 pm
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: Sławek_P » wt wrz 04, 2007 10:40 am

z tego co ja do tej pory zauważyłem chłodnica jest dosłownie zakitowana w środku i raczej bez środków chemicznych się nie obejdzie... może soda ?? co to tym myslicie.

P.S. właściciel się zmienił, ale problem pozostał ;)

Sławek_P
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:40 pm
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: Sławek_P » czw wrz 06, 2007 7:04 pm

Więc tak, kapiel w roztworze sody kaustycznej z woda pomogła + spore płukanie bierzącą wodą + atak sprężonym powietrzem rozwiązał problem. Teraz temperatura nie przekracza 80 st. C. tak więc wsio :)2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości