ogrzewanie z silnika S-21??

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

ogrzewanie z silnika S-21??

Post autor: konrad1983nr1 » ndz paź 28, 2007 2:00 pm

Witam
Mam pytanko, w Żukowskim silniku S-21 jak powinien być ustawiony zawór aby cała woda szła na nagrzewnice? Obecnie mam ustawiony po środku i wydaje mi sie że słabo cosik grzeje, drugi wąż(patrząc z przodu na samochód-kierownica po prawej) po lewej wchodzi bezpośrednio do bloku na powrót, wiec jak ramie zaworu powinno być ustawione żeby cała woda z głowicy szła na nagrzewnice? w całości do góry czy na dół??????
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
Mieszko
 
 
Posty: 182
Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Mieszko » ndz paź 28, 2007 7:44 pm

Teraz nie wiem ale jak zerkne do garazu, dam znac....ale chyba jak wzdluz przewodow to jest otwarty na max.
UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: ogrzewanie z silnika S-21??

Post autor: wladimir.r » ndz paź 28, 2007 10:23 pm

konrad1983nr1 pisze:Witam
drugi wąż(patrząc z przodu na samochód-kierownica po prawej) po lewej wchodzi bezpośrednio do bloku na powrót
W S21 powrót jest do pompy a nie do bloku. Z bloku jest wyjście na dwa węże bo przykładowo Żuk miał dwie nagrzewnice. Jeden powrót był właśnie w pompie a drugi na dole chłodnicy.

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » pn paź 29, 2007 4:15 pm


W S21 powrót jest do pompy a nie do bloku. Z bloku jest wyjście na dwa węże bo przykładowo Żuk miał dwie nagrzewnice. Jeden powrót był właśnie w pompie a drugi na dole chłodnicy.
a no własnie kolego, dwa weze wychodza, u mnie jeden jest podłączony do nagrzewnicy i parownika a drugi idzie na powrót do pompy! wiec z tego 2 to wypadało by parownik podłączyć a z pierwszego tylko nagrzewnice
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » pn paź 29, 2007 5:08 pm

Raczej tak. I wtedy powrót możesz zrobić przez trójnik do pompy. Powinno śmigać.

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » pn paź 29, 2007 7:20 pm

no przerobiłem, w aucie upał, TYLKO, okazało sie ze nagrzewnica druga która podłaczylem okazala sie cieknaca, ba mało "cieknaca" leje sie jak z siura :x , zym to zkleic? distal bedzie dobry do mosiądzu??
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » wt paź 30, 2007 12:33 am

Generalnie takie chłodnice sie lutuje....
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » wt paź 30, 2007 1:08 pm

luk pisze:Generalnie takie chłodnice sie lutuje....
Weź małą lutownicę gazową i zachlap cyną. Kleje sobie odpuść.

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » wt paź 30, 2007 5:42 pm

cyna mosiadz?? nie chce sie lutowac, prubowałem zwykła lutownica i cyna, nawet kalafonia brałem i dupa :x
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » wt paź 30, 2007 10:46 pm

Bardziej bym obstawiał że to miedź tak samo zresztą jak chłodnica. Standardową lutownicą to sobie pogwizdać można. Mała gazówka i jechana. Da radę.

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » śr paź 31, 2007 11:50 am

Musisz mieć mocną lutownicę, która porządnie nagrzeje lutowane miejsce, a nie tylko stopi trochę cyny, inaczej w ogóle nie zabieraj się za tą robotę. Jak kaloryfer nie jest masakrycznie skorodowany, a nie powinien, to polutuje się bez problemu.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

synek2001
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 8:26 am
Lokalizacja: Łódz

Post autor: synek2001 » śr lis 28, 2007 5:41 pm

to ja sie podepne do tematu, czy ma ktos moze schemat tego silnika i obiegu wodnego, bo kupilem uaza z tym silnikiem i nagrzewnice dostalem w reklamówce :cry: nawet nie wiem gdzie powinna byc zainstalowana i z ktorej strony do niej wchodza i wychodza węze.Bede wdzieczny za pomoc
Pijąc zagraniczne wina,oszczędzasz polską siarkę

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » śr lis 28, 2007 6:55 pm

o ja sie podepne do tematu, czy ma ktos moze schemat tego silnika i obiegu wodnego, bo kupilem uaza z tym silnikiem i nagrzewnice dostalem w reklamówce nawet nie wiem gdzie powinna byc zainstalowana i z ktorej strony do niej wchodza i wychodza węze.Bede wdzieczny za pomoc
nie napisałes czy stary czy nowy typ nagrzewnicy, zainstalowana w samochodzie jest na srodku "deski rozdzielczej" pod spodem, do niej idzie klapka wlotu powietrza na podszybiu, w mojej weze wchodza z tylu prawej strony patrzac z miejsca kierowcy, a wpieta jest w układ chłodzacy przy zaworze otwierajacym, nad wiatrakiem, żuk ma 2 nagrzewnice wiec z prawej i lewej strony można ja podłaczyc, ja pod jedna mam podpiety parownik a pod dguga dwie nagrzewnice, jedna standardowa, druga od zuka pod siedzeniem kierowcy, połączone szeregowo, czyli wejscie z silnika na orginalna, z wyjscia z orginalnej na wejscie od zuka i wyjscie z tej do powrotu w układ chłodzenia, miedzy obydwoma wstawie jeszcze zawor kólowy zeby byla jakas regulacja, bo tym zaworkiem na wiatrakiem nie da sie bo bym tez parownik odłaczył
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » czw lis 29, 2007 11:17 am

synek2001 pisze:to ja sie podepne do tematu, czy ma ktos moze schemat tego silnika i obiegu wodnego, bo kupilem uaza z tym silnikiem i nagrzewnice dostalem w reklamówce :cry: nawet nie wiem gdzie powinna byc zainstalowana i z ktorej strony do niej wchodza i wychodza węze.Bede wdzieczny za pomoc
Napisz jaki silnik i jaka nagrzewnica, bo nie ma tu zbyt wielu jasnowidzów :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » czw lis 29, 2007 2:55 pm

Didymos pisze:
synek2001 pisze:to ja sie podepne do tematu, czy ma ktos moze schemat tego silnika i obiegu wodnego, bo kupilem uaza z tym silnikiem i nagrzewnice dostalem w reklamówce :cry: nawet nie wiem gdzie powinna byc zainstalowana i z ktorej strony do niej wchodza i wychodza węze.Bede wdzieczny za pomoc
Napisz jaki silnik i jaka nagrzewnica, bo nie ma tu zbyt wielu jasnowidzów :)21
Przecież napisał "tego silnika". Czyli Żukiety.

synek2001
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 8:26 am
Lokalizacja: Łódz

Post autor: synek2001 » pt lis 30, 2007 9:13 am

Uaz z 1985 , silnik S-21 żuka, co do nagrzewnicy to nie wiem czy to od żuka czy od Uaza, dostalem ja w reklamowce.Wogole jak go kupilem to duzo patentow tam bylo.Jak na razie uporalem sie z pociagnieciem ukladu hamulcowego (wężyki gumowe,stalowe,cylinderki itd) bo nic nie bylo tylko pompa hamulcowa z napisem FSO hehe.a teraz ta nagrzewnice musze zalozyc bo mrozy ida :P jutro porobie zdjecia to jakbyscie mogli to powiedzcie jak byscie ta nagrzewnice wcisneli.aha mam dojscie do kompletnego żuka także z nagrzewnicami nie bedzie problemu;)
wielkie dzieki za pomoc, obawiam sie ze czesto Was będe nękał pytaniami :lol:
Pijąc zagraniczne wina,oszczędzasz polską siarkę

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » pt lis 30, 2007 10:32 am

wladimir.r pisze:
Didymos pisze:
synek2001 pisze:to ja sie podepne do tematu, czy ma ktos moze schemat tego silnika i obiegu wodnego, bo kupilem uaza z tym silnikiem i nagrzewnice dostalem w reklamówce :cry: nawet nie wiem gdzie powinna byc zainstalowana i z ktorej strony do niej wchodza i wychodza węze.Bede wdzieczny za pomoc
Napisz jaki silnik i jaka nagrzewnica, bo nie ma tu zbyt wielu jasnowidzów :)21
Przecież napisał "tego silnika". Czyli Żukiety.
:oops:
Ale fotki trochę rozjaśnią sprawę :)2
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » pt lis 30, 2007 6:21 pm

względem silnika żukowskiego chcialbym zadać jeszcze jedno zapytanie :wink: jak jest zrealizowana kontrolka cisnienia oleju!!!!???? ze schematu uaza widac ze jest odcielny czujnik dla zegara i kontrolki, w s-21 nie widze nigdzie miejsca gdzie by można podpiąc-wkręcić czujnik kontrolki, koło filtra oleju jest czujnik cisnienia i z niego idzie na zegar, no a gdzie i jak podłączyc żarówezke od kontrolki?? przecież z tego co pamiętam to w żukiecie też była czerwona kontrolka ciśnienia :o
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

synek2001
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 8:26 am
Lokalizacja: Łódz

Post autor: synek2001 » pt lis 30, 2007 9:39 pm

A wogole ma ktos dostęp do instrukcji żuka albo nysy w formie pdfu??albo innego samochodu gdzie silnik S-21 byl stosowany??szukalem w necie i nie moge znalezc :cry:
Pijąc zagraniczne wina,oszczędzasz polską siarkę

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pt lis 30, 2007 11:50 pm

przecież z tego co pamiętam to w żukiecie też była czerwona kontrolka ciśnienia
masz rację żukieta nie miała zegara ciśnienia oleju, tylko czujnik na kontrolkę
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » sob gru 01, 2007 8:01 pm

masz rację żukieta nie miała zegara ciśnienia oleju, tylko czujnik na kontrolkę
był na desce zegar ciśnienia, w nowszych chyba nie było(po 1990r prod) ale w starszym typie wydaje mi sie że był
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość