klepane resory

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

zamfir4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: sob gru 29, 2007 10:00 pm
Lokalizacja: Cisówka- Podlasie

klepane resory

Post autor: zamfir4 » sob gru 29, 2007 10:25 pm

WITAJCIE. To pierwszy mój post na tym forum a więc jeszcze raz WITAJCIE. Tę piekielną maszynę uaza posiadam od kilku lat i po jakim takim remoncie kręci się do dzisiaj chociaż z coraz gorszym skutkiem, wiec biorę się powoli za niego i mam w związku z tym pytanie. Mam zamiar wyklepać resory - ile można żebu nie przesadzić, a chodzi o dane w cm, tzn jak postawię resor na glebę "brzuchem do góry" to ile cm od gleby do górnej strony "brzucha" maxymalnie, coby dobrze było :)2 . pozdrawiam.
Na końcu i tak będzie dobrze, jeśli nie jest dobrze to nie jest jeszcze koniec. :lol:

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » ndz gru 30, 2007 12:38 am

o resorkach było nie raz kolego, trzeba poszukać ale że nowy to przymknie sie oko :wink:
klep tyle żebyś dał potem rade resor założyć z powrotem :) pamiętaj tylko że jeżeli wyklepiesz za mało i nie pióra nie przekroczą granicy plastyczności to wrócą do stanu w jakim je klepałeś, musisz mocniej wyklepać a potem ewentualnie "ubić" jak by było za bardzo w górze to wtedy nie siądą jak większości klepiącym. ja jak swoje wyklepałem to potem widlak i 1,5 tony na zderzaku pierw z przodu potem z tyłu leżało do momentu kiedy osiągneło zamierzony poziom. uwaga tylko na to co by ładnie płaszczyzny przylegały

to jest prosta recepta na wyklepanie żeby nie siadły z powrotem
:)2

pozdrawaić
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » ndz gru 30, 2007 2:00 am

W instrukcji podają kształt resoru. Po wyklepaniu auto staje się twarde i lubi resor strzelić. W terenie za słabo robi taki klepaniec.

Obrazek

Miałem wyklepane i wróciły do takiego stanu jak w instrukcji, podniosłem na wieszakach, poprawiłem poziom mostu i hula w terenie :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » ndz gru 30, 2007 9:13 am

Ja klepałem tak by główne pióro miało 17 cm. oczywiście im więcej uderzeń tym lepiej. Pozostałe pióra pasowałem potem do głównego.
Najważniejsze w tym wszystkim jest to by ilośc uderzeń byle taka sama od końca pióra do środka i od środka do końca.
Ja swoje wyklepałem 4 lata temu i nadal wszyscy myślą że mam podniesionego uaza, chociaż przy budowie sie nieźle już sklepał tył.
A te 17cm to wzięte z instrukcji.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

lester461
 
 
Posty: 160
Rejestracja: śr gru 21, 2005 11:04 pm
Lokalizacja: okolice Oleśnicy

Post autor: lester461 » ndz gru 30, 2007 1:14 pm

ja z reguły klepie 1-2 cm wiecej niz maja przed rozlozeniem i jest ok kiedys klepane mialem 3 cm i bylo strasznie wysoko
był muscel MB2000- uaz Mb2600 jest-muscel perkins traktor w szybkim wydaniu :) i doszła vitara 8v

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Post autor: tomek4x4 » ndz gru 30, 2007 2:20 pm

Ja przy swoim klepałem trzy lata temu i na początku co prawda miałem problem żeby amortyzatory założyć. Jeździłem z dodatkowym obciążeniem po wertepach i dopiero po kilkudziesięciu kilometrach siadło kilka centymetrów i tak utrzymuje się do dzisiaj. Jeśli chodzi o twardość to nie mam tego problemu ponieważ biorąc się za klepanie radziłem się starego kowala który przez kilkadziesiąt lat klepał resory i powiedział o co chodzi. Mianowicie tutaj co poniektórzy koledzy źle doradzają żeby pióro główne wyklepać na wymiar i do niego pasować pozostałe, po takim zabiegu resor będzie tak twardy że samochód może nawet podsakiwać na nierównościach a o dużym wykrzyżu to można zapomnieć. Prawidłowo robi się tak że faktycznie pióro główne klepie się na wymiar a pozostałe pasuje się w ten sposób że nakładając je jedno na drugie między nimi powinna powstać szczelina równomiernie zwężająca się w kierunku końca pióra mierząc od śruby centralnej. Zasada jest taka że im większa szczelina tym większa tzw. strefa komfortu która powstaje w skutek naprężeń pomiędzy piórami powodując zmniejszenie początkowej siły działania resoru a tym samym większą miękkość resoru w początkowej fazie ugięcia. Pozdrawiam i życzę udanego klepania!
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

zamfir4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: sob gru 29, 2007 10:00 pm
Lokalizacja: Cisówka- Podlasie

Post autor: zamfir4 » ndz gru 30, 2007 4:13 pm

wielkie dzięki teraz mam jakiś obraz tego co mnie czeka. a tak przy okazji to nie kumam jak działa wyszukiwarka, bo jak wpisałem "klepanie resorów' lub "resory" to wyskoczyło kilka postów ale o różnych samochodach i to nie koniecznie na temat - na piechotę znalazłem więcej, ale nic w cm. Dzięki.
Na końcu i tak będzie dobrze, jeśli nie jest dobrze to nie jest jeszcze koniec. :lol:

Awatar użytkownika
jac.uaz
Posty: 506
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Post autor: jac.uaz » śr sty 02, 2008 10:51 pm

ach te wyszukiwarki. Ja powiem tak. Wyklepałem w swoim rsory, pięknie stał, istny monstertruck. Tyle że zero pracy tych resorów. Szybko rozklepałem z powrotem, nie szło jeździć. Radzę klepać jak już rzeczywiście resor w dół idzie. Ale to moja opinia :).
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw sty 03, 2008 12:12 am

bo trzeba oddac kowalowi co się zna na rzeczy :lol: samemu to co innego mozna klepać
Jak dobry fachura , to kilka sezonów mozna pojeżdzić i nic nie pęka
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » czw sty 03, 2008 12:38 am

gri74 pisze:bo trzeba oddac kowalowi co się zna na rzeczy :lol: samemu to co innego mozna klepać
Jak dobry fachura , to kilka sezonów mozna pojeżdzić i nic nie pęka
Ja pierwszy raz w życiu klepałem tylko najpierw sie dowiedziałem o co chodzi i juz kilka lat jażdże i jest super... wiec nie mów ze kowal zrobi lepiej, tym bardziej ze w dzisiejszych czasach o fachowca trudna. Wiec jeśli sadzisz ze byle chłopek co kilka lat temu w PGR ganiał krowy zrobi tobie robotę lepiej... to życzę szczęścia w trafianiu na fachowców...
chociaż niektórzy maja szczęście... jak np Tomek - wcześniej pisał o klepaniu resorów... fakt ze ładnie mu te resory chodziły... i Tomku dalej na tych samych śmigasz??

a tu masz fotkę mojego uaza... trochę poszły w dol po wożeniu rożnych dziwnych i bardzo ciężkich rzeczy na budowie... http://mojuaz.com/wypad28/_DSC7291.jpg - zdjęcie robione w 2007 roku a resory klepane 4 lata temu.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw sty 03, 2008 1:20 am

Ja pierwszy raz w życiu klepałem tylko najpierw sie dowiedziałem o co chodzi i juz kilka lat jażdże i jest super...
nie wiesz jak by było po zrobieniu przez dobrego kowala
moze jest dobrze nie wiadomo czy by nie było lepiej :lol:
Wiec jeśli sadzisz ze byle chłopek co kilka lat temu w PGR ganiał krowy zrobi tobie robotę lepiej...
A co ma chłopek związanego z klepaniem resorów ???
to życzę szczęścia w trafianiu na fachowców...

Dzieki, jak na razie nie narzekam...
albo mamy szczęście do kowali i innych fachowców
kilka samochodów jeżdzi, kilka zajęło pudło w RMPST, chyba jeden nawet wygrał swoja klasę i
jest róznica między fachowcem a nie ........................................
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » czw sty 03, 2008 1:51 am

kolega nie poniał aluzji... no comment
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
POLO
 
 
Posty: 236
Rejestracja: śr gru 14, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: POLO » czw sty 03, 2008 10:46 am

Popieram teorie, że do jazdy "spacerowej" owszem mogą wytrzymać nawet kilka lat, ale w powazniejszym terenie to :)3
POJARKA III DID
UAZik 469 B -03.2013
RAFKA 4 I
PIP ZJ

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » czw sty 03, 2008 12:11 pm

cześć,
klepałem resory w swoim uazie- dwa lata do sprzedaży nie siadły w zauważalny sposób.
Zaczynaj od najdłuższego pióra- od środka do jednego końca, potem od środka do drugiego końca. Staraj się klepać tak (lepiej za mało i dodać niż prostować), aby poprzeklepaniu głowne pióro miało większą strzałke ugięcia o około 1-1,5cm od nieklepanego. Drugie pióro wyklep tak, żeby po przyłożeniu do pierwszego stykało sie z nim na końcach a na środku była około 1 cm przerwa. (spoko, uszy da sie włożyc jedne w drugie)Trzecie w stosunku do drugiego podobnie, czyli końce sie stykają na środku przerwa około 1cm.Kolejne tak samo. W ostatnim albo i przedostatnim,- przerwa mniejsza. Pilnuj symetrii zarówno między stronami pióra jak i tożsamych piór z dwóch stron samochodu. Przed złożeniem przez\smaruj smarem grafitowym na całej długości.

Powodzenia
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » czw sty 03, 2008 1:07 pm

:)2 I to się nazywa fachowa i konkretna odpowiedź na temat :)2 Szacunek jarcion :)2
Bo wysyłanie wszystkich ze wszystkim do fachowców jest jak najbardziej słuszne tylko że jak wcześniej zostało zauważone bardzo trudno na takowych trafić . A tak jak coś pójdzie nie tak to człowiek ma pretensje tylko do siebie.
Mojemu kumplowi taki właśnie ,,fachwiec wysokiej klasy" przeklepał resory i raz że był problem z założeniem tego ustrojstwa to na dodatek amory okazały się za krótkie i trzeba było dospawywać. Ale pieniądze oczywiście wziął - a dalej martw się sam człowieku.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » czw sty 03, 2008 8:55 pm

:lol: :)2
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Post autor: tomek4x4 » sob sty 05, 2008 3:45 pm

stef pisze:
gri74 pisze:bo trzeba oddac kowalowi co się zna na rzeczy :lol: samemu to co innego mozna klepać
Jak dobry fachura , to kilka sezonów mozna pojeżdzić i nic nie pęka
Ja pierwszy raz w życiu klepałem tylko najpierw sie dowiedziałem o co chodzi i juz kilka lat jażdże i jest super... wiec nie mów ze kowal zrobi lepiej, tym bardziej ze w dzisiejszych czasach o fachowca trudna. Wiec jeśli sadzisz ze byle chłopek co kilka lat temu w PGR ganiał krowy zrobi tobie robotę lepiej... to życzę szczęścia w trafianiu na fachowców...
chociaż niektórzy maja szczęście... jak np Tomek - wcześniej pisał o klepaniu resorów... fakt ze ładnie mu te resory chodziły... i Tomku dalej na tych samych śmigasz??

a tu masz fotkę mojego uaza... trochę poszły w dol po wożeniu rożnych dziwnych i bardzo ciężkich rzeczy na budowie... http://mojuaz.com/wypad28/_DSC7291.jpg - zdjęcie robione w 2007 roku a resory klepane 4 lata temu.





''Stef'' oczywiście że dalej na nich śmigam! Nadal sprawują się dobrze. Po kilku latach jazdy troszkę się obniżyły ,tak na oko to podobnie z wysokością co u Twojego. A propos klepania to kolega Jarcion napisał dokładnie to o czym ja pisałem wcześniej...
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » ndz paź 12, 2008 4:12 pm

a ja odswierze temat, bo intryguje mnie mysl co do zbierznosci po takiej operacji, jak to złożyć coby nie naruszyć?? trzymać sie dokładnie osi resoru?? no i jak ajest technika klepania, na zimno, na goraco, jaki cieżar młotka najodpowiedniejszy co by wyklepac a sie nie naklepac :wink:, no i moze lepiej zakupic jakis resor, tylko od czego by tu pasował??
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
rusal
 
 
Posty: 185
Rejestracja: czw sie 17, 2006 9:20 pm

Post autor: rusal » wt lis 11, 2008 2:24 pm

Witam!

Pekł mi przednie resros a raczej dwa pierwsze pióra z pętla. i mam pytanka Czy mozna jedynie te dwa pierwsze czy trzeba caly resor brac?? Czy resor przedni i tylni rożnią sie?? Moze ktos z Was ma na zbyciu co takiego??
Zapraszam !!! Wojskowe Gadżety !!!

http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=6607358

mcichy888
 
 
Posty: 104
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Alwernia

Post autor: mcichy888 » wt lis 11, 2008 2:54 pm

Ja mam dwa przednie resory, bo zmieniałem na wiosne na mocniejsze :]

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 519
Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
Kontaktowanie:

Post autor: losiek » wt lis 11, 2008 3:30 pm

tzn na jakie mocniejsze? Mógłbyś coś opisać? Bardzo sie twardy po tym zrobił? Duże przechyły łapie w koleinach? Bo ja musze coś z tyłem zrobić...

mcichy888
 
 
Posty: 104
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Alwernia

Post autor: mcichy888 » wt lis 11, 2008 6:40 pm

Resory kupiłem od Piter69 czy cos takiego, on jest tutaj na forum, pióra były grubsze, on to miał w Gazie, ale zmieniał mosty na LJ o ile się nie myle. Auto jest dużo wyższe i wykrzyż też jest niezły.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości