Amortyzatory

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw lut 26, 2004 4:04 pm

Czy moze mi którys wytłumaczyć czemu amortyzatory (teleskopowe) w uazie tył ,fabrycznie są zakładane od mostu po skosie do przodu do ramy,
a jak przerabiane z ramieniowych ,to od mostu ku górze po skosie .

Jest jakas różnica :)5

ponizej przykład przeróbki
http://www.rajdy4x4.pl/foto.php?f=/samo ... lnice3.jpg
LJ 70

Awatar użytkownika
prolex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pt mar 07, 2003 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mazury

Post autor: prolex » czw lut 26, 2004 4:17 pm

Mag69 pisze:Czy moze mi którys wytłumaczyć czemu amortyzatory (teleskopowe) w uazie tył ,fabrycznie są zakładane od mostu po skosie do przodu do ramy,
a jak przerabiane z ramieniowych ,to od mostu ku górze po skosie .

Jest jakas różnica :)5

ponizej przykład przeróbki
http://www.rajdy4x4.pl/foto.php?f=/samo ... lnice3.jpg
Nigdy sie nad tym nie zastanawiałem, ale nie widziałem w żadnym aucie, żeby amortyzatory szły "...od mostu po skosie do przodu do ramy". Może dlatego w uazach też są montowane"...od mostu ku górze po skosie " :)21

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » czw lut 26, 2004 4:43 pm

zmienia sie płaszczyzna pracy amorków/mostu

teoretycznie te na zdjeciu lepiej pracują przy wykrzyzach
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw lut 26, 2004 4:58 pm

prolex pisze:
Nigdy sie nad tym nie zastanawiałem, ale nie widziałem w żadnym aucie, żeby amortyzatory szły "...od mostu po skosie do przodu do ramy". Może :)21
To zapoznaj sie z instrukcją uaza :)21
LJ 70

Awatar użytkownika
prolex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pt mar 07, 2003 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mazury

Post autor: prolex » czw lut 26, 2004 5:41 pm

Mag69 pisze:
prolex pisze:
Nigdy sie nad tym nie zastanawiałem, ale nie widziałem w żadnym aucie, żeby amortyzatory szły "...od mostu po skosie do przodu do ramy". Może :)21
To zapoznaj sie z instrukcją uaza :)21
ale ja mówiłem o innych /nie uazach/ samochodach!!!!!!!!! :evil:
Ostatnio zmieniony czw lut 26, 2004 5:42 pm przez prolex, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » czw lut 26, 2004 5:41 pm

MOC pisze::o :o :o
przy wykrzyzach to pracuja na zginanie...
na zdjęciu ...
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw lut 26, 2004 6:04 pm

MOC pisze::o :o :o
przy wykrzyzach to pracuja na zginanie...
To Uaz ma wykrzyz :o

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
prolex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pt mar 07, 2003 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mazury

Post autor: prolex » czw lut 26, 2004 6:14 pm

:o :o :o
a co to jest wykrzyż :)5
:o :o :o

Awatar użytkownika
hekselw
Posty: 378
Rejestracja: śr sie 13, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: lubin

Post autor: hekselw » czw lut 26, 2004 8:36 pm

Panowie do teleskopowych od spodu podchodzi mocowanie takie "kowadełko". Czy to kowadełko jest takie same jak w nysach żukach i tarpanach? I pióro do resorów dołożyć z jakiego auta?
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA !!

Awatar użytkownika
prolex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pt mar 07, 2003 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mazury

Post autor: prolex » czw lut 26, 2004 10:07 pm

hekselw pisze:... I pióro do resorów dołożyć z jakiego auta?
daj do kowala, który "robi" w resorach to on to zrobi i będzie wiedział co i jak.

Awatar użytkownika
hekselw
Posty: 378
Rejestracja: śr sie 13, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: lubin

Post autor: hekselw » pt lut 27, 2004 11:22 am

Ale trzeba mu zato zapłacić! :cry:
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA !!

Awatar użytkownika
prolex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pt mar 07, 2003 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mazury

Post autor: prolex » pt lut 27, 2004 3:57 pm

:o
czy to oznacza, że chcesz sam klepać swoje resory? bo chyba nie chcesz dokładać pór do używanych resorów?
Ostatnio zmieniony pt lut 27, 2004 9:50 pm przez prolex, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » pt lut 27, 2004 7:40 pm

prolex pisze::o
czy to oznacza, że chcesz sam klepać swoje resory? bo chyba nie chcesz doładać póra do używanych resorów?


dlaczego ja mam dodane 2 pióra i juz 2 rok rewelacja miałem dodane 3 od góry chyba z zuka i jedno któres przy samym dole no i do tego jeszcze podkładka. Ale dodalismy to do uzywanych resorów i jest git :)2
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Awatar użytkownika
prolex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pt mar 07, 2003 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mazury

Post autor: prolex » pt lut 27, 2004 9:48 pm

no dobra :)6 jestem z innej szkoły pewnie :)6 :lol:

plasski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: pt gru 19, 2003 4:47 pm
Lokalizacja: bielsko

Post autor: plasski » pn mar 01, 2004 10:02 pm

klepanie resorkow TAK dokladanie pior TAK przedluzanie wieszakow NIE.....dolozyc po 1 piorze do resorkow i wyklepac w granicach rozsadku....wieszakow nie przedluzac bo sie furka koleboce i dostaje dziwnych wibracji.jak juz to przekladki miedzy rame a wieszak....nie przesadzac bo krzyzaki nie puszczaja :lol:

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » wt mar 02, 2004 9:24 am

ja jak zmieniłem na diesla to kowal mi w resorach dłożył gdzieś w środek po 2 pióra no i powiem że rzeczywiście jest sztywniejszy (da sie jeździć bez oberwania wątroby) ale za to przez 5 lat jakie już na nich jeźdze jeszcze sie nie wyprostowały. A przed waleniem w miche to najlepiej zabezpieczyć (byczymi jajami) ja dałem troche za małe odboje i musze je zmienić :)
Gazy 69

Awatar użytkownika
hekselw
Posty: 378
Rejestracja: śr sie 13, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: lubin

Post autor: hekselw » wt mar 02, 2004 11:31 am

Wkońcu jakieś konkrety. to po dwa pióra dołożyć i pożądne odboje i będzie git. Jeszcze pytałem czy pod amortyzator teleskopowy to mocowanie to takie same jak w żukach itp.?
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA !!

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » wt mar 02, 2004 12:44 pm

jak masz te orginalne resory od gaza to 2 pióra a jak masz uazowe (szersze) to 1 pióro starczy. A teleskopy żukowskie maja takie same mocowanie jak uazowe treleskopu. Ramieniowe maja całkiem inne mocownie i sa mało skuteczne w terenie :)3
Gazy 69

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » śr kwie 21, 2004 9:14 pm

Muszę zreanimować ten temat.
Pojechałem niedawno do lasu, było miło. Wracając do domu zauważyłem, że autko na dziurach jakby płynniej skacze do góry (tył) i "się buja" jakby bardziej, co wskazywać może, że teleskopy fabryczne, uazowskie, mogły zatracić swe cenne właściwości. Stąd moje pytanie: czy są jakieś inne, niefabryczne teleskopy, również dobrych firm, które bez żadnych, powtarzam, bez żadnych przeróbek, podejdą w miejsce oryginalnych teleskopów z tyłu? Co radzicie? Wymianę na uazowskie nowe czy na inne? Montował ktoś z tyłu po 2 sztuki na koło (razem więc na tylni most 4 sztuki). Poradźcie co Chopy, coby mi się auto nie bujało nadmiernie.
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » czw kwie 22, 2004 10:33 am

Ja jak zwykle polecam Monroe 4x4 Gaz Magnum. Mialem takie w gaziku.
Co do kwestii zamocowania bez przerobek to proponuje przejzec katalog monroe. Nie jestem co prawda pewien czy Uaz tam bedzie ale skoro bylo ARO to moze i Uaz bedzie.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » czw kwie 22, 2004 12:35 pm

jerry30 pisze:Ja jak zwykle polecam Monroe 4x4 Gaz Magnum. Mialem takie w gaziku.
Co do kwestii zamocowania bez przerobek to proponuje przejzec katalog monroe. Nie jestem co prawda pewien czy Uaz tam bedzie ale skoro bylo ARO to moze i Uaz bedzie.
Jerry! Katalogu takiego nie mam. Czy może Ty masz? a jeśli masz, czy zechciałbyś zaglądnąć do tej mądrej książki? A jeśli nie masz - to czy może wiesz gdzie go szukać? będę wdzięczny za info.

Heeej, Chopy! Ma kto jakieś dobre amory w uaz-ie? Dajcie głos!
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » czw kwie 22, 2004 12:46 pm

no ja bede mial bilnsteiny :wink: nic nie muszisz przerabiac robia jakie zamowisz :D
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » czw kwie 22, 2004 12:58 pm

MOC pisze:no ja bede mial bilnsteiny :wink: nic nie muszisz przerabiac robia jakie zamowisz :D

Gdzie, kto, co, za ile i dlaczego tak drogo? :lol:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » czw kwie 22, 2004 3:59 pm

Władek pisze:
jerry30 pisze:Ja jak zwykle polecam Monroe 4x4 Gaz Magnum. Mialem takie w gaziku.
Co do kwestii zamocowania bez przerobek to proponuje przejzec katalog monroe. Nie jestem co prawda pewien czy Uaz tam bedzie ale skoro bylo ARO to moze i Uaz bedzie.
Jerry! Katalogu takiego nie mam. Czy może Ty masz? a jeśli masz, czy zechciałbyś zaglądnąć do tej mądrej książki? A jeśli nie masz - to czy może wiesz gdzie go szukać? będę wdzięczny za info.

Heeej, Chopy! Ma kto jakieś dobre amory w uaz-ie? Dajcie głos!
Hmm ja też nie mam ale ... mają go w punktach gdzie sprzedaja te amortyzatory
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt kwie 23, 2004 7:31 pm

Nie wspomnieliście o Barkasach.Średnio dawały radę,ale były bardzo tanie.Mocowanie typu oczko-pręt.
Jeszcze o mocowaniu tylnych amorków w przypadku przeróbki z dżwigniowych /Mag69/.Mocuje się je w poprzek prawdopodobnie z powodu łatwości wykonania.Mocowanie wzdłuż jest b kłopotliwe w przypadku gdy nadwozie siedzi na ramie/dorabianie mocowań,dobre obspawanie ich do ramy/.Najlepiej żeby obok stał wzorzec.Układ wzdłużny wydaje się bardziej sensowny/haczenie przeszkód/.A siła tłumiąca i tak zależy od pochylenia najprościej rzecz ujmujac.
Pozytywne też były amorki od stara/małego/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości