Jaki olej do WYREMONTOWANYCH silników

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

wapniaczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pt lut 15, 2008 1:28 pm
Lokalizacja: Toruń

Uaz

Post autor: wapniaczek » śr mar 26, 2008 6:37 pm

Zrób dokładnie tak jak napisałem i będzie dobrze. Oczywiście te pierwsze 500 km bez wygłupów, delikatnie, do 60 km/h...

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » śr mar 26, 2008 8:28 pm

KleryK pisze:Docierać na minerlnym ?

Czy ktoś zna jakąś super metodę na docieranie ? Czy po prostu zrobić jak w instrukcji że 1h na obrotach 600, 1 h na obrotach 1000, 1h na obrotach 2000 a potem 1000km do 50km/h :) Czy np. dobrze jest zostawić go na 5 godzin na obrotach 600, potem 10 godzin na 1000 obrotach ? Czy nie ma to żadnego znaczenia ?
:o
nie mów ,że uruchomisz silnik na 15h?? :-?

super metoda to nie pałować przez pierwsze 2 tys
masz fajne pomysły ale zapominasz o jednym

z gówna bata nie ukręcisz :)23
więcej niż 100 tys nie zrobisz na silniku uaza choćbyś codzinnie wymieniał olej i pielegnował go szczoteczką do zebów :)21
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt kwie 08, 2008 5:38 pm

O co niby ma być nie tak w uruchomieniu silnika nawet na 20 godzin ?
Jaka jest różnica między silnikiem który jest uruchomiony godzinę a 10 godzin ?



A do Ceziego :)

Chciałem Andorię, ale mnie to przerosło :), będę musiał zrobić
niestety instalację gazową, a czy wrócę kiedyś do Andorii ? :) Chyba tylko na gotowe, bo UAZa remontów mam dość hobbystycznie :), nic więcej już się nie nauczę, pora kupić jakiś inny gruchot i wyremontować :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » śr kwie 09, 2008 2:11 pm

KleryK pisze:O co niby ma być nie tak w uruchomieniu silnika nawet na 20 godzin ?
Jaka jest różnica między silnikiem który jest uruchomiony godzinę a 10 godzin ?
raz to przegrzanie silnika
dwa bez sens całej operacji nawet jak zapewnisz mu dobre chłodzenie

rozumiem , ze chcesz go dobrze dotrzeć
po prostu nie pałuj, dalikatnie jeźdzji przez pierwsze pare tys
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » śr kwie 09, 2008 3:39 pm

Ja swój po remoncie docierałem na 15w40 lotos jakiś tam a potem zalałem liquimoly 10w40 sznur mam z mercedesa. Od remontu dwa lata minęły ,kilkanaście rajdów i nic nie cieknie :)2
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

wapniaczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pt lut 15, 2008 1:28 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: wapniaczek » śr kwie 09, 2008 4:13 pm

[quote="KleryK"]O co niby ma być nie tak w uruchomieniu silnika nawet na 20 godzin ?
Jaka jest różnica między silnikiem który jest uruchomiony godzinę a 10 godzin ?


Uruchomienie silnika na kilka- kilkadziesiąt godzin nic nie daje.
Silnik ma być docierany w warunkach zmiennych obciążeń i temperatur ( oczywiście przy sprawnym układzie chłodzenia czyli bez przegrzewania).
I w miarę docierania ma być zwiększane obciążenie. To wszystko dlatego, że metal rozszerza się wraz ze wzrostem temperatury i docieranie ma spowodować powstanie odpowiednich luzów przy wszystkich temperaturach i obciążeniach użytkowych...Pod koniec "drugiego oleju" ma dostać w palnik tyle, ile wyciąga mocy, oczywiście bez katowania. Potem wymiana oleju i normalna eksploatacja.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr kwie 09, 2008 5:43 pm

To jest argument dla mnie zrozumiały, jazda na różnych obciążeniach żeby różne elementy silnika różnie się nagrzewały i docierały :) Dziękuje

-----------

Czyli półsyntetyk na sznurze działa wyśmienicie :) dobrze wiedzieć.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » sob cze 14, 2008 1:32 pm

Takie jeszcze małe post scriptum do tematu.

Byłem wczoraj w Tarmocie, i powiedzieli mi że do wyremontowanych silników na sznurze i nowych leją 5W/50 Mobila i to najlepszy olej do tych silników. To tyle :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości