Reduktor :)

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Reduktor :)

Post autor: KleryK » pn maja 12, 2008 6:02 pm

Silnik mam złożony, skrzynia biegów stan ideał.

Reduktor tylko wcześniej mi rzęził przy dużym obciążeniu, chrobotał wręcz, że musiałem mieć linkę za drążek dołączania napędu zawiązaną ( wtedy nie chrobotał, albo mało). Panowie mówiliście że może wałek krzywy, tragedia do wymiany itd.

Rozebrałem właśnie winowajcę, wszystkie łożyska nowe, zęby całe ( ta wielka zębatka na wałku głównym gdzie wchodzi do środka druga zębatka od przełożeń reduktora bodajże ma w środku zęby ścięte w obie strony, ale wydaje mi się że to normalne, i chyba nie to jest winowajcą.

Rozbierałem dalej i mój niepokój sprawiał ruszający się wałek od wału przedniego napędu i faktycznie po zdjęciu flanszy i pokrywki okazało się że majstry nie założyły zabezpieczenia łożyska, przez co mógłbyć lekki ruch ok 0.5cm minimum wzłuż osi i to mogło może walić w zęby ? Wałki są równe, żadnych bić nie ma. Łożyska jak nowe żadnych luzów ( poprzedni właściciel mówił że wymieniał wszystko ) Czy to może być tą przyczyną ? Może coś jeszcze sprawdzić ?

Pozatym pytanko
1) nie mam uszczelek orginalnych. Dorobić ? czy składać na silikon ? Bo wiem że bodajże skrzynia od honkiera jak nie ma tam 1mm uszczelki to się mieli w środku. Majstry skleiły go na silikon, ale chyba bardzo oszczędnie bo na powieszchniach nie ma go ani trochę :), jedynie na rantach i straszni szczało

Pozdrawiam szanownych kolegów.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » wt maja 13, 2008 3:08 am

Skladaj na silikon, ja skladam zawsze reduktory od uazow nawet 2-3 dniowki, wszystko rozbierajac po kilka razy tam i nazat i dystansujac na minimalny skrajnie niewyczuwalny luz. polecam podkladki dystansujace od skrzyn i dyfrow zuk-lublin itp pytaj w hurtowniach. czasem trzeba podregenerowac kamienie(koncowki) wodzikow, bosa wytarte i maja luz w rowkach zembatek to potem dzwoni, walki nie moga miec luzo jak piszesz, czasem niestety trzeba nawet podszlifowac z grubosci gniazda lozysk, albo te male pokrywy na trzy sruby, bo nie trzymaja segerow i jest luz.. itp.
Nie mniej jednak kazdy inteligentny czlowiek jest to w stanie zrobic dobrze i bedzie mial cicho. jak miales kasowanie luzow naciagajac guma wajchy to bankowo powycierales wodziki.. przyjrzyj sie im dokladnie :lol:
jak co to pw
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt maja 13, 2008 7:23 am

Fakt, wodziki wyrobione :), w warsztacie o jakiej specjalności szukać kogoś kto to zregenruje ?

A i jak skrzynia była złożona, to po jednej stronie pierścien segera siedział bardzo ciasno, a po drugiej lekko :) czyli luz ten należy skasować, chyba że to było tam od strony flanszy gdzie nie było pierścienia z drugiej strony i przez to wystawało za bardzo.

Dziękować !
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » pn maja 19, 2008 6:01 am

wodziki wystarczy napawac twardym materialem a potem oszlifowac do ksztaltu. niektorzy krzycza, ze barbarzynstwo, bo sie przegrzewa, ale ja tak robie b.czesto z bardzo dobrym efektem. kiedys mialem od znajomka elektrody do napawania ale sie skonczyly.. teraz napawam półautomatem drutem kwasoodpornym :)2 kwasowka jest duzo twardsza i odporniejsza na scieranie od zwyklej stali.
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn maja 19, 2008 3:52 pm

ha ! Przyczyna była jeszcze jedna ! To łożysko to jedno, ale po zrobieniu tego i odgięciu
wajchy nadal coś trrzepotało.

I winowajcą była głupia mała blaszka która blokuje te rurki na których chodzą wodziki, był 2-3mm luz bo blaszka była wgnieciona. No i szuarło, wstawiłem blaszkę od starego reduktora i bo ognięciu w różne strony wajchy, dźwięk uderzania zębów zniknął :).

Może się to komuś w przyszłości przyda :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

EDEK:):):)
 
 
Posty: 170
Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
Lokalizacja: Mirosławiec

Post autor: EDEK:):):) » czw sie 28, 2008 4:34 pm

Mam mały problem u siebie z tym że skrzynka oryginał ale silnik andoria i....... pierwszy oraz drugi bieg ok. ale jak wrzucam trójkę to rzegocze i to rzegotanie wzmaga się wrzaz z obrotami i....ustaje ale jak wcisnę mu na obroty solidnie to rzegotania prawie nie ma co to za przyczyna :evil: olej świeży wycieku brak nowe łożysko oporowe na oryginale tego nie miał :-?
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » czw sie 28, 2008 7:59 pm

Jesteś pewny, że to skrzynia, a nie reduktor, bo ten potrafi wydawać z siebie takie dzwięki przy pewnych obrotach i obciążeniu :roll:
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
savek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt maja 27, 2008 9:56 am

Post autor: savek » czw sie 28, 2008 10:58 pm

Skorzystam z topica i podłączę się z pytaniem: wodziki chodzą po tych "rurkach" na takich klocko-podobnych elementach, zabijcie nie mam pojęcia jak to się nazywa. Moje pytanie czy te elementy są u was jednakowych rozmiarów. Na schemacie mają jednakowy wymiar. U mnie ten od redukcji (zdaję się ze prawa wajcha, nie pamiętam dawno nie widziałem go złożonego) jest większy przez co nie jestem w stanie wbić 4x4 bez redukcji. Najpierw pozycja luz na redukcji później zapięcie 4x4 a na koniec załączenie zredukowanego. Patrząc na schemat wydało mi się to dziwne, mechanikiem zdecydowanie nie jestem ale sam reduktor jest w stanie obsłużyć wszystkie kombinację (przynajmniej wyjęty) to normalne? P.S. Wiem, że pytanie może wydać się głupie ale proszę o wyrozumiałość. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości