Problem z demontażem starych sworzni

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
SANCHEZ
Posty: 458
Rejestracja: wt sty 06, 2004 8:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Problem z demontażem starych sworzni

Post autor: SANCHEZ » ndz maja 18, 2008 8:05 pm

Problem z wyjęciem starych sworzni z zwrotnicy - siedza jak zaspawane - macie może jakieś pomysły.

Próbowałem uzywać domowej roboty ściągaczem i nic - w akcie desperacji użyłem tez młota a sworznie nawet nie drgneły.

Pomózcie - bo w czerwcu wyruszam na pare zlotów - sporo tras dojazdowych po asfalcie a sa dosyć spore luzy na sworzniach zwrotnicy.
UAZ 469B 4x4, ZIŁ 157 6x6, GAZ 66 4X4, STAR 66 6X6 - THE POWER OF DREAMS

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » ndz maja 18, 2008 8:34 pm

polej to najpierw obwicie jakimś odrzewiaczem
przejedź się kawałek po nierównej drodze ze sworzniami na wierzchu
muszą się wtedy poluzować
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
krolik
 
 
Posty: 294
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 4:36 pm
Lokalizacja: JAROCIN

Post autor: krolik » ndz maja 18, 2008 8:54 pm

ja u siebie musiałem wszystko rozebrać tzn. zdjąć piadte wyjąć półoś i całą pochwę w imadło, długi pręt gwintowany w sworzeń a na pręcie rurka i luźno i na końcu pręta przykręcona duża podkładka i tą rurką pobijałem w tą podkłade aż wylazł sworzeń. Może mało ambitny przyżąd ale zadziałał.

KAZIK
 
 
Posty: 141
Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: KAZIK » ndz maja 18, 2008 9:00 pm

Tylko ściągacz i młotek. Ściągacz do oporu i jjjeb. Pokręcasz i jjjeb. pokręcasz i ..... Do skutku. Mnie pomogło.

Awatar użytkownika
SANCHEZ
Posty: 458
Rejestracja: wt sty 06, 2004 8:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: SANCHEZ » ndz maja 18, 2008 9:02 pm

8) no chciałbym uniknąc wyjmowania całej zwrotnicy - pomysł górala S. bardzo mi sie podoba ale jest dosyć ryzykowny - gdzie ja pojade z rozkręconym układem kierowniczym :-) Ale jeśli ma pomóc to warto spróbować :)2
UAZ 469B 4x4, ZIŁ 157 6x6, GAZ 66 4X4, STAR 66 6X6 - THE POWER OF DREAMS

Awatar użytkownika
SANCHEZ
Posty: 458
Rejestracja: wt sty 06, 2004 8:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: SANCHEZ » ndz maja 18, 2008 9:04 pm

Wymieniałem kiedyć sworznie w Uazie i było bez problemu - a tu siedzą jak zaspawane :-(

Kazik ty jakiego ściągacza uzywałes do tego ?
UAZ 469B 4x4, ZIŁ 157 6x6, GAZ 66 4X4, STAR 66 6X6 - THE POWER OF DREAMS

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » ndz maja 18, 2008 9:06 pm

u kutwa :o
faktycznie zapomniałem ,że wtedy zdejmiesz wąsa :lol:
cofam moją rade bo jest do bani :oops:

to lepiej podnieś do góry zeby koła luźno wisiały w powietrzu i wtedy spruuj to obruszać szrpiąc za koło góra dół
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
SANCHEZ
Posty: 458
Rejestracja: wt sty 06, 2004 8:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: SANCHEZ » ndz maja 18, 2008 9:08 pm

No chyba , ze tylko mocowanie sworzni troche odkręce - a wons będzie sie trzymał
UAZ 469B 4x4, ZIŁ 157 6x6, GAZ 66 4X4, STAR 66 6X6 - THE POWER OF DREAMS

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » ndz maja 18, 2008 9:24 pm

SANCHEZ pisze:No chyba , ze tylko mocowanie sworzni troche odkręce - a wons będzie sie trzymał
ee nie pokrzywisz śruby jaką będą luźno
tam działają sakramęckie siły
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

KAZIK
 
 
Posty: 141
Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: KAZIK » ndz maja 18, 2008 10:29 pm

Ściągacz? To za dużo powiedziane. Zewnętrzna bieżnia jakiegoś łożyska o średnicy wewn. większej niż średnica sworznia. Na to jakiś solidny płaskownik czy cóś takiego z otworem przez który wkręcałem śrubę w sworzeń. Śruba na max i młot z góry. Znowu śruba na max i młot. Powodzenia :)2

Awatar użytkownika
Carlson
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: wt lis 21, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Carlson » ndz maja 18, 2008 10:44 pm

Chcesz wymienic same sworznie bez wymiany tuleji w pochwach?

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » pn maja 19, 2008 6:13 am

Prosty sposob 100% gwarancji :)2
zanim zaczniesz dzialac sciagaczem, bierz migomat, duzy prad, maly posów drutu i spawaj po grzybku sworznia dookola, zeby go mocno rozgrzac :)2 od ciepla spuchnie,po wystygniecu skurczy sie, wysmazy tez wszystkie tlenki i osady , wada jest taka, ze tulejki i sam sworzen do wywalenia. nie polecam palnika bo przegrzejesz i uszkodzisz zwrotnice.. półautomat rozgrzewa dosc precyzyjnie punktowo :wink:
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
SANCHEZ
Posty: 458
Rejestracja: wt sty 06, 2004 8:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: SANCHEZ » pn maja 19, 2008 6:13 am

tak do tej pory wymieniałem i było ok 8)
UAZ 469B 4x4, ZIŁ 157 6x6, GAZ 66 4X4, STAR 66 6X6 - THE POWER OF DREAMS

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » pn maja 19, 2008 6:32 am

Sworznie są przecież stalowe i zużywają sie dużo wolniej niż mosiężne tulejki więc wymiana samych sworzni to pomyłka.... :)3
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
SANCHEZ
Posty: 458
Rejestracja: wt sty 06, 2004 8:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: SANCHEZ » pn maja 19, 2008 7:07 am

8) A do sworzni na łożyskach są miedziane tulejki ? - jeśli tak to czemu tego niesprzedają w komplecie :-(
UAZ 469B 4x4, ZIŁ 157 6x6, GAZ 66 4X4, STAR 66 6X6 - THE POWER OF DREAMS

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » pn maja 19, 2008 7:40 am

Do sworzni na łożyskach nie ma tulejek mosiężnych. Sworznie z łożyskiem są wciskane w miejsce tulejek. Bieżnie łożysk w gniazdach stalowych są wciskane w obudowę zwrotnicy.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość