Odpowietrzanie/regulacja/diagnoza sprzęgła?
Moderator: Student
Odpowietrzanie/regulacja/diagnoza sprzęgła?
Mam sprzęgło hydrauliczne, które zachowuje się jakby było zapowietrzone. Jednorazowe wciśnięcie nie robi na nim większego wrażenia, jak popompuję naście razy pedałem to się wyłącza po czym zaczyna się powoli włączać z powrotem (przy wbitej jedynce efekt jakby z automatu ruszał). Poza tym mam wrażenie że pedał wyłazi w górę bardziej niż zwykle (jest wyżej niż ten hamulca).
Płyn w pompie jest. Jakieś pomysły ktoś ma?
(w całej literaturze którą mam pod ręką opisane jest sprzęgło mechanicznie włączane)
Płyn w pompie jest. Jakieś pomysły ktoś ma?
(w całej literaturze którą mam pod ręką opisane jest sprzęgło mechanicznie włączane)
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Re: Odpowietrzanie/regulacja/diagnoza sprzęgła?
Pomysły to ma Pomysłowy Dobromir a tu potrzebna jest elementarna wiedzatarhim pisze: Płyn w pompie jest. Jakieś pomysły ktoś ma?


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Odpowietrzanie/regulacja/diagnoza sprzęgła?
Dobra, ja wiem że najlepiej to wleźć pod samochód, ale i tak już za ciemno a bez kumpla byłem :->klucz13 pisze: Pomysły to ma Pomysłowy Dobromir a tu potrzebna jest elementarna wiedza :)25
:)21
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Wyniki dłubania: siłownik wydaje się być w porządku, w odróżnieniu od pompy z której tłok wylatuje zdecydowanie za daleko i płyn leci.Rafał D pisze:wysprzęgnik do odpowietrzenia a może i uszczelki do wymiany.
Uszczelki czy cała pompa, oto jest pytanie... :>
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
No i wszystko fajnie, tylko jednego drobiazgu mi zabrakło...
Skąd wytrzasnąć uszczelkę od przewodu hydraulicznego (w tym miejscu gdzie wchodzi do pompy)? Wszystko mam, tylko tego nie, w rezultacie czego mogę se popatrzeć najwyżej jak płyn ucieka i powietrze wchodzi.
Skąd wytrzasnąć uszczelkę od przewodu hydraulicznego (w tym miejscu gdzie wchodzi do pompy)? Wszystko mam, tylko tego nie, w rezultacie czego mogę se popatrzeć najwyżej jak płyn ucieka i powietrze wchodzi.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
tarhim pisze:No i wszystko fajnie, tylko jednego drobiazgu mi zabrakło...
Skąd wytrzasnąć uszczelkę od przewodu hydraulicznego (w tym miejscu gdzie wchodzi do pompy)? Wszystko mam, tylko tego nie, w rezultacie czego mogę se popatrzeć najwyżej jak płyn ucieka i powietrze wchodzi.

Uszczelnienie jest dzięki zaciśnięciu przewodu miedzianego między nakrętką a stożkiem w obudowie pompy.
Tak, tyle że w nowej pompie w ogóle nie mam tego stożka, tylko jest równo nagwintowany otwór... Także to mocowanie chyba jakoś się zmieniało na przestrzeni dziejów?Rafał D pisze: :o ale tam nie ma uszczelki....
Uszczelnienie jest dzięki zaciśnięciu przewodu miedzianego między nakrętką a stożkiem w obudowie pompy.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mogę Ci podesłać katalog który pokazuje rozwiązania stare i nowe ale pompa sprzęgła jest nadal podłączana przewodem metalowym więć ma stożek. W mojej otwór jest "równo gwintowany" ale na końcu ma ściankę ze stożkiem. Nie ma go tylko w wysprzęgniku - tam jest wkręcany przewód gumowy z podkładką miedzianą.tarhim pisze:Tak, tyle że w nowej pompie w ogóle nie mam tego stożka, tylko jest równo nagwintowany otwór... Także to mocowanie chyba jakoś się zmieniało na przestrzeni dziejów?Rafał D pisze:ale tam nie ma uszczelki....
Uszczelnienie jest dzięki zaciśnięciu przewodu miedzianego między nakrętką a stożkiem w obudowie pompy.
Katalogi oglądałem, ale w zasadzie nieszczególnie od tego zmądrzałem.Rafał D pisze: Mogę Ci podesłać katalog który pokazuje rozwiązania stare i nowe ale pompa sprzęgła jest nadal podłączana przewodem metalowym więć ma stożek.
http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=60_4969
Zastanawiałem się co to jest 469-3501049, ale to chyba tylko zaślepka jakaś.
W starej ścianka była, w nowej nie ma. Bubel, czy co?W mojej otwór jest "równo gwintowany" ale na końcu ma ściankę ze stożkiem. Nie ma go tylko w wysprzęgniku - tam jest wkręcany przewód gumowy z podkładką miedzianą.

W każdym razie chyba po prostu zamienię te wyprowadzenie ze starą pompą i będzie po temacie...
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
To ja tak tylko dla potomności wspomnę że zamieniłem ze sobą części pompy (jak ktoś chce zdjęcie zaślepienia bez stożka tylko z równą dziurą to służę) po czym przy odpowietrzaniu wywaliło z kolei płyn wysprzęglikiem. 
Ktoś tam jakiegoś syfu nalał, czy co?
Naprawię wysprzęglik i zobaczę co wtedy wybuchnie :>

Ktoś tam jakiegoś syfu nalał, czy co?
Naprawię wysprzęglik i zobaczę co wtedy wybuchnie :>
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Grrr, to sprzęgło zaczyna mnie naprawdę irytować... Ciśnienia w układzie _coś_ nie trzyma.
Czy płyn powinien wracać do zbiorniczka w pompie? Bo w tej chwili to tak wygląda że po naciśnięciu wysprzęglik się wysuwa, po czym zaraz wraca do pozycji spoczynkowej, czemu towarzyszy podnoszenie się poziomu w pompie.
Czy płyn powinien wracać do zbiorniczka w pompie? Bo w tej chwili to tak wygląda że po naciśnięciu wysprzęglik się wysuwa, po czym zaraz wraca do pozycji spoczynkowej, czemu towarzyszy podnoszenie się poziomu w pompie.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Nie powinno, zgadza się.Rafał D pisze:wysprzęgnik wraca przy wciśniętym pedale sprzęgła? To tak być nie powinno....
Tak, tyle że on wraca w trakcie trzymania pedału już...Płyn chyba może wracać po puszczeniu pedału.
W sumie niewykluczone że nowa pompa jest sprawna inaczej, ech.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Tja. Stara poskładana z nowymi uszczelkami działa i nie przepuszcza.Kielon pisze:No wyglada na to ze nowa pompa tez ci przepuszcza.. zdarza sie...
Dochodzę zresztą do wniosku że to sprzęgło musiało od dłuższego czasu szwankować i to dlatego zablokowała mi się skrzynia, a nie na odwrót. Po poskładaniu przeparkowywałem potworka z miejsca na miejsce i znowu się zablokowała... (ale tu już regulacja skoku jałowego pomogła).
A skoro już działał to go w nagrodę nawet do lasu zabrałem:
http://gallery.mac.com/xyrcon#100413
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
-
-
- Posty: 170
- Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
- Lokalizacja: Mirosławiec
Dzisiaj mój złapał te same objawy co u kolegi Tarhima z tym że u mnie jest pompka od merca w123 z nowymi gumkami i jak postoi ze dwie minuty to pedał wraca do góry a jak ze dwa trzy razy wcisnę pedał to za czwartym już jest w podłodze i tak w kólko zaznaczam że nie jestem pewny gumek w siłowniku
ale wycieku nie ma więc czy może w wysprzgliku ,, mielić ,, płyn czy też jest zapowietrzone
a ijeszcze jedno jak pedał podciągnę nogą do góry szybciej wraca do normy .Czy może być tak ,że nie ma wycieku a gumki uszkodzone






Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość