dodatkowa chłodnica - pompa elektryczna
Moderator: Student
dodatkowa chłodnica - pompa elektryczna
Założyłem dodatkową chłodnicę wody (wspomagającą podstawową) i zastanawiam się czy będzie potrzebna dodatkowa elektryczna pompka wody wspomagająca mechaniczną. Jaki objaw będzie świadczył o tym, że jest ona potrzebna (przegrzewanie się chłodnicy podstawowej, niedogrzanie ?)
rybak
nie budowałem amfibii , ale dużo będzie zależało od średnicy rur ,ilości kolan i odległości oraz wysokości (w stosunku do pompy)na jaką pompujesz. Jak zachowasz przekroje nie mniejsze niż te na wyjściu z silnika i nie przecudujesz z resztą to powinna wydać. Ważne też jest jak ją łączysz (szereg czy równolegle). Możesz dodatkową wrzucić w obieg nagrzewnicy (masz nagrzewnicę) . Kwestia wykorzystania przewodów , zrobisz metalowe dasz im zewnętrzny przepływ wody/powietrza jak pływasz/jeździsz i możesz dodatkową chłodnicę malutką zrobić. Kupa kwestii , daj jakieś foto jak jest ,to coś można doradzić. Jak pompa ci nie wyda , będzie się grzać piec.
- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: dodatkowa chłodnica - pompa elektryczna
WITAJCIE
. Nic nowego nie wymyślam. Widziałem właśnie w wołgowskim silniku domotaną większą pompę z czegoś na takiej płytce po to właśnie żeby można było efektywniej ostudzić (doprężony) motor
. Brat miał kedyś ARO na Wołdze i też był problem z nadmiarem ciepła,dodam że motor był remontowany i doprężany , bo ten przed remontem miał równiutko 6,5 atmosfery kompresji i zdechły był jak kosiarka z OBI
, ale remont zadziałał na OK
. Mimo tego że w samochodzie była chłodnica z ARO, powyższy problem istniał
. Przechytrzył to potem dodatowym obiegiem cieczy z dodatkowym zaworem sterowanym najpierw z kabiny a potem termo-czujnikiem
. To była hiper-zmota, ale działało wszystko że hej
.
. Z gażnikowcami mam małe doświadczenie, ale podejrzewałem tą Wołgę brata,o jakieś fabryczne ; złe kryzowanie bloku i głowicy
. To znaczy;ograniczony przepływ płynu w silniku
To oczywiście moje zdanie, które wyrażam przy temacie na Waszym forum
.
POZDRAWIAM SERDECZNIE

Jeżeli mogę do tematu; to powiem ,że dałbym wiekszą(grubszą) chłodnicę jedną (tym bardziej że jest miejsce) i nieco mniejsze koło na pompę cieczy chłodzącejuadam pisze:Założyłem dodatkową chłodnicę wody (wspomagającą podstawową) i zastanawiam się czy będzie potrzebna dodatkowa elektryczna pompka wody wspomagająca mechaniczną. Jaki objaw będzie świadczył o tym, że jest ona potrzebna (przegrzewanie się chłodnicy podstawowej, niedogrzanie ?)













POZDRAWIAM SERDECZNIE

- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Jak amfibia to pewnie problem jest glownie na wodzie przy wyzszych obrotach i braku przeplywu powietrza. Czesto w amfibiach stosuje sie dodatkowe wezownice rury na podwoziu glownie do oleju bo musisz w amfibii schlodzic bardziej olej niz wode w chlodnicy. Woda nigdy nie ma wiecej niz 20stopni i doskonale chlodzi olej i plyn.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
Założyłem dodatkową chłodnicę wyżej od oryginalnej ale stosunkowo wysoko i w miarę to działa. Nie dawałem dodatkowej pompy elektrycznej. Ze względu na brak miejsca zbiornik wyrównawczy dałem na wysokości dołu dodatkowej chłodnicy i jakoś to pracuje. Czy zbiornik wyrównawczy ma głównie kompensować rozszerzalność płynu czy tylko służyć odprawadzaniu nadmiaru płynu z odpowietrzenia (w przypadku np. jego zagotowania)? Zastanawiam się bowiem czy nie dać kranu i po zalaniu płynem chłodnicy dolnego przyłączenia do zbiorniczka nie odciąć.
rybak
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość