dodatkowa chłodnica - pompa elektryczna

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

dodatkowa chłodnica - pompa elektryczna

Post autor: uadam » wt lip 01, 2008 12:17 pm

Założyłem dodatkową chłodnicę wody (wspomagającą podstawową) i zastanawiam się czy będzie potrzebna dodatkowa elektryczna pompka wody wspomagająca mechaniczną. Jaki objaw będzie świadczył o tym, że jest ona potrzebna (przegrzewanie się chłodnicy podstawowej, niedogrzanie ?)
rybak

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: 9mm » wt lip 01, 2008 12:46 pm

na oryginalnym piecu ?

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » wt lip 01, 2008 1:09 pm

Wołga
rybak

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » wt lip 01, 2008 1:13 pm

uadam pisze:Wołga
a gotuje ci się???

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » wt lip 01, 2008 1:23 pm

Bez dodatkowej chłodnicy tak. Od razu dodam, że jest to przeróbka Uaza (amfibia) i dodatkowa chłodnica jest konieczna
rybak

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Kruk » wt lip 01, 2008 8:54 pm

a jak połączyłeś chłodnice? równolegle? szeregowo?
dodatkowa pompa nie zaszkodzi jak daleko chłodnica od silnika

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » wt lip 01, 2008 9:35 pm

Podłączyłem szeregowo. W sumie to mam blisko tą dodatkową - bo nie z tyłu tylko z samego przodu.
rybak

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: 9mm » wt lip 01, 2008 9:46 pm

nie budowałem amfibii , ale dużo będzie zależało od średnicy rur ,ilości kolan i odległości oraz wysokości (w stosunku do pompy)na jaką pompujesz. Jak zachowasz przekroje nie mniejsze niż te na wyjściu z silnika i nie przecudujesz z resztą to powinna wydać. Ważne też jest jak ją łączysz (szereg czy równolegle). Możesz dodatkową wrzucić w obieg nagrzewnicy (masz nagrzewnicę) . Kwestia wykorzystania przewodów , zrobisz metalowe dasz im zewnętrzny przepływ wody/powietrza jak pływasz/jeździsz i możesz dodatkową chłodnicę malutką zrobić. Kupa kwestii , daj jakieś foto jak jest ,to coś można doradzić. Jak pompa ci nie wyda , będzie się grzać piec.

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: dodatkowa chłodnica - pompa elektryczna

Post autor: Gabriel Tatoj » wt lip 01, 2008 9:48 pm

WITAJCIE :D
uadam pisze:Założyłem dodatkową chłodnicę wody (wspomagającą podstawową) i zastanawiam się czy będzie potrzebna dodatkowa elektryczna pompka wody wspomagająca mechaniczną. Jaki objaw będzie świadczył o tym, że jest ona potrzebna (przegrzewanie się chłodnicy podstawowej, niedogrzanie ?)
Jeżeli mogę do tematu; to powiem ,że dałbym wiekszą(grubszą) chłodnicę jedną (tym bardziej że jest miejsce) i nieco mniejsze koło na pompę cieczy chłodzącej :)1. Nic nowego nie wymyślam. Widziałem właśnie w wołgowskim silniku domotaną większą pompę z czegoś na takiej płytce po to właśnie żeby można było efektywniej ostudzić (doprężony) motor :)1. Brat miał kedyś ARO na Wołdze i też był problem z nadmiarem ciepła,dodam że motor był remontowany i doprężany , bo ten przed remontem miał równiutko 6,5 atmosfery kompresji i zdechły był jak kosiarka z OBI :( , ale remont zadziałał na OK :)2 . Mimo tego że w samochodzie była chłodnica z ARO, powyższy problem istniał :-?. Przechytrzył to potem dodatowym obiegiem cieczy z dodatkowym zaworem sterowanym najpierw z kabiny a potem termo-czujnikiem :)1 . To była hiper-zmota, ale działało wszystko że hej :)2. :D . Z gażnikowcami mam małe doświadczenie, ale podejrzewałem tą Wołgę brata,o jakieś fabryczne ; złe kryzowanie bloku i głowicy :)1 . To znaczy;ograniczony przepływ płynu w silniku ?? ?? To oczywiście moje zdanie, które wyrażam przy temacie na Waszym forum :D :)1 .
POZDRAWIAM SERDECZNIE :D

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Kruk » wt lip 01, 2008 10:00 pm

małe koło na pompie - zmienić przełożenia - większe obroty - większa wydajność :)2

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr lip 02, 2008 12:44 pm

mam dodatkowa chlodnice z poldasa wpieta w szereg za kabina w uazie 452 i wszystka pieknie dziala juz 5 rok :)2
nie trzeba nic wiecej kombinowac 8)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » śr lip 02, 2008 10:24 pm

A jak rozwiązałeś kwestię odpowietrzania tej dodatkowej chłodnicy. Czy ma ona dodatkowe odpowietrzenie czy też tylko jest wykorzystane odpowietrzenie podstawowej chłodnicy. Ta dodatkowa prawdopodobnie jest nieco wyżej od podstawowej?
rybak

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt lip 04, 2008 9:13 pm

chlodnica dodatkowa jest wyzej niz chlodnica oryginalna i ma zbiornik plynu - dlatego odpowietrza sie sama tak jak uklad oryginalny poloneza
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Kruk » sob lip 05, 2008 6:45 pm

trochę inne pytanie sory że mące w temacie... jak układ jest ze zbiornikiem wyrównawczym to chłodnica musi być wyżej od silnika? a zbiornik? a jak bez zbiornika to niżej, na równo? jak to jest? ma to znaczenie? ktoś mi coś kiedyś marudził że tak jest....i sam nie wiem :D

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » sob lip 05, 2008 7:47 pm

powietrze ma tendencje do wyplywania do gory, a ze gorna chlodnica jest punktem naajwyzszym ukladu to bedzie ulatywalo tamtedy wlasnie
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob lip 05, 2008 8:08 pm

Jak amfibia to pewnie problem jest glownie na wodzie przy wyzszych obrotach i braku przeplywu powietrza. Czesto w amfibiach stosuje sie dodatkowe wezownice rury na podwoziu glownie do oleju bo musisz w amfibii schlodzic bardziej olej niz wode w chlodnicy. Woda nigdy nie ma wiecej niz 20stopni i doskonale chlodzi olej i plyn.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » śr lip 09, 2008 4:03 pm

Założyłem dodatkową chłodnicę wyżej od oryginalnej ale stosunkowo wysoko i w miarę to działa. Nie dawałem dodatkowej pompy elektrycznej. Ze względu na brak miejsca zbiornik wyrównawczy dałem na wysokości dołu dodatkowej chłodnicy i jakoś to pracuje. Czy zbiornik wyrównawczy ma głównie kompensować rozszerzalność płynu czy tylko służyć odprawadzaniu nadmiaru płynu z odpowietrzenia (w przypadku np. jego zagotowania)? Zastanawiam się bowiem czy nie dać kranu i po zalaniu płynem chłodnicy dolnego przyłączenia do zbiorniczka nie odciąć.
rybak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość