sprzęgiełka

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » wt maja 13, 2008 9:10 am

janicki robert pisze:znalazłem kiedyś test sprzęgiełek przeprowadzony przez rosyjskie czasopismo - link
http://www.off-road-drive.ru/index.php?link=155751

może sie przyda
widać jak te całe czarne z białymi przełącznikami zmielili - potwierdza to obiegową opinię o ich miernej jakości
Tzarrr!!

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: UAZ Adventure » wt maja 13, 2008 2:31 pm

romanowicz_z3 car469b pisze:
janicki robert pisze:znalazłem kiedyś test sprzęgiełek przeprowadzony przez rosyjskie czasopismo - link
http://www.off-road-drive.ru/index.php?link=155751

może sie przyda
widać jak te całe czarne z białymi przełącznikami zmielili - potwierdza to obiegową opinię o ich miernej jakości
Zna ktoś rosyjski i może w skrócie opisać ten test ??

Edgarowski
 
 
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
Lokalizacja: miasto

sprzęgiełka

Post autor: Edgarowski » wt maja 13, 2008 9:08 pm

Szkoda, że u nas takich sprzedawców i takiego wyboru nie ma jak ten gość w płaszczu. :evil:
Edgar z Gór.

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » śr maja 14, 2008 12:10 am

Będe miał czas to przetłumacze całość... i dokładniej :wink:

Skorzystaliśmy z twardościomierza. Oczywiście że oczekiwaliśmy, że metal sprzęgiełkowych tulei okaże się różnym, ale żeby do takiego stopnia... Najtwardsza stal ukazała się przy brazylijskim wyrobie. Sprzęgiełka STED są prawie tak samo twarde. Niewiele ustępują im tuleje EŁMO. A oto "stal mufek starego wzoru okazała się wilgotny" (nie kumam tego). Ale najgorszy okazał się metal przy STEŁM. Gwoździe są twardsze! Tak, przy standardowym pomiarze twardości po Rokwelu przyrząd pokazał na wypustach wałku wewnętrznej tulei twarde zero! Żeby otrzymać chociaż jakiś rezultat, trzeba byłozmienić na stopnie Briniela. A tymczasem, ten sposób zwykle stosuje się do miękkich kolorowych metali. Jednakże w każdym razie przed nami było żelazo, jeśli, oczywiście nie skłamał magnes...

Twardość roboczych powierzchni ... tulei ( Skala Rokwela, HRC)

Model..........Zewnętrzna tuleja.....Wewnętrzna tuleja
AWM AVM................42..........................48
STED СТЭД.............44 ..........................41
EŁMO ЭЛМО............38...........................35
UAZ УАЗ.................19...........................21
STEŁM СТЭЛМ..........8......................0(137 NW)


Próba na trwałość zmusiła do opracowania i wyrobu specjalnego urządzenia, w ogólnych liniach przypominającego masywną tokarkę z dźwignią. W urządzeniu umocowano półoś z założonym na nią sprzęgiełkiem, utrwalono przy pomocy specjalnego bębna i zaczęto skręcać mechanizm, obserwując, jak rośnie obciążenie na dynamometrze...

Zaczęli od szarego "chyba żeliwa" (umyślnie słabego ogniwa). To, że ta mufka złamie się, nikt nie wahał się. Ale jak ona to zrobiła! Do samego ostatniego momentu niczym siebie nie wyróżniała. Obciążenie rosło równomiernie i pewnie, ale, ledwie wskazania dynamometru osiągnęły oznaczenie 3500 Nm, rozbrzmiał... Wybuch (od sprzęgiełka nawet przeciągnął się dymek). Jakie że było naszym zdziwieniem, kiedy, rozebrawszy system, wyjęliśmy mufkę z rozsypującym się na części korpusem. Materiał okazał się nie silumin, a nizkokaczestwiennym silumin (skoły obnażyli obfitość muszli różnego rozmiaru).

Brazylijskie sprzęgiełko AMV wkładaliśmy w maszynę mniej więcej z tym sam uczuciem, z jakim syberyjscy chłopi wsuwali szyne pod japońską bienzopiłu. Oto tylko rezultat okazał się doskonale niespodziewanym. Wiedzieliśmy, że coś nie wytrzyma. Ale sprzęgiełko czy półoś ? Przy obciążeniu 4100 Nm rozbrzmiał pierwszy lekki chrus. Kręcimy dalej. I oto na oznaczeniu 4250 rozlega się trzask, gwizd i dzwonienie. Ścinało 8 śrub M8, utrzymujących... Piastę na bębnie stojaka! Ich odłamki wystrzeliło, powodując lekkie zniszczenia w pomieszczeniu. półoś została całą, sprzęgiełko też nie ucierpiało, ale próby pozostających modeli przeprowadzać nie było na czym... :wink:
Ostatnio zmieniony śr maja 14, 2008 1:26 pm przez GikroV, łącznie zmieniany 1 raz.
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » śr maja 14, 2008 11:40 am

AVM - koszt w sklepiku 1360.00 zł (brutto)
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/37/2783.html


elmo 250zł za 2szt
http://www.allegro.pl/item362926044_uaz ... html#photo

jeżeli badali takie same (na allegro co w teście)
a wynik nieznacznie niższy


unikać czarnego gównolitu :)21 :)21 :)21
Tzarrr!!

Awatar użytkownika
SANCHEZ
Posty: 458
Rejestracja: wt sty 06, 2004 8:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

:-)

Post autor: SANCHEZ » czw maja 22, 2008 10:32 am

I jak sprawuja sie te sprzęgiełka ?
UAZ 469B 4x4, ZIŁ 157 6x6, GAZ 66 4X4, STAR 66 6X6 - THE POWER OF DREAMS

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: :-)

Post autor: romanowicz_z3 car469b » czw maja 22, 2008 1:54 pm

SANCHEZ pisze:I jak sprawuja sie te sprzęgiełka ?

bardzo dobrze
Tzarrr!!

Awatar użytkownika
SANCHEZ
Posty: 458
Rejestracja: wt sty 06, 2004 8:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

:-)

Post autor: SANCHEZ » czw maja 22, 2008 6:10 pm

No chyba sie też skusze na te za 250 zł - bo wczoraj w terenie chyba ukręciłem jedno sprzęgiełko - zauważyłem to dopiero jak regulowałem hamulce - obracam kołem na załączonym sprzęgiełku a tu wał sie nie obraca :-( wtopa - trzeba sie rozejrzeć nad nowymi - i znowu wydatki 8) taki urok posiadacza Uaza 8)
UAZ 469B 4x4, ZIŁ 157 6x6, GAZ 66 4X4, STAR 66 6X6 - THE POWER OF DREAMS

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: :-)

Post autor: romanowicz_z3 car469b » czw maja 22, 2008 9:10 pm

SANCHEZ pisze:No chyba sie też skusze na te za 250 zł - bo wczoraj w terenie chyba ukręciłem jedno sprzęgiełko - zauważyłem to dopiero jak regulowałem hamulce - obracam kołem na załączonym sprzęgiełku a tu wał sie nie obraca :-( wtopa - trzeba sie rozejrzeć nad nowymi - i znowu wydatki 8) taki urok posiadacza Uaza 8)
to zobacz czy nie ukręciłeś półosi 8)
Tzarrr!!

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » czw maja 22, 2008 9:47 pm

romanowicz_z3 car469b pisze:AVM - koszt w sklepiku 1360.00 zł (brutto)
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/37/2783.html


elmo 250zł za 2szt
http://www.allegro.pl/item362926044_uaz ... html#photo

jeżeli badali takie same (na allegro co w teście)
a wynik nieznacznie niższy


unikać czarnego gównolitu :)21 :)21 :)21
ale po co odrazu automaty :)21
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/37/337.html
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
krolik
 
 
Posty: 294
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 4:36 pm
Lokalizacja: JAROCIN

Post autor: krolik » pt maja 23, 2008 12:35 pm

kurde to nie zmienia faktu że jakbym miał 650 zeta to bym sobie inaczej życie ułożył :D

EDEK:):):)
 
 
Posty: 170
Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
Lokalizacja: Mirosławiec

Post autor: EDEK:):):) » pt sie 08, 2008 8:37 pm

Witam.Prześledziłem wypowiedzi i................ skusiłem się sprzęgiełka i w związku z tym mam pytanie czy mogę spotkać problemy ( jakiekolwiek ) w trakcie montażu dałem za nie 300 złociszy sprzedający twierdzi że oryginały ulianowskie .Jeśli ktoś mógłby opisać montaż byłbym wdzięczny :lol: :wink:
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.

Awatar użytkownika
rudobrody
 
 
Posty: 195
Rejestracja: czw mar 06, 2008 7:58 pm
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: rudobrody » sob sie 09, 2008 8:01 am

Nie napotkałem jakichkolwiek trudności,odkręciłem stałe sprzęgła dorobiłem nową uszczelke,przesmarowałem sprzęgiełka i założyłem.
Stare schowałem na czarną godzinę :D

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » ndz sie 10, 2008 2:22 pm

Potwierdzam z Rudobrodym, bez niespodzianek.

Awatar użytkownika
gasti
 
 
Posty: 136
Rejestracja: pn cze 19, 2006 3:32 pm
Lokalizacja: Korytów
Kontaktowanie:

Post autor: gasti » śr sie 13, 2008 3:30 pm

[quote="EDEK:):):)"]Witam.Prześledziłem wypowiedzi i................ skusiłem się sprzęgiełka i w związku z tym mam pytanie czy mogę spotkać problemy ( jakiekolwiek ) w trakcie montażu dałem za nie 300 złociszy sprzedający twierdzi że oryginały ulianowskie .Jeśli ktoś mógłby opisać montaż byłbym wdzięczny :lol: :wink:[/quote

Kolego które zakupiłeś?
Czy to może któreś z tych z linków?
http://moto.allegro.pl/item414459668_ua ... naped.html
http://moto.allegro.pl/item410657489_sp ... _nowe.html
pozdrawiam
Marcin
był UAZ 31512/1985r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał

Edgarowski
 
 
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
Lokalizacja: miasto

sprzęgiełka

Post autor: Edgarowski » śr sie 13, 2008 9:21 pm

Witam Ja nie dawno /w kwietniu / kupiłem na allegro te z pierwszego linku w identycznym pudełku.za 200 zł.Przez założeniem trzeba je było przetoczyć aby dobrze przylegały lub dać uszczelkę. :lol: .Teraz jest ok.ale z braku czasu nie miałem okazji sprawdzenia w prawdziwym terenie.Są to chyba jednak ukraińskie bo za oryginalne z Ulianowska chcieli ok 600 złociszów. :lol:
Edgar z Gór.

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Post autor: tarhim » wt sie 19, 2008 10:46 am

Ja mam wyglądające identycznie jak z pierwszego linka, bez pudełka kupiłem za 200, założone, działają, problemów brak. :)
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » wt sie 19, 2008 11:29 pm

Miałem te z pierwszego linku... teraz razem z mostem śmigaja u kuby z Teamu Bradziaga (dalllekie wyprawy)... razem bedzie z 4 lata i chu wie ile kilometrów... jedyne zastrzerzenie to szczelność. No i to, że szybko zawalały sie syfem i z manualnych zamieniały się na kombinerkowe :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

EDEK:):):)
 
 
Posty: 170
Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
Lokalizacja: Mirosławiec

Post autor: EDEK:):):) » ndz sie 24, 2008 6:17 pm

Zgadza się :-? Kupiłem te z pierwszego i mam problem z jednym z nich ponieważ po zlocie w Bornem przy włanczaniu\przekręcaniu kręci się w kólko z wyczuwalnym oporem w pozycji 4x4 oraz 4x2 zarówno w prawo jak i lewo mogę kręcić ciągle sam już nie wiem czy mam załączone czy nie :evil: Powiedzcie czy czas jego dobiegł końca :cry: :cry:
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz sie 24, 2008 6:36 pm

Nigdy się z taka usterką nie spotkałem. Ale to bardzo proste urzadzenie możesz spokojnie wykrecić i sprawdzić.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości