Hamulce mi pociekly :D

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
jose
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw mar 25, 2004 10:26 pm
Lokalizacja: była 100lica

Hamulce mi pociekly :D

Post autor: jose » wt kwie 20, 2004 9:58 pm

Witam,
Ostatnio polozylem sie pod UAZiorem i zauwazylem, ze prawe przednie kolo mojego wozka jest mokre. potem spostrzeglem, iz nalany plyn powoli s....... tzn ucieka. jeszcze tego nie rozkrecalem :) ,ale 3eba bedzie. Lecz ku mojemu zdziwieniu uslyszalem okropnie dziwna i bzdurna (dla mnie) teorie, a mianowicie to, ze nalalem zly plyn i on mogl wplynac szkodliwie na uszczelke w hamulcu :lol:
co o tym sadzicie??
pozdr
jose
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.

tel. 600 520 504

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: marcin-gaz » wt kwie 20, 2004 10:06 pm

zerknij w ten temat
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

troszke jest o hamulcach właśnie :)2
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » wt kwie 20, 2004 10:10 pm

vandall1 pisze:No i jeszcze:kiedyś ambitnie zalałem ukł hamulcowy płynem R3 i po pewnym,niedługim czasie zeszczały się wszystkie cylinderki-R3 zeżarł gumki?Skończyło się na ich wymianie i zalaniu DA1.Ktoś miał podobnie?
(cytat z podanego powyzej tematu)

wiec u mnie bylo dokladnie to samo, lalem R3 to dwa razy mi nawalily, ale po zmianie plynu jest ok

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Slawquu » wt kwie 20, 2004 10:18 pm

wupasek pisze:
vandall1 pisze:No i jeszcze:kiedyś ambitnie zalałem ukł hamulcowy płynem R3 i po pewnym,niedługim czasie zeszczały się wszystkie cylinderki-R3 zeżarł gumki?Skończyło się na ich wymianie i zalaniu DA1.Ktoś miał podobnie?
(cytat z podanego powyzej tematu)

wiec u mnie bylo dokladnie to samo, lalem R3 to dwa razy mi nawalily, ale po zmianie plynu jest ok

mi znowu ktoś wciskał teorie ze DA 1 niszczy ruskie gumki...to juz sam nie wiem co o tym mysleć...wszystkim
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

Awatar użytkownika
jose
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw mar 25, 2004 10:26 pm
Lokalizacja: była 100lica

Post autor: jose » wt kwie 20, 2004 10:19 pm

a wiec jednak to mogl byc plyn. kto by pomyslal. to jaki nalac???
zeby nic nie zjadalo
jose :)5
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.

tel. 600 520 504

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt kwie 20, 2004 10:20 pm

ja mam r3 i nic nie cieknie...

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » wt kwie 20, 2004 10:23 pm

napewno nie R3, teraz to juz nie jestem pewien czy DA czy DOT (dlatego powyzej napisalem zeby nalac inny ;) ), musialbym do garazu skoczyc i zobaczyc, ale chyba DOT jednak cos mi sie kojarzy ze koles mowil ze mozna nawet bez problemu DOT4 nalac, ale niech sie inni wypowiedza, moze zrobimy ankiete?? :)21

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » wt kwie 20, 2004 10:26 pm

banan pisze:ja mam r3 i nic nie cieknie...
cuda sie zdarzaja :)21

a poza tym jose to moze byc wina plynu ale nie musi, wymien gumki przy hamulcach na nowe i wtedy jak popusci to napewno bedzie to wina plynu :)21

Awatar użytkownika
jose
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw mar 25, 2004 10:26 pm
Lokalizacja: była 100lica

Post autor: jose » wt kwie 20, 2004 10:29 pm

dobra rada:)
thx :D
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.

tel. 600 520 504

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » wt kwie 20, 2004 11:43 pm

Trzeba by wreszcie jakies wnioski wyciagnac co najlepiej lac do hampli. Zrobilem sobie nowe hamulce i nie chcialbym odrazu ich zpsuc lejac zly plyn... :-?
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » śr kwie 21, 2004 10:37 am

najlepiej to se kupcie ruski płyn......albo pozakłądajcie nowe gumki......

ja wszedzie stosuje dot 4 i nic nigdzie sie nie dzieje
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » śr kwie 21, 2004 10:54 am

a ja odkąd zmotałęm serwo to mam ukłąd zalany R3 i nic nie przecieka z tym że miałem wymienione wszystkie cylinderki i pompe na nowe odrazu przy przeróbce :)21
Gazy 69

Awatar użytkownika
Mercenaryy
 
 
Posty: 165
Rejestracja: wt lut 24, 2004 6:35 pm
Lokalizacja: Strzyżów n/W PL -Linden NJ

Post autor: Mercenaryy » śr kwie 21, 2004 11:03 am

Ja też mam dot4 ,jakiś czas temu lało się z prawego przedniego koła .
Ale teraz jest git :)2
Samotny UAZ w Polsce i ja z Z moim nowym(starym) Isuzu TROOPEREM 3.2 BENZYNKA

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » śr kwie 21, 2004 12:04 pm

Zrobic hamulce to:
wymienic cylinderki, wymienic gumki w pompie, przemyc uklad denaturatem i zalac dot 4 no a potem zapomniec ;-)
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » śr kwie 21, 2004 12:23 pm

STOSUJĘ DOT 4
ale jest taka teoria która sprawdza się w praktyce, że jezeli stosowało się przez wiele lat gorszy płyn a układ ham. jest stary to po zastosowaniu lepszego zaczynało cieknąć
więc: wymienić starocie i zalać lepszym
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
thxxe
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 28, 2004 8:27 pm
Lokalizacja: Rybnik (Śląskie)

Post autor: thxxe » śr kwie 21, 2004 12:32 pm

zauważcie że stosujecie albo R3 albo coś z rodziny DOT ..i rzeczywiście płyn DA1 został dość szybko wycofany z użytku przez producentów bo ma nie najlepszy wpływ na gumę (a więc uszczelnienia). Więc przy najbliżeszej wymianie warto wymienić go na DOT albo R3. Mało tego, R3 i DOT mieszają się ze sobą a DA1 nie miesza się z niczym. Ja osobiście nie polecam mieszania...
...zgnity UAZ co ma 20 lat i perkins'a... czyli gorzej już być nie może... ale jeździć trzeba!

Awatar użytkownika
Szwagier
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: śr mar 17, 2004 1:33 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska/Warszawa

Post autor: Szwagier » śr kwie 21, 2004 12:47 pm

Płyny hamulcowe:

DA-1 - polski płyn hamulcowy, do hamulców bębnowych, łatwo palny, mała wytrzymałość na wysokie temp. b.mało dodatków uszlachetniających - niemożna go mieszać z innymi płynami!!!
GTŻ-22M - produkt dawnego ZSRR, klasy R-3
R-3 - polski, do tarczowych, mało dodatków uszlachetniających, prawie niespotykany
R-3/190-ORGANIKA - odpowiednik R-3, dop. temp. pracy 190C, mieszalny tylko z R-3/205, silnie toksyczny!
R-3/205-ORGANIKA - do hamulców tarczowych, dop. temp. pracy 205C, mieszalny tylko z R-3/190, nie mieszalny z innymi, rozpuszcza lakiery, silnie toksyczny, b.wrażliwy na wilgoć

Płyny powyżej, niewiem czy są produkowane, może i są, sami sobie odpowidzcie na to pytanie. Są to starsze typy płynów jak widać.
Jeśli ktoś chce je nawzajem mieszać, te lub z jakimiś innymi to robi to na własną odpowiedzialność!!!!!!! Np. po zmieszaniu mogą się "zważyć" i d...a! trza spuszczać cały płyn z układu, a komu się chce? ewentualnie, wyssać strzykawką ze zbiorniczka, ale to głupiego robota.

DOT - amerykańska specyfikacja określająca max. temp. pracy płynów hamulcowych.
Są one robione na bazie gliceryny, oleju rycynowego oraz cieczy syntetycznych.
DOT-3 - temp. pracy do 205C
DOT-4 - temp. pracy do 230C
DOT-5 - temp. pracy do 260C
Niewiem jakich płynów używacie w swoich pojazdach, ale uważam, że najodpowiedniejszy jest DOT-3 do Uaz-a. Jest tani, łatwo dostępny i jeszcze myślę, że będzie wiele, wiele lat w produkcji.
Ale to Wasz wybór. Niewiem jak jest z mieszaniem tych płynów, trzeba poczytać na opakowaniach. Niemieszajcie jakichś starych płynów z nowymi bo się mogą porobić gluty.
Najlepiej co kilka lat wymienić płyn hamulcowy, wiadomo, starzeje się, traci właściwości, chłonie wilgoć, a wtedy płyn można lepiej ścisnąć. A wiadomo, płyn hamulcowy powinien być mało ściśliwy i to jest jego główna cecha!!
Przy okazji zweryfikować cały układ. Cylinderki i tłoczki wyczyćic i np. posmarować motor-lajfem. Troche dłubaniny, ale wiadomo, że cały układ sprawny. A odpowierzyć, to chyba każdy umie. Jakby co to wymienić gumowe przewody, wszystkie gumki i po sprawie.

Niewiem jak jest z tymi gumowymi osłonkami tłoczek/cylinderek. Może np. ktoś miał zalany stary płyn, który miał w sobie mało dodatków uszlachet. i może nie rozpuszczał brudu, osadu, błota... i tak zostało. Zalał nowym i ten nowy to wypłukał, rozpuścił. Rozszczelinło się wszystko i już - cieknie. A może też R3 jest w jakimś stopniu "żrący" i dzisiejsze gumki są przystosowane do lepszej jakości płynów, a R-3, je uszkodził! Niewem, może jeszcze są jakieś przyczyny...

Ruski płyn? Kto chce to niech ryzykuje. Może się uda. Ja niepolecam. Rusy teraz produkują niezłe badziewie.
Pytania?
Uaz 3151 rocznik 1989 & K-750

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr kwie 21, 2004 12:51 pm

:o ales sie rozpisal :wink: tylko cholera slowa kasztaniarstwa nie znalazlem w twojej wypowiedzi :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » śr kwie 21, 2004 12:54 pm

no ale nie trzeba było długo czekać ... :lol:
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » śr kwie 21, 2004 3:23 pm

krisi pisze:najlepiej to se kupcie ruski płyn......albo pozakłądajcie nowe gumki......
Po co Ci płyn jak masz nową gumkę? Hamować już nie musisz.... :lol:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » śr kwie 21, 2004 7:01 pm

daj dot-4 ja taki zastosowałem i spokój R3 to cyklicznie któres koło ciekło albo pompa
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
jose
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw mar 25, 2004 10:26 pm
Lokalizacja: była 100lica

Post autor: jose » śr kwie 21, 2004 7:14 pm

no to juz wszystko wiem. Naleje DOT-4 i mam nadzieje, ze bedzie ok:)
Dzieki wszystkim
pozdr
jose
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.

tel. 600 520 504

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość