docisk
Moderator: Student
docisk
Witam
Mam takie pytanie. Nie wiem dlaczego ale tarcza mi nie odskakuje to znaczy tak jakby sprzeglo bylo caly czas zalaczone a pedal jest na samej gorze i wcisnac go moge tylko 7-10 cm co moze byc nie tak. Wymienilem te srobki co sa w docisku na nowe i dalem je troche wyzej jako ze tamte byly w oplakanym stanie. Ktos wie co zrobilismy nie tak ?
Mam takie pytanie. Nie wiem dlaczego ale tarcza mi nie odskakuje to znaczy tak jakby sprzeglo bylo caly czas zalaczone a pedal jest na samej gorze i wcisnac go moge tylko 7-10 cm co moze byc nie tak. Wymienilem te srobki co sa w docisku na nowe i dalem je troche wyzej jako ze tamte byly w oplakanym stanie. Ktos wie co zrobilismy nie tak ?
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
zależy czy masz sprzęgło sterowane hydrauliczne czy mechaniczne?
jak hydrauliczne to możesz mieć zapowietrzony wysprzęglik a jak mechaniczne to może trzeba dociągnąć śrubami regulacyjnymi na cięgle (popychaczu)
jak hydrauliczne to możesz mieć zapowietrzony wysprzęglik a jak mechaniczne to może trzeba dociągnąć śrubami regulacyjnymi na cięgle (popychaczu)
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
Re: docisk
ale masz luz między łożyskiem oporowym a łapkami czy nie??kriqs pisze:Witam
Mam takie pytanie. Nie wiem dlaczego ale tarcza mi nie odskakuje to znaczy tak jakby sprzeglo bylo caly czas zalaczone a pedal jest na samej gorze
a mi wygląda na źle zamocowana łapę wycisku sprzęgła... jeżeli sprzęgło mechaniczne... chodzi mi o tę dużą łapę która popychasz cięgnem.
Najlepiej to otwórz po prostu osłonę koła zamachowego od dołu i zobaczysz co jest nie tak... a ktoś z góry niech ciska sprzęgło... ja wsadzisz rękę to wyczujesz gdzie jest błąd.
Najlepiej to otwórz po prostu osłonę koła zamachowego od dołu i zobaczysz co jest nie tak... a ktoś z góry niech ciska sprzęgło... ja wsadzisz rękę to wyczujesz gdzie jest błąd.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
jeżeli śrubki były w opłakanym stanie to w jakim stanie były "łożyska igiełkowe" w łapkach docisku. Tam są takie igiełkowe wałeczki, mi sie kiedyś jedno zatarło
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
cuz po 2h jest postep
dziala i jezdzi ale jest cos dziwnego
tzn jak silnik jest wlaczony a stoimy to trzeba zalaczyc 3 lub 4 bieg i ciut ruszyc i dopiero potem 1 2 3 i 4 chodza normalnie
zobaczymy na cieplym silniku jak obroty spadna, narazie sa dosc wysokie jak odpalam "brutala" tak ze do jutra nie ruszam.
Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za odpowiedzi.
ps.
jak jest wylaczony silnik to po nacisnieciu sprzegla moge obracac tarcza i kolem zamachowym oddzielnie tak ze nie sa polaczone a mimo to nie moge wrzucic 1 i 2 czyli biegow nie synchronizowanych nawet jak naciskam pedal sprzegla kilka razy.



Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za odpowiedzi.
ps.
jak jest wylaczony silnik to po nacisnieciu sprzegla moge obracac tarcza i kolem zamachowym oddzielnie tak ze nie sa polaczone a mimo to nie moge wrzucic 1 i 2 czyli biegow nie synchronizowanych nawet jak naciskam pedal sprzegla kilka razy.
Ostatnio zmieniony pn sie 25, 2008 9:03 pm przez kriqs, łącznie zmieniany 1 raz.
- losiek
- Posty: 519
- Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
- Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
- Kontaktowanie:
Witam. Mam problem ze sprzęgłem. Nie rozłącza się do końca przez co z biegami jest troche ciężkawo. Sprzęgło chodzi dość lekko, można bez problemu je wcisnąć do podłogi i bierze też dosyć wysoko tj. w 3/4 wysokosci od podłogi, napewno ruch jałowy przekracza ten w instrukcji. Nie za bardzo moge sobie pozwolić na to aby stał 2 tyg rozebrany zanim przyjdą mi części. Sprzęgło mechaniczne. Wyregulowane tyle ile sie da (gwint sie skończył
)
1 Czy wystarczy wymiana samej tarczy?
2 Czy odrazu kupować tarcze, docisk i łożysko, a może coś jeszcze?
3 Czy tarcza, docisk i łożsyko jest jednego typu czy jak to często bywa z tym samochodem są 3 rodzaje i nie wiadomo który jest który?
4 Co sądzicie o tym docisku samoregulującym http://www.allegro.pl/item466103668_uaz ... rytas.html ?
5 A może musze wyregulować swój docisk?
Tak czy siak czeka mnie troche rozbierania więc chce sie uzbroić w arsenał teoretyczny przed tą bitwą.
z góry thx.


1 Czy wystarczy wymiana samej tarczy?
2 Czy odrazu kupować tarcze, docisk i łożysko, a może coś jeszcze?
3 Czy tarcza, docisk i łożsyko jest jednego typu czy jak to często bywa z tym samochodem są 3 rodzaje i nie wiadomo który jest który?
4 Co sądzicie o tym docisku samoregulującym http://www.allegro.pl/item466103668_uaz ... rytas.html ?
5 A może musze wyregulować swój docisk?
Tak czy siak czeka mnie troche rozbierania więc chce sie uzbroić w arsenał teoretyczny przed tą bitwą.
z góry thx.
Witaj.losiek pisze:Witam. Mam problem ze sprzęgłem. Nie rozłącza się do końca przez co z biegami jest troche ciężkawo. Sprzęgło chodzi dość lekko, można bez problemu je wcisnąć do podłogi i bierze też dosyć wysoko tj. w 3/4 wysokosci od podłogi, napewno ruch jałowy przekracza ten w instrukcji. Nie za bardzo moge sobie pozwolić na to aby stał 2 tyg rozebrany zanim przyjdą mi części. Sprzęgło mechaniczne. Wyregulowane tyle ile sie da (gwint sie skończył![]()
)
1 Czy wystarczy wymiana samej tarczy?
2 Czy odrazu kupować tarcze, docisk i łożysko, a może coś jeszcze?
3 Czy tarcza, docisk i łożsyko jest jednego typu czy jak to często bywa z tym samochodem są 3 rodzaje i nie wiadomo który jest który?
4 Co sądzicie o tym docisku samoregulującym http://www.allegro.pl/item466103668_uaz ... rytas.html ?
5 A może musze wyregulować swój docisk?
Tak czy siak czeka mnie troche rozbierania więc chce sie uzbroić w arsenał teoretyczny przed tą bitwą.
z góry thx.
Co do twojego problemu to wydaje mi sie ze po prostu masz nie tylko zjechaną tarcze ale i łapki lub śruby na wycisku.
Radził bym ci najpierw zdjąć tylko osłonę sprzęgła od dołu i tam mniej więcej zobaczysz co ci dolega. Ale zapewne będziesz musiał wymienić tarcze i łapki ze śrubami regulacyjnymi. To dużo nie kosztuje i obejdzie się bez kupowania całego docisku za ponad 200zł.
co do pytania nr 2 to jeśli masz uaz oryginał to do niego kupujesz i tarcze i ewentualnie docisk, ale oczywiście tarcze są różne - jedne podobno lepsze inne gorsze... ja stwierdzam że jakie się kupi to nie ma znaczenia bo wszystkie są tak naprawdę podobne, a różnica jest ponoć w okładzinach... różne rodzaje... ale ja nie widzę różnicy.
pyt. nr 4 - bez sensu, zwykły docisk robi i to dobrze więc nie wiem po co jakieś kombinacje. a regulacja jest banalnie prosta, tylko trzeba się trzymać zaleceń podanych w instrukcji
pyt5 - tak jak pisałem na początku - wydaje mi się że po prostu śruby na łapach - inaczej zwane kamieniami - po prostu ci się wyrobiły. Kosztuje grosze.
No i moja rada - dokładnie i porządnie zaznacz ustawienie wycisku względem koła zamachowego - bo inaczej tarcza nie wytrzyma dłużej jak 100km, a drgania nie pozwolą ci jechać z prędkościami powyżej 60km/h.
powodzenia.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości