gdzie!?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob maja 29, 2004 5:20 pm

Władziu!Zrobiłem juz dwa nadwozia z laminatu i chce szelestów,ale formy na hardtopa nie mam.Mozna to zrobić jednostkowo,ale jak pisałem to trudna sprawa/b,pracochłonna/.
Normalna procedura jest taka:
-kopyto o kształcie docelowym-zbudowane poza samochodem,
-powierzchnia kopyta wykończona "na lustro",
-forma z laminatu,zrobiona na kopycie,odpowiednio usztywniona/najlepiej konstrukcja przekładkowa/,
-gotowy wyrób laminowany w formie,
-wykończenie
Technologia laminatu jest nastawiona na produkcję seryjną,koszt formy kilkakrotnie przewyższa koszt wyrobu i w praktyce trza ok 20-30 wyrobów,aby zamortyzować formę.
My budujemy jednostkowo z pominieciem formy.Ale wadą tego systemu jest właśnie brak powtarzalności i duży nakład własnej pracy na wykańczanie powierzchni zewnętrznej /szlifowanie,szpachlowanie i tak w kółko/.Zalety:fantazja prawie nieograniczona i robisz dokładnie takie nadwozie jakie potrzebujesz.
Może ktoś produkujący spoilery,albo inne g zechce zainwestować w nowy model hardtopa,ale musi mieć perspektywę sprzedaży jak sadzę na poziomie 100 szt.

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » sob maja 29, 2004 6:27 pm

vandall ma rację. Kilka lat dorabiałem do państwowej pensji w firmie produkującej spoilery i inne badziewie do tuningu pojazdów. Cena jednostkowej produkcji jest waląca na kolana. Firma jeszcze istnieje więc mogę zorientować się w cenie, ale może Ci ciśnienie skoczyć. Co do styropianu , to nie do końca masz rację vandall. Po chłopsku rzecz biorąc styropian dzielimy na miękki (biały) i twardy (brązowy). Biały do niczego, ale brązowy jest znakomity do wykonania kopyta.
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » sob maja 29, 2004 10:04 pm

No ładnie..... A jak już laminujesz kopyto to rozumiem, że żywica z matą szklaną tak jak przy produkcji jachtów. Jaka ostatecznie grubość laminatu uznawana jest za wystarczającą, żeby się pod własnym ciężarem nie połamała??? :o
Koszty materiałów w przybliżeniu? Moja plandeczka jest jeszcze całkiem sobie niczego, ale kiedyś będzie po niej. Buda w kształcie plandeczki, jeszcze w jakimś jedynie słusznym kolorze (kto spotkał się z żelkotem w kolorze khaki???) i wtedy, jak sądzę, w autku i ciszej i cieplej, małe odplwy nad drzwiami, z tyłu jakaś szyba a nie plastik, wycieraczka może, a może i ogrzewana ta szybka? Bezpieczniej chyba, widać lepiej?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » sob maja 29, 2004 10:09 pm

kup sobie oryginalny metalowy dach, bedziesz mial szybki, podgrzewanie, wszystko bedzie, tapicerka na gorze, a nie jakies półśrodki

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » sob maja 29, 2004 10:19 pm

wupasek pisze:kup sobie oryginalny metalowy dach, bedziesz mial szybki, podgrzewanie, wszystko bedzie, tapicerka na gorze, a nie jakies półśrodki

Widziałem ten metalowy dach. Jakbym go założył to z mojego UAZ-a wyszedłby karawan dla brygady tygrysa a nie auto terenowe! Dach musi mieć kształt plandeki, bo ten kształt powoduje również, że UAZ coś w sobie ma! Właściciela odmiennych poglądów wzywam na udeptaną ziemię na walkę na miecze lub topory, do ostatniej krwi!!! Ha!
A na poważnie: jakiś kanciasty ten nowy dach blaszany. Tapicerkę czy podpinkę raczej, oryginalną mam założoną, jest fajnie. Co do szybki to "lepij byńdzie te bucki widać, ino że za szybkom"...
Na uazbuce jest rozwiązanie wycieraczki do tylniej szyby, proste jak konstrukcja cepa. A użyteczne, jakby nie patrzyć!
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » sob maja 29, 2004 10:31 pm

no i w koncu nie odpowiedziales mi, masz jakies zdjecia swojego pojazdu?
moze cos by sie podpatrzylo
zmieniales reflektory?
przeniosles wycieraczki?
zrobiles mocowanie bocznych szyb takie jak miales na zdjeciu?

a dach metalowy wyglada nie najgorzej ale w teren to on sie nie nadaje

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » sob maja 29, 2004 10:37 pm

Fotek jeszcze nie mam, zbieram siły na jakiegoś cyfraka i natychmiast potem będę tańczył wokół autka, coby patenty swoje rozpowszechniać! :o
Nie zamontowałem jeszcze wszystkich nowości, w garażu tylko rośnie mi ilość klamotów do założenia. Nie wiadomo tylko czy "podejdą". Ostatnio z przyczyn różnych chciałem wymienić docisk i tarczę, okazało się że docisk, który mi człowiek sprzedał - "znakomite i najlepsze sprzęgło firmy LUK" - może i jest znakomite, tyle tylko, że nie pasuje do mojego koła zamachowego. Zostałem z obcym dociskiem w ręku. I co tu poradzić? Zbieram się do zanabycia oryginalnego alternatora na 90 amper chyba, czekam na opinię o sworzniach, będą fotki - dam znać i prześlę!
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob maja 29, 2004 11:47 pm

beztroski pisze:vandall ma rację. Kilka lat dorabiałem do państwowej pensji w firmie produkującej spoilery i inne badziewie do tuningu pojazdów. Cena jednostkowej produkcji jest waląca na kolana. Firma jeszcze istnieje więc mogę zorientować się w cenie, ale może Ci ciśnienie skoczyć. Co do styropianu , to nie do końca masz rację vandall. Po chłopsku rzecz biorąc styropian dzielimy na miękki (biały) i twardy (brązowy). Biały do niczego, ale brązowy jest znakomity do wykonania kopyta.
No miałem na mysli biały styropian.A brązowy?To pewnie mówisz o piance poliuretanowej w arkuszach-zgadzam się jest swietna,tyle ze droga.My budujemy kopyta ze sklejki lub takich badziewiastych,elastycznych płyt wiórowych.Zaokrąglenia formujemy z pianki poliuret,tej do wypieniania,budowlanej.
Jasna rzecz,kopyto przed laminowaniem jest wyszpachlowane,oszlifowane,pomalowane itp.Musi ono być gładkie,tak żeby przy laminowaniu dobrze wycisnąć powietrze i żeby wyrób miał jednakowa grubość.O wadach juz pisałem-po prostu gładka strona wychodzi od wewnątrz,a zewnętrzną trza obrabiać.Dla ułatwienia dodam,że styren w żywicy jest silnie rakotwórczy i wybuchowy,a po szlifowaniu laminatu to lepiej ubranie wyrzucić /szkło gryzie strasznie/

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz maja 30, 2004 12:09 am

Władek pisze:No ładnie..... A jak już laminujesz kopyto to rozumiem, że żywica z matą szklaną tak jak przy produkcji jachtów. Jaka ostatecznie grubość laminatu uznawana jest za wystarczającą, żeby się pod własnym ciężarem nie połamała??? :o
Koszty materiałów w przybliżeniu? Moja plandeczka jest jeszcze całkiem sobie niczego, ale kiedyś będzie po niej. Buda w kształcie plandeczki, jeszcze w jakimś jedynie słusznym kolorze (kto spotkał się z żelkotem w kolorze khaki???) i wtedy, jak sądzę, w autku i ciszej i cieplej, małe odplwy nad drzwiami, z tyłu jakaś szyba a nie plastik, wycieraczka może, a może i ogrzewana ta szybka? Bezpieczniej chyba, widać lepiej?
Pod własnym ciężarem to sie raczej nie załamie,wszak jego wytrzymałość właściwa jest wyższa niz stali.Ale mniejsza,chodzi Ci pewnie raczej o wklęśnięcia.Można temu zapobiec przez konstrukcję przekładkową,ale łatwiej przez unikanie duzych płaszczyzn,czyli tworzenie niskich "przetłoczeń"/naklejone na kopyto listwy/.
Materiały stosuje się takie same jak przy produkcji jachtów:mata szklana,tkanina ew i zywica poliestrowa.Jako rozdzielacz-alkohol poliwinylowy,lub wosk Ceara/niektórzy giganci jadą na paste do podłóg/.
Żelkot to po prostu żywica z barwnikiem.Przy metodzie która opisuje-nie ma sensu.To jest tak,że mając forme negatywową-pokrywa się ja rozdzielaczem,a potem kładzie żelkot który bedzie warstwą zewnętrzną,gładka.Potem się laminuje i od wewnątrz jeszcze raz żelkot ,tzw topcot.
Grubość laminatu musi być odpowiednia-minimum 3 warstwy maty 450,a w miejscach obciażonych-nawet cztery.Masa własna na poziomie 1200kg/m sześć.
Najlepszą jakość dostaje się przy metodzie podciśnieniowej-ale to cały wykład by był.
Koszt mat. na nadwozie tak jak widzisz na obrazku jest na poziomie 1kzł.
Jak sam nie zrobisz kopyta-to nie widzę tego taniej niz 4-6 kzł.Laminowanie jest w sumie banalne,ino ta reszta.....

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » ndz maja 30, 2004 6:32 am

vandall napisał:
No miałem na mysli biały styropian.A brązowy?To pewnie mówisz o piance poliuretanowej w arkuszach-zgadzam się jest swietna,tyle ze droga.My budujemy kopyta ze sklejki lub takich badziewiastych,elastycznych płyt wiórowych.Zaokrąglenia formujemy z pianki poliuret,tej do wypieniania,budowlanej.
Jasna rzecz,kopyto przed laminowaniem jest wyszpachlowane,oszlifowane,pomalowane itp.Musi ono być gładkie,tak żeby przy laminowaniu dobrze wycisnąć powietrze i żeby wyrób miał jednakowa grubość.O wadach juz pisałem-po prostu gładka strona wychodzi od wewnątrz,a zewnętrzną trza obrabiać.Dla ułatwienia dodam,że styren w żywicy jest silnie rakotwórczy i wybuchowy,a po szlifowaniu laminatu to lepiej ubranie wyrzucić /szkło gryzie strasznie

Dokładnie, chodziło mi o piankę poliuretanową, ale starałem się określić ją "po chłopsku". Nawet jak załatwiałem ją sobie z zakładu produkującego elementy do samolotów, to obowiązywało to określenie :D . Inaczej patrzyli na ciebie jak na głupa.
Ze szlifowaniem dziadostwa, to męka pańska. Nie ma sposobu, żeby nie wdostało się pod ubranie. Istna frajda oglądać faceta z czerwoną zatartą plapą starającego się wytrzeć kark i co chwila chłapiącego świeże powietrze :)21 . Między innymi z tego powodu z roboty zrezygnowałem, a ktoś tam pisze, że to proste jest :)3
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość