gumki w ukladach hydr. i plyn DA-1 VS rozne inne plyny

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Arendzik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: czw lut 12, 2004 9:40 am
Lokalizacja: Warszawa

gumki w ukladach hydr. i plyn DA-1 VS rozne inne plyny

Post autor: Arendzik » śr maja 19, 2004 8:28 pm

Czytalem o roznych doswiadczeniach forumowiczow o gumkach w ukl. hamulcowym, sprzegla i roznych plynach (DA-1, R-3, inne DOT-3, 4 itp.)
Wnioski: raz cieknie innym razem nie. W zasadzie nie wiadomo dlaczego.
Sam ostatnio poeksperymentowalem.
I tak sie zastanawiam czy nie mozna postawic takiej tezy:
- jak masz radzieckie gumki to lej DA-1 bo kazdy inny pocieknie
- jak masz gumki polskiej produkcji to mozesz zalac innym plynem i nie pocieknie.

Co wy na to?
Arendzik
UAZ '89+LPG

Awatar użytkownika
Szwagier
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: śr mar 17, 2004 1:33 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska/Warszawa

Post autor: Szwagier » śr maja 19, 2004 10:25 pm

Wiesz Arendzik, moim zdaniem niema reguły. Nieważne jakiego płynu nalejesz - może pocieknąć albo i nie. Zależy to od gumek a więc ich składu chemicznego, od tego z jakiej fabryki pochodzą, od ich czystości, stanu powierzchni... wiele czynników się na to składa.
Ale i też może być wina płynu - może być on agresywny w stosunku do gumy z jaką się styka i poprostu niszczy ją.
Np.stary płyn do nowych gumek - mogą paść gumki
Stare gumki do nowego/starego płynu może nic się niedziać...
Bardzo różnie, trudno jest przewidziec to wcześniej, dopiero wiemy, że coś niepasuje jak nalejemy płynu...
Uaz 3151 rocznik 1989 & K-750

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » śr maja 19, 2004 10:31 pm

regula jest taka ze jak komus pocieknie to nastepnym razem leje zazwyczaj inny plyn :D
a gumki? "polskie , rosyjskie i tak wszystkie z tajwanu" :)21

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw maja 20, 2004 1:14 am

Tezy bardzo trudne do udowodnienia,bo nie tylko pochodzenie gumki,ale i data produkcji,producent itepe.
Dla mnie pewne jest jedno-jak rumuńskie klocki hamulcowe to z bakielizowanej sklejki sa zrobione :)21

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » czw maja 20, 2004 7:01 am

Rozmawiałem niedawno właśnie na ten temat ze starymi wyjadaczami, co GAZ-a, UAZ-a, Wołgę, Wrszawę itp... znają od podszewki i to co Mi powiedzieli, to że do tych wszystkich starych (starego typu) układów hamulcowych, to tylko DA-1, bo każdy inny pocieknie. Chodzi o to, że DA-1 w stosunku do R-3 i DOT-ów jest o wiele gęstrzy i to nic, że również jest bardziej agresywny w tym układzie to nie przeszkadza.
W razie jak by co, to 601-34-87-25

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » czw maja 20, 2004 1:24 pm

Ja jeździłem na R-3, teraz mam zalany układ DOT-4 i jest idealnie. Tak naprawdę nikt chyba nie wie od czego to zależy.
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

Arendzik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: czw lut 12, 2004 9:40 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arendzik » czw maja 20, 2004 8:34 pm

Widze, ze naprawde nie wiadomo czemu dzieje sie jak sie dzieje.
Czyli dopoki bedzie do kupienia DA-1 to bedziemy jezdzic. Oby nigdy nie zabraklo... :)

Pozdrawiam!
Arendzik
UAZ '89+LPG

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MACIEK27 » śr maja 26, 2004 10:13 pm

Zalałem dot 4 do starych gumek narazie ok :lol: zobaczymy dalej 8)
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
---Ryba---
Posty: 749
Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: ---Ryba--- » śr maja 26, 2004 10:44 pm

Wymieniałem DA-1 na Dot-4, do tego nowe czyste i nie przerdzewiałe rurki chamulcowe, cylinderków nie ruszałem. Napoczątku jeden cylinderek ciekł ale sączył już wcześniej, ale się uspokoił i nie cieknie.

Awatar użytkownika
---Ryba---
Posty: 749
Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: ---Ryba--- » śr maja 26, 2004 10:47 pm

A warsztat to mi ze trzy dni śmierdział od DA-1. Śmierdzi on myszami.

Awatar użytkownika
jose
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw mar 25, 2004 10:26 pm
Lokalizacja: była 100lica

Post autor: jose » pn maja 31, 2004 3:34 pm

A ja wlasnie zrobilem hamulce....zalozylem nowe cylinderki i...zalalem DA-1. Na razie jest spokoj i oby tak dalej. CCCP equipment nie byl robiony z mysla o DOT-3, DOT-4 czy nawet R3 lecz z mysla o starym, gestym DA-1.

pozdr
jose
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.

tel. 600 520 504

Awatar użytkownika
---Ryba---
Posty: 749
Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: ---Ryba--- » pn maja 31, 2004 3:48 pm

DA-1 ponoć mocniej wodę chłonie niż DOT czy R3

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn maja 31, 2004 10:23 pm

Jagoda pisze:Rozmawiałem niedawno właśnie na ten temat ze starymi wyjadaczami, co GAZ-a, UAZ-a, Wołgę, Wrszawę itp... znają od podszewki i to co Mi powiedzieli, to że do tych wszystkich starych (starego typu) układów hamulcowych, to tylko DA-1, bo każdy inny pocieknie. Chodzi o to, że DA-1 w stosunku do R-3 i DOT-ów jest o wiele gęstrzy i to nic, że również jest bardziej agresywny w tym układzie to nie przeszkadza.
Kurcze, gęstość nie ma tu nic do rzeczy, wszak gumki uszczelniane są w gładzi, dzięki większemu wymiarowi i ciśnieniu płynu. DA1 to gówno jest, jak ktoś rozebrał kiedyś cylinderki albo pompę po długim używaniu na DA1, to wie... wszechobecna brunatnoróżowa warstwa zaklejającego wszystko osadu, który z biegem czasu z błota przeistacza się w kamień. Poza tym - dla ostro używających spowalniaczy - DA1 gotuje się w niemal 2x niższej temperaturze, niż R3, nie mówiąc o nowszych płynach...

Należy używać płynów nowszych, mniej agresywnych w stosunku do gumy i mniej higroskopijnych. W mojej warszawie uzywam R3 lub DOT 3 i jest znakomicie.
Oczywiśce jak ktoś ma DA1 chce przejść na dowolny inny, to wymiana wszystkich gumek obowiązkowa, bo stare wybuchną w pięknym stylu.

Arendzik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: czw lut 12, 2004 9:40 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arendzik » wt cze 01, 2004 7:53 am

Należy używać płynów nowszych, mniej agresywnych w stosunku do gumy i mniej higroskopijnych. W mojej warszawie uzywam R3 lub DOT 3 i jest znakomicie.
Oczywiśce jak ktoś ma DA1 chce przejść na dowolny inny, to wymiana wszystkich gumek obowiązkowa, bo stare wybuchną w pięknym stylu.
Czy masz pompe ham. jednosekcyjna? Czy zmieniales gumki na nowe? Jesli tak to czy kupiles jakies polskie czy zza wschodniej granicy?
Arendzik
UAZ '89+LPG

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » wt cze 01, 2004 8:39 am

pompa 2 sekcyjna
dot 4
podzespoły orginalne, wymieniane z potrzeby czasu - nie ciekną
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

RP
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: pn lut 16, 2004 10:13 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: RP » wt cze 01, 2004 9:00 am

Układ hamulcowy w moim UAZ-ie był dziurawy jak sito. Lały praktycznie wszystkie uszczelnienia. Zacząłem przepłukania układu. Wyszły wszystkie złogi i chyba garść piasku. Pompa - tam ciekło najmocniej - kupiłem całą reperaturkę i jest ok. W tłoczkach po zmianie uszczelek wycieków brak. Jeżdżę na R3. Czasami po dłuższym przestoju blokuje się lewy przedni tłoczek, ale po parokrotnym naciśnięciu hamulca zaczyna działać. Ponadto poprawiłem zamocowanie przewodów hamulcowych, bo się huśtały i pewnie popękałyby od drgań.
Какая жизнь - такая машина

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » wt cze 01, 2004 10:17 am

Arendzik pisze:
Należy używać płynów nowszych, mniej agresywnych w stosunku do gumy i mniej higroskopijnych. W mojej warszawie uzywam R3 lub DOT 3 i jest znakomicie.
Oczywiśce jak ktoś ma DA1 chce przejść na dowolny inny, to wymiana wszystkich gumek obowiązkowa, bo stare wybuchną w pięknym stylu.
Czy masz pompe ham. jednosekcyjna? Czy zmieniales gumki na nowe? Jesli tak to czy kupiles jakies polskie czy zza wschodniej granicy?
Jeszcze jednosekcyjną... ale już niedługo :) Gumki wymieniłem - zwykłe polskie - są ok. Tylko o jednym trzeba pamiętać, że główna gumka uszczelniająca potrafi mieć różną wysokość, co czasem skutkuje nieodsłanianiem otworu kompensacyjnego w pozycji spoczynkowej, a to z kolei powoduje "puchnięcie" hamulca, do spalenia szczęk włącznie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości