Zapłon- korekta wyprzedzenia

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Zapłon- korekta wyprzedzenia

Post autor: cowboy_3151 » śr cze 09, 2004 12:24 pm

Nie wiem czy tego kiedyś już na forum nie było?
Ale pytanie brzmi : Czy któryś z kolegów ma może jakomś tabele czy wzór do przeliczenia liczby oktanowej stosowanego paliwa do uaza na korektę wyprzedzenia zapłonu w stopniach od zapłonu ustawionego normalnego ustawienia.

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » śr cze 09, 2004 12:43 pm

kiedyś sam o to pytałem ale nie dostałe żadnej odpowiedzi.

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... +zap%B3onu

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » śr cze 09, 2004 12:49 pm

Nie jest tak zle ja narazie to trzymam się przelicznika ze 2-3 okt. to 1 stopień, Gdzies kiedyś ktoś tak mi powiedział, a resta zależy od ustawienia na słuch.
Ale jak ktos ma dane o które mi chodzi to będe wdzięczny.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw cze 10, 2004 2:00 am

Sorry,doktorat robisz? :o

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » pt cze 11, 2004 7:33 am

Dla tego szajsu co teraz na cpn-ach benzyną uniwersalną zwą, to zapłon w UAZ-ie tak 25-30 st przed GMP.
W razie jak by co, to 601-34-87-25

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » pt cze 11, 2004 8:44 am

Jagoda pisze:Dla tego szajsu co teraz na cpn-ach benzyną uniwersalną zwą, to zapłon w UAZ-ie tak 25-30 st przed GMP.
trochę nie dużo? moim zdaniem to 10-15 st przed GMP na wolnych obrotach

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » pt cze 11, 2004 1:26 pm

Tyle to mogło być dla E-94, a nie U-95, i to też tylko w nowszym typie silnika. Sam jak ustawiałem na słuch i wyszło Mi tak ok. 25st, to się przeraziłem, ale silnik dobrze pracował, nie grzał się i ekonomika się polepszyła, to zostawiłem. Wkrótce po tym miałem okazję rozmawiać z fachowcami z ZE, którzy od 100 lat UAZ-y klepią i potwierdzili, że żeby dobrze chodził to ten zapłon od chu...a trzeba do przodu posunąć, bo on nominalnie ma 15st dla 72 oktanów.
W razie jak by co, to 601-34-87-25

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » pn cze 14, 2004 8:51 am

Dzieki JAGODA o to mi generalnie chodziło ale z innej strony jak to tabelarycznie wyliczyć, bo rzeczywiście ustawiając na słuch to trzeba dać dużo do przodu, oj dużo. I tak się zastanawiałem czy to normalne, że zaczyna mi brakować miejsca do przekręcenia aparatem( na różnych aparatach). Czy poprostu naped aparatu jest zużyty. Poprostu obawiam się że jak przed zimą będe ustawiał zapłon to zabraknie już regulacji jego wyprzedzenia.

Awatar użytkownika
Szwagier
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: śr mar 17, 2004 1:33 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska/Warszawa

Post autor: Szwagier » pn cze 14, 2004 9:13 am

Takie pytanie, bo niezabardzo rozumię:
Reguluję zapłon. Aparat mam skręcony na zerową kreskę (środkową), odpowidnio ustawiam zapłon w/g znaków na kole pasowym (np. ja ustawiam moment rozwarcia żaróweczką) i odpowiednio dokręcam śrubkę od aparatu, tak aby był już nieruchomy.
Następnie reguluje za pomocą samego aparatu, przekręcając go wokół jego osi względem tych kresek na podziałce.
Czy te kreski to jakieś stopnie? Ile wynosi ich podziałka?
Uaz 3151 rocznik 1989 & K-750

Awatar użytkownika
Szwagier
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: śr mar 17, 2004 1:33 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska/Warszawa

Post autor: Szwagier » pn cze 14, 2004 2:56 pm

Hej, Panowie!
Jakąś odpowiedz proszę. :)1
Uaz 3151 rocznik 1989 & K-750

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » wt cze 15, 2004 7:40 am

Odpowiadam.
Aparat ustawiony na zerową kreskę i przy prawidłowej regulacji i innych ustawieniach nominalnych powinien dać zapłon ustawiony wg instrukcji. :D
Teraz w zaleznosci jak zachowuje sie auto ustawia się go na słuch, moc, i ekonomie jak to mówią :wink: :lol: A te kreski to nie stopnie wyprzedzenia zapłonu tylko podziałka w skali aby było łatwiej ustawiać- jedna odpowiada gdzieś około 2 stopniom w przybliżeniu

Awatar użytkownika
Szwagier
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: śr mar 17, 2004 1:33 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska/Warszawa

Post autor: Szwagier » wt cze 15, 2004 5:45 pm

Spoko.
Będę działał.
:)2 :D
Uaz 3151 rocznik 1989 & K-750

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » pn cze 21, 2004 6:13 pm

Może Ci braknąć regulacji na oktanoselektorze, miałem takie przypadki, ratuje tylko wyjęcie aparatu i przesunięcie o jeden ząb.
W razie jak by co, to 601-34-87-25

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » wt cze 22, 2004 7:24 am

dzieki za radę pozyjemy zobaczymy co będzie grane.
narazie to musi jezdzić przymajnniej do jesieni bez poważnych awarii i ustawień bo nie ma czasu na naprawę, chyba że coś wyskoczy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość