Zapłon- korekta wyprzedzenia
Moderator: Student
- cowboy_3151
- Posty: 424
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
- Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki
Zapłon- korekta wyprzedzenia
Nie wiem czy tego kiedyś już na forum nie było?
Ale pytanie brzmi : Czy któryś z kolegów ma może jakomś tabele czy wzór do przeliczenia liczby oktanowej stosowanego paliwa do uaza na korektę wyprzedzenia zapłonu w stopniach od zapłonu ustawionego normalnego ustawienia.
Ale pytanie brzmi : Czy któryś z kolegów ma może jakomś tabele czy wzór do przeliczenia liczby oktanowej stosowanego paliwa do uaza na korektę wyprzedzenia zapłonu w stopniach od zapłonu ustawionego normalnego ustawienia.
kiedyś sam o to pytałem ale nie dostałe żadnej odpowiedzi.
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... +zap%B3onu
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... +zap%B3onu
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
- cowboy_3151
- Posty: 424
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
- Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki
Tyle to mogło być dla E-94, a nie U-95, i to też tylko w nowszym typie silnika. Sam jak ustawiałem na słuch i wyszło Mi tak ok. 25st, to się przeraziłem, ale silnik dobrze pracował, nie grzał się i ekonomika się polepszyła, to zostawiłem. Wkrótce po tym miałem okazję rozmawiać z fachowcami z ZE, którzy od 100 lat UAZ-y klepią i potwierdzili, że żeby dobrze chodził to ten zapłon od chu...a trzeba do przodu posunąć, bo on nominalnie ma 15st dla 72 oktanów.
W razie jak by co, to 601-34-87-25
- cowboy_3151
- Posty: 424
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
- Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki
Dzieki JAGODA o to mi generalnie chodziło ale z innej strony jak to tabelarycznie wyliczyć, bo rzeczywiście ustawiając na słuch to trzeba dać dużo do przodu, oj dużo. I tak się zastanawiałem czy to normalne, że zaczyna mi brakować miejsca do przekręcenia aparatem( na różnych aparatach). Czy poprostu naped aparatu jest zużyty. Poprostu obawiam się że jak przed zimą będe ustawiał zapłon to zabraknie już regulacji jego wyprzedzenia.
- Szwagier
- jestem tu nowy...
- Posty: 93
- Rejestracja: śr mar 17, 2004 1:33 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska/Warszawa
Takie pytanie, bo niezabardzo rozumię:
Reguluję zapłon. Aparat mam skręcony na zerową kreskę (środkową), odpowidnio ustawiam zapłon w/g znaków na kole pasowym (np. ja ustawiam moment rozwarcia żaróweczką) i odpowiednio dokręcam śrubkę od aparatu, tak aby był już nieruchomy.
Następnie reguluje za pomocą samego aparatu, przekręcając go wokół jego osi względem tych kresek na podziałce.
Czy te kreski to jakieś stopnie? Ile wynosi ich podziałka?
Reguluję zapłon. Aparat mam skręcony na zerową kreskę (środkową), odpowidnio ustawiam zapłon w/g znaków na kole pasowym (np. ja ustawiam moment rozwarcia żaróweczką) i odpowiednio dokręcam śrubkę od aparatu, tak aby był już nieruchomy.
Następnie reguluje za pomocą samego aparatu, przekręcając go wokół jego osi względem tych kresek na podziałce.
Czy te kreski to jakieś stopnie? Ile wynosi ich podziałka?
Uaz 3151 rocznik 1989 & K-750
- cowboy_3151
- Posty: 424
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
- Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki
Odpowiadam.
Aparat ustawiony na zerową kreskę i przy prawidłowej regulacji i innych ustawieniach nominalnych powinien dać zapłon ustawiony wg instrukcji.
Teraz w zaleznosci jak zachowuje sie auto ustawia się go na słuch, moc, i ekonomie jak to mówią
A te kreski to nie stopnie wyprzedzenia zapłonu tylko podziałka w skali aby było łatwiej ustawiać- jedna odpowiada gdzieś około 2 stopniom w przybliżeniu
Aparat ustawiony na zerową kreskę i przy prawidłowej regulacji i innych ustawieniach nominalnych powinien dać zapłon ustawiony wg instrukcji.

Teraz w zaleznosci jak zachowuje sie auto ustawia się go na słuch, moc, i ekonomie jak to mówią


- cowboy_3151
- Posty: 424
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
- Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość