aparat zapłonowy elektronik

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

aparat zapłonowy elektronik

Post autor: Slawquu » ndz wrz 05, 2004 10:22 am

Mam pytanie do szanownych kolegów odnośnie aparatu zapłonowego elektornika, jesli temat juz był poruszany to z góry przepraszam za zaśmiecanie. Otóz wracajac do sedna sprawy to szykuje mi sie wymiana aparatu i zastanawiam sie czy nie zastapic standardowego takim to ustrojstwem jak elektronik jednak łaczy sie to z kupnem modułu i tu rodzi sie pytanie jak bedzie z jego awaryjnoscia jak z zamiennikami czy da sie od poloneza załozyc czy jakis inny, Z góry dziekuje za pomoc
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz wrz 05, 2004 11:51 am

Elektroniczny zaplon w uazie :o Daj sobie z tym spokuj szkoda roboty, one nie lubia wody i bedziesz mial z tym czesto problemy. Ten oryginalny aparat nie jest taki zly w gruncie rzeczy, tylko trzeba czesto smarowac podstawe bo sie lubi zapiekac- taki urok ma ruskie aluminium. :lol:

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » ndz wrz 05, 2004 2:04 pm

Na uazbuce szerokko opisane sa konwersja z elektronika na stykowy, cos w tym musi byc 8)

Podobno ruscy robia jakis modul elektroniczny (tranzystorowy) który wspolpracuje z normalna cewka i normalnym aparatem. Efekt: silna iskra i nie wypalone styki, a jak padnie to sie wraca w 5 minut do ukladu klasycznego, a po powrocie do domu otwiera modul i wymienia to co padlo.

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz wrz 05, 2004 6:32 pm

Przejście na zapłon elektroniczny ma same zalety. Silnik jest bardziej elastyczny i dynamiczny bo dokładnie spala mieszankę(eliminuje wypadanie zapłonów).Pracuje równiej na wolnych obrotach.Łatwiej startuje zimny silnik nawet przy bardzo wolnym kręceniu rozrusznika zimą(iskra jest taka sama jak przy wysokich obrotach) Jeżeli zastosujesz do istniejącego przerywacza najprostszy moduł(tzw. klucz tranzystorowy) to od razu zobaczysz jak duża będzie różnica w pracy silnika, a ponadto przerywacz nie będzie się wypalał. Elektrody na świecy rozsuń do 1mm (mieszanka spali się dokładniej), a dla modułu stykowo-tranzystorowego zmniejsz odstęp styków przerywacza do 0,2mm. Schemat tutaj http://miskiller.w.interia.pl/05-1998_73_74.pdf
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » ndz wrz 05, 2004 7:12 pm

miskiller pisze:Przejście na zapłon elektroniczny ma same zalety. Jeżeli zastosujesz do istniejącego przerywacza najprostszy moduł(tzw. klucz tranzystorowy)


A są takie "zestawy fabryczne"? Gdzie można je nabyć? Używa ktoś już takiego zapłonu? Jakieś opinie?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz wrz 05, 2004 7:21 pm

4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » ndz wrz 05, 2004 7:49 pm

fajna sprawa tylko nie moge znalezc linku do tego ukladu
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » ndz wrz 05, 2004 7:53 pm

wojtekd pisze:fajna sprawa tylko nie moge znalezc linku do tego ukladu
Wejdź na wskazaną stronę i w okienku wyszukiwarki wpisz jeden z poniższych elementów:
Nazwa: K2543 Układ elektronicznego zapłonu
Producent: Velleman
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » ndz wrz 05, 2004 7:56 pm

ok dzieki Wołodia :)21
to teraz Wladek jeszcze wez kup, zamontuj i powiedz jak sie sprawuje :)21

stawiam browar :)23
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz wrz 05, 2004 8:08 pm

to wlasnie jest ten klucz tranzystorowy jak go nazwalem, K2543 Układ elektronicznego zapłonu z tego co widze jest juz w postaci zlutowanej wiec montaz jest banalnie prosty plus i minus to wiemy i jeden przewod do aparatu i czwarty do cewki i tyle ....dokladny opis tutaj
http://miskiller.w.interia.pl/05-1998_73_74.pdf a co do niezatapialnosci wystarczy ten gotowy uklad zalac jakims klejem 2 skladnikowym lub inna zywica...goraco polecam zawsze zakladalem takie uklady do swoich aut ktore jeszcze mialy uklad zaplonu platynkowy...nigdy nie mialem klopotu z ta elektronika a wrazie tak zwanego W laczysz przewod z aparatu z cewka i jedziesz dalej...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » ndz wrz 05, 2004 8:13 pm

a przy silniku z zasilanym LPG tez tego uzywales ?? Jak wycztyalem uklad ten polepsza prace silnika w niskim i wysokim zakresie obrotow. zwiekasza dynamikie i elastyczosc, a jak spalanie ??
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz wrz 05, 2004 8:29 pm

tak z LPG tez uzywalem... ten uklad to nic innego tylko odciazenie dla przerywacza...przez styki przerywacza nie przeplywa teraz prad potrzebny do zasilania cewki
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » ndz wrz 05, 2004 9:07 pm

a jak ze spalaniem ?? na tym samym poziomie, mniejsze wieksze ??
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » ndz wrz 05, 2004 9:11 pm


Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » ndz wrz 05, 2004 9:15 pm

wole czyjas opinie od oferty reklamowej

z reszta nie ciebie sie pytalem wiec nie wiem o co ci chodzi
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz wrz 05, 2004 9:18 pm

spalanie spada oczywiscie ale nie sa to szokujace wartosci....mieszanka jest lepiej spalana , pourywalem elektrody boczne i bez problemu silnik gada...fajne jest to, ze wrazie co spinasz tylko jeden kabel i masz zaplon tradycyjny...to w razie kontaktu elektroniki z woda...u mnie juz niema komputera sterujacego iskra po utopieniu pathfindera...sam smigam na podobnym patecie http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... pathfinder
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz wrz 05, 2004 9:50 pm

Widze na schemacie przekaznik. Do czego go podpinasz w aparacie?

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz wrz 05, 2004 10:06 pm

przeczytaj caly temat ....przekaznik byl pierwsza rzecza jaka mi wpadla w rece aby motor zagadal...caly czerwcowa impreze tak przelatalem na przekazniku....pozniej udoskonalilem patent ktory mam do dzis....z braku komputera oczywiscie ....

Obrazek
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn wrz 06, 2004 8:10 am

A czyli przekaznik byl podlączony do przerywacza i zamienial - na + bo ten elektroniczny zaplon jest sterowany + znaczy na wzbudzenie musi przyjść plus. I dlatego pytalem bo przy np 4tys obrotow to przekaznik za cholere nie wyrobi. Ale teraz widze ze sastosowales patent elektroniczny i to mnie przekonuje. Jeszcze pytanie jaki miales wczesniej uklad zaplonu na czujnikach halla czy poprostu na bezstykowym rozdzielaczu?

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pn wrz 06, 2004 8:29 am

przekaznik wyrabial do 166,6 razy na sek czyli do 1800 obr/min. W moim aparacie jest transoptor szczelinowy,a w zasadzie dwa.Nie ma w nim (aparacie)przeciwcięzarów,ignition advanced jest realizowane w ECU silnika.Są dwa transoptory,bo jeden dokonuje pomiaru prędkości obrotowej silnika,a drugi jest jako wyznacznik GMP. Nie chcialem ingerowac w aparat i wykorzystalem sygnal masowy z jednego z transoptorow, ale nieda sie polaczyc bezposrednio aparatu z cewka poniewaz transoptor ma bardzo mala obciazalnosc i przy takim polaczeniu ulegl by uszkodzeniu, wiec powstal uklad dopasowujacy czyli zamieniajacy minus sterujacy z aparatu na plus sterujacy modulem napelniajacym cewke
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn wrz 06, 2004 8:46 am

Ok kapuje. To niezle zakombinowales moze ja sie tez kiedys pobawie.

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » czw wrz 09, 2004 8:20 pm

No wiec za 5 dych to sprzedaja uklad w proszku, trzeba sobie polutowac i uruchomic :(

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: aparat zapłonowy elektronik

Post autor: vandall1 » czw wrz 09, 2004 8:34 pm

Slawquu pisze:Mam pytanie do szanownych kolegów odnośnie aparatu zapłonowego elektornika, jesli temat juz był poruszany to z góry przepraszam za zaśmiecanie. Otóz wracajac do sedna sprawy to szykuje mi sie wymiana aparatu i zastanawiam sie czy nie zastapic standardowego takim to ustrojstwem jak elektronik jednak łaczy sie to z kupnem modułu i tu rodzi sie pytanie jak bedzie z jego awaryjnoscia jak z zamiennikami czy da sie od poloneza załozyc czy jakis inny, Z góry dziekuje za pomoc
Od poldasa to nie wsadzaj-bo się w drugą stronę obraca i zamiast przyspieszać,to Ci bedzie opóżniał zapłon. :)3 Chyba,że płytkę z ciężarkami obrócisz.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » czw wrz 09, 2004 8:52 pm

Slawku pytal o modul a nie aparat !!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości