aparat zapłonowy elektronik
Moderator: Student
- Slawquu
- Posty: 377
- Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
- Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
- Kontaktowanie:
aparat zapłonowy elektronik
Mam pytanie do szanownych kolegów odnośnie aparatu zapłonowego elektornika, jesli temat juz był poruszany to z góry przepraszam za zaśmiecanie. Otóz wracajac do sedna sprawy to szykuje mi sie wymiana aparatu i zastanawiam sie czy nie zastapic standardowego takim to ustrojstwem jak elektronik jednak łaczy sie to z kupnem modułu i tu rodzi sie pytanie jak bedzie z jego awaryjnoscia jak z zamiennikami czy da sie od poloneza załozyc czy jakis inny, Z góry dziekuje za pomoc
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...
Troche sie nazbierało gratów...
Na uazbuce szerokko opisane sa konwersja z elektronika na stykowy, cos w tym musi byc 
Podobno ruscy robia jakis modul elektroniczny (tranzystorowy) który wspolpracuje z normalna cewka i normalnym aparatem. Efekt: silna iskra i nie wypalone styki, a jak padnie to sie wraca w 5 minut do ukladu klasycznego, a po powrocie do domu otwiera modul i wymienia to co padlo.

Podobno ruscy robia jakis modul elektroniczny (tranzystorowy) który wspolpracuje z normalna cewka i normalnym aparatem. Efekt: silna iskra i nie wypalone styki, a jak padnie to sie wraca w 5 minut do ukladu klasycznego, a po powrocie do domu otwiera modul i wymienia to co padlo.
- Miskiller
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Przejście na zapłon elektroniczny ma same zalety. Silnik jest bardziej elastyczny i dynamiczny bo dokładnie spala mieszankę(eliminuje wypadanie zapłonów).Pracuje równiej na wolnych obrotach.Łatwiej startuje zimny silnik nawet przy bardzo wolnym kręceniu rozrusznika zimą(iskra jest taka sama jak przy wysokich obrotach) Jeżeli zastosujesz do istniejącego przerywacza najprostszy moduł(tzw. klucz tranzystorowy) to od razu zobaczysz jak duża będzie różnica w pracy silnika, a ponadto przerywacz nie będzie się wypalał. Elektrody na świecy rozsuń do 1mm (mieszanka spali się dokładniej), a dla modułu stykowo-tranzystorowego zmniejsz odstęp styków przerywacza do 0,2mm. Schemat tutaj http://miskiller.w.interia.pl/05-1998_73_74.pdf
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
- Miskiller
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
http://www.sklep.avt.com.pl to sklep z kitami a to opis... http://miskiller.w.interia.pl/05-1998_73_74.pdf
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
- Miskiller
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
to wlasnie jest ten klucz tranzystorowy jak go nazwalem, K2543 Układ elektronicznego zapłonu z tego co widze jest juz w postaci zlutowanej wiec montaz jest banalnie prosty plus i minus to wiemy i jeden przewod do aparatu i czwarty do cewki i tyle ....dokladny opis tutaj
http://miskiller.w.interia.pl/05-1998_73_74.pdf a co do niezatapialnosci wystarczy ten gotowy uklad zalac jakims klejem 2 skladnikowym lub inna zywica...goraco polecam zawsze zakladalem takie uklady do swoich aut ktore jeszcze mialy uklad zaplonu platynkowy...nigdy nie mialem klopotu z ta elektronika a wrazie tak zwanego W laczysz przewod z aparatu z cewka i jedziesz dalej...
http://miskiller.w.interia.pl/05-1998_73_74.pdf a co do niezatapialnosci wystarczy ten gotowy uklad zalac jakims klejem 2 skladnikowym lub inna zywica...goraco polecam zawsze zakladalem takie uklady do swoich aut ktore jeszcze mialy uklad zaplonu platynkowy...nigdy nie mialem klopotu z ta elektronika a wrazie tak zwanego W laczysz przewod z aparatu z cewka i jedziesz dalej...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
- Miskiller
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
spalanie spada oczywiscie ale nie sa to szokujace wartosci....mieszanka jest lepiej spalana , pourywalem elektrody boczne i bez problemu silnik gada...fajne jest to, ze wrazie co spinasz tylko jeden kabel i masz zaplon tradycyjny...to w razie kontaktu elektroniki z woda...u mnie juz niema komputera sterujacego iskra po utopieniu pathfindera...sam smigam na podobnym patecie http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... pathfinder
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
A czyli przekaznik byl podlączony do przerywacza i zamienial - na + bo ten elektroniczny zaplon jest sterowany + znaczy na wzbudzenie musi przyjść plus. I dlatego pytalem bo przy np 4tys obrotow to przekaznik za cholere nie wyrobi. Ale teraz widze ze sastosowales patent elektroniczny i to mnie przekonuje. Jeszcze pytanie jaki miales wczesniej uklad zaplonu na czujnikach halla czy poprostu na bezstykowym rozdzielaczu?
- Miskiller
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
przekaznik wyrabial do 166,6 razy na sek czyli do 1800 obr/min. W moim aparacie jest transoptor szczelinowy,a w zasadzie dwa.Nie ma w nim (aparacie)przeciwcięzarów,ignition advanced jest realizowane w ECU silnika.Są dwa transoptory,bo jeden dokonuje pomiaru prędkości obrotowej silnika,a drugi jest jako wyznacznik GMP. Nie chcialem ingerowac w aparat i wykorzystalem sygnal masowy z jednego z transoptorow, ale nieda sie polaczyc bezposrednio aparatu z cewka poniewaz transoptor ma bardzo mala obciazalnosc i przy takim polaczeniu ulegl by uszkodzeniu, wiec powstal uklad dopasowujacy czyli zamieniajacy minus sterujacy z aparatu na plus sterujacy modulem napelniajacym cewke
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
Re: aparat zapłonowy elektronik
Od poldasa to nie wsadzaj-bo się w drugą stronę obraca i zamiast przyspieszać,to Ci bedzie opóżniał zapłon.Slawquu pisze:Mam pytanie do szanownych kolegów odnośnie aparatu zapłonowego elektornika, jesli temat juz był poruszany to z góry przepraszam za zaśmiecanie. Otóz wracajac do sedna sprawy to szykuje mi sie wymiana aparatu i zastanawiam sie czy nie zastapic standardowego takim to ustrojstwem jak elektronik jednak łaczy sie to z kupnem modułu i tu rodzi sie pytanie jak bedzie z jego awaryjnoscia jak z zamiennikami czy da sie od poloneza załozyc czy jakis inny, Z góry dziekuje za pomoc

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości