LPG

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

jacek1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pt lip 11, 2003 9:04 am

LPG

Post autor: jacek1 » śr wrz 15, 2004 10:30 am

Proszę znawców tematu o teoretyczne (praktyczne też) podstawy regulacji instalacji LPG (na początek bez kasztanienia) , konkretnie LOVATO.
Do niedawna palił o ręki z gazu, a dziś nie. Nie dawno bryka była u gościa gazownika na okresowym przeglądzie i było OK. Palił 15-17 gazu na 100 km. Zimny - nie chce palić z gazu (chyba go zalewa) :x .

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » śr wrz 15, 2004 10:36 am

15-17 gazu na 100?? :o ja tez tak chce
poza tym moj tez ostatnio slabo jezdzi na zimnym silniku co wcale by mnie nie dziwilo gdyby nie to ze kiedys bylo lepiej....
a regulacje to juz czarna magia, ja reguluje "na oko" , ale nie powiem zeby mnie to zadowalalo :)21

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » śr wrz 15, 2004 10:42 am

wymiencie wodę w chłodnicy na płyn - mikser wam zamarza
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » śr wrz 15, 2004 10:46 am

ja mam plyn

jacek1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pt lip 11, 2003 9:04 am

Post autor: jacek1 » śr wrz 15, 2004 10:56 am

ja też reguluję na oko ............ ale zawsze pali z gazu....... a 3 bieg to normalka w powolnym jeżdzeniu po leśnym dukcie - dziś na tej 3 się kasztani .......... nie mówię o rozruchu zimnego silnika.

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » śr wrz 15, 2004 12:35 pm

Małe pytanie LOTO podcisnieniowe jest?
jak tak to przyczyna moze być następująca.
1 Woda zamiast płynu i zamarza.
2. Stare membrany i nie "odbijają" - pomimo wył. wtrysku gaz płynie dalej.
3. Zacina się cewka od rozruchowej dawki gazu i wtedy sie zalewa lub nie ma dawki rozruchowej.
4. Zimno troche i potrzebuje regulacji.

Co do regulacji to moze mnie znawcy zjedzą ( ja tak robie i nawet u gazowników na analizatorach wychodzi to wmiarę dobrze) ale niech tak mają używanie
a) wykręcamy śrube regulacji wolnych obrotów na miks. do połowy
b) Wykrecamy śrubę/sruby w zależności od rodzaju na przwodzie doprowadzajacym do gażnika do tej pory kiedy ma maks. obroty.
c) Ustalamy jakie maks. obroty ma miec silnik ( im bardziej wykręcone tym więcej pali) ustalajac kompromis pomiędzy obrotami a tym co chcemy uzyskać mocowo.
d) po zwolnieniu gazu wkrecamy/ wykrecamy srubę na miks. ustalaja jak najwolniejsze obroty.
e) jedziemy - jezeli nas nie satysfakconyje moc i przyspieszenie lub nie mozna ośiągnąć żodanych prędkoscji to wykrecamy jeszcze srubę na przewodzie. Jezeli jest dobrze to wkrecamy ją do momentu kiedy zaczyna tracić moć i maxymalną predkość.
f) po dostosowaniu srub na przewodzie do żądanych osiągnięć silnika i pojazdu znowu ustalamu niskie obroty srubą na mikserze i koniec zabawy.

Może powyższe nie jest najlepszym sposobem regulacji na oko, ale pozwala na wyregulowanie silnika do parametrów jakie są optymalne dla użytkownika, moc, spalanie i po odpowiednim zaznaczaniu ustawień pozwala na dostosowanie spalania i mocy do panujących warunków terenu i dróg czarnych.

A tak na marginesie dlaczego winisz instalacjię gazową, a nie zapłonową. :lol:

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » śr wrz 15, 2004 3:19 pm

wupasek pisze:15-17 gazu na 100?? :o ja tez tak chce
poza tym moj tez ostatnio slabo jezdzi na zimnym silniku co wcale by mnie nie dziwilo gdyby nie to ze kiedys bylo lepiej....
a regulacje to juz czarna magia, ja reguluje "na oko" , ale nie powiem zeby mnie to zadowalalo :)21
mój tyle pali
15l na trasie
17 - 18l w mieście
:D

Awatar użytkownika
Dudu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lis 12, 2003 7:28 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Dudu » śr wrz 15, 2004 4:31 pm

toroche zbocze z tematu. ale to tez lpg. ma zbiornik na pace!! w miejscu prawego siedzonak a "wlew" pod podwoziempiedzy dzrwiami

co sadzicie jak bym:
1.wywalil jeden bak i wsadzil tam plaska butle np taka jak zamiast zapasu montuja
2. a "wlew" umiescil za klapka od orgionalnego wlewu

ps:wiem ze to kombinacja ale jesem sadysta i uwielbiam wozic niektorych gosci na "desancie" i chcial bym odzyskac pelna 7 osobowosc. :evil:

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » śr wrz 15, 2004 4:32 pm

no ja mam butle 45l tak jak mowisz tzn zamiast zbiornika......
jest to jakies wyjscie aczkolwiek bardzo dalekie od idealu

Awatar użytkownika
Dudu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lis 12, 2003 7:28 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Dudu » śr wrz 15, 2004 4:38 pm

wupasek pisze:no ja mam butle 45l tak jak mowisz tzn zamiast zbiornika......
jest to jakies wyjscie aczkolwiek bardzo dalekie od idealu
a jakie problemy to sprawia?? poza zmniejszeniem konta rampowego??
przywaliles kiedys butla w cos??
znasz jakis ideal??
bo mnie szczeze mowiac wkurza bomba na pace bo ja widze :)11

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » śr wrz 15, 2004 4:48 pm

moj ideal to jazda na benzynie ale niestety nie stac mnie na to :cry:
mysle ze da rade, wlasnie znalazlem taki zbiornik 244mm srednicy/940mm dlugosci/40poj, powinien pasowac elegancko i chyba taki zamontuje bo moj wystaje, tyle ze do zbiornika 40L wejdzie pewnie ok 33L gazu a to malo jak na ten poziom spalania :cry:

a przywalic pewnie troche sie kiedys przywalilo :)21 ale jest solidnie zamocowany

no i ja tez raczej nie przewiduje montowania zbiornika na pace, bo czesto jest potrzebne miejsce

Awatar użytkownika
Dudu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lis 12, 2003 7:28 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Dudu » śr wrz 15, 2004 5:47 pm

a jak by zainstalowac dwie walcowe butel o mniejszej srednicy. pod podwziem powinny sie zmiescictakie dwie 244*940 moze by sie zmiescily a teraz mozna chyba laczyc dwie bute bylo by 80 zamiast 40 litrow

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » śr wrz 15, 2004 5:53 pm

no mozna, paru ludzi ma tak polaczone (chyba Zbowid tak mial)

Awatar użytkownika
Dudu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lis 12, 2003 7:28 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Dudu » śr wrz 15, 2004 5:55 pm

wupasek pisze:no mozna, paru ludzi ma tak polaczone (chyba Zbowid tak mial)
chyb tak zrobie ciekawe ile taka przerobka bedzie mnei kosztowac?? ile za ta butle244*940?? robota tez pewnie droga??

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » śr wrz 15, 2004 6:01 pm

nie wiem ile, ale trzebaby jeszcze pomyslec o jakims malym zbiorniku benzyny,
a zbiorniki lpg masz tu http://www.gzwm.com.pl/oferta01.php3 , wyslij mejla moze powiedza ile, jak juz bedziesz wiedzial, daj znac

a robocizna? hmm jakos kosmicznie drogo to nie powinno byc
Ostatnio zmieniony śr wrz 15, 2004 6:59 pm przez wupasek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » śr wrz 15, 2004 6:11 pm

ale pitolicie

zbowid ma jedną butle na pace

ja zaś kupiłem 80 albo 90 litrów fi 315 na 1098 i Kamil ma to mieścić pod tylną kanapę - chyba mu sie uda - w najgorszym razie kanapa pójdzie 5cm do góry - a i paka pusta - będzie dziej szpej i psa wozić :)21
acha butla nówka z zaworem kosztowała 450 zł
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » śr wrz 15, 2004 6:13 pm

i jeszcze jedno

facet od lpg zachwalał że można wsadzić dwa zborniki i w jakiś specjalny sposób połączyć - moze to jest rozwiazanie :)21
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » śr wrz 15, 2004 6:17 pm

no tak ale butla pod siedzeniem to dla mnie bynajmniej paka zajeta, zalezy jak na to patrzec :wink:
ale trojniki laczace oba zbiorniki sa napewno, ktos o tym pisal na forum

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » śr wrz 15, 2004 6:58 pm

no wiesz to trzeba szukać tak jak picałe sjak najduższych 2 szt fi 270

i je zamocować w miejscu po zbiornikach plus wtedy tobym jescze zrobił porządne progi i zakrył je blachą żeby zbiorniki osłonić

trzecia mozliwość to zamocować butlę gdzieś pod tylna paką nad mostem
tam napewno jakaś wejdzie bo jest dużo miejsca :)32
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Dudu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lis 12, 2003 7:28 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Dudu » śr wrz 15, 2004 7:00 pm

wupasek pisze:nie wiem ile, ale trzebaby jeszcze pomyslec o jakims malym zbiorniku benzyny,
a zbiorniki lpg masz tu http://www.gzwm.com.pl/oferta01.php3, wyslij mejla moze powiedza ile, jak juz bedziesz wiedzial, daj znac

a robocizna? hmm jakos kosmicznie drogo to nie powinno byc
dzieki za linka
poco myslec o zbiorniku benzyny jak ja mowioilem o wyjeciu jednego drugo zostaje i niego mozna ciagnac wache
trzeba sie wczolgac pod auto zobaczyc ile tam jest miejsca. bo tych zbiornikow est sporo moze nawet 1 ale jakis wiekszy by starczyl :D
do tego oslone bedzie guit i paka wolna.
pod fotelem to lipa bo to fajne miejsce na rupiecie
wole miec tam wpasowana skrzynke na dziadostwo
:)21

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » śr wrz 15, 2004 7:03 pm

kpeugeot pisze:no wiesz to trzeba szukać tak jak picałes jak najduższych 2 szt fi 270

i je zamocować w miejscu po zbiornikach plus wtedy tobym jescze zrobił porządne progi i zakrył je blachą żeby zbiorniki osłonić
sugerujesz ze wejda az o srednicy 270 i nie beda wystawac?? :o
jesli tak to sa takie 936 dł (50L) lub 1030 (55L) ale nie wiem czy wejdzie tak dluga
jutro musze sie pokrecic i popytac

a w link nie robil bo dalem przecinek za blisko :wink: juz poprawiony

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » śr wrz 15, 2004 7:10 pm

jak wyjąłem zbiornik to chyba ma on koło 30 cm wysokości więc powninny wejść, tylko że w przypadku takich butli to zawór jest umiejscowiony gdziec poza butlą i jest wspólny do obu butli - tak by było najrozsądniej

acha tam mają też w sprzedaży łączone na stae zbiorniki
ja kupowałe ich prodkcji

www.stako.com.pl tam sanawet zbiorniki fi 200
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Dudu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lis 12, 2003 7:28 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Dudu » śr wrz 15, 2004 7:31 pm

wymiary zbiornika to 22x21x93.5 przynajmniej takie znalazlem na naszym forum bylo otym niedawno :)21
tera trzeba sprawdzic ile miejsca w okolo i dopasowac cos na wcisk a jak bedzie do 5 cm wystawac to jeszcze sie da wytrzymac :)21
moze starczy nawet 1 jak by byl tak z 70 litrow to bedze git
a jak nie to pozostaje nam wywalic 2 zbiornik zainstalowac cos malego 10 l

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » śr wrz 15, 2004 7:41 pm

w stako mają

fi 200 - 884 - pojemność 25 litrów

fi 230 - 809 - pojemnośc 30 litrów

fi 244 - 860 - pojemność 36 litrów

zbiornik podwójny fi 200 - wym 1000x415 - pojemność 55 litrów

a sa jeszcze zbiorniki teroidalne

do wyboru do koloru :)21
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość