Jaka jest średnica koła pasowego???

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

kubol_59
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: ndz lip 25, 2004 7:49 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: kubol_59 » ndz wrz 19, 2004 10:45 pm

To ja w koncu ne wiem, ile powinna wynosic temp[ wody u wyjscia?

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » pn wrz 20, 2004 7:08 am

kubol_59 pisze:To ja w koncu ne wiem, ile powinna wynosic temp[ wody u wyjscia?


Instukcja mówi że 80-90 stopni 8) I kontroluje to termostat i kierowca przez żaluzję


A przy 103 stopniach to się wam powinna włączyć czerwona lampka ostrzegawcza...

pozdrawiam
Tzarrr!!

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pn wrz 20, 2004 7:13 pm

Adampio pisze:Wlodku,

a czy Twoj wiatrak ma cztery czy szesc lopat? Bo oryginal do Wolgi ma szesc i dmucha jak opetany. Oczywisce wiatrak plus tunel + dodatkowo takie oslonki blaszne na boki (zeby cale powietrze szlo przez chlodnice)

Co do srednicy kolka to cos w tym moze byc. Ja bym Ci radzil na razie nie szukac kolka podwojnego bo czesci od Wolgi sa znacznie trudniesze do zdobycia niz uazowe. Pozycz od kogos kolko UAZ-owe, zaloz i zobacz co jest grane. I jak sie okaze ze to TO to dopiero wtedy szukaj kolka podwojnego. Gorne kolko u mnie jest blaszane (dolne - toczone)

Mó wiatrak ma piór 6, plastikowych. Wszystkie koła mam podwójne!! Tak jest we wszystkich oryginalnych G-24? Czy mam zmienić wszystkie na pojedyńcze? Dlaczego właściwie są podwójne? Lepsze? Trwalsze? Korzystniej rozkładają siły na osiach obrotu kół?
Władek - Kraków

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pn wrz 20, 2004 7:36 pm

Władek pisze:Wszystkie koła mam podwójne!! Tak jest we wszystkich oryginalnych G-24? Czy mam zmienić wszystkie na pojedyńcze? Dlaczego właściwie są podwójne? Lepsze?
Wiem, ze wszystkie trzy sa podwojne bo to samo mam u siebie :).
Moim zdaniem dwa paski to zwykle zabezpieczenie przed skutkami urwania paska. No moze i mniejsze szanse na poslizg jakby sie pasek rozciagnal.
Mysle ze daloby sie tak zalozyc na oske pompy kolko pojedyncze (od UAZ-a) zeby dalo sie zalozyc jeden pasek i sprobowac czy wzrasta efektywnosc chlodzenia. A jesli tak to dopiero wtedy szukac oryginalnego kolka do Wolgi.
Ja kiedys pare miesiecy jezdzilem na jednym pasku. Jeden sie urwal, a drugi rozciagnal, wiec czekalem az sie ten drugi tak skatuje ze przyjdzie pora zeby zalozyc dwa nowe.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn wrz 20, 2004 11:07 pm

Generalnie ilość pasków zależy od przenoszonej mocy :roll:
W Isuzu zmotałem wspomaganie i dla pewności dałem dwa paski....
Po pewnym czasie jeden z nich sie urwał-wymieniłem i po pewnym czasie było to samo.Teraz hula na pojedynczym i jest ok.
Wydaje się,że w układzie dwupaskowym istotny jest jednakowy naciag,czyli układ fabryczny i dwa identyczne paski.W przeciwnym wypadku jeden z nich zawsze bedzie sie slizgał,az sie zerwie.
Sądzę,że w przypadku napedu pompy wody zupełnie wystarczy układ pojedynczy.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » wt wrz 21, 2004 12:56 pm

Mój plastikowy wiatrak ma 6 piór ale średnicę mniejszą bo 34 cm a nie 39, jak podaje Dragunov - oryginalnie 4 pióra metalowe. Mam zatem dwie przesłanki do słabszego grzania: kółko pasowe większe - 15 cm zamiat 13,5, a więc w konsekwencji wolniejsze obroty pompy wodnej i wiatraka, sam wiatrak ma średnicę o 5 cm mniejszą, co musi wpływać na mniejszy "ciąg" śmigła. Czy Waszym zdaniem są to kwestie, które należy wyeliminować czy zostawić jak jest? Jeśli eliminować, to gdzie szukać koła pasowego podwójnego i wiatraka o większej średnicy?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » wt wrz 21, 2004 1:23 pm

Władek pisze:Mój plastikowy wiatrak ma 6 piór ale średnicę mniejszą bo 34 cm a nie 39, jak podaje Dragunov - oryginalnie 4 pióra metalowe. Mam zatem dwie przesłanki do słabszego grzania: kółko pasowe większe - 15 cm zamiat 13,5, a więc w konsekwencji wolniejsze obroty pompy wodnej i wiatraka, sam wiatrak ma średnicę o 5 cm mniejszą, co musi wpływać na mniejszy "ciąg" śmigła. Czy Waszym zdaniem są to kwestie, które należy wyeliminować czy zostawić jak jest? Jeśli eliminować, to gdzie szukać koła pasowego podwójnego i wiatraka o większej średnicy?
Mozesz nawymieniac sto chłodnic 200 wiatraków i 300 termostatów i to ci się zda psu na bude. Ty masz pod maską kocioł gazowy a nie silnik.

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » wt wrz 21, 2004 1:36 pm

Artur pisze: Ty masz pod maską kocioł gazowy a nie silnik.

A mógłbyś coś bliżej na ten temat? Co to znaczy "kocioł gazowy"???
Władek - Kraków

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » wt wrz 21, 2004 1:38 pm

Wladziu,
nie kombinuj tylko zaloz na poczatek kolko od UAZ-a (pojedyncze).
Wiatrak nie ma tu nic do rzeczy. Ja tez mam ten "maly" wiatrak do wolgi, a ostatno ma on juz tylko 4 lopatki (jedna sie upalila to "wyrżłem" i przeciwpołożną) i nadal sie nic nie grzeje.

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » wt wrz 21, 2004 2:51 pm

Artur pisze:
Władek pisze:Mój plastikowy wiatrak ma 6 piór ale średnicę mniejszą bo 34 cm a nie 39, jak podaje Dragunov - oryginalnie 4 pióra metalowe. Mam zatem dwie przesłanki do słabszego grzania: kółko pasowe większe - 15 cm zamiat 13,5, a więc w konsekwencji wolniejsze obroty pompy wodnej i wiatraka, sam wiatrak ma średnicę o 5 cm mniejszą, co musi wpływać na mniejszy "ciąg" śmigła. Czy Waszym zdaniem są to kwestie, które należy wyeliminować czy zostawić jak jest? Jeśli eliminować, to gdzie szukać koła pasowego podwójnego i wiatraka o większej średnicy?
Mozesz nawymieniac sto chłodnic 200 wiatraków i 300 termostatów i to ci się zda psu na bude. Ty masz pod maską kocioł gazowy a nie silnik.


Dobry panie - gaz bierze gorącą wodę do ogrzewania miksera więc na temperaturę (za duzą) wpływa raczej korzystnie


mówiąc inaczej gaz chłodzi silnik 8)
Tzarrr!!

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » wt wrz 21, 2004 2:58 pm

romanowicz_z3 car469b pisze:Dobry panie - gaz bierze gorącą wodę do ogrzewania miksera więc na temperaturę (za duzą) wpływa raczej korzystnie
mówiąc inaczej gaz chłodzi silnik 8)
hmm a czy gaz nie ma wyzszej temperatury spalania?
Obrazek

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » wt wrz 21, 2004 3:05 pm

wupasek pisze:
romanowicz_z3 car469b pisze:Dobry panie - gaz bierze gorącą wodę do ogrzewania miksera więc na temperaturę (za duzą) wpływa raczej korzystnie
mówiąc inaczej gaz chłodzi silnik 8)
hmm a czy gaz nie ma wyzszej temperatury spalania?

nie chodzi o temp spalania tylko o poczłanianą temp w czasie przejścia gazu z płynnego w stan lotny.

a temp ma niższą - tak mi się wydaje - wyłazi 2 z chemii 8)
Tzarrr!!

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » wt wrz 21, 2004 3:09 pm

ja mialem 4 z chemii ale nie uczylismy sie o energii cieplnej wydalanej przy spalaniu LPG w silnikach produkcji radzieckiej :)21
Obrazek

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » wt wrz 21, 2004 3:17 pm

wupasek pisze:ja mialem 4 z chemii ale nie uczylismy sie o energii cieplnej wydalanej przy spalaniu LPG w silnikach produkcji radzieckiej :)21

Więc podchodzę do tematu bardziej empirycznie i wskazówka pokazuje niższą temperaturę jedżząc na gazie...
Tzarrr!!

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » wt wrz 21, 2004 9:10 pm

Hm, cieszę się z wynurzeń naukowych, ale co dalej?
:wink:
Władek - Kraków

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » wt wrz 21, 2004 11:04 pm

Władek pisze:ale co dalej?:wink:
Musisz sprawdzic czy pompa dobrze pompuje. Czyli jesli pompa jest OK to dac to mniejsze kolko (no i dobrze naciagnac pasek oraz sprawdzic ustawienie zaplonu ofkors :) )

No i jeszcze jedno, zdejmij jesli masz, blache spod silnika. Ja nie mialem i jak wreszcie zalozylem to mi sie silnik zaczął nagrzewac zima na tyle ze dalo sie ogrzac wnetrze. Mozna by u Ciebie sprobowac argumentum a contrario 8)

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » śr wrz 22, 2004 2:09 pm

Adampio pisze:Mozna by u Ciebie sprobowac argumentum a contrario 8)
Przednia rada !! :wink:
Faktem jest, że jakaś blach od spodu jest. Może to będzie też pomysł?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pn wrz 27, 2004 6:19 am

I co Władziu juz sie nie gotuje ?????????

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pn wrz 27, 2004 7:30 am

Przyszla chlodna jesien to sie juz tak nie grzeje :)

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pn wrz 27, 2004 11:16 am

Jeszcze nie wiem. Będę wiedział w tym tygodniu, bo się zanosi na pierwszy kaszelek.
Władek - Kraków

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości