Gaźnik K-131 (i K-126G) - dźwignia wolnych obrotów

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Gaźnik K-131 (i K-126G) - dźwignia wolnych obrotów

Post autor: tarhim » pn maja 19, 2008 12:55 pm

Mam takie oto gaźniki, 126 kiepskawy w silniku i 131 luzem. Obie bez dźwigni wolnych obrotów. :)

Oglądałem fotki, ale się upewnię - dźwignia powinna być ze sztywnego drutu i łączyć ze sobą przepustnice w ich pozycjach spoczynkowych, tak?

(jeszcze mam K-124 w zapasie , w stanie kiepskim i oczywiście bez dźwigni)
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Post autor: tarhim » wt maja 27, 2008 12:10 am

I co? Nikt nie ma gaźnika? ;)
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » wt maja 27, 2008 6:42 am

Tak , a długość tego drutu dobież sobie na wolnych tak żeby ci nie gasł na ssaniu. Jest to ważne przy rozruchu.
Ja kupiłem nowy i ta dzwigienka była za dużo za długa , krótka kombinejszon i jest ok.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Post autor: tarhim » pt cze 20, 2008 8:18 am

cezii pisze:Tak , a długość tego drutu dobież sobie na wolnych tak żeby ci nie gasł na ssaniu. Jest to ważne przy rozruchu.
Dzięki :)
(zresztą gapa ze mnie, w książce o tym wspominają).

A w zasadzie który lepszy? 129 czy 131?
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » pt cze 20, 2008 10:08 am

Zależy od stanu w jakim są :wink: :wink:

K-131 chyba oszczędniejszy
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Gaźnik K-131 (i K-126G) - dźwignia wolnych obrotów

Post autor: zippo68 » sob sty 17, 2009 8:34 pm

Posiadam gaźnik K-126G i są w nim trzy śruby regulacyjne.
Wolnych obrotów, składu mieszanki, a trzecia??? może ktoś wie?
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Gaźnik K-131 (i K-126G) - dźwignia wolnych obrotów

Post autor: zippo68 » sob sty 17, 2009 8:36 pm

Posiadam gaźnik K-126G i są w nim trzy śruby regulacyjne.
Wolnych obrotów, składu mieszanki, a trzecia??? może ktoś wie?
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Gaźnik K-131 (i K-126G) - dźwignia wolnych obrotów

Post autor: Rafał D » sob sty 17, 2009 9:36 pm

zippo68 pisze:Posiadam gaźnik K-126G i są w nim trzy śruby regulacyjne.
Wolnych obrotów, składu mieszanki, a trzecia??? może ktoś wie?
odpowietrzenia komory pływakowej...

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Gaźnik K-131 (i K-126G) - dźwignia wolnych obrotów

Post autor: zippo68 » sob sty 17, 2009 9:51 pm

Rafał D pisze:
zippo68 pisze:Posiadam gaźnik K-126G i są w nim trzy śruby regulacyjne.
Wolnych obrotów, składu mieszanki, a trzecia??? może ktoś wie?
odpowietrzenia komory pływakowej...
Ale ta śrubka znajduje się z lewej strony tej od składu mieszanki tuż obok i przy przekręcaniu silnik reaguje wolniejszymi lub szybszymi obrotami i zakończona jest stożkiem.

Już się dowiedziałem od gościa który naprawia i handluje sprzętem sovieckim.
Przekazuję potomnym: ta druga śrubka regulacyjna w tym gaźniki jest dodatkową dawką powietrza. Ruskie sobie zapewne obmyślili, że to zaoszczędzi benzyny :D
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Gaźnik K-131 (i K-126G) - dźwignia wolnych obrotów

Post autor: Rafał D » śr sty 21, 2009 1:53 pm

zippo68 pisze: ta druga śrubka regulacyjna w tym gaźniki jest dodatkową dawką powietrza. Ruskie sobie zapewne obmyślili, że to zaoszczędzi benzyny :D
"dodatkowa dawka powietrza" :o
jak silnik zmienia obroty to raczej ilośc mieszanki biegu jałowego...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość