Korek przelewowo - wlewowy do skrzyni
Moderator: Student
Korek przelewowo - wlewowy do skrzyni
witam,
mam problem z korkiem wymienionym w tytule.
nie moge go odkręćić, torx w środu jest wyrobiony na okrągło, w tej chwili nawet naciołem korek kontówką i próbowałem odkręcić dużym śrubokrętem, nie ma szans
przyszło mi do głowy żeby dać sobie spokój i spróbować wywiercić obok otwór i nagwintować go i wkręcić normalną śrube, powiecmy 10, z tym ze mogły by dostać się do środka jakieś wiurki powstałe z wiercenia, ale chyba lepiej mieć olej i troszke wiurków na dnie niż latać na sucho,
macie jakoś inną myśl na ta przypadłość?
mam problem z korkiem wymienionym w tytule.
nie moge go odkręćić, torx w środu jest wyrobiony na okrągło, w tej chwili nawet naciołem korek kontówką i próbowałem odkręcić dużym śrubokrętem, nie ma szans
przyszło mi do głowy żeby dać sobie spokój i spróbować wywiercić obok otwór i nagwintować go i wkręcić normalną śrube, powiecmy 10, z tym ze mogły by dostać się do środka jakieś wiurki powstałe z wiercenia, ale chyba lepiej mieć olej i troszke wiurków na dnie niż latać na sucho,
macie jakoś inną myśl na ta przypadłość?
- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Korek przelewowo - wlewowy do skrzyni
dospawaj srube 12 nastke do tego co zostało
śruba musi byc dosyć krótka maks 8-10 mm
i odkręc potem daj nowy korek
śruba musi byc dosyć krótka maks 8-10 mm
i odkręc potem daj nowy korek
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
Re: Korek przelewowo - wlewowy do skrzyni
jek wystaje z korpusu to proponuje ruski klucz młotek i przecinak
u mni etez nie chciała sie odkrecić to po spuszczeniu oleju odkreciem drazek zmiany biegów i tamtedy zaaplikowałem książkowa ilość oleju

UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
Re: Korek przelewowo - wlewowy do skrzyni
właśnie o to chodzi że nic nie wystaje
, a właśnie ja musiałem odkręcić całą przystakwe z drążkiem od skrzyni bo zaczeło sie od ułamanej dzwigni zmiany biegów:P, w sumie to mozna by znowu odkręcić ta przystawke i tamtendy wlac, ale kurde za kazdym razem będe ją odkręcał? 


- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
Re: Korek przelewowo - wlewowy do skrzyni
hehe jak nic nie leje ze ze skrzyni to mozna zostawic, ale jak co miesiac litra wlać
to juz gorzej 


UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
Re: Korek przelewowo - wlewowy do skrzyni
W moście tak miałem, nawiercilem dziurkę, wbiłem w nią kwadratowy przecinak z jakiegoś twardego materiału, za przecinak żabą do rur małą i poszło.
Po tym wymieniłem korki na takie na imbusy, dobra rzecz
Po tym wymieniłem korki na takie na imbusy, dobra rzecz

Re: Korek przelewowo - wlewowy do skrzyni
Po co robic jakies dziury, masakrowac przecinakiem, itp.
Jak juz było mówione, dospawaj cos (migomatem) i odkręci sie bez problemu
To najlepszy sposób, podobnie jak przy ukreconych śrubach
Dasz nowe korki (od Żuka pasują) i bedzie tak jak powinno. No i nie dokręcaj korków tak mocno. Kluczem 12-15cm wystarczy 





Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
Re: Korek przelewowo - wlewowy do skrzyni
ciekawe jak dospawasz jak jest schowane 2-3 mm od krawedzi?? chyba ze chcesz zaspawac caly korek wyszlifowac i sladu nie bedzie 

UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
Re: Korek przelewowo - wlewowy do skrzyni
bez problemu sie da, kwestia umiejetnosci...
Korek ma ok. 18mm srednicy, wyrobiony otwor pod klucz ok 10 mm. W srodku tego otworu trzeba napawac troche materialu (na poczatku duzym pradem), nastepnie napawywac az do wyjscia materialu na zewnatrz. Oczywiscie srednica napawywanego materialu musi byc mniejsza aby nnie nadtopic i nie polaczyc krawedzi styku korek-most.
Kiedy naddatek juz wystaje dospawac srube, nakretke lub cokolwiek co mozna zlapac w klucz.
Odkreci sie lekko i bez problemow.
Metoda doskonala na ukrecone, zniszczone, zapieczone polaczenia gwintowe
Korek ma ok. 18mm srednicy, wyrobiony otwor pod klucz ok 10 mm. W srodku tego otworu trzeba napawac troche materialu (na poczatku duzym pradem), nastepnie napawywac az do wyjscia materialu na zewnatrz. Oczywiscie srednica napawywanego materialu musi byc mniejsza aby nnie nadtopic i nie polaczyc krawedzi styku korek-most.
Kiedy naddatek juz wystaje dospawac srube, nakretke lub cokolwiek co mozna zlapac w klucz.
Odkreci sie lekko i bez problemow.
Metoda doskonala na ukrecone, zniszczone, zapieczone polaczenia gwintowe

Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
Re: Korek przelewowo - wlewowy do skrzyni
hehe a nie dymiło sie ze skrzyni po takim długim napawywaniu??
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
Re: Korek przelewowo - wlewowy do skrzyni
mozna wbic klucz imbusowy, jak był torx to sie da
a potem albo sie odkręci ,albo trzeba go bedzie przyspawać

- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Re: Korek przelewowo - wlewowy do skrzyni
jeśli korek wlewowy to mieć przyspawane coś w rodzaju litery T hmm... zawsze się odkręci
A się wqrffiłem
gdzieś mi wcieło klucz i nie mogę sobie nowych korków wkręcić a nie chce ich zrypać. Zobaczcie jaką pierdołą można samochód uziemić 

A się wqrffiłem


UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
Re: Korek przelewowo - wlewowy do skrzyni
już spawałem wcześniej z tym że być może za lekko no i przedewszystkim spaw puścił, pewnie dlatego między innymi że mogłobyć nie odtłuszcone, prubowałem tylko raz, jutro sprubóje znowu tak jak powiedziałeś. wczesniej włożyłem tylko śrube 10 w korek i próbowałem złapać do ścianki korka tylko że tam jest mało tej ścianki wtedy, to napewno dlatego puścił spawPiter69A pisze:bez problemu sie da, kwestia umiejetnosci...
Korek ma ok. 18mm srednicy, wyrobiony otwor pod klucz ok 10 mm. W srodku tego otworu trzeba napawac troche materialu (na poczatku duzym pradem), nastepnie napawywac az do wyjscia materialu na zewnatrz. Oczywiscie srednica napawywanego materialu musi byc mniejsza aby nnie nadtopic i nie polaczyc krawedzi styku korek-most.
Kiedy naddatek juz wystaje dospawac srube, nakretke lub cokolwiek co mozna zlapac w klucz.
Odkreci sie lekko i bez problemow.
Metoda doskonala na ukrecone, zniszczone, zapieczone polaczenia gwintowe

Re: Korek przelewowo - wlewowy do skrzyni
spawarka, standardowa procedura inaczej moze ci byc ciut ciezkokonrad1983nr1 pisze:ciekawe jak dospawasz jak jest schowane 2-3 mm od krawedzi?? chyba ze chcesz zaspawac caly korek wyszlifowac i sladu nie bedzie

GazikoLandPatrol z pakietem V8, project 

-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Korek przelewowo - wlewowy do skrzyni
A może tak jak Bóg przykazał zrobić? Wywiercić w korku otwór, wsadzić wykrętak i odkręcić. Tylko nie chiński wykrętak z kompletu za 3 pln.
Re: Korek przelewowo - wlewowy do skrzyni
już poszło, według przepisu Piter69A, odkręcało sie aż miło
po wyjęciu obspawałem pożądnie, i teraz mam korek na klucz 17
dzięki za porady, zostaje mi jeszcze zrobić rozrusznik i bedzie wszystko na chodzie


dzięki za porady, zostaje mi jeszcze zrobić rozrusznik i bedzie wszystko na chodzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość