kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
Moderator: Student
kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
Witajcie.
Pytam tu ,bo sporo tych silników w uazach.
Ile wynosi wyprzedzenie zapłonu w silniku forda scorpio 2,9 v6 12 zaworoym?
( typ silnika BRG, ale to chyba nie ma znaczenia)
szukałem danych regulacyjnych na www.capri.pl ale bez powodzenia.
Pytam tu ,bo sporo tych silników w uazach.
Ile wynosi wyprzedzenie zapłonu w silniku forda scorpio 2,9 v6 12 zaworoym?
( typ silnika BRG, ale to chyba nie ma znaczenia)
szukałem danych regulacyjnych na www.capri.pl ale bez powodzenia.
Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
Kąt wyprzedzenia zapłonu:
benzyna ołowiowa: 12° ± 2° BTDC
benzyna bezołowiowa: 9° ± 2° BTDC
to według książki
w UAZie miałem coś 15°
w zasadzie kąty wyprzedzenia zapłonu są identyczne we wszystkich V-kach forda z tej rodziny
benzyna ołowiowa: 12° ± 2° BTDC
benzyna bezołowiowa: 9° ± 2° BTDC
to według książki

w zasadzie kąty wyprzedzenia zapłonu są identyczne we wszystkich V-kach forda z tej rodziny

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
a i pamiętaj o wypięciu jednego kabelka z aparatu zapłonowego, bo inaczej ECU i tak będzie robiło swoje.
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
Dzięki za odpowiedzi.
Który kabelek wypiąc z wtyki do aparatu, na czas ustawienia zapłonu?
Który kabelek wypiąc z wtyki do aparatu, na czas ustawienia zapłonu?
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
Odpinasz kabelek którym zapłon jest sterowany z kompa. Pozostałe są na swoim miejscu. Odpalasz auto, ustawiasz zapłon na znaki hmmm... coś chyba 12 stopni, dokręcasz aparat i podpinasz kabelek sterujący.
Nie pamiętam który jest to kabel w aparacie zapłonowym 6?7?
Ja odpinałem przy kompie, jest to 36 pin.
W aparacie jest czujnik położenia wału, więc aparat musi być dobrze włożony na znaki.
Nie pamiętam który jest to kabel w aparacie zapłonowym 6?7?

Ja odpinałem przy kompie, jest to 36 pin.
W aparacie jest czujnik położenia wału, więc aparat musi być dobrze włożony na znaki.
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
To ja podepnę sie do tematu.
Motam własnie 2,8 V6 od scorpiaka. I mam pytanie jak poradziliscie sobie z aparatem? Ja chcę mieć auto do brodzenia i jak najmniej elektroniki. Mój pomysł to aparat od BMW z halotronem i wyprzedzaniem zapłonu na podciśnieniu. Odpada cała wiązka i komputer. Żadnych czujników na wale itp. Motał już ktoś coś podobnego? ( auto będzie chodzić tylko na gazie)
Motam własnie 2,8 V6 od scorpiaka. I mam pytanie jak poradziliscie sobie z aparatem? Ja chcę mieć auto do brodzenia i jak najmniej elektroniki. Mój pomysł to aparat od BMW z halotronem i wyprzedzaniem zapłonu na podciśnieniu. Odpada cała wiązka i komputer. Żadnych czujników na wale itp. Motał już ktoś coś podobnego? ( auto będzie chodzić tylko na gazie)

Życie to wielka impreza. Rób wszystko żeby nie być na niej kelnerem
uwielbiam 69
uwielbiam 69

- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
Czujnik położenia wału w silniku Scorpio i tak masz już w aparacie zapłonowym, więc jak uszczelnisz aparat a kompa przeniesiesz gdzieś do wnętrza autka, to silnik powinien jakoś wytrzymywać jako takie zanurzenia.
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
Powiedzcie mi jak wygląda sprawa z podciśnieniowym korektorem kąta.Sorki ze pytam w tym poście ale temat podobny,problem jedynie tyczy UAZ-a.Podczas wciskania gazu kąt jest wyprzedzany czy tez opóźniony?Nie mam gaźnika i nie wiem gdzie podpiąć się z podciśnieniem.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
1) a gdzie mógłbyś idziej niż do kolektora ssącego???
2) im szybciej się silnik kreci tym zapłon powinien się przyśpieszać
2) im szybciej się silnik kreci tym zapłon powinien się przyśpieszać
Życie to wielka impreza. Rób wszystko żeby nie być na niej kelnerem
uwielbiam 69
uwielbiam 69

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
1) jesteś pewien że do kolektora a nie przed przepustnicą,vena81 pisze:1) a gdzie mógłbyś idziej niż do kolektora ssącego???
2) im szybciej się silnik kreci tym zapłon powinien się przyśpieszać
2)ten problem załatwia regulator odśrodkowy a pytałem jak zachowuje sie siłownik przy aparacie podczas wciśnięcia gazu.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
Nie widziałem takiego cuda. No ale jeszcze jestem młody (powiedzmy) 
Odśrodkowy to miałeś w maluchu i on załatwiał sprawę wpyrzedzania.
W halotronie lub w zwykłym z przerywaczem wszystko zależy od tego czy komputer wyprzedza zapłon czy robi to podciśnienie.
Nie bardzo rozumiem dlaczego miałby nie działać w kolektorze ssącym ? ewentualnie trzeba by było popracować nad odpowiednią rurką i jej przekrojem. Siłownik podczas wciśnięcia gazu (czyli wytworzeniu większego podciśnienia) przestawia nieznacznie kąt wyprzedzenia.


Odśrodkowy to miałeś w maluchu i on załatwiał sprawę wpyrzedzania.
W halotronie lub w zwykłym z przerywaczem wszystko zależy od tego czy komputer wyprzedza zapłon czy robi to podciśnienie.
Nie bardzo rozumiem dlaczego miałby nie działać w kolektorze ssącym ? ewentualnie trzeba by było popracować nad odpowiednią rurką i jej przekrojem. Siłownik podczas wciśnięcia gazu (czyli wytworzeniu większego podciśnienia) przestawia nieznacznie kąt wyprzedzenia.

Życie to wielka impreza. Rób wszystko żeby nie być na niej kelnerem
uwielbiam 69
uwielbiam 69

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
No faktycznie masz tyły w tym temacie ale młody jesteś więc wszystko przed Tobą.Nikt nie wie czy podczas wciskania pedału gazu podciśnienie w siłowniku rośnie czy maleje?vena81 pisze:Nie widziałem takiego cuda. No ale jeszcze jestem młody (powiedzmy)
Odśrodkowy to miałeś w maluchu i on załatwiał sprawę wpyrzedzania.
W halotronie lub w zwykłym z przerywaczem wszystko zależy od tego czy komputer wyprzedza zapłon czy robi to podciśnienie.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
ja jednak obstaję przy swoim. Po co miało by się to powtarzać ? A co do ciśnienia to na chłopsk irozum im więcej dajesz gazu tym wieksze pociśnienie bo więcej zasysane jest powietrza do silnika.
Życie to wielka impreza. Rób wszystko żeby nie być na niej kelnerem
uwielbiam 69
uwielbiam 69

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
Nie mam gaźnika,zamiast niego wstawiłem przepustnicę i blosa,benzyna będzie podawana wtryskiwaczem jednopunktowym.Aparat zapłonowy ma regulator odśrodkowy i dodatkowo siłownik podciśnieniowy,tylko nie wiem czy podciśnienie ma być doprowadzone z miejsca przed czy za przepustnicą.To robi drastyczną różnicę.Nie jestem pewny czy podczas obciążenia silnika zapłon nie powinien być cofany.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
Ja dalej nie widzę róznicy. Czy przed przepustnicą czy za nią i tak masz pociśnienie a nie cisnienie. Podczas dodawania gazu i tak przepustnica jest otwarta. A co do aparatu naprawdę takiego nie widziałem ( masz zdjęcia?). On jest na halotronie czy na przerywaczu? Co do wysokich obrotów silnika to zapłon jest wyprzedzany.
Ostatnio zmieniony sob maja 30, 2009 12:04 pm przez vena81, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie to wielka impreza. Rób wszystko żeby nie być na niej kelnerem
uwielbiam 69
uwielbiam 69

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
Carinus zakładając hipotetycznie, że coś takiego masz to moze być jednak róznica. Przemyślałem tę sprawę i wydaje mi się że jeśli masz wyprzedzanie zapłonu na odśrodkowym to rzeczywiście możesz mieć opóżnianie zapłonu podciśnieniem przy czym służy ono do rozruchu głownie i przy mocno obciążonym silniku przy małych obrotach, by uniknąć spalania stukowego. Ale wydaje mi się, że wtedy tym bardziej powinno byc podłaczone do kolektora.
Życie to wielka impreza. Rób wszystko żeby nie być na niej kelnerem
uwielbiam 69
uwielbiam 69

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
Żaden oryginalny UAZ z aparatem stykowym nie ma połączenia z kolektorem a jedynie z gaźnikiem.Obecnie ustawiłem zapłon na 20* czyli 10* przed punktem zapłonu na kole,silnik pracuje miarowo i spokojnie w całym zakresie obrotów.Nie wiem jednak co zrobić z tym siłownikiem.vena81 pisze: Ale wydaje mi się, że wtedy tym bardziej powinno byc podłaczone do kolektora.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
siłownik ma wciągać podczas przyspieszania, po osiągnięciu zadanych obrotów może wrócić do położenia pierwotnego. carinus a co będzie sterować tym wtryskiwaczem ?
Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
Zawsze jest tuż przed przepustnicą i tak należy podłączyć. Przed przepustnicą podciśnienie wzrasta w chwili otwarcia przepustnicy - najmniejsze jest na biegu jałowym. Za przepustnicą jest odwrotnie - na jałowym jest maksymalne podciśnienie, które przy otwarciu przepustnicy maleje.carinus pisze:...Aparat zapłonowy ma regulator odśrodkowy i dodatkowo siłownik podciśnieniowy,tylko nie wiem czy podciśnienie ma być doprowadzone z miejsca przed czy za przepustnicą....
Pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
Dzieki Wam za podpowiedz,o to mi chodziło.bobbik pisze:siłownik ma wciągać podczas przyspieszania, po osiągnięciu zadanych obrotów może wrócić do położenia pierwotnego. carinus a co będzie sterować tym wtryskiwaczem ?
Co do wtryskiwacza to będzie służył tylko do odpalenia silnika i awaryjnego dojechania do stacji z gazem więc żadnych skomplikowanych układów nie będzie.Myślę nad podawaniem impulsów pobieranych z przerywacza z korektą czasu trwania zasilania wtrysku bez regulacji ciśnienia.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
bo ja myślę nad jednopunktem do uaza wogóle, ale najpierw musiałbym doprężyć silnik żeby to wogóle miało sens.Najlepiej podszedłby Motronic MA 1,2/1,3
Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
Ja nawet nie mam zamiaru myśleć o jeżdzie na benie,chce tylko używać tego awaryjnie w przypadku całkowitego braku gazu.Przy monowtrysku potrzebny będzie dosyć wydajny wtryskiwacz i większe ciśnienie na pompie.Jak dla mnie wystarczy wtryskiwacz rozruchowy z celiki który ma prosty sposób mocowania.Zrobię jedynie wyzwalacz impulsów dla wtryskiwacza.Silnik dopreżyłem,powiększyłem przeloty i wypolerowałem niedorobione powierzchnie kolektora i kanałów w głowicy.Gaźnika już nie ma a wstawiona jest przepustnica toyoty połączona z blosem.W kolektor wstawiłem sonde lambda dla kontroli składu mieszanki gazowej żeby przypadkiem nie zabić silnika.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
a ja chciałbym zobaczyć różnicę w osiągach i zużyciu paliwa między jazdą na gaźniku i na wtrysku. A taki motronic np z passata B4 (1,8) to oprócz korpusu przepustnicy( z silnikiem krokowym potencjometrem przepustnicy i wtryskiwaczem ) potrzebuje jeszcze tylko sondy, czujnika temp wody, halla w aparacie i cewkomodułu. A sterownik ma zaledwie 45 pin z czego nie wszystko jest obsadzone
Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.
Zobaczyłem różnicę jak tylko zrobiłem głowicę i dobry podajnik gazu.Silnik wyrywa jak wściekły,mogę po żwirowni jechać na II biegu i na szerszych kapciach,wcześniej na I miał problemy i zdychał na podjeździe.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości