Diesel gasnie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

wojtak4
 
 
Posty: 108
Rejestracja: sob sie 30, 2003 8:48 pm
Lokalizacja: z Mazur

Diesel gasnie

Post autor: wojtak4 » śr lis 24, 2004 6:23 pm

Witam !! Mam problem, mam silnik perkinsa w uazie z ktorym nie bylo do tej pory zadnych problemow, bo to malo awaryjny silnik, a teraz juz 4 dzien, jest dosc zimno, silnik zapali odrazu ale po jakiejs minucie, moze 1,5 minuty gasnie i juz nie da sie go uruchomic bez uzycia liny i traktoru, jak pozniej zapali to juz ok, do nastepnego zimnego rozruchu. Jezdze na Oleju Napedowym, ale uwaga !! letnim, mialem zapas z czerwca w beczce, czy to mozliwe ze juz zamarza ?? przezucam sie na OO od nastepnego baku, prosze o rade

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw lis 25, 2004 1:16 am

Mętnieje?Parafina?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Baron
Posty: 643
Rejestracja: śr paź 01, 2003 11:20 am
Lokalizacja: stamtąd, skąd większość

Post autor: Baron » czw lis 25, 2004 9:00 am

Rozkręć filtr, wywal parafinę, wyczyść...
albo może do garażu na noc, przepal to letnie paliwo, dolej potem zimowego z jakimś środkiem zapobiegającym zmrażaniu paliwa...
Sip - Dop
...jajco holenderskie blues...

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » czw lis 25, 2004 10:49 am

miełam podobne objawy właśnie na letnim paliwie i jak mówi Baron tak trzba zrobić :)21
Gazy 69

wojtak4
 
 
Posty: 108
Rejestracja: sob sie 30, 2003 8:48 pm
Lokalizacja: z Mazur

Post autor: wojtak4 » czw lis 25, 2004 3:47 pm

Ok, tez tak myslalem, ja jako zimowego paliwa OO bede uzywal, bo uzywam go do wszystkiego, nigdy mi jeszcze w niczym nie zamarzl a juz 7 rok albo 8 praktyki na tym mam.

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

zimowa ropa

Post autor: ub40 » pt lis 26, 2004 6:53 pm

na problem z zimowym paliwem dobra jest czysta nafta dodana w odpowiedniej proporcji do paliwa zimowego.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » pt lis 26, 2004 11:37 pm

W marketach można kupic dodatek do napędu aby nie wytrącał parafiny oraz dodatkowo smaruje wtryski i pompe (przy barszczu) kosztuje 5 zł i wystarcza na 120 l więc panowie nie ma się co zastanawiać. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

paliwo

Post autor: ub40 » pt lis 26, 2004 11:44 pm

Panowie...czy ktos to sprawdzil czy to dziala przeciez nie bylo jeszcze duzych mrozow?
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

paliwo

Post autor: ub40 » pt lis 26, 2004 11:46 pm

Nafta jest juz sprawdzona.....dziala doskonale
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Gość

Post autor: Gość » sob lis 27, 2004 12:50 am

wojtak4 pisze:Ok, tez tak myslalem, ja jako zimowego paliwa OO bede uzywal, bo uzywam go do wszystkiego, nigdy mi jeszcze w niczym nie zamarzl a juz 7 rok albo 8 praktyki na tym mam.
Tylko się nie wypuść z białym OO. Też sprzedawany jest (przynajmniej u nas) jako olej opałowy i musisz się trzy razy zapytać jaki ten olej jest. Czy do pieców z podsiąkiem czy do pieców ze wstępnym podgrzewaniem.
Biała chulera ma jeszcze więcej parafiny niż letni ON i zaczyna wytrącać ją w wyższych temperaturach.

Gość

Post autor: Gość » sob lis 27, 2004 12:53 am

W porze dodatnich temperatur biały OO jest idealny bo ma wysokie właściwości smarne - w przeciwieństwie do czerwonego który ich wogóle nie ma. No i podstawowa sprawa. Przy lotnej kontroli organoleptycznej (tzw. na oko) białego jest trudniej rozróżnić od ON.

Niebieski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 9:02 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Niebieski » sob lis 27, 2004 2:55 pm

To znaczyłoby, że oprócz zwykłego oleju napędowego, występuje w sprzedaży olej opałowy w dwóch rodzajach tj. popularny czerwony i jeszcze jakiś biały???? Napiszcie coś bliżej panowie, mam disla i na ropie jeżdżę, na czerwonym standartowym opale z uwagi na brak właściwości smarnych słyszałem, że lepiej nie jeździć bo koniec końców skórka za wyprawkę. Ale co to jest Białe OO????

Gość

Post autor: Gość » sob lis 27, 2004 10:09 pm

W plastikowych 30-sto litrowych bańkach możesz zakupić dwa rodzaje oleju opałowego.
1. BIAŁY (cena 75 zł za bańkę) - ciężki, z dużą ilością parafiny, zupełnie nie nadaje się do jazdy w zimie. Latem, pomimo iż mój śmietnik jeszcze nie jest skończony nie mogłem odmówić sobie poupalania go i właśnie jeździłem na takim. Kopci strasznie ale poza tym nie ustępuje w niczym ON. Wydaje mi się że nawet auto jest żwawsze.
2. CZERWONY (cena 70 zł za bańkę) - od ww, lżejszy, zupełnie pozbawiony właściwości smarujących. Zaleca się (nie wiem czy to jest informacja 100% ale kumpel w Patrolu tak robił i wszystko działało OK) na 200 litrów dolać litr Miksolu.
Jeśli ktoś ma inne informacje to uprasza się go o zapodanie.

wojtak4
 
 
Posty: 108
Rejestracja: sob sie 30, 2003 8:48 pm
Lokalizacja: z Mazur

Post autor: wojtak4 » śr gru 22, 2004 9:03 pm

Co do wlasciwosci smarnych to az tak zle nie jest, u mnie na oo czerwonym wszystkie sprzety chodzą juz ze 7 lat i nic do tej pory nie bylo, tyle co zuzycie naturalne, jakies waly tuleje, uszczelki, standard. Zoltego nie widzialem , jak zakladalem ogrzewanie na oo to chyba dwa razy na poczatku przywiezli zolty bo jeszcze nie byl barwiony. Co prawda opal jest troszke suchszy ale bez przesady, u mnie chodzi, milej ekspoatacji :D

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Re: Diesel gasnie

Post autor: JA'JACEK » sob gru 25, 2004 1:26 am

wojtak4 pisze:Witam !! Mam problem, (...) silnik zapali odrazu ale po jakiejs minucie, moze 1,5 minuty gasnie i juz nie da sie go uruchomic ...[ciach]
No to dramat.........i dla tego drogi sąsiedzie nie wymieniam silnika
na olejak, w naszym terenie (mazurskim) zimy potrafią być
wredne, oleje do dupy, a jak w lesie trochę postoisz...... to mogiła :cry:
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

diesel

Post autor: ub40 » sob gru 25, 2004 1:38 am

To prawda ale jak wszystko w dieslu jest ok pali jak trzeba.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość