Problem-gażnik
Moderator: Student
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
No więc to jest tak, że na pewno 400 obrotów to rozrusznik nie da silnikowi przy uruvhamianiu, ale trzeba pamiętać, że przy pomiarze kompresji mówimy o silniku z wykręconymi świecami, czyli poruszanym praktycznie bez obciążenia. W kilku miejscach sie zetknąłem z tymi 400 obrotami, jako prędkością, przy jakiej należy mierzyć kompresję, oczywiście opatrzoną uwagami typu "akumulatr i rozrusznik muszą być całkowicie sprawne" itp...wojtak4 pisze:Ale mi sie wierzyc nie chce ze rozrusznik kreci 400obr/min silnikiem. Mam kilka pojazdow jak kreci rozrusznik to gora 150 jest moze do 200 dochodzic ale nie 400. wiec nie przelatuje 611 cm3 tylko 305,5 MAX, ale to napewno nie ma wplywu przy badaniu cisnienia sprezania.
Natomiast prędkość obrotowa ma na ciśnienie wpływ znaczący - z wielu powodów... Wymienię tyko dwa najbardziej oczywiste - upływ kompresji w trakcie suwu sprężania przez pierścienie i zjawiska dynamiczne i falowe w cylindrze (szczególnie biorąc pod uwagę fakt że zawory ssące zamykają się po przekroczeniu przez tłok punku ZW)
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Re: gaznik
NIe, jesteś w błędzie, to są zjawiska zachodzące podczas normalnej pracy silnika. Chyba jasne jest, że jeśli będziesz sprężał powietrze w cylindrze przez pół godziny, to nic nie sprężysz, bo wszystko ucieknie przez pierścienie, tak, czy nie?ub40 pisze:To juz sa prawie doswiadczenia naukowe i czysto teoretyczne a nam potrzeba przeciz spraw praktycznych
Z czasami rozrządu jest podobnie - to one mają największy wpływ na napełnianie cylindrów - a co za tym idzie - ciśnienie w cylindrach. Jak myślisz, skąd bierze się, że maksymalny moment obrotowy silnika występuje przy określonych obrotach? Ano właśnie stąd, że przy nich ma miejsce najkorzystniejsze napełnianie cylindrów ładunkiem, co daje największe ciśnienie efektywne w cylindrach - i jest to prawda uniwersalna nawet dla sowieckiej techniki

Wracając więc do clou tematu - żeby uzyskać miarodajny wynik - trzeba mierzyć kompresję własnie tak - z wykręconymi świecami, przepustnicą otwartą na max, bez paliwa w gaźniku, przy normalnej temperaturze pracy silnika.
cisnienie
Byc moze nieodpowiednio zformuowalem moja poprzednia wypowiedz a co do techniki pomiaru cisnienia sprezania to postepuje zupelnie tak samo jak Kolega. Jest to optymalnie najlepsza metoda pomiaru kompresji, powszechnie stosowana.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi
Volvo 855 tdi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości