jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
EDEK:):):)
-

- Posty: 170
- Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
- Lokalizacja: Mirosławiec
Post
autor: EDEK:):):) » pn lip 06, 2009 8:15 pm
Witam.Mam pytanie czy do zwyklej wolnossacej andorii mozna zalozyc turbo plus odpowiednia pompa wieksza dawka paliwa i najwazniejsze pytanie czy i kiedy to eksploduje

Pytam gdyz poszukiwalem dzisiaj silnika z turbina i facet co handluje silnikami doradzil mi cobym tak zrobil i stracilem pewnosc calkowicie

Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.
-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » pn lip 06, 2009 9:40 pm
Można ale nie opłacalne bo motor trza rozbebeszyć

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
EDEK:):):)
-

- Posty: 170
- Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
- Lokalizacja: Mirosławiec
Post
autor: EDEK:):):) » wt lip 07, 2009 6:40 am
A rozbebeszac w jakim sensie bo jak calego to dobrze bo remont wtedy bym walnal

Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.
-
bobbik

- Posty: 608
- Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
- Lokalizacja: Swarzędz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bobbik » wt lip 07, 2009 10:08 am
silnik z turbo jest z reguły odprężony w stosunku do wolnossącego
-
piotrek_uaz

- Posty: 534
- Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
- Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy
Post
autor: piotrek_uaz » wt lip 07, 2009 11:15 am
EDEK:):):) pisze:Witam.Mam pytanie czy do zwyklej wolnossacej andorii mozna zalozyc turbo plus odpowiednia pompa wieksza dawka paliwa i najwazniejsze pytanie czy i kiedy to eksploduje

Pytam gdyz poszukiwalem dzisiaj silnika z turbina i facet co handluje silnikami doradzil mi cobym tak zrobil i stracilem pewnosc calkowicie

Jak sie jezdzi ta andoria w porownaniu z uazowym silnikiem ?
zmota sie mota
Długie pagiero osobówka

-
EDEK:):):)
-

- Posty: 170
- Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
- Lokalizacja: Mirosławiec
Post
autor: EDEK:):):) » wt lip 07, 2009 7:32 pm
Generalnie bardziej ekonomicznie ja akurat nie jestem zwolennikiem szybkiej jazdy i te 71 km mocy mi starcza.Wiadomo ze klekocze i halas jest wiekszy szczegolnie przy przyspieszaniu tymbardziej ze mam plastikowy dach i rezonuje.Pali w okolicach 8-10 litrów ropy w zaleznosci co robisz

ale ma i zalety jest malo awaryjny jak narazie

ponadto bardziej przewidujacy nie zaskoczy cie jakims tam prychaniem czy kichaniem zreszta jak chyba kazdy diesel mozna holowac przyczepy oczywiscie odpowiedniej masy

generalnie jest dla spokojnych i zrównowazonych uzytkowników.
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.
-
EDEK:):):)
-

- Posty: 170
- Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
- Lokalizacja: Mirosławiec
Post
autor: EDEK:):):) » wt lip 07, 2009 7:35 pm
Kolego Bobik co masz na mysli piszac ze jest bardziej odprezony to zaleta czy wada w stosunku do mojego zapytania

Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.
-
bobbik

- Posty: 608
- Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
- Lokalizacja: Swarzędz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bobbik » wt lip 07, 2009 8:31 pm
chodzi o to że wolnossący ma większą komprechę niż turbo diesel. Myślę że w 4c90 nie powinno to mieć większego znaczenia zwłaszcza że pewnie i tak masz mniejsze sprężanie niż fabryka założyła

-
zippo68

- Posty: 2197
- Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: zippo68 » wt lip 07, 2009 9:44 pm
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » wt lip 07, 2009 9:51 pm
bobbik pisze:chodzi o to że wolnossący ma większą komprechę niż turbo diesel. Myślę że w 4c90 nie powinno to mieć większego znaczenia zwłaszcza że pewnie i tak masz mniejsze sprężanie niż fabryka założyła

W wiekszości dilników z turbiną są dodatkowe dysze do natryskiwania oleju na denko tłoka w celu obnizenia temperatury. W takim silniku dołożenie turbiny bez dodatkowego smarowania spowoduje wypalenie dziury w tłoku
Życzę udanego (acz krótkiego) użytkowania

-
zippo68

- Posty: 2197
- Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: zippo68 » wt lip 07, 2009 10:08 pm
Adamo pisze:
W wiekszości dilników z turbiną są dodatkowe dysze do natryskiwania oleju na denko tłoka w celu obnizenia temperatury. W takim silniku dołożenie turbiny bez dodatkowego smarowania spowoduje wypalenie dziury w tłoku
Życzę udanego (acz krótkiego) użytkowania

W silniku 4CT90 jest ten sam układ smarowania co w 4C90. Tuleje smarowane są wyłącznie metodą rozbryzgową.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6c ... 691ec.html
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
-
bobbik

- Posty: 608
- Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
- Lokalizacja: Swarzędz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bobbik » śr lip 08, 2009 8:01 am
z tabel wynika że sprężanie jest takie samo..
-
A.F.
-

- Posty: 4203
- Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
- Lokalizacja: Jura
Post
autor: A.F. » czw lip 09, 2009 5:34 pm
4C90 i 4CT90 mają inne wały korbowe
Znaczy się - w 4CT90 jest mocniejszy.
VW T4 syncro, 2.4D, long

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw lip 09, 2009 8:35 pm
bobbik pisze:z tabel wynika że sprężanie jest takie samo..
A skąd wziąłeś info, że diesel z turbiną ma mniejsze sprężanie niż wolnossący?
To się tyczy głównie silników benzynowych.
-
bobbik

- Posty: 608
- Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
- Lokalizacja: Swarzędz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bobbik » czw lip 09, 2009 9:24 pm
masz rację, pomyliło mi się z benzyniakami. Tak patrzę w autodatę i tylko 1,5 Opel-Isuzu ma różnicę w stoniu sprężania i to tylko 1 bar. Sory za zamieszanie
-
A.F.
-

- Posty: 4203
- Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
- Lokalizacja: Jura
Post
autor: A.F. » czw lip 09, 2009 9:41 pm
Stopień sprężania to stosunek objętości przestrzeni nad tłokiem przy końcu suwu ssania do objętości tej przestrzeni na końcu suwu sprężania.
Zależy wyłącznie od konstrukcji silnika.
Dlatego np. w 4C90 i 4CT90 jest taki sam.
Nawet silnik krańcowo zużyty ma stopień sprężania taki sam jak nowiutki.
Ciśnienie sprężania to zupełnie inna para butów.
Przepraszam

VW T4 syncro, 2.4D, long

-
bobbik

- Posty: 608
- Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
- Lokalizacja: Swarzędz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bobbik » czw lip 09, 2009 10:30 pm
Tak można przeczytać w wikipedii i jestem pewien że w szkole pewien pan też usiłował mi to wytłumaczyć

.Wiadomo o co mi chodziło w dodatku się pomyliłem.
Ciekawe za co mi dali dyplom technika

. Nieważne.
Jak śpiewał Kazik: "nauczyłem w życiu się, paru rzeczy -wszystkich źle"
-
EDEK:):):)
-

- Posty: 170
- Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
- Lokalizacja: Mirosławiec
Post
autor: EDEK:):):) » pt lip 10, 2009 8:55 am
No dobra fajnie ze sie pare osób wypowiedzialo ale nadal nie mam jednoznacznej opinii czy mozna zrobic taki zabieg z turbina na wolnossacej andorii znaczy dolozyc i pokombinowac tak by dzialalo dlugo i szczesliwie

Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.
-
A.F.
-

- Posty: 4203
- Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
- Lokalizacja: Jura
Post
autor: A.F. » pt lip 10, 2009 10:00 am
Wał korbowy trzeba dać od 4CT90, chyba wałek rozrządu też musi być wzmocniony ( nie jestem pewien).. w sumie chyba nie opłaci się

VW T4 syncro, 2.4D, long

-
zippo68

- Posty: 2197
- Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: zippo68 » pt lip 10, 2009 11:14 am
EDEK:):):) pisze:No dobra fajnie ze sie pare osób wypowiedzialo ale nadal nie mam jednoznacznej opinii czy mozna zrobic taki zabieg z turbina na wolnossacej andorii znaczy dolozyc i pokombinowac tak by dzialalo dlugo i szczesliwie

Zadzwoń sobie do
http://www.andoria-mot.com.pl/?pid=79 /dział części do Lublina/ są tam bardzo kompetentne ludziska. Jak miałem jakiś większy problem dotyczący remontu mojego silnika, zawsze starali mi się pomóc.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
-
wojtii

- Posty: 324
- Rejestracja: wt gru 23, 2008 10:08 pm
- Lokalizacja: wrocław-wiocha:}
Post
autor: wojtii » pt lip 10, 2009 11:30 am
A.F. pisze:Wał korbowy trzeba dać od 4CT90, chyba wałek rozrządu też musi być wzmocniony ( nie jestem pewien).. w sumie chyba nie opłaci się

chyba , że obecny motor jest w agonalnym stanie, wtedy uturbienie to już ludzką kase może kosztować

-
EDEK:):):)
-

- Posty: 170
- Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
- Lokalizacja: Mirosławiec
Post
autor: EDEK:):):) » pt lip 10, 2009 12:54 pm
Dzieki za opinie

juz sie wyleczylem z mysli o przeróbce

trzeba dac normalnie silnik oryginal turbo

Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.
-
bolek4x4
-

- Posty: 122
- Rejestracja: śr sty 23, 2008 10:57 pm
- Lokalizacja: bobrowice (ko krosna odrz)
Post
autor: bolek4x4 » wt lip 14, 2009 7:43 pm
zwykly po remoncie daje rade, ja po wyremontowaniu bylem w szoku ile to mi koni biegalo po lonce, a z tego co wiem to turbina szybko zajezdza sie w terenie a turbina kosztuje od 800 po remoncie w gore,
uaz dojedzie prawie wszedzie, w inne miejsce dolecisz smiglowcem.
-
zippo68

- Posty: 2197
- Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: zippo68 » sob lis 13, 2010 3:49 pm
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
-
siwy2934
- jestem tu nowy...

- Posty: 22
- Rejestracja: czw lis 19, 2009 2:59 pm
- Lokalizacja: okolice Lubina
Post
autor: siwy2934 » sob lis 13, 2010 8:04 pm
Przepraszam że się wtrącę, ale w andorii z lublina nie trzeba przerabiać miski olejowe???
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość