siła dokręcenia głowicy???
Moderator: Student
siła dokręcenia głowicy???
Z jaką siłą dokręcacie głowicę (silnik orginał). W instrukcji obsługi piszę że ok 7,3-7,8kGm no i z taką siłą dokręciłem.
Okazało się że jak silnik się rozgrzał to po pewnym czasie gasł a po ponownym odpaleniu pojawił się 2 metrowy gejzer ze zbiornika wyrównawczego. Głowica oczywiście splanowana i dana nowa uszczelka pod głowicę.
Czy za słabo dokręcone??
Czy powodem takiej reakcji szczególnie po rozgrzaniu się silnika mogą być lekko (niektóre mocniej) wyrobione miejsca gdzie są podkładki i śróby mocujące głowicę?? Czy to da radę jakoś tą powierzchnię wyrównać???
Rozumiem że głowicę należy ponownie spalnować, czy tak???
pozd
Okazało się że jak silnik się rozgrzał to po pewnym czasie gasł a po ponownym odpaleniu pojawił się 2 metrowy gejzer ze zbiornika wyrównawczego. Głowica oczywiście splanowana i dana nowa uszczelka pod głowicę.
Czy za słabo dokręcone??
Czy powodem takiej reakcji szczególnie po rozgrzaniu się silnika mogą być lekko (niektóre mocniej) wyrobione miejsca gdzie są podkładki i śróby mocujące głowicę?? Czy to da radę jakoś tą powierzchnię wyrównać???
Rozumiem że głowicę należy ponownie spalnować, czy tak???
pozd
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
Dokrecenie glowicy
Ja po splanowaniu glowicy i dokreceniu z sila 11kGm mialem wodospad pomiedzy glowica a blokiem silnika.
Po porstu straszni emocno mialem wyrtobiony blok - nie wiem dlaczego - dolki, wzery itp. wiec od nowa - zdjalem glowice i nalozylem warstewke silikonu pomiedzy blok a uszczelke. Pomiedzy glowica a uszczleka dalem tylko troche towotu na uszczelke by ja zmiekczyc. Dokrecilem, oczywiscie stopniowo, do 11kGm i chodzil super.
Teraz mam silnik inny - po remoncie i wlasnie wczoraj dokrecilem glowice do 7,8kGm - tak jak w instrukcji - woda nie cieknie - zobaczymy jak bedzie jezdzil.
Aha z tym silikonem to ostyroznie by nie pozatykac otworkow!!
Po porstu straszni emocno mialem wyrtobiony blok - nie wiem dlaczego - dolki, wzery itp. wiec od nowa - zdjalem glowice i nalozylem warstewke silikonu pomiedzy blok a uszczelke. Pomiedzy glowica a uszczleka dalem tylko troche towotu na uszczelke by ja zmiekczyc. Dokrecilem, oczywiscie stopniowo, do 11kGm i chodzil super.
Teraz mam silnik inny - po remoncie i wlasnie wczoraj dokrecilem glowice do 7,8kGm - tak jak w instrukcji - woda nie cieknie - zobaczymy jak bedzie jezdzil.
Aha z tym silikonem to ostyroznie by nie pozatykac otworkow!!
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
Re: siła dokręcenia głowicy???
na oko?!benes pisze:Z jaką siłą dokręcacie głowicę (silnik orginał).

pozdr
jose
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.
tel. 600 520 504
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.
tel. 600 520 504
Sprawdź przymiarem, czy masz jakieś ubytki w bloku oraz, czy tuleje cylindrowe wystają Ci z bloku na 0,05mm, jeżeli nie, to czeka Cię wyciąganie tulei cylindrowych i podkładanie podkładek dystansowych.
Doraźnie możesz wyciąć z cieniutkiej blaszki miedzianej lub aluminiowej (np. z puszki po piwie) pierścienie o średnicy zewn i wewn. identycznej jak wierzch tulei cylindrowej i umieścić je pomiędzy blokiem, a uszczelką, ale nie polecam tego rozwiązania, wytrzyma max kilka tyskm.
Możesz mieć jescze pękniętą tuleję cylindrową, musisz to sprawdzić.
Doraźnie możesz wyciąć z cieniutkiej blaszki miedzianej lub aluminiowej (np. z puszki po piwie) pierścienie o średnicy zewn i wewn. identycznej jak wierzch tulei cylindrowej i umieścić je pomiędzy blokiem, a uszczelką, ale nie polecam tego rozwiązania, wytrzyma max kilka tyskm.
Możesz mieć jescze pękniętą tuleję cylindrową, musisz to sprawdzić.
W razie jak by co, to 601-34-87-25
A więc blok jest prosty, tuleje wystają lekko i nie są pęknięta niedawno ją oglądałem od spodu. Wydaje mi się że efektem gejzera było to że powierzchnie gdzie opierają się podkładki (i śruby) dokręcające głowicę sa lekko wyrobione - "stożkowe". Silnik jak się rozgdzał miał efekt gejzera. Po ostygnięciu i dociądnięciu śrób było ok.Jagoda pisze:Sprawdź przymiarem, czy masz jakieś ubytki w bloku oraz, czy tuleje cylindrowe wystają Ci z bloku na 0,05mm, jeżeli nie, to czeka Cię wyciąganie tulei cylindrowych i podkładanie podkładek dystansowych.
Doraźnie możesz wyciąć z cieniutkiej blaszki miedzianej lub aluminiowej (np. z puszki po piwie) pierścienie o średnicy zewn i wewn. identycznej jak wierzch tulei cylindrowej i umieścić je pomiędzy blokiem, a uszczelką, ale nie polecam tego rozwiązania, wytrzyma max kilka tyskm.
Możesz mieć jescze pękniętą tuleję cylindrową, musisz to sprawdzić.
Dziś dałem głowicę do wyrównania tych powierzchni frezem czołowym. Zobaczymy jaka będzie reakcja.
pozd i dzięki za info
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
A i jeszcze jedno pytanie czy może się ktoś orientuje od czego będą pasować podkładki (takie gróbe)???
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość