siła dokręcenia głowicy???

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

siła dokręcenia głowicy???

Post autor: benes » wt sty 04, 2005 4:18 pm

Z jaką siłą dokręcacie głowicę (silnik orginał). W instrukcji obsługi piszę że ok 7,3-7,8kGm no i z taką siłą dokręciłem.
Okazało się że jak silnik się rozgrzał to po pewnym czasie gasł a po ponownym odpaleniu pojawił się 2 metrowy gejzer ze zbiornika wyrównawczego. Głowica oczywiście splanowana i dana nowa uszczelka pod głowicę.
Czy za słabo dokręcone??
Czy powodem takiej reakcji szczególnie po rozgrzaniu się silnika mogą być lekko (niektóre mocniej) wyrobione miejsca gdzie są podkładki i śróby mocujące głowicę?? Czy to da radę jakoś tą powierzchnię wyrównać???
Rozumiem że głowicę należy ponownie spalnować, czy tak???
pozd

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » wt sty 04, 2005 4:57 pm

przypuszczam ze jest wajhniety blok silnika pomiedzi 2-3 tłokiem bo to czeste trzeba przyłozyc liniał i sprawdzic :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Dokrecenie glowicy

Post autor: stef » wt sty 04, 2005 8:25 pm

Ja po splanowaniu glowicy i dokreceniu z sila 11kGm mialem wodospad pomiedzy glowica a blokiem silnika.
Po porstu straszni emocno mialem wyrtobiony blok - nie wiem dlaczego - dolki, wzery itp. wiec od nowa - zdjalem glowice i nalozylem warstewke silikonu pomiedzy blok a uszczelke. Pomiedzy glowica a uszczleka dalem tylko troche towotu na uszczelke by ja zmiekczyc. Dokrecilem, oczywiscie stopniowo, do 11kGm i chodzil super.
Teraz mam silnik inny - po remoncie i wlasnie wczoraj dokrecilem glowice do 7,8kGm - tak jak w instrukcji - woda nie cieknie - zobaczymy jak bedzie jezdzil.
Aha z tym silikonem to ostyroznie by nie pozatykac otworkow!!
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
jose
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw mar 25, 2004 10:26 pm
Lokalizacja: była 100lica

Re: siła dokręcenia głowicy???

Post autor: jose » wt sty 04, 2005 9:59 pm

benes pisze:Z jaką siłą dokręcacie głowicę (silnik orginał).
na oko?! :P

pozdr
jose
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.

tel. 600 520 504

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » wt sty 04, 2005 10:40 pm

dokręcałem głowice mało przepisowo, bo na "czuja" ale to było w warunkach bojowych, tyle, że na nowej uszczelce i chodził jak burza.
Nawet ciśnienie oleju się znacząco podnosło :)21 po zwykłej wymianie uszczelki która puściła na 3 baniaku. :D
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr sty 05, 2005 2:24 am

homikk pisze:dokręcałem głowice mało przepisowo, bo na "czuja" ale to było w warunkach bojowych, tyle, że na nowej uszczelce i chodził jak burza....

dobrze to ujales, "chodzil"...
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » śr sty 05, 2005 2:41 pm

Sprawdź przymiarem, czy masz jakieś ubytki w bloku oraz, czy tuleje cylindrowe wystają Ci z bloku na 0,05mm, jeżeli nie, to czeka Cię wyciąganie tulei cylindrowych i podkładanie podkładek dystansowych.
Doraźnie możesz wyciąć z cieniutkiej blaszki miedzianej lub aluminiowej (np. z puszki po piwie) pierścienie o średnicy zewn i wewn. identycznej jak wierzch tulei cylindrowej i umieścić je pomiędzy blokiem, a uszczelką, ale nie polecam tego rozwiązania, wytrzyma max kilka tyskm.
Możesz mieć jescze pękniętą tuleję cylindrową, musisz to sprawdzić.
W razie jak by co, to 601-34-87-25

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » śr sty 05, 2005 2:54 pm

Jagoda pisze:Sprawdź przymiarem, czy masz jakieś ubytki w bloku oraz, czy tuleje cylindrowe wystają Ci z bloku na 0,05mm, jeżeli nie, to czeka Cię wyciąganie tulei cylindrowych i podkładanie podkładek dystansowych.
Doraźnie możesz wyciąć z cieniutkiej blaszki miedzianej lub aluminiowej (np. z puszki po piwie) pierścienie o średnicy zewn i wewn. identycznej jak wierzch tulei cylindrowej i umieścić je pomiędzy blokiem, a uszczelką, ale nie polecam tego rozwiązania, wytrzyma max kilka tyskm.
Możesz mieć jescze pękniętą tuleję cylindrową, musisz to sprawdzić.
A więc blok jest prosty, tuleje wystają lekko i nie są pęknięta niedawno ją oglądałem od spodu. Wydaje mi się że efektem gejzera było to że powierzchnie gdzie opierają się podkładki (i śruby) dokręcające głowicę sa lekko wyrobione - "stożkowe". Silnik jak się rozgdzał miał efekt gejzera. Po ostygnięciu i dociądnięciu śrób było ok.
Dziś dałem głowicę do wyrównania tych powierzchni frezem czołowym. Zobaczymy jaka będzie reakcja.
pozd i dzięki za info

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » śr sty 05, 2005 3:54 pm

A i jeszcze jedno pytanie czy może się ktoś orientuje od czego będą pasować podkładki (takie gróbe)???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość