uaz pto
Moderator: Student
uaz pto
Witam poszukuje dokumentacji technicznej potrzebnej do zbudowania pto do uaza. Znalazłem nawet strone na której przedstawione są poszczególne części składowe takiej przystawki którą zbudował "pan henryk z pułtuska" jednak próba kontaktu nie przyniosła żadnych efektów. Jeśli ktoś zna ten patent prosił bym o informacje może da sie kupić zwymiarowane rysunki na potrzeby budowy pto do własnego użytku
link do strony na której to znalazłem: http://uaz.auto.pl/technika/pto/uaz_pto.html
link do strony na której to znalazłem: http://uaz.auto.pl/technika/pto/uaz_pto.html
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem
Re: uaz pto
Orientuje się ktoś gdzie można dostac PTO do UAZA? Tzn kto teraz składa przystawki? Ewentualne namiary? Z góry dzięki za info 

Re: uaz pto
ja mam od niego http://www.forum4x4.pl/memberlist.php?m ... ile&u=4376 i sobie chwale
w sumie 1353 KM 
no replacement for displacement!

no replacement for displacement!
Re: uaz pto
Kupiłem właśnie od kolegi z forum przystawkę montowaną na górny dekiel - Made in Pultusk by Mr Henio. Pracuje to ładnie. Zastanawiam się nad kwestią smarowania przy długotrwałej pracy pod obciążeniem (np. kilka godzin) - czy nie będzie tam zbyt słabe smarowanie. Czy może ktoś testował tą przystawkę przy długotrwałej pracy? Czy ktoś może zakładał dodatkowe smarowanie?
rybak
Re: uaz pto
Zapraszam na priv to moge podsunać pare tematow jak szybko i taniej zrobic pto do uaza .
UWAGA ta przystawka jest wtedy odlewana sa tylko potrzebne małe modyfikacje i dobry tokarz czy jak mu tam
:):):P
Ja miałem właśnie taka i sprzedawałem i nigdy sie nie rozpierdzieliła a do tego miałek winde od chyba pragi z układarkom ...
POzdrawiam i zainteresowanych zapraszam:D
UWAGA ta przystawka jest wtedy odlewana sa tylko potrzebne małe modyfikacje i dobry tokarz czy jak mu tam

Ja miałem właśnie taka i sprzedawałem i nigdy sie nie rozpierdzieliła a do tego miałek winde od chyba pragi z układarkom ...
POzdrawiam i zainteresowanych zapraszam:D
Kiedyś zmotany uaz a teraz Też zmotana VITARKA 1,6 benz
:P

Re: uaz pto
Fotki Ci nie podrzuce bo juz nie mam zadnych planow ale jak bym cos znalazł w śmieciach to sie pojawi...
A smarowanie to jest z reduktora ja tylko dolewałem troszke wiecej oleju i nie było zadnych problemow z dłuisza praca , tryby sobie same radziły heh
Był chyba jakis wątek na tym forum pare wiosenek temu ...
A smarowanie to jest z reduktora ja tylko dolewałem troszke wiecej oleju i nie było zadnych problemow z dłuisza praca , tryby sobie same radziły heh
Był chyba jakis wątek na tym forum pare wiosenek temu ...
Kiedyś zmotany uaz a teraz Też zmotana VITARKA 1,6 benz
:P

Re: uaz pto
A czy inni mają też podobne doświadczenia z dolewaniem większej ilości oleju do reduktora.? Bo kiedyś ktoś pisał na Forum, że mogą tego nie wytrzymać simmeringi. A u mnie w uazie - amfibii przystawka na górny dekiel będzie czasami pracować po parę godzin pod obciążeniem, więc nie chciałbym jej zatrzeć. 

rybak
- morte36
-
- Posty: 830
- Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: uaz pto
a ja mam pytanko czy PTO można podpiąć do każdej skrzyni redukcyjnej uaza bo z tego co pamiętam to uaz miał oryginalne PTO w wiertnicach ale nie wiem czy wtedy miał inny reduktor czy ten sam co wszystkie?
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
Re: uaz pto
Przystawka do wiertnicy była i jest przeróbką. Nie było Uazów z czymś takim montowanym oryginalnie. Ingerencja dotyczy dolnej części reduktora, a omawiania przystawka na górny dekiel to inna sprawa. Ja obecnie mam u siebie zainstalowane obie...
rybak
Re: uaz pto
To jeszcze chciałbym dopytać apropos przystawki na górny dekiel. Jak zweryfikować czy jest w niej wystarczające smarowanie? Czy będzie się mocno grzać, stanie się bardziej hałaśliwa?
rybak
- piotrek_uaz
- Posty: 534
- Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
- Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy
Re: uaz pto
Hej!uadam pisze:To jeszcze chciałbym dopytać apropos przystawki na górny dekiel. Jak zweryfikować czy jest w niej wystarczające smarowanie? Czy będzie się mocno grzać, stanie się bardziej hałaśliwa?
Wlasnie robie komus przystawke na gorny dekiel (druga przystawka na aucie). O ile konstrukcja jest bardzo prosta i nie wymaga komentarza, to martwi mnie to smarowanie. Ze wzgledu na fakt ze to naped pompy hydraulicznej ma byc, to moze to chodzic i pol dnia non-stop. Na moje oko to smarowania za bardzo nie bedzie, szczegolnie jak sie olej nagrzeje. Klient zaparl sie, ze mam nie wnikac i nie martwic sie i nie kombinowac, wiec ...

Mysle ze jak troche to pochodzi to bedzie odpowiedz. Ja jeszcze kombinuje zeby dac elektryczna pompe oleju (zewnetrzna) np. od dyfra nissana sx, ktora by sikala olejem od gory. Koszt ze 200-300 zlotych wiec dramatu nie ma, podlaczenie raczej tez proste. Moze takie cos warto zastosowac w Twojej amfibii dla swietego spokoju ?
Piotrek
zmota sie mota
Długie pagiero osobówka

Długie pagiero osobówka

Re: uaz pto
Ja też myślałem o elektrycznej pompie podającej olej ale ma to kila wad. Po pierwsze dodatkowy element elektryczny, wszelkie pompki elektryczne mogą się popsuć itp. Po drugie elektryczna pompa będzie miała stały wydatek niezależnie od szybkości obrotów. Po trzeci musi być włącznik. Dlatego zacząłem iść tropem mechanicznej pompy oleju. Takie przystawki z własną pompą oleju były robione np. niektóre ZIS 151, ZIŁ MMZ -585 a także Star 266.
Myślę, że w przyszłym tygodniu będę miał gotową już wersję z taką pompą mechaniczną i zobaczę jak się to sprawdzi. Ale jak nie będzie to działać, to chętnie skorzystam z pomysłu tej pompy. Powiedz jak dokładnie nazywa się taka pompa od nissana sx, gdybym musiał zakupić.
Myślę, że w przyszłym tygodniu będę miał gotową już wersję z taką pompą mechaniczną i zobaczę jak się to sprawdzi. Ale jak nie będzie to działać, to chętnie skorzystam z pomysłu tej pompy. Powiedz jak dokładnie nazywa się taka pompa od nissana sx, gdybym musiał zakupić.
rybak
- piotrek_uaz
- Posty: 534
- Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
- Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy
Re: uaz pto
Tez mam takie wnioski jak Ty - co mechaniczne to mechaniczne - trudniej zepsuc.uadam pisze:Ja też myślałem o elektrycznej pompie podającej olej ale ma to kila wad. Po pierwsze dodatkowy element elektryczny, wszelkie pompki elektryczne mogą się popsuć itp. Po drugie elektryczna pompa będzie miała stały wydatek niezależnie od szybkości obrotów. Po trzeci musi być włącznik. Dlatego zacząłem iść tropem mechanicznej pompy oleju. Takie przystawki z własną pompą oleju były robione np. niektóre ZIS 151, ZIŁ MMZ -585 a także Star 266.
Myślę, że w przyszłym tygodniu będę miał gotową już wersję z taką pompą mechaniczną i zobaczę jak się to sprawdzi. Ale jak nie będzie to działać, to chętnie skorzystam z pomysłu tej pompy. Powiedz jak dokładnie nazywa się taka pompa od nissana sx, gdybym musiał zakupić.
Pytaj o pompe oleju do tylnego mostu nissana tylnonapedowego.
Ew. ford probe ma pompe oleju do dodatkowego smarowania skrzyni biegow (tez elektryczna).
Symboli niestety nie znam, ale sa to rzeczy ogolnie znane wiec raczej znajdziesz.
Jak dokladniej jest zbudowana taka przystawka z pompa oleju ? Po prostu pompa zebata na wspolnym wałku ? Moglbys cos przyblizyc ?
Taka pierwsza mysl ktora mi wpadla, to dac pompe oleju zebata od przodu przystawki. Moznaby jakas pompe oleju samochodowa zmotac ...
Piotrek
zmota sie mota
Długie pagiero osobówka

Długie pagiero osobówka

Re: uaz pto
ja mam w gazeli pompe mechaniczna zebata bo oryginalna przystawka tez nie posiada smarowania i jest przeznaczona do krotkiej pracy - wiec musialem taki patent zastosowac ale w moim przypadku bylo to proste bo przystawka napedza mi pompy hydrauliczne wiec do zestawu dopiolem jedna ekstra do smarowania PTO i po problemie 

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: uaz pto
W przystawce mozna zapodac łożyska kryte i wtedy czesciowo rozwiazuje sie problem smarowania.
Z pompa oleju od skrzyni/dyfra plaskacza to bym uwazal bo tam zwykle jest rzadki olej i dlatego nie wiem czy takie urzadzenie dlugo pożyje w UAZie.
Kiedys zrobilem wejscie mocy do reduktora UAZa a nie PTO
Z pompa oleju od skrzyni/dyfra plaskacza to bym uwazal bo tam zwykle jest rzadki olej i dlatego nie wiem czy takie urzadzenie dlugo pożyje w UAZie.
Kiedys zrobilem wejscie mocy do reduktora UAZa a nie PTO
Re: uaz pto
Ale łożyska kryte rozwiążą tylko problem smarowania łożysk a co ze smarowaniem zębów? Czy film olejowy przenoszony z niżej położonych zębów wystarczy?
rybak
-
-
- Posty: 120
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:44 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: uaz pto
A dodatki do oleju przekładniowego poprawiające rozprowadzanie,kiedyś natknąłem się w jakimś motoryzacyjnym na reklamę tego preparatu. W przeżroczystej obudowie były koła zębate z korbką,po jednej stronie zwykły olej,po drugiej z dodatkiem,po kilku obrotach wszystkie tryby były nasmarowane. Może ktoś kojarzy jak się nazywa ta chemia.
do zabawy Vitara Pussy Wagon, sztywny przód
do zapie... Saabolot 2.0T
do zapie... Saabolot 2.0T
- piotrek_uaz
- Posty: 534
- Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
- Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy
Re: uaz pto
Łożyska kryte rozwiązują tylko problem łożysk.uadam pisze:Ale łożyska kryte rozwiążą tylko problem smarowania łożysk a co ze smarowaniem zębów? Czy film olejowy przenoszony z niżej położonych zębów wystarczy?
TO wszystko zalezy z czego i jak te kola zebate sa zrobione - kwestia jak dlugo przezyja. Napewno z dodatkowym smarowaniem bedzie im sie zylo duzo lepiej. Podejrzewam ze nawet bez smarowania bedzie dzialac ilestam czasu - tylko to troche nie po inzyniersku

zmota sie mota
Długie pagiero osobówka

Długie pagiero osobówka

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość