Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych
Moderator: Student
Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych
Witam wszystkich!!!
Stosuje możne ktoś takie sworznie:
http://www.allegro.pl/item1065600285_sw ... magan.html
wiecie czy rzeczywiście dają jakąś różnice??? Jak to wygląda w praktyce??
Stosuje możne ktoś takie sworznie:
http://www.allegro.pl/item1065600285_sw ... magan.html
wiecie czy rzeczywiście dają jakąś różnice??? Jak to wygląda w praktyce??
Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych
W praktyce stosuje sworznie z jedną kulką i była wyczuwalna choć nie powalająca różnica po wyrzuceniu zwykłych sworzni
Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych
Zamontowałem jakieś 2 miesiące temu swożnie na łozyskach jestem z nich bardzo zadowolony zwrotnica nie stawia prawie żadnego oporu podczas gdy luz skasowany jest na zero Regulacja wydaje mi sie mniej problematyczna niz w praypadku swożny starego typu. Jak bedzie z trwałością ? pojeżdże zobacze napisze
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych
No właśnie czy mogę tam coś spier......papier wymieniając samemu na te ułożyskowane czy nie ma tam żadnej regulacjii jak to wygląda w szczegółach 

Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych
Regulujesz tylko docisk łożyska do szalki nie bawisz sie w rozwiercanie tulejek brązowych itp poprostu wybijasz stary swożeń i tulejke brązową. Do kuli wbijasz trzpień z łożyskiem a do obudowy zwrotnicy taką obudowe stalową w której jest zewnętrzna szalka łożyska. Dosunięcie tej szalki regulujesz tak samo podkładkami regulacyjnymi jak w przypadku zwykłych swożni. jest to tak prosta operacja że raczej nie jesteś w stanie tego spitolic. Jedna uwaga regulujesz luz ze zdemontowanymi uszczelniaczami kuli ma być lekko wyczówalny opór !
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych
Dobra oki czyli wystarczy poodkręcać te śrubki z góri i z dołu co trzymają tę kwadratową pokryweczkę i sworznie wyjdą czy też muszę zrzucać koło i piastę i półosie coby się tam dobrać od wewnątrz





Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych
Musisz zdemontować w kolejności następujące elementy: koło, bęben hamulcowy, sprzęgiełka półosi, tarcze hamulcową razem ze szczękami i czopem piasty, następnie wyjmujesz półoś. Odkręcasz uszczelniacze kuli. I teraz są dwie metody dalszego postępowania. 1- odkręcasz kompletną zwrotnice razem z kulą od pochwy mostu bierzesz wszystko na warsztat czyścisz ze starego smaru. Zakręcasz tak przygotowaną zwrotnice w imadle. Odkręcasz "te kwadratowe pokrywki" z dołu i ramie zwrotnicy z góry. Teraz kolej na wymontowanie swożni. Służy do tego specjalny ściągacz który można zastąpić z powodzeniem "ruskim sciągaczem majzel-młot". Wystukujesz obydwa swożnie od wewnątrz na zewnatrz po wybiciu kula oddziela sie od obudowy zwrotnicy. Wypadną lub zostaną przyklejone do swożni dwie podkładki dystansowe które sa nie potrzebne w przypadku montażu swożni na łożyskach. Odkręcasz z imadła obudowe zwrotnicy i przykręcasz teraz samą kule. W otworach w których pracował swożeń znajdują sie tulejki brązowe które nalezy usunąć! Jeszcze raz wszystko czyścisz ze starego smaru. Do kuli nabijasz trzpienie z łożyskami z tym że po wbiciu jednego ustawiasz kule na miejscu w zwrotnicy . Dugi trzpień wbijasz przez otwór w obudowie zwrotnicy (jak nabijesz dwa trzpienie naraz do kuli nie zamontujesz jej później do obudowy zwrotnicy) jak już trzpienie i kula są na odpowiednim miejscu nabijasz szalki łozysk w obudowach stalowych do obudowy zwrotnicy tak żeby doszły do łożysk i wystawały ponad krawędź otworu mniej więcej tyle samo z góry jak i z dołu. Dobierasz odpowiednią ilość podkładek regulacyjnych i np przykręcasz na stałe dolną pokrywke. od góry dobierasz taką ilość podkładek żeby po skręceniu ramienia zwrotnicy na stałe obudowa zwrotnicy obracała sie wzgledem kuli z lekkim oporem. Metoda 2- robisz wszystko na samochodzie tzn nie odkęcasz kuli od pochwy mostu wszystkie inne czynności wykonujesz tak samo jak w imadle
(ja wolałem w imadle) W razie obroienia śrób mocujących kule do pochwy mostu są identyczne jak w wałach napędowych. Montaż w odwrotnej kolejności
polecam też przy tym wymyć dokładnie przeguby półosi i powymieniać uszczelniacz półosi i kuli. Groszowe sprawy a jak jest rozłożone to warto. Przy montażu duża ilość świerzego smaru do przegubu!! jak w którejś kwestji sie myle prosze o poprawe 



czarne matowe "ZUO" z turbodieslem
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych
Jezu dzięki lepiej to nawet na szkoleniu specjalistycznym by nie powiedzieli
Teraz pełna jasność
oprócz wzmianki o dobieraniu podkładek
Czy ilość ich wewnątrz starczy czy muszę kupić osobno










Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych
Dobry sprzedawca części uazowych dołoży kilka sztuk gratis. Ale i tak polecam kupić na zapas około 10 sztuk bo lepiej żeby zostalo niż brakło. Może sie okazać że tyle co masz będzie idealnie, może też braknąć lub zostać kilka sztuk. "Wyjdzie w praniu"
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych
Dobra już wsio wiadomo jeszcze raz dzięki




Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych
Sumaryczna grubość podkładek regulacyjnych powinna być taka sama na górnym i dolnym sworzniu, inaczej przegub wypadnie nieosiowo. Uszczelniacz półosi można wymienić tylko po odkręceniu kuli od mostu, nie jest to zwykły simmering, tylko ustrojstwo w metalowej obudowie, w każdym razie warto przy okazji założyć nowe.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych
To "ustrojstwo" w metalowej obudowie da sie zastąpić simeringiem
Ja zrobilem to w ten sposób że rozmontowałem blaszaną obudowe, wyjołem gumowy element i założyłem tam simering kupiony na wymiar w "rolniku". Zakułem blaszki spowrotem i jest git. Zrobiłem to tylko dlatego że byłem zdesperowany (sobota popołudniu, a w niedziele był zaplanowany wyjazd)

czarne matowe "ZUO" z turbodieslem
Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych
W dawnych, studenckich czasach też podobnie robiłem 

SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych
To ,,ustrojstwo ,, do dostania jest na rynku polskim czy tylko import od towarzyszy





Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych
EDEK:):):):) pisze:To ,,ustrojstwo ,, do dostania jest na rynku polskim czy tylko import od towarzyszy![]()
![]()
![]()
http://moto.allegro.pl/item1118619372_u ... _nowe.html

LJ 70
Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych
To co wkleił Mag to uszczelniacze kuli, a mnie się rozchodziło o uszczelniacze półosi.
Kiedyś kupowałem na alledrogo, popytaj hien, ktoś powinien mieć.
Kiedyś kupowałem na alledrogo, popytaj hien, ktoś powinien mieć.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość