Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Q_baa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 4:24 pm

Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych

Post autor: Q_baa » wt lip 13, 2010 11:54 pm

Witam wszystkich!!!

Stosuje możne ktoś takie sworznie:

http://www.allegro.pl/item1065600285_sw ... magan.html

wiecie czy rzeczywiście dają jakąś różnice??? Jak to wygląda w praktyce??

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych

Post autor: Adampio » śr lip 14, 2010 9:25 am

W praktyce stosuje sworznie z jedną kulką i była wyczuwalna choć nie powalająca różnica po wyrzuceniu zwykłych sworzni

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych

Post autor: uazevo1 » śr lip 14, 2010 9:56 am

Zamontowałem jakieś 2 miesiące temu swożnie na łozyskach jestem z nich bardzo zadowolony zwrotnica nie stawia prawie żadnego oporu podczas gdy luz skasowany jest na zero Regulacja wydaje mi sie mniej problematyczna niz w praypadku swożny starego typu. Jak bedzie z trwałością ? pojeżdże zobacze napisze
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych

Post autor: EDEK:):):):) » śr lip 14, 2010 8:10 pm

No właśnie czy mogę tam coś spier......papier wymieniając samemu na te ułożyskowane czy nie ma tam żadnej regulacjii jak to wygląda w szczegółach :lol:
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych

Post autor: uazevo1 » śr lip 14, 2010 9:53 pm

Regulujesz tylko docisk łożyska do szalki nie bawisz sie w rozwiercanie tulejek brązowych itp poprostu wybijasz stary swożeń i tulejke brązową. Do kuli wbijasz trzpień z łożyskiem a do obudowy zwrotnicy taką obudowe stalową w której jest zewnętrzna szalka łożyska. Dosunięcie tej szalki regulujesz tak samo podkładkami regulacyjnymi jak w przypadku zwykłych swożni. jest to tak prosta operacja że raczej nie jesteś w stanie tego spitolic. Jedna uwaga regulujesz luz ze zdemontowanymi uszczelniaczami kuli ma być lekko wyczówalny opór !
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych

Post autor: EDEK:):):):) » czw lip 15, 2010 7:41 pm

Dobra oki czyli wystarczy poodkręcać te śrubki z góri i z dołu co trzymają tę kwadratową pokryweczkę i sworznie wyjdą czy też muszę zrzucać koło i piastę i półosie coby się tam dobrać od wewnątrz :-? :-? ?? ??
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych

Post autor: uazevo1 » czw lip 15, 2010 10:25 pm

Musisz zdemontować w kolejności następujące elementy: koło, bęben hamulcowy, sprzęgiełka półosi, tarcze hamulcową razem ze szczękami i czopem piasty, następnie wyjmujesz półoś. Odkręcasz uszczelniacze kuli. I teraz są dwie metody dalszego postępowania. 1- odkręcasz kompletną zwrotnice razem z kulą od pochwy mostu bierzesz wszystko na warsztat czyścisz ze starego smaru. Zakręcasz tak przygotowaną zwrotnice w imadle. Odkręcasz "te kwadratowe pokrywki" z dołu i ramie zwrotnicy z góry. Teraz kolej na wymontowanie swożni. Służy do tego specjalny ściągacz który można zastąpić z powodzeniem "ruskim sciągaczem majzel-młot". Wystukujesz obydwa swożnie od wewnątrz na zewnatrz po wybiciu kula oddziela sie od obudowy zwrotnicy. Wypadną lub zostaną przyklejone do swożni dwie podkładki dystansowe które sa nie potrzebne w przypadku montażu swożni na łożyskach. Odkręcasz z imadła obudowe zwrotnicy i przykręcasz teraz samą kule. W otworach w których pracował swożeń znajdują sie tulejki brązowe które nalezy usunąć! Jeszcze raz wszystko czyścisz ze starego smaru. Do kuli nabijasz trzpienie z łożyskami z tym że po wbiciu jednego ustawiasz kule na miejscu w zwrotnicy . Dugi trzpień wbijasz przez otwór w obudowie zwrotnicy (jak nabijesz dwa trzpienie naraz do kuli nie zamontujesz jej później do obudowy zwrotnicy) jak już trzpienie i kula są na odpowiednim miejscu nabijasz szalki łozysk w obudowach stalowych do obudowy zwrotnicy tak żeby doszły do łożysk i wystawały ponad krawędź otworu mniej więcej tyle samo z góry jak i z dołu. Dobierasz odpowiednią ilość podkładek regulacyjnych i np przykręcasz na stałe dolną pokrywke. od góry dobierasz taką ilość podkładek żeby po skręceniu ramienia zwrotnicy na stałe obudowa zwrotnicy obracała sie wzgledem kuli z lekkim oporem. Metoda 2- robisz wszystko na samochodzie tzn nie odkęcasz kuli od pochwy mostu wszystkie inne czynności wykonujesz tak samo jak w imadle :)21 (ja wolałem w imadle) W razie obroienia śrób mocujących kule do pochwy mostu są identyczne jak w wałach napędowych. Montaż w odwrotnej kolejności :)2 polecam też przy tym wymyć dokładnie przeguby półosi i powymieniać uszczelniacz półosi i kuli. Groszowe sprawy a jak jest rozłożone to warto. Przy montażu duża ilość świerzego smaru do przegubu!! jak w którejś kwestji sie myle prosze o poprawe 8)
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych

Post autor: EDEK:):):):) » pt lip 16, 2010 9:12 pm

Jezu dzięki lepiej to nawet na szkoleniu specjalistycznym by nie powiedzieli :)21 :)21 :)21 Teraz pełna jasność 8) oprócz wzmianki o dobieraniu podkładek :-? Czy ilość ich wewnątrz starczy czy muszę kupić osobno :( :( ?? ??
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych

Post autor: uazevo1 » pt lip 16, 2010 9:49 pm

Dobry sprzedawca części uazowych dołoży kilka sztuk gratis. Ale i tak polecam kupić na zapas około 10 sztuk bo lepiej żeby zostalo niż brakło. Może sie okazać że tyle co masz będzie idealnie, może też braknąć lub zostać kilka sztuk. "Wyjdzie w praniu"
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych

Post autor: EDEK:):):):) » sob lip 17, 2010 8:32 am

Dobra już wsio wiadomo jeszcze raz dzięki :)21 :)21 8)
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych

Post autor: Didymos » ndz lip 18, 2010 9:24 am

Sumaryczna grubość podkładek regulacyjnych powinna być taka sama na górnym i dolnym sworzniu, inaczej przegub wypadnie nieosiowo. Uszczelniacz półosi można wymienić tylko po odkręceniu kuli od mostu, nie jest to zwykły simmering, tylko ustrojstwo w metalowej obudowie, w każdym razie warto przy okazji założyć nowe.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych

Post autor: uazevo1 » ndz lip 18, 2010 10:14 am

To "ustrojstwo" w metalowej obudowie da sie zastąpić simeringiem :)2 Ja zrobilem to w ten sposób że rozmontowałem blaszaną obudowe, wyjołem gumowy element i założyłem tam simering kupiony na wymiar w "rolniku". Zakułem blaszki spowrotem i jest git. Zrobiłem to tylko dlatego że byłem zdesperowany (sobota popołudniu, a w niedziele był zaplanowany wyjazd)
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych

Post autor: Didymos » ndz lip 18, 2010 11:48 am

W dawnych, studenckich czasach też podobnie robiłem :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych

Post autor: EDEK:):):):) » ndz lip 18, 2010 9:47 pm

To ,,ustrojstwo ,, do dostania jest na rynku polskim czy tylko import od towarzyszy :o :o :( :-?
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych

Post autor: Mag69 » ndz lip 18, 2010 10:13 pm

EDEK:):):):) pisze:To ,,ustrojstwo ,, do dostania jest na rynku polskim czy tylko import od towarzyszy :o :o :( :-?

http://moto.allegro.pl/item1118619372_u ... _nowe.html

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych

Post autor: Didymos » pn lip 19, 2010 10:04 am

To co wkleił Mag to uszczelniacze kuli, a mnie się rozchodziło o uszczelniacze półosi.
Kiedyś kupowałem na alledrogo, popytaj hien, ktoś powinien mieć.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sworznie zwrotnic na łożyskach stożkowych

Post autor: Mag69 » pn lip 19, 2010 10:13 am

LJ 70

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość