Pasowanie synchronizatorów.

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Pasowanie synchronizatorów.

Post autor: zippo68 » wt lip 06, 2010 4:50 pm

Jak pisze mądra książka, synchronizatory mają być pasowane na stożkach 0,8-1,25mm.
Mam pytanie, macie jakiś sprawdzony sposób na ich dopasowanie? Może na paście do szlifowania zaworów? Bo jakoś inny sposób nie przychodzi mi do głowy, a mam do zebrania około 3mm. :o
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Pasowanie synchronizatorów.

Post autor: EDEK:):):):) » wt lip 06, 2010 7:49 pm

O psia kość to mój kupiłem kompletny i tak założyłem nie wiedząc że tak trzeba spasowywać :-? :-? :-?
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Pasowanie synchronizatorów.

Post autor: zippo68 » wt lip 06, 2010 8:30 pm

EDEK:):):):) pisze:O psia kość to mój kupiłem kompletny i tak założyłem nie wiedząc że tak trzeba spasowywać :-? :-? :-?
Ja kupiłem nowe łożyska, wałek sprzęgłowy, główny i wszystkie koła wraz z przesuwką i synchronizatorami. Koło trzeciego biegu przysłali inne prawdopodobnie ze skrzyni w pełnej synchronizacji, a łożysko dwurzędowe - jedyne ruskie jakie kupiłem /bo innego producenta było niedostępne/ jest felerne :)3 Jutro odsyłka z powrotem. Reduktor po remoncie już czeka, a ja stoję z robotą i się fqrwiam
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: Pasowanie synchronizatorów.

Post autor: uazevo1 » śr lip 07, 2010 4:57 pm

zippo68 pisze:
EDEK:):):):) pisze:O psia kość to mój kupiłem kompletny i tak założyłem nie wiedząc że tak trzeba spasowywać :-? :-? :-?
Ja kupiłem nowe łożyska, wałek sprzęgłowy, główny i wszystkie koła wraz z przesuwką i synchronizatorami. Koło trzeciego biegu przysłali inne prawdopodobnie ze skrzyni w pełnej synchronizacji, a łożysko dwurzędowe - jedyne ruskie jakie kupiłem /bo innego producenta było niedostępne/ jest felerne :)3 Jutro odsyłka z powrotem. Reduktor po remoncie już czeka, a ja stoję z robotą i się fqrwiam
FAG ma dostępne w oferce łozysko dwurzędowe ja takie kupiłem. Rowek ustalający tajemnym sposobem wykonał tokaż i po problemie :)2
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Pasowanie synchronizatorów.

Post autor: zippo68 » śr lip 07, 2010 8:33 pm

uazevo1 pisze: Rowek ustalający tajemnym sposobem wykonał tokaż i po problemie :)2
Łożysko 3207 jest do dostania bezproblemowo nawet polskie z Kraśnika za aż 11,-netto, ale żeby tokarz wytoczył rowek musi mieć płytkę tej szerokości, ponieważ standardowy nóż łożyska nie złapie. Odwiedziłem pięciu fachmanów i wszyscy rozkładali ręce. Trzeba by zakupić płytkę a to koszt około 80,- a w Tarmocie mają po 45,- z tym, że przyszło zjebanane :)3 , ale jutro ma dojść dobre. O ile ruskie można takim nazwać :)18
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: Pasowanie synchronizatorów.

Post autor: uazevo1 » śr lip 07, 2010 8:48 pm

Mój nadworny tokaż nie przepłaca na technologie :)21 Rowek wykonal przy pomocy tokarki i specjalnie rodobionego uchwytu pod małą szlifierke grawerską. zużył na to 3 ciękie kamienne tarczki szlifierskie. twierdził że to dosyć powszechna modyfikacja łozysk do skrzyń biegów. Skasował mnie na 10,- a łozysko kosztowało 95,- a w sumie wszystkie łożyska do skrzyni i reduktora niecałe 700,- :)21
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Pasowanie synchronizatorów.

Post autor: zippo68 » śr lip 07, 2010 9:49 pm

uazevo1 pisze:a w sumie wszystkie łożyska do skrzyni i reduktora niecałe 700,- :)21
No toś pięknie utopił kasiorę.
Tu masz cennik łożysk w cenach netto. Realizują też sprzedaż wysyłkową.
http://www.rakandroll.pl/Oferta
Reduktor
6306 N - 4szt
6307 - 1szt
NJ 305 - 1szt
Skrzynia
6305 - 1szt - wałek pośredni
6306 N - 1szt - wałek pośredni
6208 N - 1szt - wałek sprzęgłowy
3207 - 1szt-niestety nie mają z rowkiem osadczym/wałek główny/
Bosze ile by to było gorzały za tą różnicę w cenie :)21
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: Pasowanie synchronizatorów.

Post autor: uazevo1 » czw lip 08, 2010 2:37 pm

zippo68 pisze:
uazevo1 pisze:a w sumie wszystkie łożyska do skrzyni i reduktora niecałe 700,- :)21
No toś pięknie utopił kasiorę.
Tu masz cennik łożysk w cenach netto. Realizują też sprzedaż wysyłkową.
http://www.rakandroll.pl/Oferta
Reduktor
6306 N - 4szt
6307 - 1szt
NJ 305 - 1szt
Skrzynia
6305 - 1szt - wałek pośredni
6306 N - 1szt - wałek pośredni
6208 N - 1szt - wałek sprzęgłowy
3207 - 1szt-niestety nie mają z rowkiem osadczym/wałek główny/
Bosze ile by to było gorzały za tą różnicę w cenie :)21
Było by gorzały sporo, ale z doświadczenia wiem że są łożyska i łożyska ja postawiłem na jakoś żebym tam nie musial kilka lat zaglądać. A powodem wymiany było rozpadnięte łożysko na wałku sprzęgłowym. Szalka zewnętrzna pękła wzdłużnie na puł i wszystko wpadło do skrzyni. Inne łożysko było w końcowej fazie rozpadu (brak wianka) a wszystkie opisane jako made in Poland. Tylko dwurzędowe produkcji cccp. Decyzje o wyborze łożysk firmy FAG podjąłem ze względu że są to elementy stosowane na pierwszy montaż w skrzyniach biegów i innych tego typu urządzeniach wiodących marek. Jakość przede wszystkim
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

Awatar użytkownika
Hugon
 
 
Posty: 191
Rejestracja: czw cze 25, 2009 7:16 pm
Lokalizacja: Zakrzewo/Poznań

Re: Pasowanie synchronizatorów.

Post autor: Hugon » pn sie 02, 2010 5:59 pm

ja zakładam synchronizatory bez szlifowania i działa bez problemu najlepsze no i oryginale są takie na których jest nabita zielona pieczątka a one są takie mocno świecące.
Był Parch 160 3.3td 3" Cybuch , 33" Sahara
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6

Awatar użytkownika
Hugon
 
 
Posty: 191
Rejestracja: czw cze 25, 2009 7:16 pm
Lokalizacja: Zakrzewo/Poznań

Re: Pasowanie synchronizatorów.

Post autor: Hugon » pn sie 02, 2010 6:01 pm

poza tym jest parę rodzajów główna różnica jest w układzie zębów i szerokości.
Był Parch 160 3.3td 3" Cybuch , 33" Sahara
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość