udane MODYFIKACJE

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: CrOOchy » pt sie 13, 2010 8:33 pm

a dlaczego dajecie takie wynalazki w stylu krzyżak i taka guma, dużo bezpieczniejsze dla całego układu jest konstrukcja z 2 krzyżakami, i nie ma problemu z kompensacją
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: Balu-Balu » pt sie 13, 2010 9:39 pm

Dwa krzyżaki zajmują więcej miejsca. Reduktor i tak dużo zbliżył się do paki :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: CrOOchy » sob sie 14, 2010 10:08 am

co prawda nie przemawia do mnie ten argument, no ale ok niech bedize :)21
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: Balu-Balu » sob sie 14, 2010 10:50 am

Jak dasz dwa krzyżaki to musisz też pomieścić wielowypust. Guma załatwia temat krzyżaka i wielowypustu. :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: vandall1 » sob sie 14, 2010 10:46 pm

CrOOchy pisze:a dlaczego dajecie takie wynalazki w stylu krzyżak i taka guma, dużo bezpieczniejsze dla całego układu jest konstrukcja z 2 krzyżakami, i nie ma problemu z kompensacją
Konstrukcja z dwoma krzyżakami i wielowypustem bezpieczniejsza? :o
Dokładnie jest tak jak BB napisał:jezeli mamy dobrze wycentrowany wstepnie układ skrzynia-reduktor,to guma da radę.Skompensuje również niewielkie zmiany długości.
W przeszłości,kiedy jeszcze zajmowałem sie uazami,zrobiłem też wałek posredni na dwóch gumach.O ile pamiętam pojawiały się wibracje przy pewnych predkościach obrotowych.Nie rozpracowywałem wtedy dalej tego zagadnienia-moze warto nad tym popracować/wyważanie/.Taki wałek jest bezobsługowy i lżejszy od klasycznego,choć wymaga innego /trójkatnego/ wejścia na reduktor.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: zippo68 » wt gru 07, 2010 5:42 pm

Ktoś kiedyś pytał o dostępność korków spustowych skrzynia/reduktor z magnesem.
Dzisiaj właśnie je zrobiłem.
Magnes neodymowy/tani jak barszcz, przesyłka to już inna sprawa/ zapodaję fotę
bo link pewnikiem wygaśnie http://allegro.pl/magnes-neodymowy-14x7 ... 75973.html

Obrazek

Obrazek

Wiercimy dziurkę gwintujemy i zakręcamy na kleju, lub jakimś uszczelniaczu.

Gotowy produkt.

Obrazek

Po spuszczeniu oleju zakręciłem korek, zalałem skrzynię ropą, przejechałem się około 100m. Następnie spuściłem ją, i na korku jeszcze znajdowało się to:

Obrazek

Wiadomo powszechnie, że skrzynia w tym wozie jest daleka od ideału, ale przynajmniej można dać trochę ulgi łożyskom i synchronizatorom, bo przez te opiłki to one właśnie dostają najbardziej w dupę.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

bialy bil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: sob maja 14, 2011 12:51 pm

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: bialy bil » ndz cze 19, 2011 9:33 am

http://moto.allegro.pl/uaz-496-4x4-siln ... 21029.html znalezione na allegro no ale przynajmniej SILNY JEST !! !! !! !! !! !! !!

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: jarekstryszawa » ndz cze 19, 2011 12:02 pm

I oszczędny zarazem...
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: vandall1 » czw cze 23, 2011 12:04 pm

A czy ten szary rurociąg z przodu to jakś dodatkowa chłodnica jest :roll: ?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
msmfoto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: pn sie 01, 2011 11:26 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: msmfoto » pn sie 01, 2011 11:48 am

Hej. Mam pytanie, mam silnik od voyagera 3,3l V6 i mysle go wmontować do uaza, jakieś porady? Chodzi mi głównie o podpowiedź gdzie można wykombinować przejście między silnikiem a skrzynią, tak zeby to zgrac. Pozdrawiam

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: wieprzowina » pn sie 01, 2011 12:35 pm

zadawanie takich pytań dyskwalifikuje czyjąkolwiek wiarę w powodzenie projektu

Awatar użytkownika
Sztanca
Posty: 433
Rejestracja: czw cze 19, 2008 11:48 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: Sztanca » pn sie 01, 2011 12:41 pm

:lol: :)2

poszukaj mechanika w okolicy, który ma wiedzę i praktykę w takich imprezach. bo to nie jest zadanie dla zwykłego warsztatu
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach

Awatar użytkownika
msmfoto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: pn sie 01, 2011 11:26 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: msmfoto » śr sie 03, 2011 1:12 pm

Chcę być jak Słodowy:)

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: Adampio » śr sie 03, 2011 1:35 pm

msmfoto pisze:Chcę być jak Słodowy:)
No to na co czekasz? Zrób rysunek obudowy sprzęgła i daj na warsztat. A jak tak zupełnie jak Słodowy to na kurs frezerski, potem kup/wynajmij sobie frezarkę i działaj

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: vandall1 » śr sie 03, 2011 10:53 pm

msmfoto pisze:Hej. Mam pytanie, mam silnik od voyagera 3,3l V6 i mysle go wmontować do uaza, jakieś porady? Chodzi mi głównie o podpowiedź gdzie można wykombinować przejście między silnikiem a skrzynią, tak zeby to zgrac. Pozdrawiam
Jeżeli to poważny pomysł,to musisz się liczyc z dużymi kosztami-o ile wiem nic gotowego nie istnieje i trzeba tworzyć od nowa.Mozemy rozpracować ten temat na PW.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
msmfoto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: pn sie 01, 2011 11:26 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: msmfoto » czw sie 04, 2011 1:06 pm

hm, rysunek powiadasz i mówicie ze nic nie ma, no to mam zajęcie na zbliżające sie zimowe wieczory, teraz jeszcze przyszlo mi do głowy że całą elektronikę silnika trzeba by porządnie zabezpieczyć, bo się suw zrobi

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: Adampio » czw sie 04, 2011 11:33 pm

Zabezpieczenie elektroniki to mały pikuś wobec zakresu precyzyjnych robót mechanicznych jakie przed Tobą stoją. Jak chcesz mieć ich przedsmak to wyjmij oryginalny silnik i wstaw (na dźwigu) w jego miejsce tego Voyagera. Zobaczysz czy on w ogóle tam pasuje, np czy się mieści po maską, czy miska olejowa nie koliduje z główką przedniego mostu itp. itd.

Awatar użytkownika
Marcin_75
Posty: 575
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Mazury
Kontaktowanie:

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: Marcin_75 » pt sie 05, 2011 10:27 pm

Noooo, i zobacz takie niuanse jak to po której stronie jest wydech, czy rozrusznik nie koliduje z wałem, etc :)

Potem już z górki - dorobić flansze na skrzynię, łapy do ramy przyspawać, zrobić nową chłodnicę, wstawić pompę do zbiornika, rozprowadzić wiązkę, zamontować gdzieś komputer, strzelić ze sprzęgła, zmielić most :)21 :)21 :)21
Pozdrawiam!
Marcin

Awatar użytkownika
msmfoto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: pn sie 01, 2011 11:26 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: msmfoto » sob sie 06, 2011 7:05 am

Silnik w miarę pasuje, trzeba dospawać łapy, co do wydechu to wychodzi z obu stron, więc może wypuścić go pod progami, można też pionowo przy przedniej szybie z klapkami :) , ale to będzie kolidowało z kładzeniem szyby. Przy okazji poznałem stan blacharki. Chce go całego rozebrać, oczyścić i pomalować. Duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuużo pracy mnie czeka.

dzikigor
 
 
Posty: 154
Rejestracja: wt paź 21, 2003 12:12 pm
Lokalizacja: tychy

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: dzikigor » sob sie 06, 2011 12:25 pm

:roll: Dużoooo to mało powiedziane ja swojego reanimowałem 6lat (wszystko rozebrane na atomy+inny silnik i skrzynia :)21 ) ale pracowałem przy nim tylko w czasie wolnym no :)12 a i u mnie załamka psychy przyszła po 3 latach
UAZ z 2.5tdi na pokładzie

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: wieprzowina » pn sie 08, 2011 9:38 am

msmfoto pisze:.... Duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuużo pracy mnie czeka.
dodałbym "bezsensownej" :)21

kup coś co jeździ i ciesz się życiem

Awatar użytkownika
Gocu
Posty: 486
Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
Kontaktowanie:

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: Gocu » sob sie 13, 2011 10:07 pm

Z tym silnikiem, to ja bym już wolał założyć 2.9 od Forda. Przynajmniej już ktoś to robi. A z tym Voyagerem to może być dziwnie ;)
Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ

Awatar użytkownika
tomaszb2
 
 
Posty: 247
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 3:35 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontaktowanie:

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: tomaszb2 » śr sie 24, 2011 9:09 am

Ja nie wiem czemu wyrzucacie oryginalne silniki Uaza zwłaszcza jak ktoś ma już na okrągłych kolektorach bo reszta podzespołów i tak nie zniesie więcej niż 100 KM. :)18 Poza tym tylko oryginał robi pyr pyr :)21 a czasem i prych prych i kich :D

ale każdy robi co mu pasuje wolny kraj :wink:

Miłego mielenia :D
Tomek

Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!! :)23

Awatar użytkownika
Gocu
Posty: 486
Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
Kontaktowanie:

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: Gocu » śr sie 24, 2011 9:15 am

Żeby były mniej kłopotliwe i paliwożerne :)21
Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ

Awatar użytkownika
tomaszb2
 
 
Posty: 247
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 3:35 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontaktowanie:

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: tomaszb2 » śr sie 24, 2011 9:37 am

Gocu pisze:Żeby były mniej kłopotliwe i paliwożerne :)21

Paliwożerne to w terenie zawsze auto będzie może nieco mnie niż Uaz a co do kłopotliwości to jak to powiedział kolega z forum
cytuje:

Im większa zmota tym dalej trzeba iść po traktor :)21

A ja za swój orginal to za 50 lat wezmę kasy że ho ho :)21

i pojadę na wczasy do Bułgarii :)23

Powodzenia w przeróbkach chłopaki!! :D
Tomek

Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!! :)23

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość