wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

ADACH
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pt lip 22, 2011 10:19 pm

wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: ADACH » ndz wrz 04, 2011 7:35 pm

co sadzicie o tej robocie ? może ktoś to robił ? kolega mowił że wszystko pasuje - jak się spisuje w terenie ? lepiej andoria z turbiną czy bez ? dzięki z góry

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: klucz13 » ndz wrz 04, 2011 8:07 pm

ADACH pisze:co sadzicie o tej robocie ?
Ciężka i niewdzięczna
ADACH pisze: może ktoś to robił ?
na pewno
ADACH pisze: kolega mowił że wszystko pasuje
Tuskus parszywus i Kaczorus oszołomus nie takie rzeczy gadają
ADACH pisze: jak spisuje
Nie uogólniaj tam są też panie
ADACH pisze:co lepiej andoria z turbiną czy bez ?
Co masz po ręką
ADACH pisze: dzięki z góry
Bardzo proszę
Było zylion razy
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: jarekstryszawa » ndz wrz 04, 2011 8:29 pm

Wiedziałem, że zaraz się zacznie...
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
chmieleś
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: śr paź 08, 2008 10:46 pm
Lokalizacja: Janowiec Wlkp / Poznań / Kórnik

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: chmieleś » ndz wrz 04, 2011 10:06 pm

To prawda sporo informacji na forum poszukaj. Ja mam 4C90 i myślę o turbinie bądź zmianą jednostki na mocniejszą. Zależy do czego potrzebujesz UAZ-a. Jak już tylko turbo. pozdrawiam
UAZ 31512 2.9v6/35x11,5x16

ADACH
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pt lip 22, 2011 10:19 pm

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: ADACH » pn wrz 05, 2011 10:23 am

sam przerabiałeś ? mozesz napisać co trzeba zmieniać ?

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: EDEK:):):):) » pt wrz 09, 2011 8:22 pm

Jak mi sił starczy to ci opiszę co i jak 8) ale jutro oki ??
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Stifan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: czw wrz 15, 2011 12:42 am

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: Stifan » czw wrz 15, 2011 12:55 am

Mam pytanie czy Uaz z silnikiem Andoria 4C90 wymaga przeróbek jeżeli chcemy zrobić swap na 4CT90, 4CTi90-1BE6 czy 4CTi90-1BE? Czy te silniki różnią się gabarytami?

Awatar użytkownika
chmieleś
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: śr paź 08, 2008 10:46 pm
Lokalizacja: Janowiec Wlkp / Poznań / Kórnik

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: chmieleś » czw wrz 15, 2011 7:27 am

Nie to są te same silniki gabarytowo. Różnice to kolektor dolotowy turbina i pompa wtryskowa. Taki swap robił chyba jak dobrze pamiętam zippo68 .
UAZ 31512 2.9v6/35x11,5x16

Awatar użytkownika
chmieleś
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: śr paź 08, 2008 10:46 pm
Lokalizacja: Janowiec Wlkp / Poznań / Kórnik

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: chmieleś » czw wrz 15, 2011 8:33 am

Pisze zaraz zanim mnie poprawią. Kolektor wydechowy również przecież turbinka musi na czymś wisieć :wink:

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: wieprzowina » pt wrz 16, 2011 7:44 am

różnic jest więcej

Awatar użytkownika
chmieleś
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: śr paź 08, 2008 10:46 pm
Lokalizacja: Janowiec Wlkp / Poznań / Kórnik

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: chmieleś » pt wrz 16, 2011 11:52 am

Miałem na myśli najbardziej znaczące różnice w budowie pod kontem przekładki i gabarytów tych silników 4C90 na 4CT90. Przekładka jest możliwa bez problemu. Skoro zacząłeś że jest ich więcej to napisz od razu żeby poszerzyć odpowiedz. „różnic jest więcej” jest mało konkretną odpowiedzią.
UAZ 31512 2.9v6/35x11,5x16

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: zippo68 » sob wrz 17, 2011 7:24 am

Aby założyć silnik 4C90, który latał w Lublinie należy:
-założyć osłonę sprzęgła /dzwon/ z Żuka diesel
-sprzęgło Żuk diesel
-odwrócić miskę olejową i smok pompy
-skroić ścianę grodziową, lub aby tego uniknąć założyć kolektor wydechowy z 4CT90 /otrzymujemy wtedy boczny wylot spalin, podobnie jak w silniku oryginalnym/
-przeróbka rury wydechowej
-dorobić łapy silnika, lub zakupić oryginały w Andrychowie
-poduszki z BMW E34 lub Lublin
-poduszki pod skrzynię ze Skody 120-silnikowe /mniejsze drgania na budzie/
-przerobić cięgno gazu
-zmiana filtra powietrza /ja zastosowałem suchy ze starego Renault Trafic/
-założyć linkę sprzęgła z Lublina lub zostawić oryginalny wysprzęglik, ale należy go odwrócić co się wiąże z dorobieniem dodatkowego mocowania i założeniem przewodu miękkiego z hamulca przedniego koła
-przerobić układ paliwowy /powrót nadmiaru do baku/
-węże układu chłodzenia i zasilania nagrzewnicy
-zlikwidować wisko i założyć wiatrak elektryczny /choć niekoniecznie-jak kto woli/
-dorobić mocowanie i zastosować czujnik temp. do włączania wentylatora
-pogrzebać w elektryce /świece żarowe, alternator z wbudowanym regulatorem, siłownik gaszenia silnika na pompie wtryskowej, wymienić kabel masowy aku, oraz plusowy na rozrusznik-większe przekroje/

Teraz swap z 4C90 na 4CT90.
Wszystko tak samo j.w. tylko:
-bezdyskusyjnie trzeba ciąć gródź, bo inaczej nie da się wyprowadzić rury wydechowej
-koło zamachowe, tarcza i docisk z 4C90-jedni tak jeżdżą i twierdzą, że jest ok. Ja też tak twierdziłem przez rok 8) potem tarcza i docisk nie wytrzymała/a miałem oryginał Kożuchów nówka sztuka/ Sprzęgło zaczęło zrywać przy ruszaniu, a w dalszej kolejności nastąpiło tzw. zjawisko młotkowania skrzyni /podczas jazdy słychać było cykliczne metaliczne stuki/docisk okazał się za słaby i tarcza strzelała na sprężynach. Nie jest to odosobniony przypadek kolega Piter69A wykończył na takim zestawie dwie tarcze.
Dlatego, aby uniknąć takich niespodzianek należy:
-zostawić zamach i docisk z 4CT90 /pamiętając o tym, żeby docisk był pod skrzynie lublinowską Tczew, ponieważ ten pod skrzynię Kia jest płytszy.
-zastosować tuleję z łożyskiem z Uaz-a tylko trzeba założyć kołnierz łożyska /ślizg/ z Lublina, aby zniwelować różnicę w odsadzeniu
Teraz tarcza. Nie podejdzie z Żuka bo za mała, nie podejdzie też Tczew i Kia bo są inne wielowpusty.
Zakładamy zatem ośmiosprężynową tarczę z Uaz-a po wcześniejszym przetoczeniu jej do odpowiedniego wymiaru i wtedy wszystko pięknie pracuje. Pragnę w tym miejscu podziękować koledze Piter69A za uzyskane informacje co do w/w przeróbki.

Jeżeli chodzi o różnice w silnikach 4C90 a 4CT90 to gabarytowo się nie różnią. Wyciągamy jeden i zakładamy drugi.
Są za to różnice w samym 4CT90 i nowszych.
Występują różne turbiny, kolektory ssące, pompy wtryskowe, i co za tym idzie wtryski, jest alternator na pasek wieloklinowy, EGR, intercooler, różne węże w układzie chłodzenia, przekaźniki świec żarowych itd.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: wieprzowina » sob wrz 17, 2011 10:47 am

zippo68 pisze:....Są za to różnice w samym 4CT90 i nowszych.
Występują różne turbiny, kolektory ssące, pompy wtryskowe, i co za tym idzie wtryski, jest alternator na pasek wieloklinowy, EGR, intercooler, różne węże w układzie chłodzenia, przekaźniki świec żarowych itd.
A np tryskacze olejowe? Nie pamiętam czy korbowody, tłoki i wał nie były wzmacniane.

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: zippo68 » sob wrz 17, 2011 1:12 pm

Dysze olejowe schładzające denko tłoka oczywiście są, ale tylko w silniku TD w wolnossącym już nie. Tak samo nie wspomniałem o tym, że wałek rozrządu też jest inny ponieważ zmieniła się vacu pompa i ma inny napęd. Można jeszcze dodać, że nie pasuje alternator z wolnossącego, ponieważ jest inny odlew bloku, zmieniona jest obudowa termostatu bo wlot jest inaczej umiejscowiony. Znalazło by się jeszcze parę drobiazgów, ale na już to wszystkiego nie pamiętam.
Jednakże nie jest tu mowa o dołożeniu turbiny do 4C90, bo to jest niewykonalne, ze względu na wewnętrzną konstrukcję silnika, ale o przełożeniu samych silników 4C90>4CT90, co nie nastręcza większych kłopotów. Gabarytowo pasują.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: wieprzowina » sob wrz 17, 2011 4:59 pm

zippo68 pisze:...
Jednakże nie jest tu mowa o dołożeniu turbiny do 4C90, bo to jest niewykonalne, ze względu na wewnętrzną konstrukcję silnika, ....
a chłopaki wyżej pisały że to takie proste... :)21
... Różnice to kolektor dolotowy turbina i pompa wtryskowa. Taki swap robił chyba jak dobrze pamiętam zippo68 .

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: klucz13 » sob wrz 17, 2011 8:29 pm

zippo68 pisze: -skroić ścianę grodziową, lub aby tego uniknąć założyć kolektor wydechowy z 4CT90 /otrzymujemy wtedy boczny wylot spalin, podobnie jak w silniku oryginalnym/ Nic nie ciąć, przespawać kolektor i po krzyku

-dorobić łapy silnika, lub zakupić oryginały w Andrychowie przespawać 1 łapę reszta pasi
-poduszki z BMW E34 lub Lublin zostawić uazowe
-poduszki pod skrzynię ze Skody 120-silnikowe /mniejsze drgania na budzie/zostawić uazowae

-zmiana filtra powietrza /ja zastosowałem suchy ze starego Renault Trafic/ filtr z lublina i łatwo dorobić snokler do niego


.
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: Adampio » czw wrz 29, 2011 10:35 pm

Panowie, czy poza Rybnikiem można zobaczyć i osłuchać gdzieś bliżej Warszawy UAZ-a z Andorią?

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: zippo68 » czw wrz 29, 2011 10:51 pm

Adampio pisze:Panowie, czy poza Rybnikiem można zobaczyć i osłuchać gdzieś bliżej Warszawy UAZ-a z Andorią?
Taaak. Możesz nawet teraz nie wychodząc z domu posłuchać mojego. :D
http://www.youtube.com/watch?v=sia5JCpZEQg
I poprzedniego wolnossącego też
http://www.youtube.com/watch?v=KDxNPPh6 ... re=related
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: Adampio » czw wrz 29, 2011 11:49 pm

zippo68 pisze:Taaak. Możesz nawet teraz nie wychodząc z domu posłuchać mojego. :D
Twojego chętnie bym zobaczył i przejechał się nawet jako pasażer tyle, że daaaleko.
Jak zdechnie obecny silnik to mam dwie drogi: remont Wołgi (stoi sobie sobie taki kompletny silniczek w piwnicy, który niestety ostatnie 4 lata przestał pod chmurką w UAZ-ie, bez palenia a nawet bez krecenia korbą) lub jakaś Andoria.
Problemem jest, że się totalnie nie znam się na dyzlach, a tym samym boję się wynalazków Herr Rudolfa. Nigdy nawet nie prowadziłem żadnego automobila "w dyzlu" :( . Za to w Usanii jeździlem benzynowcami nawet 6 litrowymi i znakomicie rozumiem ich brak zrozumienia dla diesli :-)

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: tiger » czw paź 06, 2011 9:38 pm

Ja mialem andorie w Gazie i jesli chodzi o uzytkowanie to naprawde super silnik jesli chodzi o TD. Z samego silnika opsula mi sie tylko pompka ta wstepna ale nowa w sklepie kosztowala 150zł i raz rozlecialy sie sprezyny w tarczy sprzegla. U mnie motor lekko nie mial. Raz zatankowalem go tak woda ze zaczela mieszanine oleju z woda wyrzucac bagnetem i po wymianie oleju chodzil dalej jak zloto. W zimie zero problemow z odpalaniem, jezdzi na wszystkim co ma olej w nazwie. Jak masz jakies pytania albo bedziesz potrzebowal dzwon od Żuka diesla to pisz na priva.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: Adampio » czw paź 06, 2011 10:27 pm

tiger pisze:Ja mialem andorie w Gazie
Skąd ten czas przeszły? :)

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: tiger » pt paź 07, 2011 11:02 am

Silnik sprzedalem bo chcialem juz cos mocniejszego a Gazik spłonoł razem z moim warsztatem.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

bibol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: sob lut 16, 2008 12:07 am
Lokalizacja: Olsztyn Warmia

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: bibol » sob paź 08, 2011 9:22 pm

Witam.Najprościej i bez problemów z częściami, kupić Żuka diesla. A bywają w dobrych (tanich) pieniądzach. Wtedy hulaj dusza. Z dawcy wybierasz co ci potrzebne, nie myślisz jak przerobić elektrykę ( np.grzanie świec) tylko gdzie ją zamocować. Przy okazji możesz pomierzyć ciśnienia silnika, a nie zadawać retoryczne pytania typu " panie czy on na pewno dobry",patrząc na silnik stojący od kilku lat w szopce i od tyluż nie odpalany.Bo jakiej odpowiedzi możesz się spodziewać? Wszystko podane jak na tacy. Wtedy to sama przyjemność. A tak to tylko kursujesz między szrotem a garażem, bo to zawsze jakiejś duperelki brakuje i rzeźbisz jak w g....e. Duuużo mniej stresu. A po zakończeniu przeszczepu to co z Żuka pozostanie, plus stary silnik z Uaza ( o ile do czegoś się nie przyda lub nie sprzedasz na części) oddajesz na złom i jeszcze kilka złotych ci zapłacą, co złagodzi koszty przekładki . Ty dostaniesz kwit na wyrejestrowanie dawcy i cieszysz się z nowej zabawki jak dziecko. Jednakowoż wszystko to pod warunkiem ,że wystarczy Ci Andoria bez turbo. Pozdrawiam.

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: Adampio » sob paź 08, 2011 9:39 pm

tiger pisze:Gazik spłonoł razem z moim warsztatem.
Wyrazy szczerego współczucia. Pamiętam do dzis jak odchorowałem pożar pod maską UAZ-a (do dziś nie wiem z jakiego powodu) i ile czasy mi zeszło na odtworzenie popalonej instalacji elektrycznej :o

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: Adampio » sob paź 08, 2011 9:51 pm

bibol pisze:pod warunkiem ,że wystarczy Ci Andoria bez turbo
No własnie, jak sie ma z punktu widzenia użytkownika bez żadnego zacięcia sportowego średnio zajeżdżony silnik od UAZ (benznyniak) do Andorii bez turbo?
Bo Żuki diesle naprawdę tanio chodzą.
Ostatnio zmieniony sob paź 08, 2011 9:57 pm przez Adampio, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości