wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Moderator: Student
wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
co sadzicie o tej robocie ? może ktoś to robił ? kolega mowił że wszystko pasuje - jak się spisuje w terenie ? lepiej andoria z turbiną czy bez ? dzięki z góry
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Ciężka i niewdzięcznaADACH pisze:co sadzicie o tej robocie ?
na pewnoADACH pisze: może ktoś to robił ?
Tuskus parszywus i Kaczorus oszołomus nie takie rzeczy gadająADACH pisze: kolega mowił że wszystko pasuje
Nie uogólniaj tam są też panieADACH pisze: jak spisuje
Co masz po rękąADACH pisze:co lepiej andoria z turbiną czy bez ?
Bardzo proszęADACH pisze: dzięki z góry
Było zylion razy

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Wiedziałem, że zaraz się zacznie...
- chmieleś
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: śr paź 08, 2008 10:46 pm
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp / Poznań / Kórnik
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
To prawda sporo informacji na forum poszukaj. Ja mam 4C90 i myślę o turbinie bądź zmianą jednostki na mocniejszą. Zależy do czego potrzebujesz UAZ-a. Jak już tylko turbo. pozdrawiam
UAZ 31512 2.9v6/35x11,5x16
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
sam przerabiałeś ? mozesz napisać co trzeba zmieniać ?
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Jak mi sił starczy to ci opiszę co i jak
ale jutro oki 


Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Mam pytanie czy Uaz z silnikiem Andoria 4C90 wymaga przeróbek jeżeli chcemy zrobić swap na 4CT90, 4CTi90-1BE6 czy 4CTi90-1BE? Czy te silniki różnią się gabarytami?
- chmieleś
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: śr paź 08, 2008 10:46 pm
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp / Poznań / Kórnik
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Nie to są te same silniki gabarytowo. Różnice to kolektor dolotowy turbina i pompa wtryskowa. Taki swap robił chyba jak dobrze pamiętam zippo68 .
UAZ 31512 2.9v6/35x11,5x16
- chmieleś
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: śr paź 08, 2008 10:46 pm
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp / Poznań / Kórnik
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Pisze zaraz zanim mnie poprawią. Kolektor wydechowy również przecież turbinka musi na czymś wisieć 

-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
różnic jest więcej
- chmieleś
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: śr paź 08, 2008 10:46 pm
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp / Poznań / Kórnik
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Miałem na myśli najbardziej znaczące różnice w budowie pod kontem przekładki i gabarytów tych silników 4C90 na 4CT90. Przekładka jest możliwa bez problemu. Skoro zacząłeś że jest ich więcej to napisz od razu żeby poszerzyć odpowiedz. „różnic jest więcej” jest mało konkretną odpowiedzią.
UAZ 31512 2.9v6/35x11,5x16
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Aby założyć silnik 4C90, który latał w Lublinie należy:
-założyć osłonę sprzęgła /dzwon/ z Żuka diesel
-sprzęgło Żuk diesel
-odwrócić miskę olejową i smok pompy
-skroić ścianę grodziową, lub aby tego uniknąć założyć kolektor wydechowy z 4CT90 /otrzymujemy wtedy boczny wylot spalin, podobnie jak w silniku oryginalnym/
-przeróbka rury wydechowej
-dorobić łapy silnika, lub zakupić oryginały w Andrychowie
-poduszki z BMW E34 lub Lublin
-poduszki pod skrzynię ze Skody 120-silnikowe /mniejsze drgania na budzie/
-przerobić cięgno gazu
-zmiana filtra powietrza /ja zastosowałem suchy ze starego Renault Trafic/
-założyć linkę sprzęgła z Lublina lub zostawić oryginalny wysprzęglik, ale należy go odwrócić co się wiąże z dorobieniem dodatkowego mocowania i założeniem przewodu miękkiego z hamulca przedniego koła
-przerobić układ paliwowy /powrót nadmiaru do baku/
-węże układu chłodzenia i zasilania nagrzewnicy
-zlikwidować wisko i założyć wiatrak elektryczny /choć niekoniecznie-jak kto woli/
-dorobić mocowanie i zastosować czujnik temp. do włączania wentylatora
-pogrzebać w elektryce /świece żarowe, alternator z wbudowanym regulatorem, siłownik gaszenia silnika na pompie wtryskowej, wymienić kabel masowy aku, oraz plusowy na rozrusznik-większe przekroje/
Teraz swap z 4C90 na 4CT90.
Wszystko tak samo j.w. tylko:
-bezdyskusyjnie trzeba ciąć gródź, bo inaczej nie da się wyprowadzić rury wydechowej
-koło zamachowe, tarcza i docisk z 4C90-jedni tak jeżdżą i twierdzą, że jest ok. Ja też tak twierdziłem przez rok
potem tarcza i docisk nie wytrzymała/a miałem oryginał Kożuchów nówka sztuka/ Sprzęgło zaczęło zrywać przy ruszaniu, a w dalszej kolejności nastąpiło tzw. zjawisko młotkowania skrzyni /podczas jazdy słychać było cykliczne metaliczne stuki/docisk okazał się za słaby i tarcza strzelała na sprężynach. Nie jest to odosobniony przypadek kolega Piter69A wykończył na takim zestawie dwie tarcze.
Dlatego, aby uniknąć takich niespodzianek należy:
-zostawić zamach i docisk z 4CT90 /pamiętając o tym, żeby docisk był pod skrzynie lublinowską Tczew, ponieważ ten pod skrzynię Kia jest płytszy.
-zastosować tuleję z łożyskiem z Uaz-a tylko trzeba założyć kołnierz łożyska /ślizg/ z Lublina, aby zniwelować różnicę w odsadzeniu
Teraz tarcza. Nie podejdzie z Żuka bo za mała, nie podejdzie też Tczew i Kia bo są inne wielowpusty.
Zakładamy zatem ośmiosprężynową tarczę z Uaz-a po wcześniejszym przetoczeniu jej do odpowiedniego wymiaru i wtedy wszystko pięknie pracuje. Pragnę w tym miejscu podziękować koledze Piter69A za uzyskane informacje co do w/w przeróbki.
Jeżeli chodzi o różnice w silnikach 4C90 a 4CT90 to gabarytowo się nie różnią. Wyciągamy jeden i zakładamy drugi.
Są za to różnice w samym 4CT90 i nowszych.
Występują różne turbiny, kolektory ssące, pompy wtryskowe, i co za tym idzie wtryski, jest alternator na pasek wieloklinowy, EGR, intercooler, różne węże w układzie chłodzenia, przekaźniki świec żarowych itd.
-założyć osłonę sprzęgła /dzwon/ z Żuka diesel
-sprzęgło Żuk diesel
-odwrócić miskę olejową i smok pompy
-skroić ścianę grodziową, lub aby tego uniknąć założyć kolektor wydechowy z 4CT90 /otrzymujemy wtedy boczny wylot spalin, podobnie jak w silniku oryginalnym/
-przeróbka rury wydechowej
-dorobić łapy silnika, lub zakupić oryginały w Andrychowie
-poduszki z BMW E34 lub Lublin
-poduszki pod skrzynię ze Skody 120-silnikowe /mniejsze drgania na budzie/
-przerobić cięgno gazu
-zmiana filtra powietrza /ja zastosowałem suchy ze starego Renault Trafic/
-założyć linkę sprzęgła z Lublina lub zostawić oryginalny wysprzęglik, ale należy go odwrócić co się wiąże z dorobieniem dodatkowego mocowania i założeniem przewodu miękkiego z hamulca przedniego koła
-przerobić układ paliwowy /powrót nadmiaru do baku/
-węże układu chłodzenia i zasilania nagrzewnicy
-zlikwidować wisko i założyć wiatrak elektryczny /choć niekoniecznie-jak kto woli/
-dorobić mocowanie i zastosować czujnik temp. do włączania wentylatora
-pogrzebać w elektryce /świece żarowe, alternator z wbudowanym regulatorem, siłownik gaszenia silnika na pompie wtryskowej, wymienić kabel masowy aku, oraz plusowy na rozrusznik-większe przekroje/
Teraz swap z 4C90 na 4CT90.
Wszystko tak samo j.w. tylko:
-bezdyskusyjnie trzeba ciąć gródź, bo inaczej nie da się wyprowadzić rury wydechowej
-koło zamachowe, tarcza i docisk z 4C90-jedni tak jeżdżą i twierdzą, że jest ok. Ja też tak twierdziłem przez rok

Dlatego, aby uniknąć takich niespodzianek należy:
-zostawić zamach i docisk z 4CT90 /pamiętając o tym, żeby docisk był pod skrzynie lublinowską Tczew, ponieważ ten pod skrzynię Kia jest płytszy.
-zastosować tuleję z łożyskiem z Uaz-a tylko trzeba założyć kołnierz łożyska /ślizg/ z Lublina, aby zniwelować różnicę w odsadzeniu
Teraz tarcza. Nie podejdzie z Żuka bo za mała, nie podejdzie też Tczew i Kia bo są inne wielowpusty.
Zakładamy zatem ośmiosprężynową tarczę z Uaz-a po wcześniejszym przetoczeniu jej do odpowiedniego wymiaru i wtedy wszystko pięknie pracuje. Pragnę w tym miejscu podziękować koledze Piter69A za uzyskane informacje co do w/w przeróbki.
Jeżeli chodzi o różnice w silnikach 4C90 a 4CT90 to gabarytowo się nie różnią. Wyciągamy jeden i zakładamy drugi.
Są za to różnice w samym 4CT90 i nowszych.
Występują różne turbiny, kolektory ssące, pompy wtryskowe, i co za tym idzie wtryski, jest alternator na pasek wieloklinowy, EGR, intercooler, różne węże w układzie chłodzenia, przekaźniki świec żarowych itd.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
A np tryskacze olejowe? Nie pamiętam czy korbowody, tłoki i wał nie były wzmacniane.zippo68 pisze:....Są za to różnice w samym 4CT90 i nowszych.
Występują różne turbiny, kolektory ssące, pompy wtryskowe, i co za tym idzie wtryski, jest alternator na pasek wieloklinowy, EGR, intercooler, różne węże w układzie chłodzenia, przekaźniki świec żarowych itd.
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Dysze olejowe schładzające denko tłoka oczywiście są, ale tylko w silniku TD w wolnossącym już nie. Tak samo nie wspomniałem o tym, że wałek rozrządu też jest inny ponieważ zmieniła się vacu pompa i ma inny napęd. Można jeszcze dodać, że nie pasuje alternator z wolnossącego, ponieważ jest inny odlew bloku, zmieniona jest obudowa termostatu bo wlot jest inaczej umiejscowiony. Znalazło by się jeszcze parę drobiazgów, ale na już to wszystkiego nie pamiętam.
Jednakże nie jest tu mowa o dołożeniu turbiny do 4C90, bo to jest niewykonalne, ze względu na wewnętrzną konstrukcję silnika, ale o przełożeniu samych silników 4C90>4CT90, co nie nastręcza większych kłopotów. Gabarytowo pasują.
Jednakże nie jest tu mowa o dołożeniu turbiny do 4C90, bo to jest niewykonalne, ze względu na wewnętrzną konstrukcję silnika, ale o przełożeniu samych silników 4C90>4CT90, co nie nastręcza większych kłopotów. Gabarytowo pasują.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
a chłopaki wyżej pisały że to takie proste...zippo68 pisze:...
Jednakże nie jest tu mowa o dołożeniu turbiny do 4C90, bo to jest niewykonalne, ze względu na wewnętrzną konstrukcję silnika, ....

... Różnice to kolektor dolotowy turbina i pompa wtryskowa. Taki swap robił chyba jak dobrze pamiętam zippo68 .
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
zippo68 pisze: -skroić ścianę grodziową, lub aby tego uniknąć założyć kolektor wydechowy z 4CT90 /otrzymujemy wtedy boczny wylot spalin, podobnie jak w silniku oryginalnym/ Nic nie ciąć, przespawać kolektor i po krzyku
-dorobić łapy silnika, lub zakupić oryginały w Andrychowie przespawać 1 łapę reszta pasi
-poduszki z BMW E34 lub Lublin zostawić uazowe
-poduszki pod skrzynię ze Skody 120-silnikowe /mniejsze drgania na budzie/zostawić uazowae
-zmiana filtra powietrza /ja zastosowałem suchy ze starego Renault Trafic/ filtr z lublina i łatwo dorobić snokler do niego
.

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Panowie, czy poza Rybnikiem można zobaczyć i osłuchać gdzieś bliżej Warszawy UAZ-a z Andorią?
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Taaak. Możesz nawet teraz nie wychodząc z domu posłuchać mojego.Adampio pisze:Panowie, czy poza Rybnikiem można zobaczyć i osłuchać gdzieś bliżej Warszawy UAZ-a z Andorią?

http://www.youtube.com/watch?v=sia5JCpZEQg
I poprzedniego wolnossącego też
http://www.youtube.com/watch?v=KDxNPPh6 ... re=related
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Twojego chętnie bym zobaczył i przejechał się nawet jako pasażer tyle, że daaaleko.zippo68 pisze:Taaak. Możesz nawet teraz nie wychodząc z domu posłuchać mojego.![]()
Jak zdechnie obecny silnik to mam dwie drogi: remont Wołgi (stoi sobie sobie taki kompletny silniczek w piwnicy, który niestety ostatnie 4 lata przestał pod chmurką w UAZ-ie, bez palenia a nawet bez krecenia korbą) lub jakaś Andoria.
Problemem jest, że się totalnie nie znam się na dyzlach, a tym samym boję się wynalazków Herr Rudolfa. Nigdy nawet nie prowadziłem żadnego automobila "w dyzlu"


-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Ja mialem andorie w Gazie i jesli chodzi o uzytkowanie to naprawde super silnik jesli chodzi o TD. Z samego silnika opsula mi sie tylko pompka ta wstepna ale nowa w sklepie kosztowala 150zł i raz rozlecialy sie sprezyny w tarczy sprzegla. U mnie motor lekko nie mial. Raz zatankowalem go tak woda ze zaczela mieszanine oleju z woda wyrzucac bagnetem i po wymianie oleju chodzil dalej jak zloto. W zimie zero problemow z odpalaniem, jezdzi na wszystkim co ma olej w nazwie. Jak masz jakies pytania albo bedziesz potrzebowal dzwon od Żuka diesla to pisz na priva.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Skąd ten czas przeszły?tiger pisze:Ja mialem andorie w Gazie

-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Silnik sprzedalem bo chcialem juz cos mocniejszego a Gazik spłonoł razem z moim warsztatem.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 56
- Rejestracja: sob lut 16, 2008 12:07 am
- Lokalizacja: Olsztyn Warmia
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Witam.Najprościej i bez problemów z częściami, kupić Żuka diesla. A bywają w dobrych (tanich) pieniądzach. Wtedy hulaj dusza. Z dawcy wybierasz co ci potrzebne, nie myślisz jak przerobić elektrykę ( np.grzanie świec) tylko gdzie ją zamocować. Przy okazji możesz pomierzyć ciśnienia silnika, a nie zadawać retoryczne pytania typu " panie czy on na pewno dobry",patrząc na silnik stojący od kilku lat w szopce i od tyluż nie odpalany.Bo jakiej odpowiedzi możesz się spodziewać? Wszystko podane jak na tacy. Wtedy to sama przyjemność. A tak to tylko kursujesz między szrotem a garażem, bo to zawsze jakiejś duperelki brakuje i rzeźbisz jak w g....e. Duuużo mniej stresu. A po zakończeniu przeszczepu to co z Żuka pozostanie, plus stary silnik z Uaza ( o ile do czegoś się nie przyda lub nie sprzedasz na części) oddajesz na złom i jeszcze kilka złotych ci zapłacą, co złagodzi koszty przekładki . Ty dostaniesz kwit na wyrejestrowanie dawcy i cieszysz się z nowej zabawki jak dziecko. Jednakowoż wszystko to pod warunkiem ,że wystarczy Ci Andoria bez turbo. Pozdrawiam.
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Wyrazy szczerego współczucia. Pamiętam do dzis jak odchorowałem pożar pod maską UAZ-a (do dziś nie wiem z jakiego powodu) i ile czasy mi zeszło na odtworzenie popalonej instalacji elektrycznejtiger pisze:Gazik spłonoł razem z moim warsztatem.

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
No własnie, jak sie ma z punktu widzenia użytkownika bez żadnego zacięcia sportowego średnio zajeżdżony silnik od UAZ (benznyniak) do Andorii bez turbo?bibol pisze:pod warunkiem ,że wystarczy Ci Andoria bez turbo
Bo Żuki diesle naprawdę tanio chodzą.
Ostatnio zmieniony sob paź 08, 2011 9:57 pm przez Adampio, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości