Hamulce po raz n-ty

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Hamulce po raz n-ty

Post autor: Michał » sob maja 14, 2005 10:26 am

Witajcie,

powrócił problem hamulców w ogórku :(
Hamulce działają bardzo skutecznie, ale dopiero za 3 pełnym depnięciem pedału...
Wygląda to następująco - założone nowe okładziny z przodu, z tyłu na jednym kole okładziny mają około 1/2 wyjściowej grubości, na drugim kole prawie ich nie ma. Cylinderki też delikatnie pisząc nie są w stanie w pełni zadawalającym, z przodu bębny OK, z tyłu raczej do wymiany. Była przeprowadzona pełna regulacja na mimośrodach (szczęk i cylinderków), układ kilkukrotnie odpowietrzany, kilka miesięcy temu były wymieniane gumki w jednostopniowej pompie na dobierane w/g rozmiarów, a nie orginalne ruskie.
Wiem że czeka mnie remot praktycznie całego układu, ale chwilowo brak kasy, a coś zaradzić muszę - pojawił się sugestia że może jednak to wina pompy?? ??

Teoretycznie cały układ powinien funkcjonować, a wygląda tak jakby była podawana za mała ilość płynu - czy jest taka opcja, że uszczelki w pompie przepuszczają, dodatkowo dlaczego mimo kilku prób odpowietrzenia pojawiało się powietrze w układzie?? ?? (płyn jest, cylinderki nie ciekną, pompa trochę ciekła górą - wlałem za dużo płynu).

Liczę na rzeczowe sugestie (poza tą oczywistą żebym wymienił cały układ)

Piotr Pająk
 
 
Posty: 108
Rejestracja: śr cze 09, 2004 1:52 pm
Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.

Post autor: Piotr Pająk » sob maja 14, 2005 11:54 am

Wątpię żeby to była pompa!! Czy jak za 3 razem wciszniesz pedał i będzies długo trzymał to powoli zejdzie do podłogi po jakimś czasie czy trzyma/? jak trzyma to raczej nie pompa. na 90% jenak regulacja na mimośrodach bo to ma zajebisty wpływ. przy kiepskich bębnach wystarczy że jedna szczę ka jest źle wyregulowana i tak się będzie zachowywał pedał !! !! wyreguluj tak mimośrody że prawie szczęka będzie obcierała o bęben i zobacz wtedy. (pierwsze 3 razy pedał pewnie wejdzie do podłogi). może też tak byś (ja tak mam w swoim) że regulacji już nie starczy-kiepski bęben + kiepska szczęka) ja tak mam w swoim i pedał mam na 4 razy Powodzenia!!!
złota suka...

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » sob maja 14, 2005 12:21 pm

Michał i do tego regulacja tym "prętem" na pompie, nie wiem jak jest w ogórze ale ja miała idetycznie jak pamiętasz pedał za 3 razem i zrobiłem wszystkie szczęki i tera gra zajebiście :D i musiałem na pompie popuścić :)2

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Post autor: Michał » sob maja 14, 2005 6:56 pm

Piotr Pająk pisze:Czy jak za 3 razem wciszniesz pedał i będzies długo trzymał to powoli zejdzie do podłogi po jakimś czasie czy trzyma/? jak trzyma to raczej nie pompa.
Przez kilka minut zdecydowanie trzyma, później zaczeła boleć mnie noga :wink: Na mimośrodach było kręcone na wszystkie możliwe sposoby, obecnie jest tak że prawie ociera, ale może rzaczywiście ten tył paskudzi całość.

Chyba zrobię tak jak radzi Kuki zorganizuję i założę jeszcze nowe szczęki/okładziny na tył i zobaczę jak wtedy...

Awatar użytkownika
Mih
Posty: 447
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
Lokalizacja: janow

Post autor: Mih » sob maja 14, 2005 7:11 pm

ja mam juz dosyc hamulcow w gazie/uazie...tarcze to jest to.
ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » sob maja 14, 2005 8:15 pm

u mnie sa na pół hamulca -blokada 4 kół-nie narzekam :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » sob maja 14, 2005 8:19 pm

sprawdz na wszelki wypadek ośke na której jest hamulec,może sie zatrzeć i jak ciężko chodzi to też jest do dupy...
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Post autor: Michał » sob maja 14, 2005 9:22 pm

gural19 pisze:sprawdz na wszelki wypadek ośke na której jest hamulec,może sie zatrzeć i jak ciężko chodzi to też jest do dupy...
??
Jeżeli chodzi Ci o osie obrotu szczęk hamulcowych to wszystko w porządku - szczęki pracują bez oporu. Za to chyba przyciera się jeden z dolnych cylinderków tzn. pracuje ale ze zbyt dużym opóźnieniem. Przeczyściłem go, wżerów nie było, gumki wewnętrzne w stanie dobrym, ochronne mizerne.

Kuki - regulacja na pompie już jest na max (a nawet więcej)

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » ndz maja 15, 2005 11:38 am

pomijając regulację hamulców na mimośrodach, wydmuchałem kompresorem przy użyciu świeżego płynu cały układ i wypłyną taki syf jak budyń tyle, że czarny. dopiero potem odpowietrzanie i regulacja odniosła jako taki skutek.
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » ndz maja 15, 2005 11:44 am

Michał pisze:
Kuki - regulacja na pompie już jest na max (a nawet więcej)
no to skombinuj z zrób wszystkie szczęki, wyreguluj na mimosrodach na lekkie tarcie, i zobaczysz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość