Oleje nie do silnika

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
RAVkrakuf
 
 
Posty: 277
Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
Lokalizacja: małopolska -KR
Kontaktowanie:

Oleje nie do silnika

Post autor: RAVkrakuf » pn maja 16, 2005 7:54 pm

Witam
wyszukiwanie cos szfankuje ale i recznie niewiele wyczytalem wiec prosba :
jakie oleje do: skrzynia, mosty itp?
Oczywiscie nie chodzi mi o paramertry ale o konkretne oleje łatwo dostępne na rynku

Hipol?


P.S. silnik juz mi chodzi jak brzytwa - zakladam w tych dniach skrzynie i koniec upragniony nastanie:) - do nastepnego remontu :P
RAV
UAZ > SJ418+springi+PS > XJ 4,0 4"/32" > Def 90/300
Jest: Dyskoteka 200tdi

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » pn maja 16, 2005 8:04 pm

To zależy od zasobności portfela, niektórzy leją texaco, ale do ruskiej techniki Hipol gl5 w zupełności wystarczy, tym bardziej że jak się jedździ po wodzie to trzeba go często wymieniać więc bez sęsu pchać sie w drogi olej.
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
Mih
Posty: 447
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
Lokalizacja: janow

Post autor: Mih » pn maja 16, 2005 8:12 pm

czyli po prostu hipol 15f,(chyba najtanszy na rynku) tak to sie nazywa klasa gl5, 85w90 gestszy, lub 80w90 rzadszy, ja uzywam ten i ten. nie proponowalbym polsyntetykow po to drogie i uszczelniacze jeszcze moga nie wytrzymac. :-?
ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn maja 16, 2005 11:23 pm

Zakup Hipol tylko ten do przekładni o zwiekszonym obciążeniu

Hi :D , ja w silniku zmieniam olej ,bo tak mi wychodzi co 200km,ale jazda w terenie,i woda
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
RAVkrakuf
 
 
Posty: 277
Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
Lokalizacja: małopolska -KR
Kontaktowanie:

Post autor: RAVkrakuf » wt maja 17, 2005 10:08 am

Dzieki za odp. -wiec pedze po hipcia i mam nadzije, sprzet ruszy.

a moze sie podepne z jeszcze jednym pytaniem:
Zamontowalem nowe sprzegiełka automatyczne ale po uszczelnieniu i dokreceniu przestaly dzialać -nie znam ich konstrukcji od srodka ale czy to mozliwe ,ze za duzo smaru + brak mozliwosc ujscia dla powietrza i jakies zapadki sie podwiesily / nie maja sie jak przebic?

Pojezdzic z tym az smar sie rozrzuci w trybie 2x4 czy trzeba rozbierac i wyciagac namiar?
RAV
UAZ > SJ418+springi+PS > XJ 4,0 4"/32" > Def 90/300
Jest: Dyskoteka 200tdi

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » wt maja 17, 2005 11:13 am

Hipol o podwyższonej lepkości słabo smaruje zaciera satelity auto strasznie ciezko sie toczy niby tanio ale resztę w paliwie trza dołożyć.

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » wt maja 17, 2005 9:35 pm

no dobra a co sie może stać jak wleje hipol klasy gl3 ?? bardzo źle by było ??
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

wojtak4
 
 
Posty: 108
Rejestracja: sob sie 30, 2003 8:48 pm
Lokalizacja: z Mazur

Post autor: wojtak4 » sob cze 11, 2005 4:56 pm

to ruskie jest, lej aby tlusto bylo. To nie jest skrzynia automat dsg czy cos ze musisz taki i koniec.

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

oleje

Post autor: ub40 » sob cze 11, 2005 8:46 pm

ja wszystkie przekladnie zalewam Hipolem a "robaka" gorzalka :D
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » sob cze 11, 2005 8:52 pm

a gdzie Ty w Uazie jeszcze robaka upchnąłeś ?? :o
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

oleje

Post autor: ub40 » sob cze 11, 2005 9:07 pm

robakow jest pelno w uazie a zwlaszcza wtedy jak koledzy przyjada :D
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

pooweck
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: sob sie 02, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: kraków

Re: oleje

Post autor: pooweck » ndz cze 12, 2005 8:36 am

ub40 pisze:ja wszystkie przekladnie zalewam Hipolem a "robaka" gorzalka :D
oj adam, adam-to już nie warka strong?? :lol: :lol: :lol:

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

oleje

Post autor: ub40 » ndz cze 12, 2005 10:00 am

wracajac do tematu to dobry jest rowniez Ms do duzych obciazen /ale nie na robaki/ :D :D uzywalem go czasem w lecie
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » ndz cze 12, 2005 7:06 pm

Do dużych obciążeń jest również Tytan Renep. W Krakowie sprzedaje go firma, która olej zakupiony u siebie wymienia gratisowo.
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Re: Oleje nie do silnika

Post autor: Majkello » ndz cze 12, 2005 9:14 pm

RAVkrakuf pisze: jakie oleje do: skrzynia, mosty itp?
Oczywiscie nie chodzi mi o paramertry ale o konkretne oleje łatwo dostępne na rynku
to ja się dokleje do pytania, a nóż ktos wie i powie....
Jakim olejem zalac dyfry żeby jak naj mniej mieszał się z wodą?
Coś do motorówek, łodzi podwodnych, aboco?
Chodzi mi o to żeby bł wyraźnie lzejszy od wody i się nie mieszał (nie tworzył emulsji) aby woda spadała na dół dyfra/skrzyni.

Bo uszczelnienia puszczają, a rozbierac mostu i dokładac drugie simmeringi jak most jeszcze działa mi się niechce.
Mam też napowietrzenie mostów, ale nie zawsze pamiętam to włączyć i mam do tego ręce, a mój samochód nie na darmo U-azem jest zwany:D

Obednie stosuje hipolita 15 Fcośtam - do mostów o podwyższonych obciążeniach - daje radę, ale nie da się wyseparowac kuleczek wody zawieszonych w masie oleju. Nawet jak gotowałem tej olej z wodą to parowało bardzo wolno.

macie jakies propozycje??
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Oleje nie do silnika

Post autor: Władek » ndz cze 12, 2005 11:13 pm

Majkello pisze: Nawet jak gotowałem tej olej z wodą to parowało bardzo wolno.


:o :o :o
Masz samozaparcie !! Podziwiam !! A gdzie to gotowałeś? Mnie żona wyrzuciłaby za to z kuchni, choć to Przekochana Kobieta jest i wyjątkowo tolerancyjna...
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Re: Oleje nie do silnika

Post autor: Majkello » wt cze 14, 2005 12:31 am

Władek pisze: Masz samozaparcie !! Podziwiam !! A gdzie to gotowałeś? Mnie żona wyrzuciłaby za to z kuchni, choć to Przekochana Kobieta jest i wyjątkowo tolerancyjna...
No z kuchni to też by mnie wyrzucili bo śmierdzi hipolem podczas operacji.
gotowałem na trakiej jednopalnikowej maszynce elektrycznej w garażu, ale efekty były małe i żmudne do osiągnięcia - woda parowała wolno, bo wisiała w masie hipolu a on ma chayba niższą temperaturę przepalenia niz woda wrzenia.
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

OLZO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pn cze 09, 2003 8:09 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OLZO » wt cze 14, 2005 10:59 pm

RAV ja stosuje od lat olej fuscha Tytan Renep poniewaz jest z dodatkiem molibdenu (ceny nie pamietam) stosowalem go do normalnego dyfras jak i do dyfra z blokada, za kazdym razem praca dyfra byla cichsza
a co do sprzegielek to za duzo smaru zaladowales do srodka..... ja zrobilem to samo.....
pozdrawiam

aaa gdzie olej mozna w kraku kupic to na priv

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr cze 15, 2005 12:24 am

Majkello
zalewaj zwykły hipol i nie wnikaj w nic...
Gotowanie oleju co by wode odparowac?...
Czy to nie przerost formy nad treścia???
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » śr cze 15, 2005 3:47 am

gri74 pisze:Majkello
zalewaj zwykły hipol i nie wnikaj w nic...
Gotowanie oleju co by wode odparowac?...
Miałem 5 litrów hipolu z przebiegiem 100 kilometrów wymieszanego z wodą , a nie stać mnie na wymianę takiej ilości oleju co tyle kilometrów.
Wody było tyle że wraz z olejem zapełnała całe dyfry, aż simmering w skrzyni przekładniowej puścił.
po prostu cudowne rozmonzenie hipolu... Może będę sprzedawał?

Ciekawe jak bardzo woda w oleju szkodzi mostom, albo skrzyni?
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » śr cze 15, 2005 4:26 am

He he widze że kółko naukowe się tworzy z moich doświadczeń wynika że hipol jest najlepszy bo jak wcześniej ktoś napisał woda w mostach w uazie to tak jak flip i flap zawsze razem :)21 trza często zmieniać i jest git pozdrawiam
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość