jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » pn wrz 12, 2005 3:49 pm
witam goscinnie
kolega mi opowiadal ze jezdzil w wojsku takim uazem i ze mial blokady mostow i blokade miedzyosiowa-prawda czy falsz?
cos mowil o jakis 2 drazkach i tlumaczyl co i jak ale bylismy po paru piwach i nic nie kumam z tych dziwnych opowiesci
wiec pytam o to was

Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » pn wrz 12, 2005 5:17 pm
cos za duzo wypil

blokady miedzyosiowej nie bylo w uazach natomiast mostow bywaja
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » pn wrz 12, 2005 5:22 pm
ale w seryjnych? czy juz motanych?
blokady przednich mostow tez bywaja?
a uaz ma roznicowy miedzy osiami? znaczy czy mozna po czarnym jezdzic 4wd?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
chiquito83

- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Post
autor: chiquito83 » pn wrz 12, 2005 5:26 pm
nie ma, moze honkerem jezdzil?

-
kacper44

- Posty: 1530
- Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: kacper44 » pn wrz 12, 2005 5:31 pm
Kiedys byl temat o torsenie(nie moge go znalesc

) i ktos sie chwalil ze mial uaza z torsenem z ukrainskiej jednostki wojskowej.
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » pn wrz 12, 2005 5:40 pm
chiquito83 pisze:nie ma, moze honkerem jezdzil?

w mostach czy miedzy osiami?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » pn wrz 12, 2005 5:45 pm
niektore honkery miały blokowana roznicowke miedzyosiowa
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » pn wrz 12, 2005 5:46 pm
ale ja pytam tylko o uaza

??
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » pn wrz 12, 2005 5:52 pm
no to ci juz mowilem ze miedzyosiowej blokady w uazach nie bylo
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » pn wrz 12, 2005 5:55 pm
a te w mostach to bywaly seryjnie bo sa tu podzielone zdanie odnosnie tego szczegolu
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
kubas
-

- Posty: 875
- Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kubas » pn wrz 12, 2005 5:58 pm
Bart03 pisze:no to ci juz mowilem ze miedzyosiowej blokady w uazach nie bylo
to wytłumacz mi dlaczego uazem nie wolno po czarnym jeździć bo jeśli nie ma międzyosiowej blokady to chyba coś jak full time w jeepie.. a zatem w terenie kręciłby mi się tylko przód jeśli miałby poślizg..
blokady w mostach owszem bywają ale nie 100% i raczej nie w wojskowych.. blokady 70% można kupić od ruskich za 600-800zł.. i wiem że 100% również można jakoś zmotać.. tylko koszty większe..
przyczajony Uaz, ukryty mercedes

GG 141-99-54
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » pn wrz 12, 2005 6:05 pm
kubas pisze:
to wytłumacz mi dlaczego uazem nie wolno po czarnym jeździć bo jeśli nie ma międzyosiowej blokady to chyba coś jak full time w jeepie.. a zatem w terenie kręciłby mi się tylko przód jeśli miałby poślizg..

uaz ma dalaczanie przodu na "sztywno" i wtedy ma oczywiscie zblokowane waly, tyle ze mnie chodzilo o miedzyosiowa roznicowke z blokada czyli o tzw "staly naped 4x4"
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » pn wrz 12, 2005 6:30 pm
reasumujac: brak blokad mostow chyba ze ktos zmota samemu
brak miedzyosiowego ukladu roznicowego a co za tym idze nie potrzebna jest blokada

czyli taki part time-jak w jeepie
kolega Kubas nadmienil ze napewno w wojskowych nie bylo blokad a w cywilnych mogly byc?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Jerry
-

- Posty: 4554
- Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno
Post
autor: Jerry » pn wrz 12, 2005 7:32 pm
danielpoz pisze:witam goscinnie
kolega mi opowiadal ze jezdzil w wojsku takim uazem i ze mial blokady mostow i blokade miedzyosiowa-prawda czy falsz?
cos mowil o jakis 2 drazkach i tlumaczyl co i jak ale bylismy po paru piwach i nic nie kumam z tych dziwnych opowiesci
wiec pytam o to was

Dwa drazki -
jeden od wlaczania napedu
drugim wlaczasz reduktor
Blokada miedzyosiowa

??
Posrednio tak gdyz jak wlaczysz naped 4x4 to spiete jest nasztywno ( dlatego nie mozna jedziec po czarnym )
Blokdy mostow - bullshit.
Koles pomylil pewnie ze sprzegielkami przedniego mostu.
Disco 300 ES
-
kubas
-

- Posty: 875
- Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kubas » pn wrz 12, 2005 7:42 pm
danielpoz pisze:brak miedzyosiowego ukladu roznicowego a co za tym idze nie potrzebna jest blokada

czyli taki part time-jak w jeepie
...o, o to mi chodziło tylko wysłowić się nie potrafiłem.. tylko że dla mnie to jest równoznacze z blokadą międzyosiową... tylko taką na stałe.. bo różnicówka to chyba pźniej została wymyślona..
a co do blokad w wojskowych to nie spotkałem się z takowymi i stąd ta opinia..
przyczajony Uaz, ukryty mercedes

GG 141-99-54
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » pn wrz 12, 2005 7:43 pm
i juz wszystko gra!!!
on pomylil to z faktem za jak zapodal 4wd to auto mu zbytnie nie chcialo skrecac ale to logiczne skoro nie ma roznicowki pomiedzy
czyli sprawa rozwiazana-dziekuje wszystkim za uwage

Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
wieprzowina
-

- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Post
autor: wieprzowina » wt wrz 13, 2005 5:19 am
Bart03 pisze:niektore honkery miały blokowana roznicowke miedzyosiowa
99,9% honkerów tak ma. Było nieco z reduktorem warn'a bez, z odłączanym przodem.
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » wt wrz 13, 2005 7:08 am
z tego co ja wiem to te z roznicowka to byl BorgWarner, a kto im dostarczal te z klasycznym dolaczaniem przodu - nie wiem moze faktycznie Warn.
Ja jezdzilem dwoma honkerami i oba mialy dolaczany przod - tyle ze to byy stare raszple, moze w tych nowszych bylu juz roznicowki
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
wieprzowina
-

- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Post
autor: wieprzowina » wt wrz 13, 2005 7:23 am
to klasyczne polskie reduktory montowane standardowo od samych początków (1989r) do dziś mają różnicówkę. Nie są złe - mają wyjście do przystawki odbioru mocy (odkręca się dekielek i zakręca przystawkę - posiadam

) włączanie i wyłączanie reduktora jest synchronizowane (jak się już jedzie na 5 można przerzucić wajchę reduktora - żadnego zatrzymywania - podobnie w drugą stronę). Są dość niezawodne, a wyją i psują się gdy działają z benzyniakami - były zaprojektowane do niskoobrotowych silników. Jedyną i wadę - ciężkie chodzenie wajch można trwale skorygować kosztem 20 pln i 15 minut czasu - przyczyną są złe gumowe osłony wejścia wajch - dostaje się tam woda i łapie korozja. Do uaza niestety się nie nadają - wyjście na przedni most po lewej stronie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości