blokady w uazie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

blokady w uazie

Post autor: danielpoz » pn wrz 12, 2005 3:49 pm

witam goscinnie

kolega mi opowiadal ze jezdzil w wojsku takim uazem i ze mial blokady mostow i blokade miedzyosiowa-prawda czy falsz?

cos mowil o jakis 2 drazkach i tlumaczyl co i jak ale bylismy po paru piwach i nic nie kumam z tych dziwnych opowiesci

wiec pytam o to was :)
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn wrz 12, 2005 5:17 pm

cos za duzo wypil :lol: blokady miedzyosiowej nie bylo w uazach natomiast mostow bywaja
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn wrz 12, 2005 5:22 pm

ale w seryjnych? czy juz motanych?

blokady przednich mostow tez bywaja?

a uaz ma roznicowy miedzy osiami? znaczy czy mozna po czarnym jezdzic 4wd?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » pn wrz 12, 2005 5:26 pm

nie ma, moze honkerem jezdzil? :D

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » pn wrz 12, 2005 5:31 pm

Kiedys byl temat o torsenie(nie moge go znalesc :roll: ) i ktos sie chwalil ze mial uaza z torsenem z ukrainskiej jednostki wojskowej.
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn wrz 12, 2005 5:40 pm

chiquito83 pisze:nie ma, moze honkerem jezdzil? :D
w mostach czy miedzy osiami?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn wrz 12, 2005 5:45 pm

niektore honkery miały blokowana roznicowke miedzyosiowa
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn wrz 12, 2005 5:46 pm

ale ja pytam tylko o uaza :)

????
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn wrz 12, 2005 5:52 pm

no to ci juz mowilem ze miedzyosiowej blokady w uazach nie bylo
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn wrz 12, 2005 5:55 pm

a te w mostach to bywaly seryjnie bo sa tu podzielone zdanie odnosnie tego szczegolu
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » pn wrz 12, 2005 5:58 pm

Bart03 pisze:no to ci juz mowilem ze miedzyosiowej blokady w uazach nie bylo
to wytłumacz mi dlaczego uazem nie wolno po czarnym jeździć bo jeśli nie ma międzyosiowej blokady to chyba coś jak full time w jeepie.. a zatem w terenie kręciłby mi się tylko przód jeśli miałby poślizg.. ??

blokady w mostach owszem bywają ale nie 100% i raczej nie w wojskowych.. blokady 70% można kupić od ruskich za 600-800zł.. i wiem że 100% również można jakoś zmotać.. tylko koszty większe..
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn wrz 12, 2005 6:05 pm

kubas pisze: to wytłumacz mi dlaczego uazem nie wolno po czarnym jeździć bo jeśli nie ma międzyosiowej blokady to chyba coś jak full time w jeepie.. a zatem w terenie kręciłby mi się tylko przód jeśli miałby poślizg.. ??
uaz ma dalaczanie przodu na "sztywno" i wtedy ma oczywiscie zblokowane waly, tyle ze mnie chodzilo o miedzyosiowa roznicowke z blokada czyli o tzw "staly naped 4x4"
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn wrz 12, 2005 6:30 pm

reasumujac: brak blokad mostow chyba ze ktos zmota samemu

brak miedzyosiowego ukladu roznicowego a co za tym idze nie potrzebna jest blokada :wink: czyli taki part time-jak w jeepie

kolega Kubas nadmienil ze napewno w wojskowych nie bylo blokad a w cywilnych mogly byc?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Re: blokady w uazie

Post autor: Jerry » pn wrz 12, 2005 7:32 pm

danielpoz pisze:witam goscinnie

kolega mi opowiadal ze jezdzil w wojsku takim uazem i ze mial blokady mostow i blokade miedzyosiowa-prawda czy falsz?

cos mowil o jakis 2 drazkach i tlumaczyl co i jak ale bylismy po paru piwach i nic nie kumam z tych dziwnych opowiesci

wiec pytam o to was :)
Dwa drazki -
jeden od wlaczania napedu
drugim wlaczasz reduktor

Blokada miedzyosiowa ????
Posrednio tak gdyz jak wlaczysz naped 4x4 to spiete jest nasztywno ( dlatego nie mozna jedziec po czarnym )
Blokdy mostow - bullshit.
Koles pomylil pewnie ze sprzegielkami przedniego mostu.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » pn wrz 12, 2005 7:42 pm

danielpoz pisze:brak miedzyosiowego ukladu roznicowego a co za tym idze nie potrzebna jest blokada :wink: czyli taki part time-jak w jeepie
...o, o to mi chodziło tylko wysłowić się nie potrafiłem.. tylko że dla mnie to jest równoznacze z blokadą międzyosiową... tylko taką na stałe.. bo różnicówka to chyba pźniej została wymyślona..

a co do blokad w wojskowych to nie spotkałem się z takowymi i stąd ta opinia..
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn wrz 12, 2005 7:43 pm

i juz wszystko gra!!!


on pomylil to z faktem za jak zapodal 4wd to auto mu zbytnie nie chcialo skrecac ale to logiczne skoro nie ma roznicowki pomiedzy

czyli sprawa rozwiazana-dziekuje wszystkim za uwage :)
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » wt wrz 13, 2005 5:19 am

Bart03 pisze:niektore honkery miały blokowana roznicowke miedzyosiowa
99,9% honkerów tak ma. Było nieco z reduktorem warn'a bez, z odłączanym przodem.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt wrz 13, 2005 7:08 am

z tego co ja wiem to te z roznicowka to byl BorgWarner, a kto im dostarczal te z klasycznym dolaczaniem przodu - nie wiem moze faktycznie Warn.
Ja jezdzilem dwoma honkerami i oba mialy dolaczany przod - tyle ze to byy stare raszple, moze w tych nowszych bylu juz roznicowki
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » wt wrz 13, 2005 7:23 am

to klasyczne polskie reduktory montowane standardowo od samych początków (1989r) do dziś mają różnicówkę. Nie są złe - mają wyjście do przystawki odbioru mocy (odkręca się dekielek i zakręca przystawkę - posiadam :)2 ) włączanie i wyłączanie reduktora jest synchronizowane (jak się już jedzie na 5 można przerzucić wajchę reduktora - żadnego zatrzymywania - podobnie w drugą stronę). Są dość niezawodne, a wyją i psują się gdy działają z benzyniakami - były zaprojektowane do niskoobrotowych silników. Jedyną i wadę - ciężkie chodzenie wajch można trwale skorygować kosztem 20 pln i 15 minut czasu - przyczyną są złe gumowe osłony wejścia wajch - dostaje się tam woda i łapie korozja. Do uaza niestety się nie nadają - wyjście na przedni most po lewej stronie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości