Dodatkowe sprężyny w zawieszeniu

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

pioterok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: wt maja 04, 2004 8:35 am
Lokalizacja: warszawa-ciechanów

Dodatkowe sprężyny w zawieszeniu

Post autor: pioterok » śr wrz 14, 2005 3:42 pm

Witam,
jakie są Wasze doświadczenia we wzmacnianiu zawieszenia przedniego poprzez dodanie dodatkowych sprężyn?
Może jakieś konkretne przykłady od czego zastosowaliście sprężyny, plusy i minusy takiego rozwiązania.
Ja mam siadnięte przednie resory, tył stoi dużo wyżej. Nie planuję na razie liftowania, jednak przód chcę podnieść tak wysoko żeby uzyskać identyczną odległość most-odbojnik jaka jest z tyłu. Habrowania nie chce (to nie znaczy że nie bede musiał) dlatego pomyślałem o sprężynach. Chcę tak wymierzyć żeby po opuszczeniu z podnośnika samochód stał poziomo.
Mam sprężyny ze skody fabi, są w miarę miekkie, skok wystarczy. Rama rocznik 77, amortyzatory przód już teleskopowe od Lublina, silnik standard czyli V8/2:)
Podzielcie się uwagami.
Nie planuję jeździć tylko rekreacyjnie.

Pozdrawiam
PiotreK

Kewałs
 
 
Posty: 175
Rejestracja: wt wrz 16, 2003 9:09 pm
Lokalizacja: zgora

Post autor: Kewałs » śr wrz 14, 2005 5:20 pm

U mnie jak założyłem silnik od patrola SD33 to resory wygieły sie w drugą stronę więc długo sie nie zastanawiając dołożyłem po żukowskiej sprężynce do przodu i uazik stanął już elegancko Do tego wsadziłem amortyzatorki od Volvo fh12 i wszystko daje teraz rade aczkolwiek momentami wóz drabiniasty to jest luksus przy tym zawieszeniu :) Ale tylko do zimy bo w zimie wywalam resorki i zakładam sprężynki 8)
Pozdrawiam - Sławek

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » śr wrz 14, 2005 6:44 pm

Też mam w planie taką zmotę, bo mi jeden przedni resor klapnie bez przerwy. Mam miękkie sprężyny tylne od beczki, ale odchudzę trochę resor, co by rzeczony wóz drabiniasty nie wyszedł
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Altegradius
Posty: 420
Rejestracja: wt lut 24, 2004 4:10 pm
Lokalizacja: Brodnica
Kontaktowanie:

Post autor: Altegradius » pt wrz 16, 2005 8:24 pm

ja osobiscie nie jestem za taka zmota...
kolega przetestowal w suzi..
- pogarsza wykrzyz
- na wybojach przy szybkiej jezdzie mial problemy z trafieniem w droge
- na szybkim wyboistym podjezdzie mozna odleciec..
wiem, ze suzi to nie uaz :)
na pewno te odczucia beda mniejsze w uazie ze wzg. na wage,
ale i tak ww. minusy beda.
jakims rozwiazaniem na pewno jest odchudzenie resorow i dodanie miekkich sprezyn, ale trzeba dokladnie wymierzyc.

Ram
Green Hornet

don't get stuck, drive like fuck!

http://www.turystyka4x4.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt wrz 16, 2005 11:19 pm

popieram wypowiedz Altegradiusa - kombinowali juz tak niektorzy w uazach i muscelu - psu na bude takie rozwiazanie i nie wiem kto na taki pomysl wogole kiedys wpadl :)3
Chcialbym poznac tego pomyslowego Dobromira :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob wrz 17, 2005 12:10 am

na ten przykład ja mam tak w patrolu i bardzo sobie chwalę

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob wrz 17, 2005 8:48 am

bo patrol to ciezki klamor i dlatego sobie chwalisz
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Altegradius
Posty: 420
Rejestracja: wt lut 24, 2004 4:10 pm
Lokalizacja: Brodnica
Kontaktowanie:

Post autor: Altegradius » sob wrz 17, 2005 9:11 am

Mroczny pisze:na ten przykład ja mam tak w patrolu i bardzo sobie chwalę
w patrolu (przynajmniej k260) to resory dobrze pracuja jak sa same...
tylko z przodu zestaw z dlugiej wersji czyli +1 piorko i jest cudnie (bylo).

Ram
Green Hornet

don't get stuck, drive like fuck!

http://www.turystyka4x4.pl

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » sob wrz 17, 2005 11:51 pm

Mroczny pisze:na ten przykład ja mam tak w patrolu i bardzo sobie chwalę
ja tez
coś będzie....

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » ndz wrz 18, 2005 7:26 am

Maniek pisze:
Mroczny pisze:na ten przykład ja mam tak w patrolu i bardzo sobie chwalę
ja tez
Od czego zakładacie te sprężyny i co chwalicie ?? ?? Może jakieś fotki !!

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Post autor: apede » ndz wrz 18, 2005 7:38 am

Kewałs pisze:U mnie jak założyłem silnik od patrola SD33 to resory wygieły sie w drugą stronę więc długo sie nie zastanawiając dołożyłem po żukowskiej sprężynce do przodu i uazik stanął już elegancko Do tego wsadziłem amortyzatorki od Volvo fh12 i wszystko daje teraz rade aczkolwiek momentami wóz drabiniasty to jest luksus przy tym zawieszeniu :) Ale tylko do zimy bo w zimie wywalam resorki i zakładam sprężynki 8)
Wóz drabiniasty to wyszedł głównie przez te amorki od TIR-a. Przecież silnik od Volvo FH waży ponad tonę, a cały pojazd ok 8 ton! Tak zestrojone amory nie mogą dobrze tłumić w samochodzie który cały waży 2 tony. Polecałbym dobranie amortyzatorów od czegoś lżejszego.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
Altegradius
Posty: 420
Rejestracja: wt lut 24, 2004 4:10 pm
Lokalizacja: Brodnica
Kontaktowanie:

Post autor: Altegradius » ndz wrz 18, 2005 10:06 am

apede pisze:
Kewałs pisze:Polecałbym dobranie amortyzatorów od czegoś lżejszego.
:)2

Ram
Green Hornet

don't get stuck, drive like fuck!

http://www.turystyka4x4.pl

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » ndz wrz 18, 2005 11:02 am

a jaki skok maja te amorki?bo nasza suczka mientka jest strasznie... a to rozwiazanie ze sprezynami ma zebra i sobie chwali :)2

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » ndz wrz 18, 2005 12:05 pm

Na czysta logike tych amorow sie nie wrzuci do suzuki chyba ze ma silnik 300d z beczki,mosty patrola wincha ze stara :wink:
Jak byl pisane wczesniej ze volvo takie wazy 8ton 8) i to przy takiej masie to robi prawidlowo mialem okazje sprawdzic na wlasniej skorze :P
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » ndz wrz 18, 2005 1:05 pm

ja też mam w pipie springi razem z resorem i sobie chwale
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » ndz wrz 18, 2005 1:29 pm

Teraz dajemy jeden od patrola + 1 orginał na koło i zobaczymy jak bedzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość