nabylem, uaza i male pytanko ??
Moderator: Student
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 55
- Rejestracja: pt lip 02, 2004 8:05 pm
- Lokalizacja: czarne
- Kontaktowanie:
nabylem, uaza i male pytanko ??
siem anabylem uaza w tamtym tygodniu i ma pytanko jaki motor wlozyc do niego i czy warto go przerabuiac czy zosdtawic w orginaler bo mam zamiar wylozyc na ta inwestycje kolo10,ooo klockow a mam zamiar zrobic autko przeprawowe i gdzie klamota opostawic i w jakim awrsztacie mi to zrobia na pomorzu bo jestem z czarnego
TROCHE UAZA,TROCHE PATROLA I MAMY POTWORA -HEHE
- nie_mientki
- Posty: 1594
- Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
- Lokalizacja: Puławy
Skoro przeprawy to diesel, a tu masz już dowolność. Ja spróbowałbym z jakimś busowatym silnikiem (2,7 Kia, 2,9 sprinter, 2,5 iveco). Pierwsze dwie opcje są zdecydowanie bardziej poważne. Jeśli wolisz benzyne to 2,9v6 Scorpio-jest o nim dyskusja, możesz poszukać w najnowszych tematach. Zaraz posypią się słowa: "co ty dajesz, miałem któryś w swoim i to badziew jakich mało". Wszystko zależy od tego w jakim stanie będzie silnik.
- Ml_Kruszka18
- Posty: 315
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
zacznij od mostów bo to nie silnik pada tylko one
do przeprawówki wypadało by wstawić jakies wieksze lacie
powiedzmy 31"
jeśli przy tym wymiarze doposażysz autko tak aby było godnym uczestnikiem przeprawy to zapewne przekroczysz mase 1700kg
przy tych parametrach
czyli 31" i 1700kg mosty już są na granicy swoich możliwości
i spokojnie orginalnym silnikiem wysypiesz im bebechy
stawiam na pare kół
potem na pólosie
mówią że mosty od GRa to dobra żecz
że mocne i wytrzymałe
a to akurat guzik prawda
są takie jak każde inne
tyle że GR ma ponad dwie tony i do tej masy zostały zaprojektowane mosty
wniosek :
zamątowane w lżejszym uazie są prawie niezniszczalne
tak sie składa że mam kontak z rolnictwem
i kiedyś przerabiałem temat zastosowania przekładni od ciągnika do czegoś tam
po wnikliwej analizie okazało się że zwolnica tylnia od dużego ursusa
[przenosi tylko 5000Nm momętu
a most jelcza aż 13 000Nm
przyczyna jest prosta
ciągnik waży 5.5 tony i nigdy na zwolnicy tylniego koła nie wystąpi maxymalny momęt skretny
bo poprostu szybciej koło straci przyczepność
a wydawalo by sie inaczej
takie duże koło
takie wolne przełożenia to musi być solidne
a wychodzi zupełnie co innego
jest solidne ale wzgledem swojej masy
do przeprawówki wypadało by wstawić jakies wieksze lacie
powiedzmy 31"
jeśli przy tym wymiarze doposażysz autko tak aby było godnym uczestnikiem przeprawy to zapewne przekroczysz mase 1700kg
przy tych parametrach
czyli 31" i 1700kg mosty już są na granicy swoich możliwości
i spokojnie orginalnym silnikiem wysypiesz im bebechy
stawiam na pare kół
potem na pólosie
mówią że mosty od GRa to dobra żecz
że mocne i wytrzymałe
a to akurat guzik prawda
są takie jak każde inne
tyle że GR ma ponad dwie tony i do tej masy zostały zaprojektowane mosty
wniosek :
zamątowane w lżejszym uazie są prawie niezniszczalne
tak sie składa że mam kontak z rolnictwem
i kiedyś przerabiałem temat zastosowania przekładni od ciągnika do czegoś tam
po wnikliwej analizie okazało się że zwolnica tylnia od dużego ursusa
[przenosi tylko 5000Nm momętu
a most jelcza aż 13 000Nm
przyczyna jest prosta
ciągnik waży 5.5 tony i nigdy na zwolnicy tylniego koła nie wystąpi maxymalny momęt skretny
bo poprostu szybciej koło straci przyczepność
a wydawalo by sie inaczej
takie duże koło
takie wolne przełożenia to musi być solidne
a wychodzi zupełnie co innego
jest solidne ale wzgledem swojej masy
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 55
- Rejestracja: pt lip 02, 2004 8:05 pm
- Lokalizacja: czarne
- Kontaktowanie:
<kacper> uazik jest w zajebistym stanie tylko wsiasc zatankowac gaz i benmzynke i jezdzic przedtem mial go znajomy a on nim sporadycznie jezdzil defek jak musialme zrobic to hamulce po przewod pek a tak caly czas szaleje w terenie a le od nastepnego tygodnia juz garaz monstre r i do wiosny chcem miec gotowego na przygody z off-roadem]
TROCHE UAZA,TROCHE PATROLA I MAMY POTWORA -HEHE
i efekt twoich zabiegów bedzie taki iż co niektórzy objadą cie po wieżchuhonker pisze:mosty juz nabylem od patrola hiszpana ,silnik bedzie od merca 3,5 v8 ze skrzynia redukcyjna od patrola maual i dotego wyciagara od star dwu bebnowa a oponik 33 na felach mangelsach 10 oj to bedzie potwor malenki
a Ty będziesz wlókł się na linach utopiony po osie

to co chcesz zrobić robi plum na torfowisku i sie zasysa tak że nie można w okolicy drzewa znaleść do uczepienia
a linka fi 12 potrafi prztyknąć bez większeko wysiłku
poza tym tak na marginesie dodam że rama uazowa pracuje bardzo mocno już pod samym uazem
ciekawe jak bedzie pod potworkiem ?
-
- Posty: 612
- Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Zapowiada sie calkiem fajne autkohonker pisze:mosty juz nabylem od patrola hiszpana ,silnik bedzie od merca 3,5 v8 ze skrzynia redukcyjna od patrola maual i dotego wyciagara od star dwu bebnowa a oponik 33 na felach mangelsach 10 oj to bedzie potwor malenki


cale zycie z wariatami
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 55
- Rejestracja: pt lip 02, 2004 8:05 pm
- Lokalizacja: czarne
- Kontaktowanie:
szymon milimetr> taki silnik wystepowal w mercedesie 116 amerykacach w starej esce a powiemze dobre miotorki ale jeszcze zastanwima siena 280 bo to dobry motor tez <kasprol >wieszja po to kupile zeby zrobic zmote ale jezeli sasiad zgodz mi sie sprzedac swojego wraka to bede budowal na wraku a tak pozostanmei mi moj kochanu uazik
TROCHE UAZA,TROCHE PATROLA I MAMY POTWORA -HEHE
-
- Posty: 612
- Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość