zawory ?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

sanders
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 6:55 am

zawory ?

Post autor: sanders » czw paź 06, 2005 9:36 pm

WITAM potrzebuję żeby mi ktoś wytłumaczył jak małemu dziecku (na chłopski rozum) po koleji (z wszystkimi szczegułami) Jak mam ustawić zawory. z góry dziekuję
PS : ( wruciłem na 2 tagi wiec robię .mam wolne)
czytałem to z ksiażki serwisowej w necie i nie czaję o co chodzi (pare szczegułów mi umyka . poprosty mi brakuje wiedzy mechanicznej)
dziekuje liczę na pomoc pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob paź 08, 2005 6:44 pm przez sanders, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » czw paź 06, 2005 9:54 pm

to troszkę dużo pisania :( może napisz czego nie kumasz będzie szybciej
to proste potrzebny szczelinomierz z 1,5 godziny i najlepiej druga osoba

sanders
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 6:55 am

Post autor: sanders » czw paź 06, 2005 9:56 pm

dobrze już piszę :)2

sanders
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 6:55 am

Post autor: sanders » czw paź 06, 2005 10:06 pm

1- jaka jest kolejność pracy tłoków
2- ustawiam koło pasowe na znaku (mam 2 znaki na którym mam ustawić )
3-jak mam poznać że ustawiłem na sówie pracy?
4- jak ustawiłem na znaku koło pasowe (przypusćmu że dobrym) to które zawory mogę ustawiać ,na kturym baniaku ?
5-jak ustawię chyba 1 i 4 baniak to jak przejćś do 2 i 3 ?
o co chodzi "że obracamy w karzdym razie wał o pół obrotu?
dziekuję niewiem czy to panu napisałem po polsku ?? dziekuje

sanders
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 6:55 am

Post autor: sanders » czw paź 06, 2005 10:20 pm

:-? a jak nie to wyslijcie mnie gdzieś , do kogoś co mi powie !
( bo rozumiem doskonale ze się wam niechce !! ludzka żecz) pozdrawiam
weżcie pod uwagę że ja zadem mechanik tylko samouk! pozdrawiam

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » czw paź 06, 2005 10:21 pm

:o czyli w sumie wszystko
1. 1-2-4-3
2. jeśli zapłon masz ustawiony i chodzi dobrze to olewasz znaki
3. wykręcasz świecę z cylindra na którym aktualnie ustawiasz przykladasz do masy, włączasz zapłon, kręcisz korbą czy co tam masz, aż iskra strzeli. Znaczy że zawory masz zamkniete i zaczynasz se ustawiać.
4. ja lece 1-2-4-3 i olewam koła pasowe bo ne są do zapłonu
5. jak wiesz jak działa silnik 4-suwowy i ściągniesz pokrywę zaworów, pokręci ci ktoś korbą i popatrzysz na zawory to skumasz. po drugim cylindrze trzeba troszkę pokręcić by przejść na 3. Albo przełozyć świece na od razu na 4, ale potem troszke machniesz obrotów by dojść do 3.

chyba nie pomotałem nic, a i pamiętaj żeby zapłon wyłanczać bo może cewke zjarać jak bedziesz długo myślał.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw paź 06, 2005 10:24 pm

kuki469 pisze::o czyli w sumie wszystko
1. 1-2-4-3
2. jeśli zapłon masz ustawiony i chodzi dobrze to olewasz znaki
3. wykręcasz świecę z cylindra na którym aktualnie ustawiasz przykladasz do masy, włączasz zapłon, kręcisz korbą czy co tam masz, aż iskra strzeli. Znaczy że zawory masz zamkniete i zaczynasz se ustawiać.
4. ja lece 1-2-4-3 i olewam koła pasowe bo ne są do zapłonu
5. jak wiesz jak działa silnik 4-suwowy i ściągniesz pokrywę zaworów, pokręci ci ktoś korbą i popatrzysz na zawory to skumasz. po drugim cylindrze trzeba troszkę pokręcić by przejść na 3. Albo przełozyć świece na od razu na 4, ale potem troszke machniesz obrotów by dojść do 3.

chyba nie pomotałem nic, a i pamiętaj żeby zapłon wyłanczać bo może cewke zjarać jak bedziesz długo myślał.
I kręcisz tylko w prawo !! nie cofasz w lewo !! !! !!
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

sanders
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 6:55 am

Post autor: sanders » czw paź 06, 2005 10:24 pm

kuki wartasz skrzynke browau (jak cie kiedyś spotkam to masz gwarantowana) :)2 :)2 :)2

sanders
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 6:55 am

Post autor: sanders » czw paź 06, 2005 10:26 pm

dzieki oto mi chodziło poprostu wytłumaczona jak małemu dziecku dokładnie . dzieki wszystkim :)2 klucz :)2 jedno piwo masz :)2
Ostatnio zmieniony czw paź 06, 2005 10:27 pm przez sanders, łącznie zmieniany 1 raz.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw paź 06, 2005 10:27 pm

I na zimnym !! silniku
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

sanders
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 6:55 am

Post autor: sanders » czw paź 06, 2005 10:27 pm

to wiem

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw paź 06, 2005 10:32 pm

sanders pisze:to wiem
To co tu jeszcze robisz ?? DO GARAŻU :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

sanders
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 6:55 am

Post autor: sanders » czw paź 06, 2005 10:37 pm

................. pi ,pi ,pi zadzwoń puźniej właćsiciel w garażu ................pi,pi,pi zadzwoń puźniej właćsiciel w garażu ................pi,pi,pi ... :wink: :)2 pozdrawiam

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » czw paź 06, 2005 10:44 pm

Do kręcenia śrubą regulacyjną nie używaj śrubokręta, bo ciężko jest utrzymać przy kontrowaniu, tylko klucza 11 od strony laski popychacza.
Do sprawdzenia na którym cylindrze jest zapłon najlepiej zdjąć kopółkę rozdzielacza.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

sanders
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 6:55 am

Post autor: sanders » czw paź 06, 2005 10:49 pm

:-? Didymos dzięki przyda się :)2 (juro działam)

darek4x4
 
 
Posty: 114
Rejestracja: pn lip 04, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darek4x4 » pt paź 07, 2005 10:28 pm

Zdejmując pokrywe zaworów nie rozwal uszczelki ona jest wielokrotnego użytku.
Ja celuje na znak z koła i obserwuje miejsce ustawienia palca zaworu i dalej jade za kolejnoscią obracajac wałem o 1/2 obrotu jak będziesz siedział na masce można zaobserwować mijanie i tu nie wiem chyba następnego cylindra itp itp....
Ja polecam koło na znak palec na 1 cylidrze ( to jest opisane na rozdzielaczu) i potem co 1/2 obrotu 1-2-4-3 i pokręcic wałem i ponowna kontrola ( tak dla nauki )
ja to mam szczęście

darek4x4
 
 
Posty: 114
Rejestracja: pn lip 04, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darek4x4 » pt paź 07, 2005 10:34 pm

Podzczepie się przy okazji :)23 jaki luz na zaworach tak z doświadczenia preferują koledzy ?
I czy w popychaczach nie wyrabiaja się dziury ( jak np polonez Deawu) które i tak uniemożliwiają prawidłowe ustawienie luzu zaworów.
ja to mam szczęście

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Re: ?

Post autor: wupasek » sob paź 08, 2005 12:30 am

sanders pisze:[[...]
a ja proponuje nazywanie Twoich tematow jakos bardziej konkretniej niz "?", "to", "czy ma.." itp... roll:
Obrazek

sanders
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 6:55 am

Post autor: sanders » sob paź 08, 2005 6:36 pm

wupasek sory!! wiem beznadziejne są ter tytuły :oops: ale postaram się poprawić (ale jak piszę niechcę narobić błędów w samym temaćie zrozum)jeszce raz sory postaram się pisać jak człowiek :oops: :)2

sanders
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 6:55 am

Post autor: sanders » sob paź 08, 2005 6:41 pm

:D dziękuję panowie wasza metoda ustawiania jest skuteczna w 200 % dziekuje za wytłumaczenie . tak jak mówiliścię tak jest najprościej i najlepiej ustawić . dziekuje jeszcze raz obiecany browar czeka . dziekuje :)2 :D
Ostatnio zmieniony sob paź 08, 2005 6:42 pm przez sanders, łącznie zmieniany 1 raz.

sanders
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 6:55 am

Post autor: sanders » sob paź 08, 2005 6:41 pm

:D dziękuję panowie wasza metoda ustawiania zaworów jest skuteczna w 200 % dziekuje za wytłumaczenie . tak jak mówiliścię tak jest najprościej i najlepiej ustawić . dziekuje jeszcze raz obiecany browar czeka . dziekuje :)2 :D pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości