Silnik 3.0D

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » pt lut 10, 2006 7:25 pm

a ja mam jeszcze takie małe pytanko - jeżeli w zmocie brak jest serwa, a wyjście podciśnienia od kolektora zaślepię (np nakrętką, czy byle czym) to będzie to miało jakiś wpływ na pracę silnika itd, itd,......????

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » pt lut 10, 2006 8:12 pm

Ja też mam pytanko!!
Jakie max Oponki do Uaz??I zeby dal rady 3.0D!!
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » pt lut 10, 2006 8:52 pm

czyli wniosek z tego taki bubu że jak chcesz bardzo szybko zahamować to zrzucasz auto z biegu i wciskasz jednocześnie gaz i hamulec

to może łatwiej gaz bliżej hamulca przenieść coby obydwa pedały jedną nogą obsługiwać
juz przeniosłem :)21
a tak na serio to duża jest to różnica na serwie znaczy bardzo slabo działa na obrotach okolo 1000
na biegu jałowym tj. 800-850 działa gorzej niż serwo podłączone prawidłowo do waku-pompy. No, ale lepiej niż gdyby go nie było...
Za to przy wyskoich obrotach, to właściwie po dotknięciu pedał hamulca sam wpada w podłogę.
W każdym razie nie polecam takich wopskowych kombinacji, jak tylko znajdę czas to sam założę waku-pompę , na razie mam innego Gazika na warsztacie i ten musi jeździć ( i jeździ z chęcią :D ), no.
"Leśny potwór."

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Post autor: NuVo » sob lut 11, 2006 4:31 pm

A ja znowu mam pytanie z innego cylindra.
Dorobiłem do trzysety łapy silnika tak żeby pasowały do oryginalnych przy ramie uaza.Założyłem tez Uazowe poduszki między nie(troche juz uzywane).Na wolnych obrotach drży całe auto,najprawdopodobniej wibracje przenoszone są właśnie przez zawieszenie silnika,ponieważ żaden z elementów silnka nie dotyka karoserii.
I tu pada pytanie: jakie inne poduszki można zastosować?Ma ktoś założone od innego auta?Dodam ze myslałem o poduszkach,które maja zalane dwie szpilki, i nie stykaja sie w gumie.Pomóżcie!
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » sob lut 11, 2006 5:26 pm

NuVo pisze:A ja znowu mam pytanie z innego cylindra.
Dorobiłem do trzysety łapy silnika tak żeby pasowały do oryginalnych przy ramie uaza.Założyłem tez Uazowe poduszki między nie(troche juz uzywane).Na wolnych obrotach drży całe auto,najprawdopodobniej wibracje przenoszone są właśnie przez zawieszenie silnika,ponieważ żaden z elementów silnka nie dotyka karoserii.
I tu pada pytanie: jakie inne poduszki można zastosować?Ma ktoś założone od innego auta?Dodam ze myslałem o poduszkach,które maja zalane dwie szpilki, i nie stykaja sie w gumie.Pomóżcie!
od dostawczego mercedesa moze?

Awatar użytkownika
Mieszko
 
 
Posty: 182
Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Mieszko » ndz lut 12, 2006 2:15 pm

Moim zdaniem jedynym sensownym wyjsciem jest dorobic na ramie podpory pod oryginalne poduszki Mercedesa....poduszki UAZa sa pod silnik ktory wazy ok. 150 kg i nie wibruje jak glupi, a 300D wazy ok. 250 kg i ma 5 cylindrow i dodatkowo dla wytlumienia mial montowane male amortyzatorki teleskopowe, ktore tlumily wibracje.....
UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz lut 12, 2006 3:22 pm

Przy doborze poduszek to zwróćcie uwagę,żeby trzymały też motor przy jego ruchu do góry :roll: W terenówce to się czasem zdarza,ze silnik chce wyskoczyć przez maskę.Poduchy od G są przyzwoite,uazowskie też-moze trzeba wstawić nowe i trochę luzniej je skrecić /dać dłuzsze tulejki/?
Odpadają wszystkie które są tylko elastycznymi podstawkami typu dwie przywulkanizowane do klocka gumowego blachy.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
PD
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pt sty 13, 2006 7:52 am
Lokalizacja: Kraków/Gdów
Kontaktowanie:

300D

Post autor: PD » ndz lut 12, 2006 5:46 pm

Mam silnik ze skrzynią do MB 300D może ktoś potrzebuje do uaza bo ja miałem go wsadzać ale jak widzę ile to roboty to wolę tanio sprzedać .Pozdrawiam Paweł!

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: 300D

Post autor: Przemekslaw » ndz lut 12, 2006 5:48 pm

PD pisze:Mam silnik ze skrzynią do MB 300D może ktoś potrzebuje do uaza bo ja miałem go wsadzać ale jak widzę ile to roboty to wolę tanio sprzedać .Pozdrawiam Paweł!
Zawieś to na giełdzie bo troche przypomina ogłoszenie :wink:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Re: 300D

Post autor: NuVo » ndz lut 12, 2006 5:54 pm

PD pisze:Mam silnik ze skrzynią do MB 300D może ktoś potrzebuje do uaza bo ja miałem go wsadzać ale jak widzę ile to roboty to wolę tanio sprzedać .Pozdrawiam Paweł!

Ja mam trzysete ze szkrzynią Uaza i nie było aż tak ciężko.myślę czy nie założyc jednak szkrzyni MB,bo na Uazowej czwarty bieg to za mało dla trzysety... :-?
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz lut 12, 2006 6:13 pm

Ty nie myśl tyle-tylko to zrób :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Post autor: NuVo » ndz lut 12, 2006 9:45 pm

Panowie jak ma któryś fotki jak zmotać najlepiej szkrzynie od MB z reduktorem,mocowania,wałki między skrzynią i reduktorem etc. to bardzo bym prosił,bo jak tylko mój tata wróci z wyspy to żeby ujrzał uśmiechniętego synusia z wiaderkiem części do zmotania w ręku :) :)
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
Mieszko
 
 
Posty: 182
Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: Świdnica

Re: 300D

Post autor: Mieszko » ndz lut 12, 2006 11:08 pm

NuVo pisze:
PD pisze:Mam silnik ze skrzynią do MB 300D może ktoś potrzebuje do uaza bo ja miałem go wsadzać ale jak widzę ile to roboty to wolę tanio sprzedać .Pozdrawiam Paweł!

Ja mam trzysete ze szkrzynią Uaza i nie było aż tak ciężko.myślę czy nie założyc jednak szkrzyni MB,bo na Uazowej czwarty bieg to za mało dla trzysety... :-?
4-ty bieg UAZowy ma takie samo przelozenie jak Mercowy 1:1 - chyba ze sie zapoda skrzynie 5-ke, ale te sa raczej malospotykane i drogie
UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Post autor: NuVo » ndz lut 12, 2006 11:17 pm

No ale silnik sie zachowuje jakby chciał zeby mu 5tke zapodać,wydaje mi sie że ma jeszcze moc.No chyba ze już koła sie w miejscu obracały,bo jechałem dość szybko na ośnieżonej drodze...Będzie suchutko na wiosne,koło domu nieczynna jeszcze droga na airport w Pyrzowicach,ładny prosty odcinek drogi (koło 3 km) to sie zobaczy... :)
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz lut 12, 2006 11:29 pm

JaFuzz aktualnie mota tego typu połaczenie
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=24497
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

markoss
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: pt lis 05, 2004 1:18 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: markoss » pn lut 13, 2006 6:50 pm

Do 300 i 4ki skrzyni - od MB włożyłbym szybkie mosty 8/37 i wtedy biegi są dłuższe i nie trzeba przy 40 czwórki wrzucać .
Przy 3000 rpm uaz jedzie 90-5 km/h ( ZALEżY OD WYSOKOśCI OPON )
W terenie jest słabszy , ale po wrzuceniu reduktora pojawiają się o dziwo biegi na których świetnie się przyśpiesza .

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » pn lut 13, 2006 6:53 pm

A umnie jeszcze hamulce dobrze nie chodzą czyli te servo coś nie dziala,a już dwa cylinderki poszly :( :(
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Post autor: NuVo » pn lut 13, 2006 10:11 pm

A moje nadal zapowietrzone :cry: Juz kilka razy próbowałem odpowietrzyc i nici.Ale wywiad mi doniósł,że to wina trójnika na tylnym moście :-?
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
Mieszko
 
 
Posty: 182
Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Mieszko » pn lut 13, 2006 10:42 pm

markoss pisze:Do 300 i 4ki skrzyni - od MB włożyłbym szybkie mosty 8/37 i wtedy biegi są dłuższe i nie trzeba przy 40 czwórki wrzucać .
Przy 3000 rpm uaz jedzie 90-5 km/h ( ZALEżY OD WYSOKOśCI OPON )
W terenie jest słabszy , ale po wrzuceniu reduktora pojawiają się o dziwo biegi na których świetnie się przyśpiesza .
a jak ktos chce miec auto bardziej turystyczne do dlugich przelotow po czarnym, to mozna nawet mosty 4.10 (10/41) przy kolach 30 - 31''

ja mam takie z S-21 i jakos jezdzi wiec sprawna 300ta bedzie robila......
UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » pn lut 20, 2006 11:56 am

mam takie pytanie odnośnie przeróbek uaza na inny silnik..

mianowicie przy przeróbce na 3.0d ktoś mi przespawał łapy skrzyni chyba.. w każdym razie wyjąłem teraz silnik i przy max opuszczeniu mostu wał przedni blokuje się na przegubie (dość mocno) i ciekawi mnie ile cm skrzynia wystaje poniżej ramy.. bo reduktor wiadomo musi wystawać.. natomiast skrzynia sie u mnie chowała w ramie.. niewątpliwie zostanie teraz opuszczona ale ciekawi mnie ten fakt.. jak to wygląda w oryginałach ??
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości